رشته های مختلف اسکیت هاکی

یادگیری اسکیت روی یخ
جولای 26, 2022
مربی‌گری بین ‌المللی سطح دو رینک هاکی
آگوست 6, 2022

تا چه اندازه می توانید نام تمام رشته های اسکیت را به خاطر بیاورید؟ آیا در مورد اسکیت مطالعه داشته اید و اطلاعات شما در این زمینه چه مقدار می باشد؟ آیا روند رشدی که این رشته جذاب در سال های اخیر طی کرده است را مشاهده کرده اید؟ آیا می دانید چه فعالیت ها و تلاش هایی در این مسیر توسط فدراسیون اسکیت صورت گرفته است؟ آیا فعالیت هایی که انجمن های اسکیت در راستای پیشرفت اسکیت زیر نظر فدراسیون اسکیت به انجام رسانده است آشنایی دارید؟ آیا از وجود وبسایت فدراسیون اسکیت و اخباری که از این رشته مهیج منتشر می شود مطلع هستید؟ این مسائل چقدر برای شما و یا فرزندانتان دارای اهمیت می باشد؟ و اینکه آینده رشته اسکیت را برای خود چگونه ترسیم می کنید؟

با توجه به سؤالاتی که مطرح شد مطمئنا مسیری متفاوت از دیدی که تاکنون داشته اید ترسیم خواهد شد. بر این اساس تصمیم گیری شما با توجه به آگاهی و علم و دانش روز می تواند متفاوت از قبل باشد و انتخاب رشته اسکیت برای شما به عنوان یک ورزش حرفه ای باشد و نه صرفا پر کردن اوقات فراغت خود. علاقه فرزند شما از دوران کودکی به این رشته می تواند آینده ای روشن را برای وی به همراه داشته باشد البته این مسئله در گرو این است که که برنامه های آموزشی او با تلاش و کوشش و ممارست شما به خوبی اجرا گردد و این برنامه ها را نادیده نگیرید.

رشته اسکیت دارای تنوع بسیار بالایی می باشد که همگی آن ها زیر نظر فدراسیون اسکیت در حال فعالیت می باشند و شما این امکان را خواهید داشت تا بتوانید برای شروع و ادامه یک رشته به صورت حرفه ای انتخاب خود را به انجام برسانید. از رشته های فعال ورزش جذاب اسکیت می توان به رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت اگرسیو، رشته اسکیت رولبال، رشته اسکیت آلپاین، رشته اسکیت کراس، رشته اسکیت رینک هاکی، رشته اسکیت رولردربی، رشته آیس هاکی، رشته اسکیت سرعت روی یخ، رشته اسکیت نمایشی روی یخ، رشته اسکیت فری استایل روی یخ و رشته هایی که متفاوت از بقیه می باشند همچون رشته اسکوتر و رشته اسکیت بورد اشاره نمود.

نکته ای که مورد توجه می باشد این است که هر یک از شاخه هایی که در بالا نام برده شد زیر نظر کمیته و انجمن مخصوص به خود می باشند تا فعالیت هایی که انجام می دهند با برنامه ریزی وبررسی دقیق تری انجام گیرد. هدف هایی برای ورزش اسکیت در نظر گرفته شده است که آینده این ورزش را روشن می کند که هدف اصلی این است که افراد بسیاری به این ورزش علاقه مند گردند و بتوانند با توجه به علاقه خود در رشته های مختلف اسکیت فعالیت کنند.

پیشنهادهای مختلفی از سوی دانشگاه ها و ارگان های دولتی برای افرادی که در این رشته ها فعالیت دارند ارائه می گردد که از جذابیت بالایی برخوردار می باشد از همین رو همه در تلاش هستند تا بتوانند سطح کیفی فعالیت خود را در رشته ای که در حال یادگیری و تمرین می باشند هرچه می توانند بالاتر ببرند. رشته هاکی اسکیت یکی از رشته های تیمی ورزش اسکیت می باشد؛ شما برای آن که بتوانید در این رشته به موفقیت برسید باید روحیه تیمی خود را افزایش دهید تا در کنار هم تیمی های خود به رشد روزافزون دست یابید.

شما نمی توانید حتی با داشتن تکنیک بسیار بالا یک بازیکن تکرو در یک تیم ورزشی همچون اسکیت هاکی باشید و انتظار به دست آوردن نتیجه ای درخور داشته باشید. رشته اسکیت هاکی از رشته های پرسرعت و پرتنش در میان رشته های اسکیت می باشد و لحظه ای غفلت باعث می گردد تا توپ از دست شما گرفته شود و در اختیار تیم حریف قرار گیرد و در همین لحظه ممکن است گلی را نیز دریافت کنید. برای این منظور باید پاس هایی سریع رد و بدل گردد، هماهنگی بین اعضای تیم بسیار مهم است تا بتوانند تاکتیک هایی که از سوی مربی به افراد گوشزد شده است را به خوبی اجرا نمایند تا در نهایت بتوانند به موفقیتی که مد نظرشان بوده دست یابند.

یکی از نکاتی که در مورد تکنیک های فردی باید در نظر داشته باشید این است که با این روش مدتی کوتاه را جواب بگیرید و ممکن است در آینده تکنیک ها و سیستم بازی شما توسط حریف بررسی گردد و با شناختن آن جلوی تکروی های شما گرفته شود از همین رو اگر می خواهید وارد ورزشی شوید حتما آن ورزش را به صورت تخصصی و در یک آکادمی اسکیت دنبال کنید تا از تجربه مربیانی که سال ها در این زمینه فعالیت دارند و از دانش روز بهره مند می باشند استفاده نمایید.

حضور یک مربی باتجربه این تضمین را به همراه خواهد داشت که یک تیم قدرتمند به وجود آید، تیمی که بتواند در لیگ های مختلف و مسابقات شرکت کند و با حضور خود افتخارات مختلفی را کسب نماید. تیمی که بازیکنان آن برای موفقیت خود هرچه بیشتر تلاش کنند و راهی را نیز برای ورود به تیم های ملی باز نمایند.

رشته های اسکیت هاکی با یکدیگر کمی در طراحی تفاوت دارند. دو رشته اسکیت اینلاین و اسکیت روی یخ شباهت بیشتری به یکدیگر دارند البته لوازمی که برای رشته اسکیت روی یخ یا آیس هاکی استفاده می گردد از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار می باشد. کفش هایی که برای این دو شاخه طراحی شده است به این گونه می باشد که در یک راستا قرار دارند که البته در رشته اسکیت روی یخ از تیغه و در اسکیت اینلاین از چند چرخ استفاده شده است. اما رشته های اسکیت کواد به این صورت می باشند که دو چرخ در جلو و دو چرخ هم در عقب قرار گرفته اند همچنین ترمزی در جلوی کفش نیز تعبیه شده است که در استارت ها و استاپ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوتی که میان سه رشته اسکیت هاکی اینلاین، آیس هاکی و رینک هاکی وجود دارد این است که رینک هاکی به نسبت دو رشته دیگر از هیجان پایین تری برخوردار می باشد همچنین به خاطر قوانین سختگیرانه تری که در این رشته وجود دارد ایمنی بازیکنان نیز بالاتر می رود و همچنین به لوازم ایمنی کمتری نیز در این رشته استفاده می گردد. البته در هر رشته ورزشی خطراتی بازیکنان را تهدید می کند که باید با آگاهی کافی انتخاب خود را به انجام برسانید ولی در نهایت اگر فردی محتاط می باشید و به رشته اسکیت هاکی علاقه مند هستید رشته رینک هاکی گزینه ای مناسب برای شما خواهد بود. از همین رو می توانید در رشته مورد علاقه خود و در یک آکادمی اسکیت زیر نظر یک مربی باتجربه تمرینات خود را آغاز نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *