یادگیری اصولی اسکیت

تجربه اسکیت روی یخ در ایران
اکتبر 26, 2022
لذت بردن از رشته اسکیت
نوامبر 11, 2022

آیا شما نیز همچون برخی افراد اسکیت سوارانی را مشاهده کرده اید که حرکات زیبایی را بر روی کفش های اسکیت اجرا می کنند و دلبسته این رشته ورزشی شده اید؟ آیا فرزند شما تمایل دارد تا با تمام وجود خود را غرق ورزش اسکیت نماید و در این رشته فعالیت داشته باشد؟ چه حسی را تجربه می کنید وقتی دور زدن اسکیت سواران درون پیست و سرعت بالای آن ها را مشاهده می کنید؟

همه این ها ویژگی هایی است که رشته اسکیت از آن ها برخوردار می باشد؛ رشته ای هیجان انگیز که باعث می شود شما سرعتی غیرقابل باور را تجربه نمایید و لذتی را کسب نمایید که با هیچ وسیله دیگری قابل مقایسه نباشد.

البته باید بدانید که برای شروع هر کاری پایه و اصولی وجود دارد که اگر آن ها را به خوبی دریافت نکرده و رعایت نکنید دچار مشکلاتی جدی در آینده خواهید شد. در این صورت اگر علاقه مند به یادگیری و دنبال کردن حرفه ای رشته اسکیت می باشید توصیه اکید ما این است که ۀموزش خود را در یک آکادمی اسکیت که زیر نظر فدراسیون اسکیت مشغول به فعالیت می باشد آغاز نمایید.

برای آنکه بتوانید اسکیت را به صورت آکادمیک و حرفه ای دنبال کنید و در آن به جایگاه و مقامی که واقعا برای آن زحمت کشیده اید برسید لازم است تا اصول اولیه و بنیادی رشته اسکیت را به خوبی رعایت نمایید تا شما ریشه های خود را قوی تر سازید و با استفاده از آن ها پله های ترقی را با سرعت بیشتری طی نمایید. البته همانطور که می دانید مسیر موفقیت راه میانبر ندارد و شما حتما باید در این مسیر با تمام تلاش و تمرین مداوم پیش بروید.

بسیاری خلاف این گفته را در تصورات خود دارند به این صورت که ابتدا چیزهایی را خود یاد بگیریم و پس از آن برای آموزش حرفه ای به یک آکادمی اسکیت مراجعه کنیم اما بر این مسئله تاکید داریم که این می تواند تصوری کاملا اشتباه باشد و یادگیری اصولی ورزش اسکیت در همان ابتدای کار اصلی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

شما قدم در مسیری گذاشته اید که کاملا به صورت حرفه ای و آکادمیک دنبال می گردد و تمامی بازیکنان از باتجربه ترین مربیان استفاده می نمایند تا بتوانند در مسیر یادگیری اسکیت بهترین راندمان را داشته باشند. پس صرف اینکه شما یک کفش اسکیت تهیه نمایید و با استفاده از آن به تمرین بپردازید و با استفاده از چند ویدئوی آموزشی حرکات پیچیده اسکیت را تمرین کنید نمی تواند زمینه ساز و تضمینی برای موفقیت ادامه دار شما باشد.

اما مسئله ای که وجود دارد این است که باید دقت داشت تا در رشته های تخصصی اسکیت باید آموزش ها با توجه به سن و سال کودکان انجام گیرد. برای مثال برای کودکی که سن پایینی دارد آموزش موفقیت و شکست و ایجاد استرس معنایی ندارد و در این سن اصلا منظقی نمی باشد. کاری که باید انجام گیرد این است که با توجه به علاقه کودکان و شور و شوق آن ها برای یادگیری رشته اسکیت، آموزش ها را پیش ببرید. یک لذت مدام است که کودک در سنین از رشته ورزشی خود انتظار دارد البته مطمئنا در مراحل پیشرفته تر مفهوم شکست و پیروزی را درک خواهند کرد اما این مسئله خیلی مهم است که این مفهوم توسط خود آن ها درک شود و با فشار و استرس از سوی خانواده و مربی صورت نگیرد.

در این صورت می توان امیدوار بود که علاقه و اشتیاق در تمامی مراحل یادگیری اسکیت همراه کودک باشد و این علاقه و اشتیاق در زمان سختی به کمک او خواهد آمد. فدراسیون اسکیت نیز هم در آموزش های عملی و هم آموزش های تئوری که برای مربیان اسکیت صورت می دهد این مسئله را گوشزد می کند که باید شناخته شدن هر کودک به صورت مجزا صورت گیرد. این درست است که آموزش حرکات به یک شکل و یکسان می باشد اما نحوه ارائه آن ها به هر کودک باید با توجه به شخصیت آن ها صورت گیرد.

در نظر داشته باشید که برای یادگیری اسکیت نه تنها باید وسائل مورد نیاز خود را با کیفیت بالا تهیه نمایید بلکه باید آموزش اسکیت را نیز با کیفیت بالا دریافت نمایید و این تصور شما نباشد که می توانید در پارکینگ خانه، پارک ها و بدون حضور یک مربی باتجربه نتیجه ای مطلوب را کسب نمایید. حتی اگر قصد شما از یادگیری اسکیت سرگرمی و تفریح باشد باز هم باید به صورت اصولی و کاملا تخصصی آموزش اسکیت را دریافت نمایید. زیرا ممکن است شما با رعایت نکردن اصول اولیه رشته اسکیت به بیماری های مزمن و بلندمدت دچار گردید از این رو این مسئله را بسیار جدی بگیرید تا بتوانید در سلامت کامل به این رشته ورزشی بپردازید.

حتی پوشیدن صحیح اسکیت نیز از آموزش های اسکیت پایه می باشد زیرا بسیار دیده شده افرادی که در پارک ها به اسکیت سواری مشغول می باشند حتی اسکیت خود را نیز به صورت درست و اصولی محکم نکرده اند که این در آینده باعث آسیب ها و صدمات جدی به پای آن ها خواهد شد. نحوه ایستادن صحیح، به دست آوردن تعادل اولیه، نحوه راه رفتن صحیح با استفاده از کفش اسکیت و کم کم سر خوردن، حتی زمین خود در اسکیت سواری اصولی دارد که باعث کمتر شدن هرچه بیشتر صدمات به فرد می گردد. از این رو آموزش های اسکیت تحت نظارت مربیان باتجربه را در برنامه خود قرار دهید تا پیشرفتی سالم در رشته اسکیت داشته باشید.

تمامی مراحلی که بیان شد مراحل آموزش هایی می باشند که توسط فدراسیون جهانی اسکیت و نیز فدراسیون اسکیت ایران تایید شده هستند و در سرفصل آموزش آکادمی های اسکیت وجود خواهد داشت. پس از آموزش های اولیه نوبت به حرکات پیشرفته تر خواهد رسید تا هنرجویان بتوانند علاوه بر تعادلی که بر روی کفش اسکیت دارند حرکاتی را اجرا نمایند که برای ورود به کلاس های تخصصی اسکیت لازم می باشند و این کلاس های تخصصی اسکیت است که آینده حرفه ای شما در رشته اسکیت را رقم خواهد زد.

زمانی که شما رشته تخصصی مورد علاقه خود را با توجه به نظرات مربی استعدادیاب انتخاب کردید و از این بابت که می توانید کار را به صورت حرفه ای و اصولی پیش ببرید خیالی آسوده داشتید زمان آن می رسد که خرید کفش اسکیت تخصصی را نیز انجام دهید. زمانی خرید کفش اسکیت صورت می گیرد که شما می خواهید رشته تخصصی اسکیت را به صورت حرفه ای دنبال کنید از همین رو باید از علاقه مند بودن به این رشته مطمئن گردید و پس از آن اقدام به خرید نمایید. با خرید کفش اسکیت کیفیت اسکیت سواری شما نیز تغییر خواهد کرد و شما مرحله ای را تجربه خواهید کرد که در آینده می توانید برای حضور در تیم های باشگاهی و تیم های ملی اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *