اسکیت روی یخ ایران

آکادمی های اسکیت
ژوئن 7, 2022
هدف از یادگیری اسکیت
ژوئن 22, 2022

یکی از شاخه های اصلی ورزش اسکیت که توانسته به طور باورنکردنی ظاهر گردد و در مدت کوتاهی افتخارآفرین گردد رشته اسکیت روی یخ می باشد. این افتخارات یکی پی از دیگری در حال انجام است و خبرهایی که از آن به گوش می رسد نشان می دهد که این رشته می تواند آینده روشنی را برای همه به خصوص جامعه ورزشی کشور رقم بزند. البته باید دانست که پوشش خبری مناسب می تواند اتفاقات مثبتی را برای یک رشته ورزشی رقم بزند بدین صورت که پوشش خبری می تواند اسپانسرهای بزرگ و فعال را به سمت ورزش هایی که هنوز مورد حمایت آن ها نیستند را معرفی نماید. پوشش خبری انگیزه های مناسب برای اسپانسرهای مالی می باشد تا برای حمایت تیم ها اقدام نمایند تا تبلیغات مربوط به آن ها در مسابقات به نمایش گذاشته شود که دیده شدن هرچه بیشتر این تبلیغات برای اسپانسر عواید بسیاری خواهد داشت. از همین رو رشته اسکیت روی یخ که رشته ای تازه رشد یافته در کشور می باشد می تواند گزینه ای مناسب برای دوستداران رشته اسکیت باشد.

مدیریت اجرایی اسکیت روی یخ که در سال های گذشته بر عهده جناب کاوه صدقی بود با بهترین کیفیت به انجام رسید و با پیشرفت های روزافزون رو به رو گشت. افرادی که در سمت های مختلف انجمن اسکیت هاکی در حال فعالیت و تلاش و کوشش می باشند به دنبال نتیجه ای هستند که بتوانند نام ایران را در سراسر دنیا در زمینه رشته های مختلف اسکیت بر زبان ها جاری سازند. فعالیت هایی که در این زمینه صورت می گیرد همگی زیر نظر IHFF می باشد که مرکز اصلی برای بررسی فعالیت های رشته آیس هاکی می باشد.

ایران توانست رشته آیس هاکی را با تمام قدرت آغاز نماید و با پشتوانه ای که از تیم های ملی اینلاین هاکی داشته است توانست در مدت کوتاهی پایه های اصلی تیم اصلی آیس هاکی را بنا نهد. بسیاری از افراد تیم ملی آیس هاکی انتخاب شده اند و باقی انتخاب بازیکنان نیز به مرور زمان صورت می گیرد تا بازیکنان آمادگی لازم را برای مسابقات آسیایی و جهانی کسب نمایند که این می تواند برای پیشرفت بیشتر تیم ملی آیس هاکی بسیار قابل توجه باشد البته در سال 99 ایران در مسابقات کاپ آزاد امارات شرکت داشته است و توانست مقام سومی آن را نیز کسب نماید که افتخاری بزرگ محسوب می گردد.

نکته ای که بسیار مورد توجه می باشد این است که ایران هر فعالیتی که در زمینه رشته اسکیت روی یخ داشته باشد مخصوصا رشته آیس هاکی بسیار مورد توجه و نظر NHL و IHFF قرار می گیرد و این دو مرکز بزرگ و رسمی بسیاری از اخبار ورزش اسکیت روی یخ ایران را منتشر کرده اند. نشر خبر در این زمینه باعث می گردد تا افراد زیادی در جای جای دنیا فعالیت های آیس هاکی در ایران را دنبال کنند و همچنین لژیونرهایی که در دیگر کشورها به فعالیت مشغول می باشند برای حضور در تیم ملی کشور آماده گردند. به این ترتیب افرادی که برای تیم ملی انتخاب شده اند به همراه لژیونرها می توانند پکیج تیم ملی آیس هاکی را تشکیل دهند که این مسئله هم در رشته آیس هاکی بانوان و هم در رشته آیس هاکی آقایان صورت می پذیرد. این موضوع باعث می گردد تا ایران دارای تیمی قدرتمندتر در مسابقات باشد.

در ابتدای کار این رشته ورزشی برای اینکه بتوانیم تیم های ملی رشته اسکیت روی یخ را تشکیل بدهیم بسیار نامانوس به نظر می رسید اما با فعالیت های بسیار زیادی که در این زمینه صورت گرفت تشکیل تیم های آیس هاکی را به همراه داشت. به این ترتیب این نشان می دهد که توجه کافی به رشته های آینده داری چون رشته های اسکیت روی یخ می تواند پتانسیل بالای آن ها را نشان دهد و آینده رشته اسکیت را تضمین کند.

رشته های اسکیت روی یخ شامل رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت هاکی می باشد که رشته آیس هاکی یا هاکی روی یخ تاکنون قدرتمندترین رشته در میان باقی رشته های اسکیت روی یخ بوده است. این رشته توانسته اسپانسرهای قدرتمندی را برای کار خود جذب نماید که این پیشرفت می تواند به دلیل فعالیت هایی باشد که انجمن اسکیت هاکی برای پیشرفت این رشته ورزشی صورت داده است.

به ذلیل پوشش خبر تلویزیونی بسیاری از اسپانسرها علاقه مند شده اند تا در این رشته های به سرمایه گذاری بپردازند. اگر این روال اسپانسری ادامه داشته باشد و بازیکنان بابت هزینه هایی که برای زندگی خود دارند خیالی آسوده داشته باشند می توانند این ورزش را به عنوان یک کار تمام وقت در نظر بگیرند که این مسئله در تمام دنیا انجام می گیرد و بازیکنان به صورت حرفه ای تمام وقت خود را صرف تمرین برای تیم ورزشی خود می کنند. نتیجه ای که مسئله به همراه خواهد داشت تشکیل تیم هایی است که افراد در آن آمادگی جسمانی و روانی بالایی خواهند داشت که برای حضور در مسابقات بین المللی بسیار مفید خواهد بود.

به همین دلیل است که فدراسیون اسکیت تلاش های بسیار زیادی را در زمینه رشد رشته اسکیت به انجام رسانده است و توانسته طی این سال ها زیرساخت های مناسبی را برای این ورزش جذاب فراهم آورد تا افراد مختلف بتوانند تمرکز خود را بر روی آموزش و یادگیری رشته های اسکیت یخ بگذارند. در این زمینه حتی باشگاه های آموزش اسکیت اینلاین نیز می توانند با برنامه هایی منظم و مدون شاگردان خود را به پیست آیس باکس ببرند و نیز کلاس هایی را برای آمادگی آن ها در رشته اسکیت روی یخ ترتیب دهند.

فعالیت های این مجموعه یه گونه ای می باشد تا افرادی که در رشته اسکیت اینلاین نیز فعال می باشند بتوانند به صورت فعال در این رشته حضور پیدا کنند و تمرینات منسجم خود را بر روی اسکیت یخ به انجام برسانند. البته کمپ هایی تمرینی نیز برگزار می گردد که برای شناخت استعدادهای جوان می باشد که افراد می توانند علاوه بر آشنایی با اسکیت روی یخ به کسب اطلاعات مورد نیاز و یادگیری اولیه این رشته بپردازند تا بتوانند تصمیمی مناسب برای آینده ورزشی خود بگیرند.

افراد می توانند در آکادمی های اسکیت و یا باشگاه های ورزشی به یادگیری ورزش اسکیت بپردازند زیرا از این طریق با اصول مهم این ورزش آشنا می گردند که در این مسیر می تواند آسیب های ناچیزی را به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *