رشته اسکیت از رشته های هیجان انگیز

شادابی جامعه با ورزش اسکیت
ژوئن 30, 2022
آموزش اسکیت به طور صحیح
جولای 13, 2022

اگر به دنبال یکی از رشته های بسیار مهیج و شوق انگیز هستید و هم هیجان و هم آینده ای روشن در یک ورزش حرفه ای برای شما اهمیت دارد می توان یکی از رشته های متنوع اسکیت را برای این منظور برگزید. این رشته در تمام دنیا به عنوان ورزشی جذاب شناخته می شود و سال هاست در ایران نیز تجه خاصی به آن صورت گرفته است. رشته اسکیت در سال های اخیر توانسته بسیاری از ورزش های دیگر را پشت سر بگذارد و خود را در جهان مطرح سازد. از این رو خانواده ها سرمایه گذاری بیشتری در این رشته برای فرزندان خود انجام می دهند و همچنین با کسب مقام هایی که سال های اخیر در رقابت های جهانی توسط تیم های ملی اسکیت ایران صورت گرفته است باعث شده تا مسئولین به فکر توسعه همه جانبه این ورزش بیفتند.

موضوعی که می توان از آن مطمئن بود این است که همانگونه تاکنون رشته اسکیت توانسته افتخارات زیادی را به دست آورد با یک برنامه ریزی صحیح می توان آن را به قله های ترقی رسانید البته رشته اسکیت در ایران نوپا به شمار می آید و چند سالی است که به صورت جدی بر روی این رشته سرمایه گذاری شده است از همین رو جای بسیار زیادی برای پیشرفت در رشته اسکیت وجود خواهد داشت. این پیشرفت ها می تواند در حوزه و مباحث آموزش اسکیت باشد و یا در بحث مسابقات اسکیت در رقابت های بین المللی. البته این با توجه به برنامه ریزی هایی می باشد که قسمت بیشتر هماهنگی های آن باید توسط فدراسیون اسکیت صورت پذیرد.

رشته های مختلفی از ورزش اسکیت در سال های اخیر توانسته اند پیشرفت بسیار زیادی داشته باشند که از این دست می توان به رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت اگرسیو، رشته اسکیت فوتینز و رشته اسکیت بورد اشاره نمود. این رشته ها با استفاده از کفش های سبک اینلاین توانسته اند کسب مقام داشته باشند و برای ایران افتخارآفرینی کنند البته باید بدانید که هر یک از این رشته ها نیاز به کفش مخصوص خود دارند و حتی از نظر ظاهر نیز هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. خصوصیتی که در همه این کفش ها یکی می باشد این است که چرخ های این کفش ها در یک راستا قرار گرفته اند و به صورت خطی می باشند.

شما اگر بخواهید رشته اسکیت را به صورت تخصصی دنبال کنید پس از گذراندن دوره های پایه و تکمیلی به سمت یکی از رشته های تخصصی گرویده می شوید و پس از آن باید کفشی را که مناسب برای تمرینات آن رشته می باشد را تهیه نمایید البته از این بابت نگرانی نداشته باشید زیرا با حضور مربیان باتجربه در آکادمی های اسکیت و معرفی نمایندگی های معتبر می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید تا با مرور زمان به پاهای شما آسیب وارد نگردد.

یکی از دلایلی که رشته اسکیت با دیگر رشته های ورزشی مجزا می نماید محبوبیت این ورزش پرهیجان و جذاب بین کودکان و خردسالان می باشد. کودکان و خردسالان دوست دارند تا با سرعت بالا حرکت کنند؛ انرژی بسیار بالا و جنب و جوشی که در آن ها وجود دارد باعث می شود تا از این رشته ورزشی بسیار استقبال نمایند. مسابقه دادن با هم سن و سالان، شکست دادن آن ها و چالش کشیدن پی در پی خود از خصوصیاتی است که کودکان از آن برخوردار می باشند و رشته اسکیت محلی برای بروز این خصوصیات برای آن ها می باشد.

این انگیزه و انرژی بالا در صورتی ادامه پیدا می کند که پشتیبانی کافی و برنامه ریزی منسجمی برای کودک باانگیزه خود داشته باشید که این می تواند آن ها را به جایگاهی ویژه در رشته اسکیت برساند. کودک شما در این رشته ورزشی انتخاب متنوعی برای ادامه مسیر به عنوان رشته تخصصی خواهد داشت و انتخاب  او تنها به رشته های تفننی و سرگرمی محدود نمی باشد همچنین او می تواند هدف خود را دنبال کردن رشته اسکیت به صورت کاملا حرفه ای مد نظر قرار دهد. کاری که باید شما انجام دهید این است که رشته های اسکیت را برای او شناسایی نمایید تا آموزش های لازم را از مربیان دریافت نماید و پس از دریافت مشاوره تخصصی بتواند با توجه به علاقه مندی، فیزیک بدنی، استعدادی که دارد و همچنین نظر استعدادیاب رشته تخصصی مورد نظر خود را انتخاب نماید تا در آن رشته به بالاترین توان و نتیجه دست یابد.

یکی از دلایلی که رشته اسکیت را رشته ای آینده دار می دانیم این است که در سال های اخیر زیرساخت های آن فراهم آمده است و در هر سن و سالی بازیکنان برای حضور و تشکیل تیم های ملی رشته های اسکیت در تلاشند. بازیکنان با یکدیگر در چالش ها شرکت می کنند، با یکدیگر تمرین می کنند، در رشته های انفرادی و تیمی شرکت می کنند و مربیان برنامه های آن ها را ست می کنند و بدین ترتیب است که شرایط و ملزومات حضور برای بازیکنان در تیم های حرفه ای فراهم خواهد شد. این پشتکار و فعالیت و تمرین تا زمانی ادامه می یابد که  بازیکنان را به سطحی از حرفه ای گری برساند که بتوانند ابتدا در تیم های باشگاهی و سپس در تسم های ملی حضور پیدا کنند البته اکنون کمی سخت تر و با تلاش بیشتر می توان در تیم های ملی رشته اسکیت حضور یافت و به آسانی گذشته نمی باشد.

البته توجه داشته باشید که دو شاخه اصلی رشته اسکیت نیز در چندسال اخیر فعالیت خود را آغاز نموده اند و با قدرت هرچه تمام تر به پیش می روند این دو رشته رشته اسکیت روی یخ و رشته اسکیت کواد می باشند که خود نیز دارای چند زیرمنجموعه می باشند.

رشته های اسکیت روی یخ فعالیت حرفه ای خود را در سال 98 و رشته های اسکیت کواد در سال 99 زیر نظر فدراسیون اسکیت آغاز نموده اند و با توسعه ای که در ورزش اسکیت در حال انجام است در بیش از 8 شاخه می توان استعدادهای جدیدی را پرورش داد. با فعالیت این دو رشته افراد بااستعدادی که شانس حضور در تیم های اینلاین را نداشته اند اما دارای تجربه ای بالا در رشته اسکیت هستند شانس بیشتری برای حضور در رشته های اسکیت روی یخ و اسکیت کواد را خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *