مسیر پیشرفت اسکیت روی یخ

آکادمی های اسکیت
سپتامبر 7, 2022
خرید کفش اسکیت استاندارد
سپتامبر 23, 2022

اسکیت روی یخ یکی از شاخه های اصلی ورزش اسکیت به شمار می رود که توانسته به شکل باورنکردنی ظاهر گردد و همچنین در مدت کوتاهی افتخارآفرینی نیز داشته باشد. این افتخارآفرینی ها یکی پس از دیگری در حال وقوع می باشد و خبرهای آن در حال گسترش می باشد و همین مسئله باعث شده تا آینده ای روشن برای رشته اسکیت روی یخ و نیز جامعه ورزشی کشور تصور گردد.

البته این نکته بسیار مهم است که یک پوشش خبری مناسب می تواند اتفاقات بسیار مهم و مثبتی را برای یک رشته ورزشی همچون رشته اسکیت روی یخ رقم بزند. یکی از مهم ترین نتایجی که پوشش خبری می تواند به همراه داشته باشد جذاب اسپانسرهای بزرگ و فعال در زمینه های ورزشی به سمت رشته هایی که تاکنون مورد حمایت قرار نگرفته اند. اسپانسرهای بزرگ مالی از یک پوشش خبری دقیق و مناسب انگیزه می گیرند تا در ازای حمایت از تیم های ورزشی تبلیغات مربوط به فعالیت آن ها در مسابقات به نمایش گذاشته شود که دیده شدن هرچه بیشتر این تبلیغات برای اسپانسرها منفعت خوبی خواهد داشت. از همین نظر با توجه به اینکه رشته اسکیت روی یخ، رشته ای تازه رشد یافته در کشور به شمار می آید گزینه ای مناسب برای دوستداران رشته اسکیت خواهد بود.

اسکیت روی یخ که در سال های اخیر با مدیریت اجرایی دقیقی همراه بوده است و توانست پیشرفت های روزافزونی را از خود نشان دهد. انجمن اسکیت هاکی و افرادی که در سمت های مختلف آن فعال بوده اند، تلاش و کوشش فراوانی را در این عرصه داشته اند تا بتوانند در سراسر دنیا و در زمینه رشته های مختلف اسکیت نام ایران را بر روی زبان ها بیاندازند. IHFF مرکز اصلی برای بررسی فعالیت های رشته آیس هاکی می باشد که فعالیت هایی را که در ایران نیز صورت می گیرد را زیر نظر دارد.

آغاز رشته آیس هاکی در ایران با قدرات بالایی صورت گرفت و به واسطه تیم های ملی اینلاین هاکی توانست پایه های بنیادی تیم اصلی آیس هاکی را در مدت کوتاهی بنا نهد. بسیاری از بازیکنان برای حضور در تیم ملی آیس هاکی انتخاب شده اند و به مرور باقی بازیکنان به آن ها می پیوندند تا بتوانند آمادگی های لازم را جهت مسابقات آسیایی و بین المللی کسب نمایند که این مسئله بسیار قابل توجه است زیرا می تواند پیشرفت هرچه بیشتر تیم ملی آیس هاکی را به همراه داشته باشد. یکی از افتخاراتی که تیم ملی آیس هاکی توانسته کسب نماید مقام سومی در مسابقات کاپ آزاد امارات می باشد که در سال 1399 برگزار گردید.

ایران هر فعالیتی که در زمینه اسکیت روی یخ داشته باشد مخصوصا رشته آیس هاکی بسیار مورد توجه و زیر نظر IHFF و NHL است که این نکته بسیار مهمی برای ما و بازیکنان رشته های مختلف رشته اسکیت روی یخ می باشد. از کارهای مهم این دو مرکز بزرگ و رسمی انتشار خبرهای مربوط به رشته اسکیت روی یخ در ایران است. انتشار این اخبار می تواند افراد و بازیکنان بسیاری را در جای جای دنبا با فعالیت هایی که ایران در زمینه رشته های اسکیت دارد آشنا سازد و بازیکنانی که به عنوان لژیونر در دیگر کشورها به فعالیت مشغول می باشند را آماده کند تا در تیم های ملی کشور حضور یابند. پکیج تیم ملی رشته آیس هاکی می تواند از بازیکنان انتخاب شده و همچنین لژیونرها تشکیل گردد که این موضوع هم در رشته آیس هاکی آقایان و هم رشته آیس هاکی بانوان صورت می گیرد. این می تواند به داشتن تیمی قوی تر و قدرتمندتر در مسابقات برای ما بیانجامد.

با فعالیت های بسیار زیادی که در زمینه رشته اسکیت روی یخ صورت گرفت تشکیل تیم های آیس هاکی را به همراه داشت. در ابتدای کار اما بسیار نامانوس بود که بتوان به تشکیل تیم ملی برای رشته های اسکیت روی یخ پرداخت. این مسئله نشان از آن دارد که توجه کافی به رشته های در حال رشد و آینده دار همچون رشته های اسکیت روی یخ می تواند پتانسیل بالای آن ها را به نمایش بگذارد و آینده رشته اسکیت را تضمین نماید.

 اسکیت روی یخ شامل رشته هایی می باشد که عبارتند از رشته اسکیت سرعت روی یخ، رشته اسکیت فری استایل روی یخ، رشته اسکیت نمایشی روی یخ، رشته اسکیت هاکی روی یخ که به رشته آیس هاکی معروف می باشد و در بین باقی رشته ها تاکنون قدرتمندترین رشته به شمار می آید. رشته آیس هاکی توانسته اسپانسرهای مالی قدرتمندی را به سوی خود جذب نماید که این پیشرفت نتیجه تلاش هایی است که انجمن اسکیت هاکی در سال های اخیر برای این رشته ورزشی صورت داده است.

پوشش خبری تلویزیونی یکی از مهم ترین دلایلی می باشد که اسپانسرها را علاقه مند به سرمایه گذاری در این رشته ها کرده است. اما باید توجه داشت که این روال اسپانسری ادامه داشته باشد تا بازیکنان بتوانند از این طریق هزینه های زندگی خود را بپردازند و از به این ورزش به عنوان یک کار تمام وقت نگاه کنند البته این مسئله در دیگر کشورهای دنیا صورت گرفته است و بازیکنان تمام وقت خود را به صورت حرفه ای صرف تمرین برای تیمی که در آن عضویت دارند می کنند. از همین رو تیمی که تشکیل می گردد دارای افراد با آمادگی جسمانی و روانی بالایی خواهد بود که در نتیجه وضعیت بسیار مناسب تری را در مسابقات خواهند داشت.

فدراسیون اسکیت نیز در زمینه رشته اسکیت فعالیت ها و تلاش های بسیاری صورت داده است و طی این سال ها زیرساخت های مناسبی را برای این ورزش هیجان انگیز و جذاب فراهم کرده است تا افراد مختلف بتوانند تمرکز اصلی خود را بر روی یادگیری و آموزش رشته اسکیت یخ بگذارند. در این زمینه آکادمی های اسکیت اینلاین نیز می توانند برنامه ای منظم را تدوین نمایند و برای شاگردان خود کلاس هایی را در نظر بگیرند تا در رشته اسکیت روی یخ نیز آمادگی های لازم را کسب نمایند که برای این منظور می توانند در پیست آیس باکس حضور یابند.

این مجموعه فعالیت های خود را به گونه ای ترتیب داده است که افرادی که تاکنون در رشته های اسکیت اینلاین فعالیت داشته اند بتوانند در این رشته نیز به صورت فعال حضور یابند و تمرینات لازم رشته اسکیت روی یخ را به انجام برسانند. برای این منظور همچنین باید به کسب اطلاعات مورد نیاز و یادگیری ابتدایی و اولیه این رشته نیز بپردازند. حضور در آکادمی های اسکیت و یا باشگاه های اسکیت یکی از مهم ترین عوامل برای پیشرفت صحیح در رشته اسکیت می باشد چراکه این مجموعه ها زیر نظر فدراسیون اسکیت و با توجه به آموزش های سختگیرانه آن مربیان را پرورش داده اند و اکنون شما می توانید از تجربیات آن ها بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *