آموزش اسکیت به طور صحیح

رشته اسکیت از رشته های هیجان انگیز
جولای 7, 2022
آموزش در باشگاه های اسکیت
جولای 20, 2022

شاید شما نیز اسکیت سوارانی را مشاهده کرده باشید که در حال اجرای حرکات بسیار زیبایی باشند و از این طریق عاشق این رشته ورزشی شده باشید. دور زدن اسکیت سواران و سرعت بالای آن ها درون پیست های اسکیت چه حسی به شما میدهد؟ آیا فرزندان شما نیز با دیدن آن ها علاقه دارد تا با تمام وجود در این رشته ورزشی و  به صورت حرفه ای فعالیت داشته باشد؟

این ها ویژگی هایی است که رشته اسکیت از آن ها برخوردار می باشد؛ رشته ای بسیار هیجان انگیز که سرعتی باورنکردنی را برای شما به همراه خواهد داشت و شما لذتی را تجربه کنید که ممکن است با هیچ یک از وسائل دیگر قابل دریافت نباشد.

همیشه برای اینکه بتوان کاری را آغاز نمود آموزش هایی به صورت پایه و اصولی وجود دارد که اگر کسی آن ها رعایت نکند در آینده دچار مشکلاتی می شود که بسیار جدی خواهند بود. از این اگر علاقه به رشته اسکیت دارید و می خواهید به صورت حرفه ای این رشته ورزشی را دنبال کنید توصیه این است که با مراجعه به یک آکادمی اسکیت آموزش های لازم را به انجام برسانید.

 یرای آن که شما بتوانید رشته اسکیت را به صورت حرفه ای دنبال کنید و در آینده به سطح بالایی در این رشته دست یابید که حضور شما در تیم های باشگاهی و ملی را به دنبال داشته باشد باید اصول اولیه و بنیادی این رشته را به خوبی رعایت نمایید. توجه به نکات و اولیه و پایه ای باعث می گردد تا شما ریشه ای قوی به دست آورید و با استفاده از آن با سرعت بالاتری پله های ترقی را طی نمایید. البته همان طور که می دانید راه میانبری برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد و شما باید با تلاش و کوشش فراوان در رشته مورد نظر خود به این مهم دست یابید.

البته برخی افراد تصوری خلاف این موضوع دارند به این صورت ابتدا خود چیزهایی را یاد بگیریم و بعد برای آموزش حرفه ای وارد یک آکادمی اسکیت شویم. باید تاکید کنیم که این کار، کاری بسیار اشتباه می باشد و یادگیری اسکیت در یک آکادمی اسکیت و توسط مربیان باتجربه زیر نظر فدراسیون اسکیت اصلی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

بدین ترتیب شما در مسیری قدم برمی دارید که به صورت کاملا حرفه ای دنبال می شود و تمام بازیکنان زیر نظر مربیان باتجربه خواهند بود تا بتوانند بیشترین بازدهی را داشته باشند. پس صرفا اینکه شما کفش اسکیتی تهیه نمایید و یک سری ویدئوی آموزشی را ببینید و با استفاده از آن به تمرین بپردازید نمی تواند زیمنه موفقیت های شما در آینده را فراهم آورد.

اما باید در نظر داشته باشید که آموزش ها در رشته های تخصصی با توجه به سن و سال کودک انجام می شود یعنی کودکی که در سنین پایینی می باشد منطقی نمی باشد که در بخش آموزش مراحل شکست و موفقیت و ایجاد استرس وجود داشته باشد. آموزش باید بر اساس علاقه کودکان و شور و شوقی که برای یادگیری اسکیت دارند انجام گیرد و این آموزش به صورتی پیش رود تا کودک یک لذت مداوم را تجربه کند. مطمئنا کودک در مراحل بالاتر خود معنی شکست و پیروزی را درک خواهد کرد اما مسئله مهم این است که خود او به این نتیجه برسد و فشار و استرسی از سوی خانواده و مربی بر وی ایجاد نشود.

از همین روی کودک در تمامی مراحل یادگیری علاقه و اشتیاق خود را به این رشته ورزشی حفظ خواهد کرد و در زمان سختی به لو کمک خواهد نمود. در آموزش های تئوری و عملی که توسط فدراسیون اسکیت تبیین شده است این نکته گوشزد می شود که باید به صورت مجزا هر کودک شناخته شود. یعنی درست است که حرکات آموزشی برای افراد یکسان می باشد اما باید نحوه ارائه آن به هر کودک  با توجه به خصوصیات و شخصیت آن ها صورت گیرد.

در این صورت شما باید در نظر داشته باشید که علاوه بر تهیه لوازم و کفش اسکیت باکیفیت باید آموزش اسکیت را نیز با بالاترین کیفیت دریافت کنید و این تصور را از خود دور کنید که می توانید در پارک ها و یا در پارکینگ منازل و بدون حضور یک مربی باتجربه به نتیجه ای مطلوب دست پیدا کنید. شما حتی اگر قصد دنبال کردن حرفه ای ورزش اسکیت را ندارید و تنها برای سرگرمی و اوقات فراغت آن را در نظر گرفته اید باز هم باید آموزش اسکیت را به صورت اصولی دنبال نمایید زیرا دنبال نکردن این آموزش ها ممکن است در آینده شما را با بیماری های مزمن و بلندمدت دچار نماید.

آموزش پایه ای اسکیت بدین صورت است که حتی با پوشیدن صحیح کفش اسکیت آغاز می گردد. بسیاری از افرادی را که در پارک ها می بینیم و در حال اسکیت سواری می باشند حتی اسکیت خود را به صورت اصولی به پا نکرده اند و این مسئله به پاهای آن ها آسیب ها و صدمات جدی وارد خواهد کرد. پس از این مسئله مواردی همچون ایستادن صحیح بر روی اسکیت، به دست آوردن تعادل بر روی اسکیت و نحوه صحیح راه رفتن بر روی اسکیت آموزش داده می شود که مسائلی بسیار مهم می باشند.

از نکات مهمی که در مورد آکادمی اسکیت وجود دارد این است که تمامی مراحل آموزش اسکیت که توسط فدراسیون جهانی اسکیت و فدراسیون اسکیت تایید شده است در سرفصل آموزش های رشته اسکیت وجود دارد. پس از حرکات پایه، حرکات پیشرفته تری آموزش داده می شود تا افراد بتوانند علاوه بر حفظ تعادل بر روی اسکیت بتوانند حرکاتی را اجرا کنند که برای ورود به رشته های تخصصی اسکیت الزامی می باشد و این رشته های تخصصی اسکیت هستند که آینده ای روشن را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

زمانی که شما رشته اسکیت تخصصی خود را انتخاب نمودید و خیالی آسوده به دست آوردید که کار شما دارد به صورت اصولی و حرفه ای پیش می رود وقت آن است تا خرید کفش اسکیت برای رشته تخصصی خود را به انجام رسانید. شما زمانی اقدام به خرید کفش اسکیت تخصصی می نمایید که از حضور در رشته تخصصی مورد نظر خود مطمئن باشید یعنی چند ماه را در این رشته بگذرانید تا خیالی آسوده از علاقه مند بودن به این رشته داشته باشید. پس از آن است که اقدام به خرید کفش اسکیت تخصصی می نمایید. پس از آن است که شما جنبه دیگری از این  رشته ورزشی که دنبال کردن حرفه ای این رشته می باشد را تجربه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *