تمرین برای مسابقات اسکیت

انتخاب یکی از شاخه های اسکیت
اکتبر 4, 2022
هدف از دنبال کردن اسکیت
اکتبر 18, 2022

یکی از دلایلی که رشته اسکیت برای تمامی شرکت کنندگان آن یک رشته ایده آل محسوب می شود جذابیت و هیجان بالای آن می باشد. رشته ای که می تواند اوج هیجان را برای شما به ارمغان بیاورد همچنان که رقابت های فعال نیز هم در کشور و هم در سطح جهان را به همراه دارد و هم اینکه افراد می توانند این رشته را به صورت تیمی و یا انفرادی دنبال نمایند. یعنی شما می توانند بر اساس اینکه شخصیتی فردگرا دارید رشته های انفرای اسکیت و یا اینکه شخصیتی جمع گرا دارید رشته های تیمی اسکیت را برگزینید. اما اینکه شما چه رشته ای را انتخاب نمایید و اینکه در کدام رشته اسکیت فعالیت تخصصی داشته باشید وابسته به عوامل مختلفی می باشد که بسیاری از آن ها توسط مربی استعدادیاب و آکادمی اسکیتی که در آن در حال یادگیری اسکیت می باشید بررسی می گردد و به شما انتقال داده می شود تا بتوانید همچنین بر اساس علاقه ای که به رشته مورد نظر دارید انتخابی صحیح را برای ادامه مسیر خود برگزینید.

شما می توانید یادگیری اسکیت را در سنین مختلفی آغاز نمایید. افراد از از کودکان خردسال گرفته تا افراد بزرگسال به این رشته علاقه مند می گردند حتی برخی مواقع افرادی که در سنین بسیار بالا نیز به سر می برند نیز به این رشته علاقه نشان می دهند. رشته اسکیت با حرکات سیال مانندی که به بدن می دهد و تلاشی که بازیکنان برای کنترل بدن خود بر روی اسکیت به انجام می رسانند جذابیت بسیار بالایی را به همراه دارد یعنی فرد می خواهد که تعادل خود را به خوبی حفظ کند و هم برای انجام این کار دچار مشکل می شود.

اگر شما نیز از علاقه مندان به رشته اسکیت می باشید باید پیش از هر چیز بررسی و اطلاعات لازم در زمینه این رشته را کسب نمایید تا ورود شما به این رشته با قدرت و موفقیت همراه باشد. باید بدانید که رشته اسکیت در کل دنیا به سه شاخه اصلی رشته های اسکیت اینلاین، رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد تقسیم می گردد.

رشته هایی که در اسکیت روی یخ وجود دارند جزو قدیمی ترین رشته های موجود در دنیا می باشند و قدمت آن ها به سال های بسیار دور بازمی گردد. رشته های اسکیت روی یخ به چند دسته اصلی رشته اسکیت نمایشی روی یخ، رشته اسکیت سرعت روی یخ، رشته اسکیت فری استایل روی یخ و رشته اسکیت هاکی روی یخ که به آیس هاکی معروف می باشد تقسیم می گردد. در سال های اخیر رشته های اسکیت روی یخ نیز به پکیج آموزشی فدراسیون اسکیت اضافه شده اند که افراد علاقه مند می توانند از یادگیری این رشته ها نیز بهره مند گردند.

اسکیت کواد نیز به سه رشته اصلی رینک هاکی، رولردربی و اسکیت نمایشی کواد تقسیم می گردد که دو رشته اول به صورت گروهی و رشته نمایشی کواد به صورت انفرادی انجام می گیرد. هر یک از این رشته ها دارای تجهیزات و لوازم مخصوص به خود می باشند و قوانین خود را برای مسابقات دارند که افراد باید بر اساس رشته ای که در نظر می گیرند با قوانین جهانی آن نیز آشنا گردند.

اما در رشته اسکیت اینلاین با تنوع بسیار بالاتری روبرو هستیم که دلیل اصلی آن نوع طراحی است که کفش اسکیت اینلاین از آن برخوردار می باشد. قابلیت بالایی که بازیکنان در اجرای حرکات با استفاده از کفش اسکیت اینلاین به دست می آورند در رشته های اسکیت روی یخ و اسکیت کواد کمتر دیده می شود. از رشته های اسکیت اینلاین می توان به رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت رولبال، رشته اسکیت اگرسیو و رشته اسکیت فوتینز اشاره نمود.

رشته اسکیت از گذشته های دور تا به امروز همراه مردم بوده است و در گذشته تنها رشته های اسکیت روی یخ مورد توجه بودند و مسابقات آن ها برگزار می گردید اما با گذشت زمان و پیشرفت و توسعه ای که در ورزش اسکیت به وجود آمد رشته های اسکیت اینلاین و اسکیت کواد نیز مورد توجه قرار گرفتند و اکنون در سرتاسر دنیا بینندگان بسیاری مسابقات اسکیت را تماشا می کنند که این مسئله همچنین سود بسیاری را برای برگزارکنندگان این مسابقات به همراه دارد.

اسپانسرهای مالی نیز برای آنکه بتوانند برند خود را در مسابقات مختلف به مردم بشناسانند و و توجه آن ها را به سمت خود جلب نمایند بر روی تیم های فعال در رشته های اسکیت سرمایه گذاری می کنند به خصوص اگر مسابقات جهانی نیز باشد افراد از جای جای جهان برای دیدن و تماشای مسابقات برنامه ریزی می کنند.

در سال های اخیر تلاش های بسیاری از سوی دست اندرکاران ورزش اسکیت در ایران صورت گرفته است از همین رو رشد و نموی که در این چند سال رشته اسکیت داشته اسکیت بسیار چشمگیر و قابل توجه می باشد و نمی توان آن را به سادگی نادیده گرفت و از آن عبور کرد. کارهای زیرساختی فدراسیون اسکیت در این سال ها بسیار عمیق و گسترده بوده است.

علاوه بر فدراسیون اسکیت؛ رؤسای انجمن ها، رؤسای هیئت های اسکیت، رؤسای کمیته ها، باشگاه داران و مسئولین آکادمی های اسکیت و همچنین مربیان باتجربه این رشته ورزشی باعث شده اند تا این رشته ورزشی بتواند جایگاهی بسیار مناسب را در میان رشته های ورزشی کسب نماید که از دید افراد و متخصصین برای ایران بسیار آینده دارد و امیدوارکننده محسوب می گردد. با توجه به اینکه رشته اسکیت دارای تنوع بسیار بالایی می باشد باعث شده است تا گرایش و حضور افراد در این رشته چندین برابر گردد.

رشته اسکیت رشته ای است با آینده ای روشن نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا این روند ادامه دارد. رشته ای که رفته رفته به پکیج مسابقات المپیک اضافه می گردد که این امر با تلاش هایی که فدراسیون اسکیت جهانی و فدراسیون اسکیت کشورها صورت گرفته است. فدراسیون اسکیت جهانی، در سال های اخیر اسکیت ایران را مورد توجه قرار داده است چراکه ایران با نبود امکانات لازم در مسیر توسعه ورزش اسکیت توانسته با تلاش هایی که از سوی بازیکنان و فدراسیون اسکیت صورت گرفته است اتفاقات نادری را در ورزش اسکیت رقم بزند.

شما نیز اگر به ورزش اسکیت علاقه مند هستید می توانید در این ورزش به صورت حرفه ای به فعالیت بپردازید و منتظر آینده درخشانی که این ورزش دارد بمانید و با تلاش هایی لازم در این مسیر، خود را به قله های ترقی برسانید. تمرینات منسجم و پیوسته می تواند تضمین کننده آینده شما در ورزش اسکیت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *