تجربه اسکیت روی یخ در ایران

هدف از دنبال کردن اسکیت
اکتبر 18, 2022
یادگیری اصولی اسکیت
نوامبر 2, 2022

رشته اسکیت روی یخ یکی از دسته های اصلی ورزش اسکیت می باشد که به در چند سال اخیر فعالیت خود را در ایران آغاز نموده است و در مدتی کوتاه توانسته به طور باورنکردنی ظاهر گردد و افتخارات بسیاری کسب نماید. این افتخارات یکی پس از دیگری صورت گرفته است و خبرهای که از این رشته ورزشی به گوش می رسد نشان از آن دارد که رشته اسکیت روی یخ آینده ای روشن را در پیش رو خواهد داشت و می تواند نتایج درخشانی را برای همه به خصوص جامعه ورزشی به ارمغان بیاورد.

البته یکی از راه هایی که می تواند اتفاقات مثبتی را برای یک رشته ورزشی به همراه داشته باشد پوشش خبری مناسب می باشد که با استفاده از آن می توان اسپانسرهای بزرگ و فعال را به سمت ورزش های نوشکفته که تاکنون حمایتی برای آن ها صورت نگرفته است جذب نمود. پوشش های خبری یکی از انگیزه های اصلی اسپانسرهای مالی می باشد تا اقدام به حمایت از تیم های ورزشی نمایند و از این طریق می توانند تبلیغات مربوطه خود را در مسابقات به نمایش بگذارند. دیده شدن هرچه بیشتر این تبلیغات می تواند برای آن ها می تواند عواید بسیاری داشته باشد از همین رو رشته اسکیت روی یخ که رشته ای نو و تازه رشد یافته در ورزش اسکیت می باشد می تواند برای دوستداران و طرفداران رشته اسکیت گزینه ای مناسب باشد.

مدیریت اجرایی اسکیت روی یخ در سال های گذشته توانست به خوبی و با بهترین کیفیت کار خود را پیش ببرد و پیشرفت های روزافزونی را به همراه داشته باشد. همه افرادی که در سمت های مختلف انجمن های اسکیت در حال تلاش و فعالیت می باشند به دنبال این مسئله هستند که نام ایران بتواند در دنیا در رشته اسکیت شناخته تر گردد. فعالیت هایی که در  زمینه اسکیت روی یخ مخصوصا آیس هاکی صورت می گیرد همگی زیرنظر IHFF است که مرکزی است برای بررسی فعالیت های رشته آیس هاکی.

کاری که ایران کرده است بسیار قابل تقدیر است و آن اینکه توانست رشته اسکیت آیس هاکی را با تمام قدرت آغاز نماید و در مدت کوتاهی با پشتوانه ای که از تیم های ملی اینلاین هاکی داشته است توانست پایه های بنیادی تیم اصلی آیس هاکی را بنا نهد. بسیاری از بازیکنان آیس هاکی انتخاب شدند و به مرور باقی افراد به تیم اضافه گردیدند. در این زمان بازیکنان آمادگی لازم را برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی کسب می نمایند که این می تواند به پیشرفت هرچه بیشتر تیم ملی آیس هاکی کمک نماید و قابل توجه باشد. ایران البته در سال 1399 توانست با حضور در مسابقات کاپ آزاد امارات توانست مقام سومی این مسابقات را کسب نماید که افتخاری بزرگ برای ایران و جامعه اسکیت روی یخ محسوب می گردد.

یکی از نکاتی که بسیار قابل توجه می باشد این است که هر فعالیتی ایران در زمینه اسکیت روی یخ مخصوصا آیس هاکی انجام می دهد بسیار مورد توجه  IHFF و NHL قرار دارد و این دو مرکز رسمی و شناخته شده خبرهای مربوط به رشته اسکیت روی یخ ایران را انتشار می دهند. نشر هرچه بیشتر اخبار اسکیت روی یخ می تواند افراد زیادی را که در جای جای دنیا فعالیت های رشته آیس هاکی ایران را دنبال می کنند جذب خود نماید از طرفی بسیاری از لژیونرهای ایرانی که در کشورهای دیگر به فعالیت مشغول می باشند نیز می توانند برای حضور در تیم ملی آماده گردند. در این مسیر بازیکنانی که برای تیم ملی ثبت نام نموده اند به همراه لژیونرها پکیج تیم ملی آیس هاکی را تشکیل می دهند که این مسئله هم برای رشته آیس هاکی آقایان و هم برای رشته آیس هاکی بانوان صورت گرفته است. با استفاده از این روش می توان تیمی قدرتمند را برای مسابقات آسیایی و بین المللی آماده نمود.

در ابتدای کار بسیار نامانوس به نظر می رسید که بتوانیم تیم های ملی رشته اسکیت روی یخ را تشکیل دهیم اما با تلاش ها و فعالیت های بسیاری که در این زمینه صورت گرفت تشکیل تیم های آیس هاکی انجام گرفت. در نتیجه این نشان از آن دارد که این رشته از پتانسیل بالایی برخوردار می باشد و می تواند تضمینی باشد برای آینده رشته اسکیت.

اسکیت روی یخ دارای چند شاخه می باشد که عبارتند از رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت سرعت و رشته اسکیت هاکی روی یخ که به آیس هاکی معروف می باشد. آیس هاکی را می توان قدرتمندترین رشته اسکیت روی یخ دانست که دارای طرفداران بسیاری در جای جای جهان می باشد از این رو این رشته توانسته اسپانسرهای قدرتمندی را جذب کار خود نماید که البته این پیشرفت را می توان به دلیل فعالیت های گسترده و تلاش مستمر انجمن اسکیت هاکی دانست.

پوشش خبری مناسب از جمله پوشش خبری تلویزیونی می تواند بسیاری از اسپانسرهای مالی را به سمت سرمایه گذاری بر روی تیم های ورزشی از جمله تیم های اسکیت روی یخ جذب نماید. اگر روند اسپانسری ادامه دار باشد بازیکنان می توانند با خیالی آسوده به تمرین و تلاش برای تیم خود بپردازند و دغدغه مالی برای هزینه های زندگی خود نخواهند داشت و ورزش به عنوان یک کار تمام وقت برای آن ها محسوب می گردد. نتیجه مهمی که این مسئله به همراه دارد این است که تیمی از بازیکنانی تشکیل می گردد که آمادگی روانی و جسمانی بالایی خواهند داشت که برای حضور در مسابقات بین المللی بسیار مفید خواهد بود.

در این زمینه فدراسیون اسکیت تلاش های بسیاری را برای رشد اسکیت در سال های اخیر صورت داده است و توانسته است در طی این سال ها زیرساخت های مناسب و اصولی را برای رشته جذاب اسکیت فراهم کرده است تا افراد مختلف و بازیکنان بتوانند تمرکز خود را بر روی یادگیری اسکیت و آموزش اسکیت به صورت اصولی بگذارند. در این زمینه حتی آکادمی های اسکیت اینلاین می توانند از میان هنرجویان خود علاقه مندان به رشته اسکیت روی یخ را با برنامه ای منظم و مدون به پیست آیس باکس ببرند و کلاس هایی را نیز برای آمادگی آن ها  در این رشته ترتیب دهند.

این مجموعه به گونه ای است که افراد فعال در رشته های اینلاین، تمریناتی را در رشته های اسکیت روی یخ به انجام برسانند البته کمپ های تمرینی نیز در این مجموعه برگزار می گردد که برای یافتن استعدادهای جوان صورت می گیرد. شما همچنین می توانید علاوه بر آشنایی با اسکیت روی یخ اطلاعات مورد نیاز و یادگیری اولیه در این رشته را نیز فرا گیرید.

افراد علاقه مند به رشته اسکیت می توانند با مراجعه به آکادمی های اسکیت و باشگاه های مربوطه که زیر نظر فدراسیون اسکیت مشغول فعالیت می باشند به یادگیری اسکیت بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *