لذت بردن از رشته اسکیت

یادگیری اصولی اسکیت
نوامبر 2, 2022
خرید کفش اسکیت و لوازم
نوامبر 17, 2022

از سؤالاتی که هر فرد برای ورزش کردن ممکن است با آن مواجه شود این است که با چه هدفی ورزش می کنید؟ آیا ورزش را برای رسیدن به مقام های قهرمانی دنبال می کنید یا تنها برای لذت بردن از آن به این کار روی آورده اید؟ آیا تلاش شما برای این است تا بتوانید با کسب مقام جایگاهی در میان جامعه ورزشی به دست آورید یا اینکه می خواهید اوقات خود را به خوشی و لذت بردن از ورزش مورد علاقه خود بگذرانید؟

افراد را می توان در دسته های مختلفی دسته بندی نمود زیرا هر کدام با هدفی مخصوص به خود رشد کردن در یک رشته ورزشی را پیش می گیرند. البته این که شما با چه هدفی ترسیم شده ای ورزش را دنبال می کنید اهمیت بسیار کمتری نسبت به اینکه تمام تلاش خود را صرف رسیدن به آن هدف کنید دارد. برخی افراد ممکن است تغییر مسیری را در هدف بلندمدت خود داشته باشند که این مسئله مشکل چندانی ندارد البته تا زمانی که این انتخاب از آگاهی فرد سرچشمه گرفته باشد و از سر اجبار تن به این انتخاب نداده باشد.

مثالی که برای این مورد می توان ذکر کرد این است که فردی نزدیک قهرمانی است اما به دلیل وجود نداشتن امکانات، ورزش برای وی از حالت جدی و قهرمانی خارج می شود و این فرد در این حالت تنها می تواند به آن ورزش به عنوان یک سرگرمی نگاه کند که این مسئله برای یک ورزشکار پرتلاش بسیار ناپسند است. جامعه باید به گونه ای برنامه ریزی گردد تا این فرد نیز بتواند فعالیت حرفه ای خود را برای رسیدن به افتخارات جهانی ادامه دهد.

یکی از ورزش هایی که در چند سال اخیر دارای رشد بی سابقه ای بوده است رشته اسکیت می باشد. اگر نگاهی به تمامی ورزش ها داشته باشیم این ورزش توانسته قابل توجه تر از باقی رشته های ورزشی ظاهر گردد از این رو باید دقت بیشتری برای تصمیم گیری هایی که افراد در مسیر ترقی این رشته ورزشی انجام می دهند وجود داشته باشد. بنابراین لازم و ضروری است تا افرادی که رشته اسکیت را هم به صورت علمی و هم به صورت تجربی آموزش دیده اند در این مسیر حضور داشته باشند.

رعایت اصول اولیه، برنامه ریزی صحیح، آموزش آکادمیک، تهیه امکانات مورد نیاز، روشن کردن مسیر، تلاش و کوشش در ادوار مختلف تمرین از مواردی است که باعث می شود تا افراد بتوانند به هدف خود که موفقیت در مسابقات جهانی و ملی است دست پیدا کنند و از این رو با انگیزه ای بالاتر مسیر پیش رو را دنبال نمایند اما اگر هر کدام از این موارد در نظر گرفته نشود مطمئنا ورزش ورزش از حالت جدی آن خارج می شود و تنها به صورت یک سرگرمی نمود پیدا می کند.

البته اینکه یک ورزش همچون رشته اسکیت را تنها برای لذت بردن از آن دریافت کنید خود هدفی بسیار ارزشمند می باشد. لذت بردن از زندگی خود یک هدف مهم می باشد و اگر بتوانید آن را به دست آورید کاری بسیار ارزنده می باشد و در این صورت می توانید اوقات خوشی را در فعالیت های جدی تر خود داشته باشید.

اما در زمینه فعالیت های رشته اسکیت در ایران باید بیان نمود که ایران بسیاری از امکانات مهم این رشته ورزشی را در اختیار نداشته است و چند سالی بیشتر نیست که این بخشی از این امکانات ضروری در اختیار بازیکنان رشته های مختلف اسکیت قرار گرفته است با این حال ایران توانسته است به کسب مقام های اول تا سوم جهان نیز دست یابد. انگیزه ای که از کسب مقام های جهانی به دست می آید مسیر رشد و فعالیت های حرفه ای در رشته اسکیت را هموارتر می سازد.

انتخاب های وسیعی پیش روی بازیکنانی است که در رشته اسکیت ثبت نام می نمایند بنابراین فدراسیون اسکیت برای مدیریت تمام این رشته ها کاری بسیار پیچیده و دشوار خواهد داشت. به عنوان مثال رشته اسکیت از سه دسته اصلی تشکیل می گردد که زیر نظر فدراسیون اسکیت مشغول فعالیت می باشند. رشته های اسکیت اینلاین، رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد.

رشته های اسکیت اینلاین خود به چندین شاخه تقسیم می گردند که از جمله آن ها می توان به رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت فوتینز، رشته اسکیت رول بال و رشته اسکیت آلپاین اشاره نمود.

رشته اسکیت روی یخ نیز دارای شاخه هایی همچون رشته اسکیت نمایشی روی یخ، رشته اسکیت سرعت روی یخ، رشته اسکیت هاکی روی یخ یا رشته آیس هاکی و رشته اسکیت فری استایل روی یخ می باشد.

در قسمت رشته های اسکیت کواد که در سال های اخیر کار خود را در ایران آغاز نموده است شاخه هایی همچون رشته رولردربی، رشته اسکیت نمایشی کواد و رشته رینک هاکی در حال فعالیت می باشند.

نکته مهم این است که تا جایی فدراسیون اسکیت توان آن را داشته است امکانات لازم را برای بازیکنان و علاقهمندان رشته اسکیت فراهم آورده است، کارهایی که هرچند سخت اما به هر ترتیب صورت گرفته است. در سال های اخیر مسئولین ورزشی نیز توجه بسیار زیادی را معطوف رشته اسکیت نموده اند به طوری که در 10 سال اخیر رشته اسکیت توانسته تا جهشی قابل توجه و چشمگیر را داشته باشد. ایجاد پیست های اسکیت استاندارد و حرفه ای، بحث های انفورماتیک، نظارت بر فعالیت های پیست های اسکیت و آکادمی اسکیت، آموزش های بی وقفه با هماهنگی با فدراسیون جهانی اسکیت از جمله فعالیت هایی است که فدراسیون اسکیت در سال های اخیر به انجام رسانده است که نتیجه رشد و بالا رفتن کیفیت رشته اسکیت در ایران می باشد.

برای یادگیری رشته اسکیت لازم است تا این رشته را از اسکیت پایه آغاز نمایید، پله پله این مسیر را طی نمایید تا به زمان انتخاب رشته اسکیت تخصصی برسید. در این زمان و پس از مطمئن شدن از انتخاب رشته اسکیت تخصصی خود لازم است تا لوازم اسکیت مورد نیاز آن رشته را تهیه کنید. برای این منظور باید از محصولات با بالاترین کیفیت بهره مند گردید، یک مربی باتجربه و با دانش روز را برای آموزش در کنار خود داشته باشید. بهتر این است تا ساعات تمرینی خود را افزایش دهید و این کار را به صورت منسجم انجام دهید تا هدفی را که در ذهن خود پرورانده اید را به سرانجام برسانید.

پس شما حتما نباید به مقام های قهرمانی جهان دست پیدا کنید تا لزوما در یک ورزش خوشحال و موفق باشید شما می توانید با انجام ساعتی چند از ورزش مورد علاقه خود انرژی لازم برای زندگی روزمره خود را کسب نمایید و از این کار رضایت کامل داشته باشید. پس اگر علاقه مند به یادگیری رشته اسکیت می باشید می توانید با حضور در یک آکادمی اسکیت مسیر آموزش خود را با برنامه ریزی دقیق که توسط مربیان باتجربه در اختیار شما قرار می گیرد تعیین نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *