یادگیری اسکیت روی یخ

آموزش در باشگاه های اسکیت
جولای 20, 2022
رشته های مختلف اسکیت هاکی
آگوست 2, 2022

یکی از ورزش های هیجان انگیز و جذاب که دارای طرفداران و مخاطبین بسیاری می باشد ورزش اسکیت می باشد. رشته اسکیت دارای سه شاخه اصلی و مهم می باشد که این شاخه ها با نام اسکیت اینلاین، اسکیت روی یخ و اسکیت کواد شناخته می شوند. با رشدی که سال های اخیر رشته اسکیت داشته است بسیاری از رشته هایی که به عنوان زیرمجموعه این شاخه ها شناخته می شوند توانسته اند با شرکت در مسابقات بین المللی بیش از پیش باعث شناخته شدن این رشته ورزشی گردند.

رشته اسکیت روی یخ که دنیا از سال ها پیش به آموزش و مسابقه مشغول می باشند یکی از مهم ترین شاخه های رشته اسکیت می باشد که در ایران توانسته در مدت کوتاهی به طور باورنکردنی ظاهر گردد و همچنین افتخارآفرین نیز باشد. این افتخارات به صورت پشت هم در حال انجام است و خبرهایی که از این رشته به گوش می رسد نشان می دهد که این رشته توان بالایی را برای رشد خواهد داشت که همین مسئله باعث می گردد تا آینده ای روشن برای همه و همچنین جامعه ورزشی تصور گردد.

یکی از راه هایی که می تواند اتفاقات مثبتی را برای یک رشته ورزشی همچون رشته اسکیت روی یخ رقم بزند پوشش خبری مناسب می باشد بدین صورت که پوشش خبری می تواند انگیزه های مناسبی را که اسپانسرهای مالی به دنبال آن می باشند را فراهم کند تا به سمت ورزش هایی سوق پیدا کنند که هنوز حمایتی از سوی اسپانسرهای بزرگ صورت نگرفته است. پوشش خبری باعث می گردد تا تبلیغات مربوط به اسپانسرها در مسابقات به نمایش گذاشته شود و با دیده شدن هرچه بیشتر این تبلیغات عواید بیشتری نیز برای اسپانسرها به همراه خواهد داشت. به همین دلیل رشته ای تازه رشد یافته همچون رشته اسکیت روی یخ می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای طرفداران و دوستداران رشته اسکیت باشد.

مدیریت اجرایی اسکیت روی یخ با بهترین کیفیت در سال های گذشته به انجام رسید که با پیشرفت های روزافزونی همراه بوده است. از مهم ترین دلایلی که افراد در سمت های مختلف انجمن اسکیت هاکی در حال تلاش و کوشش و فعالیت مداوم هستند این است که بتوانند نام ایران را که در حال پیشرفت در رشته های مختلف اسکیت است در جهان بر روی زبان ها جاری سازند. مرکز اصلی بررسی فعالیت های رشته آیس هاکی IHFF می باشد که تمامی فعالیت هایی که در این زمینه انجام می گیرد را زیر نظر دارد.

یکی از اتفاقات مهم در سال ها اخیر این است که ایران توانست با تمام قدرت رشته آیس هاکی را آغاز نموده و با پشتوانه ای که از سوی تیم های ملی اینلاین هاکی داشته است توانست پایه های اصلی تیم آیس هاکی را در مدتی کوتاه بنا نهد. بسیاری از افراد مورد نیاز در تیم ملی آیس هاکی انتخاب شده اند و باقی آن ها نیز در طول مسیر و به مرور زمان انتخاب می گردند تا بازیکنان بتوانند آمادگی لازم را جهت حضور در مسابقات جهانی و آسیایی کسب کنند البته این موضوع می تواند به پیشرفت بسیار زیاد تیم ملی آیس هاکی کمک نماید. این در حالی می باشد که تیم ملی آیس هاکی توانسته است در سال 99 در مسابقات کاپ آزاد امارات شرکت داشته باشد و به مقام سومی دست یابد که افتخاری بزرگ برای این رشته تازه رشد یافته به حساب می آید.

یکی از نکاتی بسیار مورد توجه می باشد این است که هر فعالیتی که ایران در زمینه رشته اسکیت روی یخ به ویژه رشته آیس هاکی دارد برای NHL و IHFF جلب توجه می کند و زیر نظر قرار می گیرد و از نکات مهم آن این است که این دو مرکز رسمی وبزرگ جهانی بسیاری از اخبار ورزش اسکیت روی یخ ایران را منتشر کرده اند و به شناساندن هرچه بیشتر آن پرداخته اند.

در ابتدای کار این رشته ورزشی بسیار نامانوس می رسید که بتوان تیم های ملی رشته اسکیت روی یخ را تشکیل داد اما با فعالیت های بسیاری که در این زمینه صورت گرفت تشکیل تیم آیس هاکی و… را به همراه داشت. این نشان از آن دارد که توجه کافی به رشته های آینده داری همچون رشته های اسکیت روی یخ می تواند آینده رشته اسکیت را تضمین نموده و همچنین پتانسیل بالای آن ها را نشان دهد.

اسکبت روی یخ خود نیز دارای رشته های مختلفی می باشد که شامل رشته اسکیت سرعت روی یخ، رشته اسکیت نمایشی روی یخ، رشته اسکیت فری استایل روی یخ و رشته اسکیت هاکی روی یخ که یه آیس هاکی معروف است، می باشد. آیس هاکی را می توان قدرتمندترین رشته ورزشی اسکیت در میان دیگر رشته های اسکیت روی یخ دانست. از خصوصیات این رشته این رشته این است که توانست به سرعت اسپانسرهای قدرتمندی را برای کار خود جذب نماید که البته باید فعالیت هایی که انجمن اسکیت هاکی برای پیشرفت این رشته ورزشی صورت داده است را نیز در نظر گرفت.

یکی از مهم ترین دلایلی که اسپانسرها را جذب و علاقه مند به سرمایه گذاری بر روی این رشته نموده است پوشش خبری تلویزیونی می باشد که اگر همین روال ادامه داشته باشد بازیکنان بتوانند تمام وقت خود را بر سر این ورزش بگذارند و بابت هزینه های زندگی خود خیالی آسوده داشته باشند. این ورزش می تواند برای آن ها یک کار تمام وقت باشد که البته در تمام دنیا نیز صورت می گیرد و بازیکنان به صورت حرفه ای به ورزش مورد نظر خود می پردازند و تمرینات لازم را انجام می دهند. در نتیجه این کار می توان تیمی را پرورش داد که از آمادگی جسمانی و آمادگی روانی بالایی برخوردار باشد که این مسئله برای حضور در مسابقات جهانی بسیار بااهمیت می باشد.

از همین رو فدراسیون اسکیت در زمینه رشد رشته اسکیت تلاش های بسیاری را انجام داده است که حاصل آن در طی این سال ها برپایی زیرساخت های بسیار مناسب برای این رشته هیجان انگیز بوده است که افراد بتوانند تمرکز ویژه ای را بر روی یادگیری و آموزش اسکیت روی یخ بگذارند. یکی از مواردی که همه باشگاه ها و آکادمی های اسکیت نیز می توانند در آن شرکت داشته باشند این است که برنامه هایی منظم و مدون را برای شاگردان رشته های مختلف اسکیت اینلاین داشته باشند تا آن ها نیز بتوانند در پسیت اسکیت روی یخ که پیست آیس باکس می باشد حضور یابند و کلاس هایی را نیز برای آنکه آمادگی آن ها را در رشته اسکیت روی یخ بالا ببرند در نظر بگیرند.

افرادی که تاکنون در رشته اسکیت اینلاین فعالیت داشته اند می توانند با توجه به فعالیت های این مجموعه در این رشته نیز حضور یابند و تمریناتی منسجم را نیز بر روی اسکیت یخ داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *