شادابی جامعه با ورزش اسکیت

هدف از یادگیری اسکیت
ژوئن 22, 2022
رشته اسکیت از رشته های هیجان انگیز
جولای 7, 2022

اگر یکی از علاقه مندان به رشته اسکیت باشید مطلع هستید و دیده اید که اسکیت ورزشی بسیار جذاب و مفرح می باشد. در لحظه ای که کفش اسکیت به پا می کنید و وارد زمین اسکیت می شوید لذت بردن از این ورزش را احساس می کنید حتی افرادی که تازه کار و مبتدی نیز می باشند و نمی توانند تعادل خود را به خوبی حفظ کنند با هیجان بالایی که این ورزش به آن ها منتقل می کند شادابی بالایی را برای آن ها به همراه خواهد داشت علاوه بر این صحنه های خنده داری را نیز به همراه دارد که می تواند دلیل خوبی برای ادامه مسیر سخت و یادگیری این ورزش باشد.

یکی از خصوصیات ورزش اسکیت این است که سن و سال در آن اهمیت خاصی ندارد و افراد با هر سن و سالی می توانند این رشته ورزشی را انتخاب نمایند و همچنین نتایج قابل قبولی را نیز از آن کسب نمایند. اگر شما نیز تا کنون این ورزش را تجربه نکرده اید می توانید آن را امتحان کنید و برای این کار نیز هرگز دیر نمی باشد. شما حتی اگر بخواهید این ورزش را در سنین بالا نیز آغاز کنید می توانید یکی از افراد موفق در این رشته ورزشی باشید.

افراد بسیاری از انتخاب رشته اسکیت قصد این را دارند تا صرفا برای لذت بردن از آن استفاده نمایند و این نیست که بخواهند به صورت حرفه ای این ورزش را دنبال کنند و به درجات بالای یک بازیکن حرفه ای برسند. آن ها قصد ندارند تا در مسابقات شرکت کنند وساعاتی که اسکیت به پا دارند تنها می خواهند از آن لذت ببرند و لحظاتی شاد و مفرح را در کنار دوستان خود بگذرانند. این پرسش را اگر از افرادی که اسکیت سواری کرده اند داشته باشید به شما از این تجربه خواهند گفت و شما نیز اگر یاد گرفته باشید که چگونه اسکیت سواری کنید می توانید از سواری بر آن لذت ببرید.

البته اگر به صورت تخصصی و حرفه ای تر این ورزش را دنبال کرده باشید مطمئنا می توانید حرکات تکمیلی و پایه ای را خیلی بهتر اجرا نمایید و در سطح های بالاتر می توانید به اجرای حرکات تخصصی نیز بپردازید و پس از آن وارد مراحلی شوید که شما را برای ورود به مسادقات اسکیت آماده خواهد نمود.

مسابقات اسکیت با توجه به تنوع بالایی که اسکیت دارد در رشته های مختلف، سنین و دوره ها و در زمان های مختلفی برگزار می گردد. از رشته هایی که به صورت کاملا تخصصی و زیر نظر فدراسیون اسکیت در ایران دنبال می گردند رشته هایی همچون رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت فوتینز، اسکیت بورد، رشته های اسکیت کواد و رشته های اسکیت روی یخ می باشند.

فدراسیون اسکیت به این فعالیت ها توجهی ویژه و نظارتی دقیق دارد در نتیجه شما می توانید سطح خود را از یک بازیکن مبتدی بسیار بالاتر ببرید و اسکیت را به عنوان یک تخصص بیاموزید البته اگر سن شما بلا باشد می توانید هدف خود را از یک بازیکن اسکیت به امر مربیگری اسکیت تغییر دهید. یعنی شما می توانید آموزش هایی که فدراسیون اسکیت برای افراد در نظر گرفته است را به انجام رسانید و به مرور سطح خود را برای آموزش دادن به بازیکنان رشته اسکیت بالا ببرید. شما حتی این امکان را خواهید داشت تا در دوره های بین المللی نیز شرکت نمایید و اطلاعات خود را در این امر به روز رسانید. زمان های مختلف در طول سال وجود دارد که شما می توانید که فدراسیون جهانی اسکیت دوره هایی را برای  رشته های مختلف برگزار می نماید که مربیان و بازیکنان ایرانی نیز این امکان را خواهند داشت تا در این دوره ها ثبت نام نمایند البته فدراسیون اسکیت ایران نیز بر این دوره ها نظارت خواهد داشت و بر کیفیت حضور در این دوره ها کنترل خواهد داشت.

از خصوصیات رشته اسکیت این است که دارای تنوع بسیار بالایی می باشد که افراد می توانند با توجه به توان فیزیکی، علاقه مندی و بودجه ای که برای این رشته در نظر گرفته اند مسیر صحیح خود را ادامه دهند. اگر فرد بخواهد در رشته ای که هزینه پایین تری داشته باشد به ورزش اسکیت بپردازد باید رشته هایی چون رشته اسکیت رول بال و یا رشته اسکیت فوتینز را انتخاب نماید. از رشته هایی که هزینه های بالاتری دارند می توان به رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت نمایشی و رشته اسکیت سرعت اشاره نمود. اما رشته ای که دارای سطحی متوسط می باشد رشته اسکیت فری استایل است. البته در این زمینه می توانید با فردی متخصصی مشورت نمایید تا برنامه ریزی دقیقی برای مسیر انتخابی خود داشته باشید. از همین رو آکادمی اسکیت که فدراسیون اسکیت تاسیس آن را امری بسیار مهم و ضروری می داند می تواند جوابگوی خواسته ها و سؤالات شما در زمینه رشته اسکیت باشد.

از خصوصیاتی که آکادمی های اسکیت از آن برخوردار می باشند این است که آموزش اسکیت را به صورت علمی و بر اساس دانش به انجام می رسانند و تنها با استفاده از تجربه به این کار نمی پردازند. زیرا با پیشرفت هایی که در دنیا در رشته اسکیت صورت گرفته است باید این رشته را با استفاده از علم روز فرا گرفت. رشته اسکیت در سال های اخیر رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است که مسئله باعث گردیده تا نام ایران نیز در دنیا به خوبی مطرح گردد و ایران را به چشم یک کشور حرفه ای در زمینه رشته های اسکیت بنگرند. همچنین با فعالیت در رشته های اسکیت روی یخ و اسکیت کواد بیش از پیش از ایران انتظار حضور در رقابت های بین المللی می رود.

شما زمینه های مختلفی را در رشته اسکیت پیش روی حود خواهید داشت البته اگر علاقه مند باشید تا در این رشته پیشرفت داشته باشید. این زمینه ها می تواند از شاخه های مختلف اسکیت عبور کند، می تواند اهداف مختلفی را در بر بگیرد که تبدیل شدن به یک بازیکن حرفه ای، تبدیل شدن به یک مربی حرفه ای و یا تبدیل شدن به یک اسپانسر حرفه ای در رشته اسکیت خواهد بود.

از همین رو شما می توانید با یک انتخاب صحیح با توجه به سرمایه ای که در اختیار دارید، روحیات و علاقه ای که دارید و یا با توجه به سن و سالی که دارید هدف خود را تعیین نمایید و مسیر درست خود را در رشته اسکیت پیش ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *