آکادمی های اسکیت

اسکیت و شادابی جامعه
می 31, 2022
اسکیت روی یخ ایران
ژوئن 15, 2022

وقتی صحبت از می شود آکادمی می شود بی اختیار حس و حالی در شما به وجود می آید که علم و دانش را به شما یادآوری می کند. اما سؤال این است که این موضوع چه ارتباطی به ورزش اسکیت دارد؟ اینکه برای رشته اسکیت از نام آکادمی اسکیت استفاده شود به نظر درست می آید؟

جواب این سؤال بر خلاف تصور بسیاری از افراد است؛ رشته های ورزشی به صورت علمی آموزش داده می شوند و رشته های ورزشی از حالت سرگرمی خارج شده اند و به صورت دانش درآمده اند. رشته اسکیت به بیش از 12 رشته مختلف تقسیم می گردد که هر کدام از این رشته ها شرایط مخصوص به خود را دنبال می کنند و برای آموزش از آن ها استفاده می گردد. البته در کنار آن به اساتید باتجربه، نکات آموزشی مخصوص به هر رشته نیز نیاز است. برای کسانی که تمرین و ممارست دارند لازم است تا تجهیزات و لوازم مخصوص را نیز تهیه کنند.

از همین رو نمی توان با دیدی که در گذشته به ورزش وجود داشته به رشته های ورزشی نزدیک شد و لازم است تا فعالیت های ورزشی با توجه به شرایط فکری و روانی و فیزیولوژی بدن و همچنین بسیاری از فاکتورهای دیگر بررسی گردند که همین مسئله موجب علمی دنبال کردن بیش از پیش ورزش ها را به دنبال دارد. به همین دلیل است که توصیه می گردد اگر به دنبال فعالیت حرفه ای در رشته اسکیت هستید بهتر است آن را به صورت آکادمیک دنبال کنید تا نتیجه و اثری که دریافت می کنید کاملا چشمگیر باشد. آکادمی های اسکیت زیر نظر فدراسیون اسکیت به کار خود ادامه می دهند و تمامی فعالیت هایی که از سوی فدراسیون اسکیت در این آکادمی ها آموزش داده می شود بر اساس آموزه ها و قوانین فدراسیون جهانی اسکیت می باشد.

ایران یکی از کشورهایی است که شاخه اسکیت و فعالیت های مرتبط با آن را به صورت کاملا علمی دنبال می کند و شما می توانید رشته اسکیت با دیدی کاملا متفاوت وارد گردید. آموزش رشته اسکیت به صورت علمی و آکادمیک فاکتورهایی را به همراه خواهد داشت که شما می توانید به راحتی اثربخشی آن را حس کنید که این مسئله می تواند شما را پس از مدتی به سمت تیم های باشگاهی موفق و تیم های ملی بکشاند.

یک آکادمی اسکیت به صورت یک پکیج می تواند آموزش های خود را برای شما آغاز نماید یعنی از همان ابتدا که نیاز به خرید کفش اسکیت و لوازم ایمنی و لوازم اسکیت می باشید به شما کمک کند تا انتخاب صحیحی را داشته باشید که به پاها و ستون شما آسیب نرساند. آکادمی اسکیت می تواند خریدی موفق و بدون مسئله را برای شما به همراه داشته باشد. سالم ماندن بدن شما بسیار اهمیت دارد از این رو اسکیتی انتخاب نکنید که به بدن شما آسیب برساند یا اینکه پس از مدتی استفاده کیفیت خود را از دست بدهد همچنین برای ایمن ماندن بیشتر و حفظ بدن شما از ضربات وارده از لوازم ایمنی استفاده نمایید. پس می بینید که یک آکادمی اسکیت چه نقش مهمی را در آغاز یادگیری و همچنین ادامه اصولی و پایه ای حرکات اسکیت به همراه دارد.

افرادی هستند که بر این تصورند بخش آموزش پایه ای رشته اسکیت از اهمیت بالایی برخوردار نمی باشد و تنها رشته های تخصصی هستند که باید مورد توجه و اهمیت قرار گیرند اما باید بدانید که این مسئله کاملا اشتباه است که باعث شده تا فدراسیون اسکیت نیز در این زمینه سخت گیری های بسیاری را صورت دهد. این سخت گیری های ویژه شامل مربیانی است که تقاضای آموزش اسکیت پایه را دارند تا از این مسئله مطمئن گردد که افراد این مراحل را طی می کنند و فاکتورهایی که برای مربیگری اسکیت پایه مورد نیاز است را دارا می باشند.

از همین رو چیزی که باید در نظر بگیرید این است که هم از آموزش اسکیت با متد روز که توسط فدراسیون اسکیت تعیین شده است برخوردار گردید و هم از وسائل و لوازم باکیفیت استفاده نمایید. این تصور را نداشته باشید که می توانید با تمرین در پارکینگ، پارک ها و بدون حضور یک مربی باسابقه نتیجه ای مناسب را کسب نمایید. حتی اگر می خواهید رشته اسکیت را به صورت سرگرمی و تفریحی دنبال کنید باید آموزش اسکیت را به صورت اصولی ادامه دهید. دلیل آن همانطور که گفته شد بیماری های مزمن و طولانی است که می تواند در اثر آموزش های اشتباه گریبان گیر شما گردد و تا بلندمدت شما را آزار دهد.

زمانی که شما وارد یک آکادمی اسکیت می شوید و برنامه آموزشی خود را دریافت می نمایید مطمئنا در ابتدا با رشته پایه ای اسکیت رو به رو خواهید شد که این آموزش بین دو تا پنج ترم زمان خواهد برد البته ممکن است این مدت تا 12 ترم نیز ادامه یابد که دلیل آن شرایط بدنی و فیزیکی افراد می باشد تا پس از آن افراد بتوانند شرایط حضور در رشته های تخصصی اسکیت را پیدا کنند.

یکی از رشته هایی که بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد رشته اسکیت نمایشی است؛ شما برای اینکه بتوانید اصول پایه ای آن را به طور کامل یاد بگیرید باید زمان زیادی صرف آموزش کنید. در این صورت است که می توانید تمامی فاکتورهای بدنی، ذهنی و فیزیکی که در این رشته مهم است را به دست آورید.

یکی از مواردی که در مراحل یادگیری اسکیت پایه صورت می گیرد تست و ارزیابی موارد مختلف توسط مربی استعدادیاب می باشد. این تست و آزمایش ها مشخص می کند که شما با توجه به شرایط فیزیکی، روحی، بدنی، علایق و سن و سال افراد برای کدام رشته تخصصی اسکیت مناسب تر می باشند که تمامی این ارزیابی ها توسط مربی استعدادیاب به انجام می رسد.

پس از این که رشته تخصصی اسکیت را انتخاب کردید زمان آن رسیده تا خرید کفش اسکیت تخصصی را به انجام برسانید. زمانی شما خرید کفش اسکیت تخصصی را به انجام می رسانید که خواسته شما ادامه حرفه ای رشته اسکیت تخصصی باشد.

زمانی که شما کفش اسکیت تخصصی را از یک فروشگاه اسکیت معتبر به انجام برسانید کیفیت اسکیت سواری شما نیز متفاوت خواهد شد و با گذر زمان شما به مرحله ای خواهد رسید که می توانید برای حضور در تیم های باشگاهی آکادمی اسکیت نیز اقدام نمایید و در آن ها حضور یابید. حضور در تیم های آکادمی اسکیت می تواند آینده ساز شما برای حضور در تیم های ملی و همچنین حضور در مسابقات رسمی داخلی و خارجی باشد.

پس اگر برنامه شما برای یادگیری رشته اسکیت بلندمدت و با دید ورزش حرفه ای می باشد با حضور در یک آکادمی اسکیت می توانید به صورت هدفمند قدم بردارید و در این مسیر مربیان معتبری راهنمای شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *