هدف از یادگیری اسکیت

اسکیت روی یخ ایران
ژوئن 15, 2022
شادابی جامعه با ورزش اسکیت
ژوئن 30, 2022

با چه هدفی شما ورزش را دنبال می کنید؟ لذت بردن از ورزش هدف شما می باشد و یا هدف شما رسیدن به مقام های قهرمانی و مسابقات بین المللی می باشد؟ تلاش شما برای این است تا اوقات خوشی را در ورزش مورد نظر خود بگذرانید و یا اینکه تلاش می کنید تا به جایگاه یک قهرمان در جامعه ورزشی دست پیدا کنید؟

هر یک از افراد  در دسته های مختلفی قرار می گیرند و هر کدام از آن ها با هدفی خاص خود مسیر رشد در ورزش را طی می کنند. مهم این نیست که شما چه هدفی را برای خود ترسیم کرده اید بلکه مهم ترین موضوع این است که برای رسیدن به آن هدف تمام تلاش خود را به کار گیرید البته برخی افراد در طول این مسیر جهت خود را تغییر می دهند و به دنبال هدفی دیگر می روند که این مسئله مشکلی به همراه نخواهد داشت. البته تا زمانی که فرد از روی آگاهی این تصمیم را گرفته باشد و اجباری برای تغییر نوع هدف خود وجود نداشته باشد.

برای مثال می توان به فردی اشاره نمود که نزدیک به قهرمانی می باشد اما به دلیل نبود امکانات لازم ورزشی این هدف که رسیدن به بالاترین  مقام های بین المللی است به یک سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت تبدیل می شود که این مسئله بسیار ناگوار است و شرایط جامعه باید به گونه ای باشد که همگان بتوانند فعالیت حرفه ای خود را در رشته ای که مد نظر دارند ادامه دهند.

ورزش اسکیت از جمله ورزش هایی است که در سال های اخیر رشد بسیار قابل توجهی را داشته است؛ اگر نگاهی به رشته های دیگر ورزشی بیاندازیم خواهیم دید که این ورزش نسبت به دیگر رشته های ورزشی پیشرفت چشمگیری داشته است. از همین رو با استفاده از افراد باتجربه و آموزش دیده لازم و ضروری می باشد تا بتوان هر روز به رشد این رشته جذاب افزود. آموزش آکادمیک، برنامه ریزی صحیح، رعایت اصول اولیه، تهیه امکانات مورد نیاز، روشن کردن مسیر علاوه بر تلاش و کوشش در تمامی تمرینات می تواند افراد را به اهداف حرفه ای خود که موفقیت در رقابت های ملی و جهانی است برساند و همچنین انگیزه آن ها را برای حضور پرقدرت در ادامه مسیر بالا ببرد اما اگر کسی بخواهد بدون این موارد ورزش را ادامه بدهد مطمئنا ورزش برای او به یک سرگرمی و تفریح تبدیل خواهد شد.

البته اینکه کسی بتواند ورزش را برای لذت بردن دنبال کند نیز هدفی شایسته می باشد برای مثال فردی روز پرفشار و استرسی داشته است و با رفتن به یک آکادمی اسکیت و گذراندن ساعتی چند می تواند آرامش روانی خود را بازپس گیرد تا بتواند فعالیت های کاری خود را با روحیه ای مضاعف دنبال کند.

در راستای فعالیت هایی که در رشته اسکیت ایران صورت گرفته است باید گفت که ایران بسیاری از امکانات را در اختیار نداشته است و چندی است که این امکانات در اختیار بازیکنان ایرانی رشته اسکیت قرار گرفته است اما با همین زمان کوتاه ایران توانسته است به کسب مدال در مقام های اول تا سوم نیز دست یابد. کسب مقام در رقابت های بین المللی باعث می شود تا افراد انگیزه بیشتری برای ادامه فعالیت های حرفه ای خود داشته باشند. افرادی که در رشته اسکیت ثبت نام می کنند انتخاب وسیعی از رشته های مختلف را پیش روی خود خواهند داشت که همه آن ها زیر نظر فدراسیون اسکیت می باشد که البته برای مجموعه کاری دشوار نیز خواهد بود. دسته های اصلی رشته اسکیت عبارتند از:

رشته های اسکیت اینلاین، رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد

رشته های اسکیت اینلاین خود به شاخه های مختلفی همچون رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت آلپاین، رشته اسکیت فوتینز، رشته اسکیت کراس تقسیم می شوند.

رشته های اسکیت روی یخ نیز شامل رشته اسکیت سرعت روی یخ، رشته اسکیت نمایشی روی یخ، رشته اسکیت فری استایل روی یخ و نیز رشته اسکیت آیس هاکی می باشد.

رشته اسکیت کواد نیز که به تازگی کار خود را در ایران آغاز نموده است رشته رینک هاکی، رشته اسکیت نمایشی کواد و رشته رولردربی در حال راه اندازی و فعالیت می باشند.

از موارد مهم این است که فدراسیون اسکیت تا جایی که توانسته امکانات مورد نیاز علاقه مندان و بازیکنان رشته اسکیت را فراهم آورده است؛ امکانات که هر چند سخت به دست آمده است. مسئولین ورزشی در چند سال اخیر توجهی ویژه به رشته اسکیت داشته اند که باعث شده است تا رشته اسکیت جهشی قابل توجه داشته باشد که راه اندازی پیست های حرفه ای رشته اسکیت، آموزش های لحظه به لحظه فدراسیون اسکیت، نظارت بر فعالیت های پیست ها و آکادمی های اسکیت از جمله این فعالیت ها می باشد.

علاقه کودکان از سنین پایین به رشته اسکیت می تواند پتانسیل بالایی را برای قهرمانی های ایران در سطح بین الملل به همراه داشته باشد. یکی از خصوصیات رشته اسکیت است که کودکان بدون اینکه فشاری بر روی آن ها باشد به این رشته علاقه مند می شوند که یکی از دلایل آن سرعت بالای حرکت در رشته اسکیت می باشد که باعث می شود کودکان رقابت با دوستان خود داشته باشند که همین مسئله انگیزه ای برای کودکان می باشد تا به ادامه حرفه ای این ورزش بپردازند البته باید در این مسیر آموزگارانی با دانش کافی و باتجربه آن ها را همراهی نمایند تا از مسیر حرفه ای این ورزش خارج نشوند که اگر روال به خوبی پیش برود مطمئنا آینده آن ها جز قهرمانی در رقابت های جهانی نخواهد بود.

اسکیت پایه از مهم ترین بخش های آموزش اسکیت می باشد که همه افراد باید این بخش مقدماتی را بگذرانند تا صلاحیت ورود به رشته های تخصصی اسکیت را کسب نمایند. این بخش مانند هر موضوع دیگری باید پله پله صورت گیرد تا پایه ای استوار و محکم برای هنرآموزان را به همراه داشته باشد. پس از آن می توان وارد رشته های تخصصی شد که آن هم با توجه به علاقه، فیزیک بدن و تشخیص مربی استعدادیاب صورت می پذیرد. در این مسیر که نیاز به کفش اسکیت و لوازم ایمنی اسکیت می باشد بهتر است از مربیان باتجربه کمک بخواهید تا با استفاده از کفش های نامرغوب و غیراستاندارد به سلامت خود آسیبی وارد نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *