آکادمی های اسکیت

هدف از یادگیری اسکیت
آگوست 31, 2022
مسیر پیشرفت اسکیت روی یخ
سپتامبر 13, 2022

یکی از مواردی که در سال های اخیر ممکن است بیش از پیش با آن رو به رو گردید استفاده واژه آکادمیک در ورزش اسکیت می باشد اما چه دلیلی می تواند افراد را به این سمت بکشاند که از این واژه برای باشگاه خود استفاده نمایند؟ افراد در تلاشند تا آکادمی اسکیتی را راه اندازی نمایند و با تمام قدرت به فعالیت در زمینه آموزش اسکیت بپردازند. اما باید دانست که مقوله آکادمیک چه موضوعی را دنبال می کند؟

مطمئنا تا کسی به کلمه آکادمی فکر می کند به دنبال کردن یک موضوع به صورت علمی می رسد البته اکنون رشته اسکیت نیز در تمام دنیا به صورت کاملا علمی و تخصصی آموزش داده می شود. علیرغم اینکه رشته اسکیت کار خود را در کوچه ها و خیابان ها آغاز نمود اما پس از چندی و به سرعت به مقوله ای علمی تبدیل گشت. ورزشی جذاب و هیجان انگیز که به سرعت توانست جایگاه خود را میان تمامی سنین از بزرگ تا کوچک کسب نماید و فدراسیون مستقل خود را تاسیس نماید. که البته این فدراسیون بسیار تلاش نمود تا جایگاه اسکیت را به صورت ویژه ای بالا ببرد و فعالیت های حرفه ای آن را به صورت مستقل دنبال نماید.

یکی از کارهایی که فدراسیون اسکیت به خوبی آن را انجام داده است دنبال کردن آموزش های فدراسیون جهانی اسکیت به صورت تخصصی و حرفه ای و با دریافت مدارک معتبر از این نهاد بین المللی می باشد که این مسئله باعث شده است تا اسکیت با سطح جدیدی وارد ایران گردد. این سطح را می توان سکوی پرتابی برای کسب افتخارات جهانی و قهرمان پروری دانست. از خصوصیاتی که این روند به همراه داشت این بود که مربیان آموزش های غیراستاندارد را پیش نمی گرفتند که باعث می شد تا همه آن ها رویکردی نزدیک به آموزش اسکیت داشته باشند که برای مثال می توان گفت اگر شاگردی از یک باشگاه به باشگاهی دیگر برود در اصول اولیه آموزش تفاوتی وجود ندارد و این فرد می تواند مسیر پیشرفت به سادگی طی نماید. اکنون اصول پایه ای یکسانی وجود دارد که این اصول زیر نظر فدراسیون اسکیت به مربیان آموزش داده شده است.

یکی از آموزش هایی که بسیاری از افراد به آن علاقه مند می باشند آموزش مربیگری اسکیت می باشد که این کلاس های آموزشی اسکیت در طول سال در زمان های مختلف و به صورت حرفه ای برگزار می گردد که البته تنها شامل اسکیت پایه و تکمیلی نمی باشد. آموزش فدراسیون اسکیت شاخه های تخصصی اسکیت را نیز در بر می گیرد که از آن دسته می توان به رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت فری استایل، مربیگری اسکیت هاکی، مربیگری اسکیت سرعت، مربیگری اسکیت نمایشی، مربیگری اسکیت فری استایل، مربیگری اسکیت رول بال و… اشاره نمود. البته این آموزش ها تنها به مربیگری منتهی نمی گردد و افراد می توانند در کلاس های داوری این رشته ها نیز شرکت نموده و به کسب اطلاعات و دریافت مدارک معتبر بپردازند.

مطمئنا فدراسیون اسکیت این مسئله را در نظر گرفته است که در کنار مربیگری به مسئله داوری نیز بهای ویژه ای بدهد و همین مسئله باعث شده است تا در سال های اخیر رشد داوران داخلی افزایش یابد و سطح کیفی مسابقات بسیار بالا برود. اکنون از این توان برخوردار می باشیم تا بتوانیم مسابقات را در سراسر کشور برگزار نماییم و چیزی که مهم است این می باشد که در تمامی رشته ها به صورت کاملا حرفه ای مربیان و داوران قدرتمندی را در اختیار داریم، این نشان از آن دارد که سرمایه گذاری فدراسیون اسکیت بر روی آموزش اسکیت در زمینه های مختلف به خوبی جواب داده است و برای فدراسیون اسکیت این امکان به وجود آمده است که بتواند ورزشکاران این رشته را برای مسابقات جهانی آماده نماید و نتایج قابل قبولی را نیز کسب نماید. البته باید در نظر داشت که اگر زیرساخت های رشته اسکیت به صورت حرفه ای تر پیش برود و حمایت ها از فدراسیون اسکیت نیز بالاتر برود قطعا افتخارآفرینی توسط ملی پوشان کشورمان نیز افزایش می یابد.

امروزه آکادمی اسکیت های بسیاری در سطح شهرها تاسیس شده اند که وظیفه مهمی بر عهده آن ها می باشد که آموزش اسکیت با توجه به آموزش های فدراسیون اسکیت است. افراد می توانند در شاخه های متنوعی که رشته اسکیت از آن ها برخوردار می باشد شرکت نموده و به کسب آموزش بپردازند. برنامه ریزی و توجه بالا در تمامی شاخه های اسکیت لازم و ضروری می باشد البته کشور ما تاکنون رشته های اسکیت کواد و رشته های اسکیت روی یخ را به صورت حرفه ای دنبال نمی کرده است که با تلاش هایی که توسط فدراسیون اسکیت و انجمن های اسکیت در سال های اخیر انجام گرفت این رشته ها نیز به صورت حرفه ای و جدی دنبال می گردند و اکنون رشته های اسکیت روی یخ به ویژه رشته آیس هاکی در حال قدم برداشتن برای مسابقات جهانی می باشند البته تیم آیس هاکی در چند مسابقه نیزشرکت کرده است و توانسته مقام هایی نیز کسب نماید که با این فرصت زمانی کم قابل تحسین می باشد. این افتخارآفرینی ها می تواند ادامه دار باشد در صورتی که بتوان سرمایه گذاری های بلندمدت، جذب اسپانسرهای قدرتمند، پوشش های خبری مناسب و حمایت های مسئولین را به سمت رشته اسکیت کشانید. همچنین در رشته رینک هاکی نیز کارهایی صورت گرفته است و بحث های آموزش و استعدادیابی در این رشته نیز در حال انجام می باشد تا این رشته نیز بتواند همچون رشته های اسکیت اینلاین و رشته های اسکیت روی یخ به کسب مقام و افتخار دست پیدا کند.

در نظر داشته باشید که اگر می خواهید رشته اسکیت را به صورت حرفه ای دنبال کنید و از علاقه مندان به این رشته جذاب می باشید باید برنامه ریزی دقیقی از انتخاب خود داشته باشید و اگر در رشته های اسکیت به فعالیت مشغول می باشید و می خواهید در مسیر مربیگری قرار گیرید مطمئن ترین راه استفاده از تعلیمات و آموزش های فدراسیون اسکیت می باشد و این را بدانید که راه میانبری برای مقصد شما وجود ندارد و تنها با تلاش و کوشش است که می توانید به خواسته های خود در این رشته ورزشی دست یابید. عملکرد شما باید بر اساس دانش باشد که آن را می توان در یک آکادمی اسکیت معتبر و زیر نظر فدراسیون اسکیت کسب نمود. پس اگر علاقه مند به فعالیت تخصصی و رشته اسکیت می باشید با فدراسیون اسکیت در تماس باشید و در مورد برنامه های پیش روی آن ها جویا شوید، مدارک مربیگری خود را به روز کنید، کلاس های مربیگری را دنبال کنید تا بتوانید نتیجه ای درخور را کسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *