آموزش در باشگاه های اسکیت

آموزش اسکیت به طور صحیح
جولای 13, 2022
یادگیری اسکیت روی یخ
جولای 26, 2022

یکی از خصوصیاتی که ورزش اسکیت از آن برخوردار می باشد این است که باعث می شود هر فردی وسوسه گردد تا برای فعالیت  در این رشته کفش اسکیت خود را به پا کند و به قول معروف آستین ها را بالا بزند. تصور اکثر افراد این است که ورزش اسکیت ساده می باشد تنها با به پا کردن کفش اسکیت و با کمی خود را محکم نگه داشتن می توانند از پس حرکت بر روی چرخ ها بربیایند اما این تصوری اشتباه می باشد.

به دلیل اینکه بازیکنان حرکتی روان بر روی کفش های اسکیت دارند باعث می شود تا افراد این تصور را داشته باشند که رشته اسکیت ورزشی ساده است اما در عمل اینگونه نمی باشد و افراد با دشواری های بسیاری روبه رو خواهند شد که البته با پشتکار می توان آن ها را پشت سر گذاشت. اما افراد باید در نظر داشته باشند که نمی توانند تنها با تکیه بر توان فردی و به سادگی اسکیت را به صورت عملی از کار دربیاورند.

آموزشی که برای اسکیت در نظر گرفته شده است بسیار اصولی می باشد که در تمام دنیا از جمله ایران به صورت پایه و اساسی بنا نهاده شده است. پایه و اساسی که هم بهبود سلامت و هم کیفیت آموزش را برای افراد به همراه خواهد داشت. افراد می توانند به هر نحوی خود را بر روی اسکیت نگه دارند اما باید بدانید که استایل اشتباه می تواند آسیب های جدی را برای افراد به همراه داشته باشد و بسیار دیده شده است که برخی از کودکان به دلیل عدم توجه والدین به آموزش صحیح و زیر نظر مربیان باتجربه مسیر اشتباه آموزش اسکیت را دنبال می کنند و در نهایت به دلیل آسیب هایی که به پاهای آن ها وارد می گردد ورزش اسکیت را کنار می گذارند.

ورزش اسکیت چون بر روی چرخ هایی که کنترل آن ها به هیچ عنوان به دست فرد نمی باشد انجام می گیرد باید مراقبت های ویژه ای برای یادگیری تکنیک های آن انجام شود یعنی به این معناست که شما باید آموزش اسکیت را به صورت بسیار محتاطانه به انجام برسانید. برای اینکه خروجی بهتری داشته باشید باید روزهای اول آن را هرچه می توانید با دقت بیشتری انجام دهید. بعصی ممکن است تصور کنند که این روش آموزش کار ترسوها می باشد و خودم می توانم از پس آن بر بیایم که این کار بسیار اشتباه است و خروجی آن یک استایل بد و آسیب های جبران ناپذیر خواهد بود.

مهم ترین بخش در ورزش اسکیت آموزش اصولی آن می باشد از این رو اگر افراد می خواهند تا این آموزش ها را به صورت کاملا اصولی و حرفه ای دنبال کنند تا بتوانند در آینده به عنوان یک بازیکن حرفه ای و یا یک مربی باتجربه شناخته گردند و راه حرفه ای خود را ادامه دهند باید ابتدا بررسی نمایند که فدراسیون اسکیت در این زمینه چه آموزش هایی دارد. آموزش هایی که در فدراسیون اسکیت در حال انجام است به صورت کاملا حرفه ای می باشد. مربیان متقاضی برای دریافت این آموزش ها از سراسر کشور در کلاس های فدراسیون اسکیت ثبت نام می نمایند تا علاوه بر یادگیری نکات عملی و تکنیک های اصولی که بر اساس استانداردهای جهانی می باشد نکاتی همچون فیزیولوژی بدن، مربیگری و روانشناسی را نیز تا حدودی دریافت تمایند. یادگیری این پکیج کامل باعث می شود تا فردی که در زمین به آموزش مشغول می گردد به عنوان یک متخصصی در نظر گرفته شود. اگر آسیب هایی سطحی صورت گیرد می تواند به آن ها رسیدگی کند یا اگر کودکی دچار ناراحتی باشد و یا تمایل به اسکیت کردن نداشته باشد می تواند به این مسائل نیز رسیدگی نماید؛ اگر لازم باشد با والدین صحبت نماید و توصیه هایی به آن ها نماید و در نهایت که مهم ترین بخش آموزش می باشد، آموزش اصولی و حرفه ای اسکیت می باشد که بر اساس قوانین فدراسیون جهانی اسکیت صورت خواهد گرفت.

البته دریافت مدرک آموزشی از فدراسیون اسکیت به آسانی نیز صورت نمی گیرد و متقاضیان باید با آمادگی کامل اقدام نمایند تا بتوانند موارد امتحانی را پاس کنند. این موارد امتحانی می تواند در 8 تا 12 مورد صورت گیرد و متقاضی باید قابلیت پاسخگویی به آن ها را داشته باشد تا بتواند کسب نمره در تمامی موارد را داشته باشد. از همین رو اگر می خواهید خود یا فرزندانتان به صورت اصولی و حرفه ای به اسکیت بپردازد باید مربی را در نظر داشته باشید که تحت نظارت فدراسیون اسکیت آموزش دیده است. این مربی می تواند از ابتدایی ترین حرکت که نحوه بلندشدن بر روی اسکیت است را به صورت اصولی به شما آموزش دهد، در ادامه به شما آموزش می دهد چگونه بر روی اسکیت بایستید پس از آن تعادل خود را حفظ کنید و اینکه چگونه می توانید با ضربه زدن بر روی زمین قدم بردارید تا در نهایت بتوانید به سر خوردنی متعادل و متقارن برسید.

اگر همین مراحل که به نظر ساده می رسند به صورت اصولی دنبال نشوند قطعا شما با مشکلاتی اساسی در آینده روبه رو خواهید بود اما اگر به صورت صحیح این موارد دنبال کنید و فرد بر روی آن ها تمرکزی ویژه داشته باشد و آن ها را بارها تکرار کند می تواند در فاصله ای نه چندان دور بر روی اسکیت مسلط گردد و همچون بازیکنان حرفه ای این رشته اسکیت سواری کند. البته باید در نظر داشته باشید که برای انجام تکنیک های پیچیده تر تمرین و ممارست بیشتری مورد نیاز است که برای این منظور باید کلاس های آموزشی خود را به صورت دنبال دار شرکت کنید. البته تمرینات خود فرد نیز می تواند به او کمک کند و نقش اساسی و مهمی در موفقیت وی خواهد داشت. پس از اینکه مراحل پایه و تکمیلی را به سرانجام رسید زمان آن رسیده تا هنرجو برای آموزش رشته تخصصی مورد نظر خود اقدام نماید که می تواند رشته هایی همچون اسکیت سرعت، اسکیت نمایشی، اسکیت فری استایل، اسکیت هاکی، اسکیت رول بال و… باشد.

البته این مواردی که ذکر شد تنها رشته هایی هستند که بر روی زمین پارکت انجام می گیرند که اگر تنوع بیشتری لازم باشد می توان رشته های مربوط به رشته اسکیت روی یخ را نیز در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *