اسکیت و شادابی جامعه

پایان لیگ برتر اینلاین هاکی در همدان
می 30, 2022
آکادمی های اسکیت
ژوئن 7, 2022

اگر شما نیز از علاقه مندان به رشته اسکیت باشید می دانید که این ورزش بسیار مفرح و جذاب است. شما اگر اسکیت را به پا کنید و برای اجرای حرکات ساده و پیشرفته وارد زمین اسکیت شوید از همان لحظه ورود لذت خواهید برد حتی افراد مبتدی که تعادل خود را نمی توانند حفظ کنند به دلیل هیجان بالایی که به آن ها وارد می شود و از طرفی صحنه های خنده داری که اتفاق می افتد شادابی عظیمی را در خود حس می کنند و برای همین علاقه مند می شوند که علیرغم سختی هایی که یادگیری اسکیت دارد آن را ادامه دهند. رشته اسکیت سن و سال نمی شناسد و هر فردی در هر سنی می تواند وارد این رشته ورزشی شود و نتایج قابل قبولی نیز کسب کند. شما نیز اگر تا به حال اسکیت را تجربه نکریده اید و می خواهید تازه شروع کنید که برای این کار دیر نشده است؛ شما می توانید یکی از افراد موفق در این رشته ورزشی باشید حتی اگر در سنین بالا قرار است این کار را آغاز کنید.

بسیاری از افراد هستند که صرفا برای لذت بردن از اسکیت به سمت آن نزدیک می شوند نه اینکه آن را به صورت حرفه ای دنبال کنند و به یک بازیکن حرفه ای در یک تیم تبدیل شوند، آن ها نمی خواهند در مسابقات ملی و جهانی شرکت کنند تنها می خواهند از ساعاتی که اسکیت به پا دارند لذت ببرند و در کنار دوستانشان لحظاتی شاد و خوش داشته باشند اگر از افرادی که اسکیت سواری کرده اند بپرسید همه این تجربه را داشته اند هرچند کوتاه اسکیت سواری را یاد گرفته باشید می توانید از سواری آن لذت ببرید. حال اگر به صورت حرفه ای تر و تخصصی تر آن را دنبال کنید مطمئنا اجرای حرکات پایه ای و تکمیلی شما بهتر خواهد شد، اگر به لول های بالاتر بروید اجرای حرکات تخصصی تر را فرا می گیرید و به مرور وارد مرحله هایی می شوید که برای مسابقات اسکیت آماده خواهید شد.

حال مسابقات اسکیت با توجه به تنوع بی نظیری که در رشته های مختلف آن دارد نیز در دوره ها، در سنین و در زمان های مختلف برگزار خواهد شد. رشته های اسکیت سرعت، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت نمایشی، اسکیت هاکی، اسکیت رول بال، اسکیت فوتینز، اسکیت بورد، اسکوتر، رشته های اسکیت روی یخ، رشته های اسکیت کواد تماما از رشته هایی هستند که به صورت حرفه ای و تخصصی در ایران دنبال می شوند و فدراسیون اسکیت بر فعالیت های آن ها نظارتی ویژه دارد پ شما می توانید از سطح یک بازیکن مبتدی بسیار فراتر روید و اسکیت را به صورت یک تخصص دنبال کنید البته اگر سن شما خیلی باشد می توانید به امر مربیگری نگاهی جدی تر داشته باشید یعنی آموزش های فدراسیون اسکیت را دریافت کنید و به مرور سطح خود را در آموزش هایی که می توانید به هنرجویان بدهید بالا ببرید حتی می توانید برای شرکت در دوره های بین المللی نیز برنامه ریزی داشته باشید. فدراسیون جهانی اسکیت زمان های مختلف در طول سال دوره هایی را برای رشته های مختلف برگزار می کند که بازیکنان و مربیان ایرانی نیز می توانند برای این شرایط ثبت نام کنند البته نظارت فدراسیون اسکیت بر این مهم یک امر ضروری است و مطمئنا بر کیفیت حضور هنرجویان در این دوره ها کنترل خواهند داشت.

رشته های اسکیت تنوع بی نظیری دارند و شما بر اساس علاقه مندی خود همچنین توان فیزیکی و بودجه ای که می خواهید برای این رشته صرف کنید می توانید مسیر درست را انتخاب کنید اگر می خواهید رشته ای بدون دردسر و با هزینه ای پایین تر داشته باشید مطمئنا باید به سمت رشته هایی مانند اسکیت رول بال یا اسکیت فوتینز بروید. رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت هاکی و رشته اسکیت سرعت رشته هایی گران تری می باشند. رشته اسکیت فری استایل نیز از این نظر در سطح متوسط هزینه ها قرار دارد البته نیاز است که شما این شرایط را با یک فرد متخصص در میان بگذارید تا با توجه به سطحی که دارید و سطحی که در آینده انتظار دارید به آن برسید برنامه ریزی دقیق تری صورت دهید این است که فدراسیون اسکیت تاسیس آکادمی اسکیت در کشور را یک امر مهم و ضروری می داند.

زیرا آکادمی های اسکیت به صورت علمی و بر اساس مقوله دانش کار را پیش می برند یعنی تنها به تجربه اکتفا نمی کنند بلکه علم روز دنیا را وارد اسکیت کرده اند و از این رو می توانند تمام ظرفیت های یک متقاضی را بررسی کنند و با توجه به منابع موجود در مورد آینده و استراتژی های پیشبرد اهداف او صحبت کنند. رشته اسکیت در دهه های اخیر رشد و پیشرفتی چشمگیر داشته است که البته در چند سال گذشته این رشد بسیار تقویت شده است و به صورت هم افزایی تمامی رشته ها در حال رشد و پیشرفت هستند. نام ایران در سطح جهان مطرح شده است، دیگر ایران را به عنوان یک کشور حرفه ای در رشته های اسکیت می دانند، بخش اسکیت روی یخ ایران فعال شده است، در مسابقات جهان دیویژن 4 توانسته ایم مقام دوم را کسب کنیم، رشته رینک هاکی ایران در سطح جهان معرفی شده است و بسترهای تشکیل تیم ملی آن فراهم آمده است، کتاب های متعددی در ایران ترجمه شده است، کتاب های بسیار زیادی نیز تالیف شده و یا در دست تالیف و ترجمه می باشد و تمامی این موارد و اتوماسیونی که فدراسیون اسکیت وجود دارد و همچنین حمایت مسئولین باعث شده است ایران به یک قدرت در حال رشد در زمینه اسکیت و شاخه های مختلف آن تبدیل شود.

اگر کسی علاقه مند باشد تا در اسکیت پیشرفت کند مطمئنا زمینه های زیادی برای طی کردن این مسیر خواهد داشت. زمینه هایی که می تواند از شاخه های مختلف عبور کند، می تواند از هدف های مختلف نظیر تبدیل به یک بازیکن حرفه ای، تبدیل به یک مربی حرفه ای یا تبدیل به یک اسپانسر حرفه ای در رشته اسکیت شود و تمامی این موارد بر اساس روحیات فرد، میزان سرمایه ای که در اختیار دارد، سن و سال او می توانند مشخص شوند پس شما شانس زیادی دارید تا در این رشته مفرح و جذاب فعالیت کنید و افرادی که در گذشته به این جمع اضافه شده اند به این سادگی تمایل به خروج از آن ندارند. جذابیت رشته اسکیت از همین جا معلوم می شود که افراد تمام تلاش خود را می کنند تا مدام سطح خود را ارتقا دهند و بتوانند خدمت رسانی بیشتری برای کشورمان داشته باشند.

اسکیت حتی به مقوله های فرهنگی نیز وارد شده است یعنی ساخت فیلم جایی برای فرشته ها نیست که با تلاش آقای کاوه صدقی روی پرده سینما رفت از جمله دیگر کارهایی است که باعث شد تا فرهنگ توجه به ورزش بانوان بیش از پیش در کشور رایج شود. فیلمی که توانست جوایز بسیاری را از جشنواره های مختلف دریافت کند و سیر تحولی اسکیت ایران را نیز به نوعی نمایش دهد.

بنابراین دقت کنید که لازم نیست حتما یک متخصص اسکیت باشید تا آینده ای درخشان داشته باشید شما می توانید حتی با تجربه فیلم سازی، حتی با تجربه چرخاندن یک مجتمع ورزشی یک فرد موفق در زمینه اسکیت باشید تنها کافی است تا با افرادی که دانش تخصصی این رشته را دارند مشورت کنید، با فدراسیون اسکیت در تماس باشید، برنامه های علمی و عملی آماده کنید، با توجه به هدف گذاری هایی که برای آینده انجام می دهید قدم به قدم برنامه های روز خود را پیش ببرید. مطمئنا در آینده این برنامه ها به صورت منسجم و یکپارچه درخواهند آمد و نتیجه ای جز موفقیت برای شما رقم نخواهد خورد البته لازم است در این مسیر تمامی چالش ها و مشکلات را سعه صدر پشت سر گذارید و به محض بروز یک مشکل ناامید نشوید و دست از کار نکشید.

وبسایت آقای وحید شجاعی در این زمینه اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار می دهد، یک دایره المعارف اسکیت می باشد که برای تمام سنین قابل استفاده است. شما از هر رشته ای و از هر زمینه ای در اسکیت بخواهید می توانید اطلاعات ارزشمندی به دست بیاورید، اخبار روز دنیا و ایران در این وبسایت دنبال می شوند، فروشگاه اسکیت حرفه ای که محصولات متنوعی را برای فروش می گذارد در دسترس شما خواهد بود و همچنین مشاورین زبده آماده اند تا شما را در زمینه هایی که نیاز دارید راهنمایی کنند بنابراین در وبسایت مذکور چرخی بزنید، اطلاعاتی به دست آورید و زمینه فعالیت حرفه ای خود را مشخص کنید. شاید شما یک فرد تاثیرگذار در اسکیت در سال های آینده باشید بنابراین این فرصت را مغتنم شمارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *