هدف از دنبال کردن اسکیت

تمرین برای مسابقات اسکیت
اکتبر 10, 2022
تجربه اسکیت روی یخ در ایران
اکتبر 26, 2022

هدف شما از ورزش کردن چیست؟ آیا برای لذت بردن ورزش را دنبال می کنید و یا هدفی بالاتر و رسیدن به مقام های قهرمانی جهانی را در سر دارید؟ آیا می خواهید برای خود اوقات خوشی بسازید و از این ورزش لذت ببرید یا تلاش می کنید تا در جامعه ورزشی بتوانید به عنوان یک قهرمان مطرح گردید؟

افراد هر کدام با هدفی مسیر رشد در ورزش را پیش می گیرند و و در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. اینکه شما با چه هدفی به ورزش نگا می کنید اهمیت چندانی ندارد و مهم این است که در این راه تمام تلاش خود را برای رسیدن به هدفی که ترسیم نموده اید انجام دهید. در این میان بسیاری از افراد هستند که جهت خود را در طول مسیر عوض می کنند که البته این مسئله مشکلی ایجاد نمی کند و افراد می توانند با همان هدف پیشین به راه خود ادامه دهند. البته تا زمانی که این تصمیم از روی آگاهی انجام گرفته باشد و فرد از سر اجبار تغییر مسیر نداده باشد.

مثالی که برای بالا می توان آورد این سات که فرد با تلاش بسیار نزدیک قهرمانی باشد اما به دلیل نبود امکانات، ورزش از حالت حرفه ای و جدی برای وی خارج شود و مجبور شود آن را به صورت سرگرمی دنبال کند که این موضوع بسیار ناپسند می باشد و شرایط و امکانات جامعه باید به گونه ای برنامه ریزی گردد که افراد بتوانند فعالیت های حرفه ای خود را دنبال کنند.

ورزش اسکیت توانسته در سال های اخیر رشد بی سابقه ای را تجربه نماید اگر به دیگر ورزش ها توجه کنیم خواهیم دید که رشد رشته اسکیت از دیگر رشته ها قابل توجه تر بوده است از همین رو ممکن است تصمیم هایی که در مسیر رشد و ترقی این ورزش گرفته می شود کمی ناپخته تر باشد و با حضور افراد باتجربه که اسکیت را هم به صورت علمی و هم به صورت تجربی فرا گرفته اند می توان این مسیر را به خوبی ادامه داد. برنامه ریزی صحیح، آموزش آکادمیک، رعایت اصول اولیه، تهیه امکانات مورد نیاز، تعیین مسیر و تلاش و پشتکار در تمامی دوره های آموزشی و تمرینی باعث می گردد تا افراد به مسیر خود که راه یابی به رقابت های ملی و جهانی و کسب مدال و مقام می باشد دست پیدا کنند.  اما باید در نظر داشت که بدون حتی یکی از این موارد مسیر تغییر خواهد کرد و در نهایت رشته اسکیت برای افراد تنها به صورت یک شرگرمی درخواهد آمد.

البته چیز بدی نخواهد بود که رشته اسکیت را تنها برای سرگرمی انتخاب نمایید و این مسیر را طی نمایید اما باید بدانید که حتی اگر تنها برای سرگرمی در این رشته می خواهید شرکت کنید باید تمامی اصول و پایه ای این رشته را در یک آکادمی اسکیت و زیر نظر یک مربی باتجربه که تحت نظارت فدراسیون اسکیت فعالیت دارد ادامه دهید تا بتوانید به صورت استاندارد و بدون ایجاد آسیب و مشکل فرا گیرید.

اسکیت تفریحی به این شکل خواهد بود که شما پس از یک روز پرفشار و پراسترس وارد یک زمین ورزشی در یک باشگاه اسکیت می شوید وساعتی را به اسکیت سواری می پردازید که با این کار به آرامش روانی قابل توجهی دست خواهید یافت و این به شما کمک خواهد کرد تا در ادامه فعالیت های کاری خود روحیه ای مضاعف داشته باشید.

در راستای فعالیت هایی که در رشته اسکیت ایران صورت گرفته است باید این نکته را در نظر داشت که ایران بسیاری از امکانات را در اختیار نداشته است از زمان زیادی از آن نمی گذرد که این امکانات در اختیار بازیکنان ایرانی قرار گرفته اند اما در همین زمان بازیکنان ایرانی توانسته اند حتی مقام های اول تا سوم جهان را نیز کسب نمایند. کسب مقام باعث می گردد تا افراد از روحیه و انگیزه بالاتری برخوردار گردند که منجر به ادامه فعالیت حرفه ای اسکیت دوستان می شود.

افرادی که در رشته های اسکیت ثبت نام می نمایند انتخاب های متنوعی را پیش روی خود دارند از همین رو مدیریت این رشته ها که از سوی فدراسیون اسکیت صورت می گیرد کاری دشوار خواهد بود. سه دسته اصلی ورزش اسکیت که زیر نظر فدراسیون اسکیت فعالیت دارند عبارتند از: رشته های اسکیت اینلاین، رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد.

دسته اسکیت اینلاین خود به چند شاخه تقسیم می گردند که از این دست می توان به رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت آلپاین، رشته اسکیت کراس و رشته اسکیت فوتینز اشاره نمود.

دسته اسکیت روی یخ تنوع بالاتری نسبت به اسکیت کواد دارد. اسکیت کواد شامل رشته های رولر دربی، رشته اسکیت نمایشی کواد و رشته رینک هاکی می گردد اما رشته های اسکیت روی یخ عبارتند از: رشته اسکیت سرعت روی یخ، رشته اسکیت آیس هاکی، رشته اسکیت فری استایل روی یخ، رشته اسکیت نمایشی روی یخ.

این ها رشته هایی از دسته های ورزش اسکیت هستند که شما می توانید در ایران به فعالیت حرفه ای در آن ها بپردازید. زیرساخت های رشته اسکیت اینلاین و رشته کواد تقریبا یکسان می باشد اما رشته اسکیت روی یخ باید پیستی مجزا داشته باشد که این مسئله با راه اندازی پیست آیس باکس کمی حل شده است.

فدراسیون اسکیت تا جایی که توانسته است در سال های اخیر برای فراهم آوردن امکانات و تهیه زیرساخت ها برای بازیکنان و علاقه مندان به رشته اسکیت، اقدام کرده است. امکاناتی که هرچند سخت اما به هر ترتیب که بود فراهم شده اند.

شما برای شروع اسکیت لازم است تا در یک آکادمی اسکیت مراحل نخست آموزش که اسکیت پایه می باشد را آغاز نمایید. پله پله این مراحل را طی کنید تا وارد یکی از رشته های تخصصی شوید. پس از ورود در یکی از رشته های تخصصی نیاز است تا لوازم مورد نیاز آن رشته تهیه گردد و بهتر است برای این منظور از متریال باکیفیت استفاده نمایید. مربی باتجربه و با دانش روز می تواند شما را به جایگاه بالاای در رشته اسکیت برساند. بهتر است ساعات تمرین خود را افزایش دهید و به بی وقفه و به صورت منسجم این کار را انجام دهید و با امید به این که در آینده می توانید در تیم های باشگاهی و یا تیم ملی حضور یابید و جایگاه مناسبی را در این رشته به دست می آورید فعالیت خود را به انجام برسانید.

اما این را بدانید برای اینکه در یک رشته ورزشی خوشحال باشید نیاز نیست که حتما مسیر قهرمانی را طی کنید بلکه شما می توانید با ساعتی اسکیت کردن آن انرژی لازم برای موفقیتی چشمگیر را به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *