تفریح با ورزش اسکیت

خرید کفش اسکیت استاندارد
سپتامبر 23, 2022
انتخاب یکی از شاخه های اسکیت
اکتبر 4, 2022

یکی از دلایل مهم که بسیاری از افراد به ورزش اسکیت روی می آورند هیجان بالایی است که به آن ها می دهد. آن ها می خواهند سرعتشان تا جایی باشد که چرخ های اسکیت به آن ها اجازه می دهد تا دیگران نیز از دیدن حرکت آن ها لذت ببرند. حس دیده شدن می تواند به آن ها این انگیزه را بدهد تا در رشته اسکیت بیش از پیش به جلو قدم بردارند اما نکته در ابتدای کار وجود دارد که افراد باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند که اسکیت را تفریحی آغاز نکنید اما با اسکیت تفریح کنید. دلیل آن نیز این خواهد بود ممکن است شما با نداشتن یک برنامه منظم، حضور نیافتن در یک آکادمی اسکیت معتبر و بهره نبردن از اطلاعات جامع یک مربی باتجربه مشکلات و اشتباهات بسیاری در مسیر خود تجربه نمایید.

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد آن را مرتکب می شوند یادگیری اسکیت به صورت خودآموز است این کار باعث می شود تا شما حرکات را با استایلی اشتباه بیاموزید و ترس از زمین خوردن باعث می گردد شما از هر روشی برای حفظ تعادل خود استفاده نمایید که در نهایت حرکات را به صورت کاملا غیراصولی و غیرحرفه ای از کار درمی آورید. از این رو لازم است تا انرژی بسیاری صرف گردد تا استایل شما تصحیح گردد شما حتی ممکن است بستن  کفش را نیز اشتباه آموزش دیده باشید که به مرور باعث می گردد کفش شما نیز کارایی خود را از دست بدهد. شما حتی می توانید در چند دوره آموزش اسکیت در آکادمی های اسکیت شرکت نمایید و انجام حرکات را به صورت صحیح در برنامه ریزی های خود داشته باشید.

از نکات مهم در آموزش اسکیت به صورت تخصصی این است که مربیان تمامی موارد لازم برای اجرای صحیح حرکات و نکات مهم آموزش اسکیت را در اختیار هنرجو قرار می دهند. از مهم ترین این موارد که اصول درست اسکیت کردن می باشد زیر نظر فدراسیون اسکیت برنامه ریزی شده است و با تمامی استانداردهای جهانی که توسط فدراسیون جهانی اسکیت تعیین شده است مطابقت دارد.

شما می آموزید که چگونه باید بر روی کفش اسکیت بایستید، چگونه تعادل خود را بر روی آن حفظ کنید، چگونه به سمت جلو حرکت داشته باشید، چگونه به سمت عقب برگردید و همچنین چگونه حرکات با جزئیات بیشتر را از کار دربیاورید. پس از اینکه این موارد را به صورت دقیقی یاد گرفتید حال می توانید برای اسکیت سواری به شکل تفریحی برنامه ریزی کرده و آن را در پیست های اسکیت به انجام برسانید و این تصور را نداشته باشید که اسکیت کردن به صورت تفریحی کاری عبث و بیهوده می باشد.

وقتی شما اصول اولیه را فرا گرفتید انجام اسکیت تفریحی یکی از مهم ترین کارهایی است که باید به آن بپردازید زیرا شما در تایمی که در حال یادگیری اسکیت هستید مجبور خواهید بود تا دستورالعمل های مربی را در یک زمان محدود اجرا کنید که این باعث می گردد تا جلسه بعدی آموزش برخی از این نکات را به فراموشی بسپارید از همین رو باید از سانس تفریحی استفاده نموده تا به تمرین آموزه های خود بپردازید. در این حین می توانید از اسکیت سواری لذت ببرید و تحت یک چارچوب خاص فعالیت نداشته باشید. البته این نکته را توجه داشته باشید که انجام حرکات به صورت صحیح و کاملا اصولی از لازمه های تمرین در زمان سانس های تفریحی می باشد زیرا با گرفتن یک استایل اشتباه تمامی زحماتی که در این مسیر کشیده اید را به هدر خواهید داد و در جلسه بعدی تمرین تمام زمان آموزش شما صرف تصحیح استایل اشتباه شما خواهد شد.

همچنین از اجرای حرکات غیراصولی و غیراستاندارد نیز بپرهیزید زیرا برای بدن شما مفید نمی باشد که هیچ ممکن است مضررات و آسیب هایی را نیز به همراه داشته باشد.

پس این نکته مشخص شد که در سانس های تفریحی نیز شما می توانید اسکیت کردن خود را ارتقا دهید و این کار با هزینه های کمتری نسبت به کلاس های آموزش قابل انجام می باشد و همچنین باعث می گردد تا بدن شما آمادگی بیشتری در زمان حضور در کلاس های آموزشی داشته باشد علاوه بر آن شما پیشرفت بیشتری در اجرای صحیح حرکات خواهید داشت که این می تواند انگیزه شما را برای حضور حرفه ای در رشته اسکیت بالاتر ببرد. شما حرکتی که در کلاس آموزشی یاد گرفته اید را بدون حضور مربی اما با رعایت اصول آن یک یا دو ساعت تمرین می کنید بنابراین وقتی در کلاس حاضر گردید خواهید دید که این حرکات را بسیار اصولی تر و دقیق تر اجرا خواهید نمود و در این صورت مربی شما را برای یادگیری حرکت بعد آماده خواهد کرد. می بینیم که اسکیت تفریحی در کنار آموزش اسکیت می تواند منافع بسیار مهمی همچون آماده سازی بیشتر بدن، بالا بردن روحیه، هیجان و لذت بیشتر اسکیت سواری را به همراه خواهد داشت.

ورزش اسکیت دارای تنوع بسیار بالایی می باشد که شما می توانید از میان تعداد بالای رشته های آن یکی را برای یادگیری حرفه ای آن انتخاب نمایید. ورزش اسکیت از سه دسته اصلی رشته های اسکیت اینلاین، رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد تشکیل شده است که از اصلی ترین رشته های زیرمجموعه این دسته ها می توان به رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی و رشته اسکیت فری استایل اشاره نمود.

اگر شما به دنبال انجام یک کار اصولی و حرفه ای می باشید باید آموزش اسکیت را از یک آکادمی اسکیت آغاز نمایید. بهتر این است که این کار در یک سیستم آموزشی اسکیت صورت پذیرد اما اگر می خواهید به صورت انفرادی به این کار بپردازید حتما با یک مربی باتجربه مشورت داشته باشید و زیر نظر او به یادگیری اسکیت بپردازید. داشتن یک برنامه منسجم در تمرینات اسکیت بسیار مهم می باشد زیرا بسیاری از افراد ابتدای امر هیجان بسیار بالایی برای یادگیری اسکیت دارند اما به مرور که یادگیری و برنامه های آن ها فشرده تر می شود اولین چیزی که به نظرشان می رسد کنار گذاشتن ورزش می باشد. از این رو اگر می خواهید راندمان فکری بهتری داشته باشید برنامه ریزی دقیقی انجام دهید تا ورزش را فدای بخش های دیگر زندگی نکنید. در این صورت حتی می توانید در رشته اسکیت به مدارج بالایی نیز دست یابید و خود را به سکوهای قهرمانی جهانی نیز برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *