انتخاب یکی از شاخه های اسکیت

تفریح با ورزش اسکیت
سپتامبر 30, 2022
تمرین برای مسابقات اسکیت
اکتبر 10, 2022

اسکیت یکی از ورزش های بسیار جذاب و هیجان انگیز می باشد که در تمام دنیا در حال فعالیت می باشد اما شاخه های اسکیت که در ایران فعال می باشند به اندازه شاخه هایی که در دنیا می باشند تنوع چندانی ندارد. رشته های متنوعی در کشورهای مختلف در زمینه اسکیت دنبال می شوند که بسیاری از آن ها همچنان مجالی برای فعالیت در کشور را نداشته اند.

البته فدراسیون اسکیت با تمام تلاشی که داشته است توانسته رشته های مختلفی را به پکیج آموزشی خود اضافه کند اما دلیلی که باعث می شود که ما نتوانیم به اندازه شکل گیری ورزش های مختلف اسکیت در جهان سرعت داشته باشیم نبود زیرساخت های لازم برای رشته اسکیت می باشد. اما با رشدی در چند سال اخیر شاهد آن بوده ایم می توان امیدوار بود که رشد اصلی رشته اسکیت در سال های آینده صورت خواهد پذیرفت. یعنی هرآنچه که در چند دهه گذشته انجام شده است در سال های آینده با رشدی چندین برابر و به صورت چشمگیر و تصاعدی نتیجه خواهد داد.

یکی از امیدواری هایی که در رشته اسکیت صورت گرفته است موفقیت هایی است که رشته آیس هاکی توانسته به آن ها دست یابد همچنین این رشته توفیق آن را داشته است که پخش تلویزیونی را به دست آورد که می تواند برای دیگر رشته های اسکیت نیز امیدوارکننده باشد که آینده ای روشن برای آن ها رقم بخورد. البته باید دانست فعالیتی که مسئولین فدراسیون اسکیت در این زمینه دارند نیز بسیار بااهمیت می باشد و اگر این تلاش ها با کیفیت بالا صورت نگیرد مطمئنا نتایج مناسبی کسب نخواهد شد. مسابقاتی که در سال های گذشته در رشته اسکیت روی یخ و به صورت ویژه در رشته آیس هاکی انجام گرفته است تلاش و کوشش های پیشکسوتان رشته اسکیت را نمایان می سازد. با این تلاش ها تیمی ملی رشته آیس هاکی توانست مقام سومی مسابقات کاپ آزاد امارات را کسب نماید. همچنین در این زمان یک دوره قهرمانی اسکیت هاکی روی یخ نیز در ایران صورت گرفته است.

یکی از دلایلی که انگیزه مسئولین و بازیکنان را در زمینه اسکیت روی یخ به ویژه آیس هاکی بالا برده است توجهی است که NHL و IHFF به فعالیت های ایران در این زمینه دارد. این تلاش ها و تبلیغات توانسته تا اسپانسرها و حمایتگران مالی را به سمت رشته های اسکیت بکشاند و از همین رو رشته های اسکیت روی یخ تونستند تا از اسپانسرهای فعال بهره مند گردند. پس می توان دقت کرد که اگرچه در چند دهه گذشته بحث اسپانسرینگ و حمایت مالی از رشته های اسکیت مطرح نبوده است و اما در سال های اخیر در رشته آیس هاکی این مسئله نمودی چشمگیر و قابل توجه داشته است.

یکی از دسته های اصلی رشته اسکیت که سابقه ای طولانی در ایران دارد رشته اسکیت اینلاین می باشد و رشته های دیگر اخیرا به وجود آمده اند که رشته هایی همچون رشته های اسکیت کواد و رشته های اسکیت روی یخ می باشند.

یکی از کارهای مهمی که در سال 1399 صورت گرفته است اضافه کردن پکیج آموزشی رشته رینک هاکی پس از آغاز رشته اسکیت روی یخ می باشد که این کار تحت نظارت آقای وحید شجاعی صورت می گیرد. اما رشته های اسکیت اینلاین سال هاست که در ایران به فعالیت می پردازند و ایران نیز توانسته کسب مقام نیز در مسابقات جهانی داشته باشد از این رو این افتخارآفرینی ها می تواند در رشته های اسکیت روی یخ و نیز اسکیت کواد نیز انجام پذیرد. اما باید توجه داشت که تلاش بسیاری برای ایجاد زیرساخت ها برای تمرین در رشته های مختلف اسکیت  نیاز است تا باعث شود تیم های ملی ایران بتوانند در رقابت های ارزشمند همچون المپیک به مقام دست یابند البته این مسئله با حضور حمایتگران مالی و استفاده از ورزشکاران بااستعداد در رشته اسکیت دور از امکان نمی باشد.

اما اگر شما تازه می خواهید به رشته اسکیت بپردازید و انتخاب رشته اسکیت برای شما کاری مشکل می باشد باید بدانید که در ابتدا این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار نمی باشد یعنی شما می توانید ابتدا رشته های اسکیت اینلاین را انتخاب نمایید و پس از یادگیری به سمت رشته های اسکیت روی یخ و یا رشته های اسکیت کواد روی بیاورید. البته اینکه این انتخاب در ابتدای امر اصولی و با برنامه ریزی صورت گیرد امری درست تر می باشد اما اگر قصر تغییر جهت به سمت دیگر دسته های رشته اسکیت نیز داشته باشید نباید دچار نگرانی خاصی گردید و در مدتی کوتاه می توانید خود را با شرایط جدید وفق دهید.

این نکته اما قابل ذکر می باشد که یادگیری اصولی اسکیت از مهم ترین مسائل برای افراد است چه بخواهند رشته اسکیت را به صورت حرفه ای دنبال کنند و چه بخواهند به صورت تفریحی از این ورزش لذت ببرند. برای این منظور و برای دریافت آموزش صحیح می توانید از یک مربی باتجربه و مورد تایید فدراسیون اسکیت بهره لازم را ببرید تا اصول پایه به بهترین شکل در شما نهادینه گیدد.

اینکه خود شما بخواهید آموزش هایی که یک مربی باتجربه سال هاست آن ها را در اختیار هنرجویان می گذارد را بدون حضور وی انجام دهید ممکن است با یک استایل اشتباه بدن خود را شکل دهید که همین مسئله می تواند آسیب هایی جبران ناپذیر را به همراه داشته باشد که همین مسئله ممکن است باعث گردد تا شما انگیزه خود را برای یادگیری اسکیت و پیشرفت در آن از دست بدهید. از همین رو ممکن است فکر کنید که استعداد لازم را برای حضور در رشته اسکیت ندارید و این برای شما دلسردکننده خواهد بود و موجب شکست در این راه گردد از همین رو حضور در یک آکادمی اسکیت و یادگیری اسکیت زیر نظر یک مربی باتجربه که تحت نظر فدراسیون اسکیت به کار خود مشغول می باشد می تواند توصیه ما به افرادی باشد که می خواهند این رشته پرهیجان و جذاب را انتخاب نمایند.

برای شروع اسکیت نیز دقت داشته باشید که خرید کفش اسکیت یکی از مهم ترین بخش هایی است که باید با مشورت از افراد باتجربه صورت گیرد و برای این منظور بهتر است از یک فروشگاه اسکیت معتبر این کار را به انجام برسانید. مربیان اسکیت نیز می توانند راهنمای شما در این زمینه باشند زیرا فعالیت آن ها ایجاب می کند تا به خوبی با پیچ و خم های کفش اسکیت و تهیه آن آشنا شده باشند و بهترین گزینه را در اختیار شما قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *