اسکیت ورزشی مفرح و هیجان آور

برگزاری مسابقات اسکیت و اعزام تیم های ملی اسکیت
نوامبر 9, 2021
جدیدترین اخبار اسکیت
نوامبر 22, 2021

آیا به دنبال ورزشی هستید که در آن هیجان را تجربه کنید؟ آیا می خواهید هم بحث هیجان و شوق انگیز بودن ورزش برایتان مطرح باشد هم اینکه آینده ای روشن در آن داشته باشید؟

اگر به دنبال یک پکیج تمام عیار هستید و می خواهید تفریح و لذت را در کنار ورزش حرفه ای داشته باشید ورزش اسکیت را به شما پیشنهاد می کنیم. رشته اسکیت یکی از رشته های بسیار جذاب در سرتاسر دنیاست که در ایران نیز سال هاست به آن توجهی خاص شده است و توانسته در مدت زمانی کوتاه گوی سبقت را از بسیاری از ورزش های دیگر برباید. ورزش اسکیت به دلیل جذابیت بسیار بالا و شادی بخش بودن آن خانواده ها را بر آن داشته که سرمایه گذاری بهتر و عمیق تری در آن داشته باشند همچنین مسئولین با توجه به مقام های خارج از کشور که توسط اسکیت بازان ایرانی کسب شده است به این فکر افتادند که توسعه این ورزش را در برنامه اصلی خود قرار دهند.

بنابراین می توانیم مطمئن باشیم که رشته اسکیت همچنان که تاکنون افتخارآفرین بوده است و با برنامه ریزی صحیح به قله های ترقی ورزش اسکیت دست یافته است بتواند در آینده نیز با همین انسجام و همبستگی قله های درنوردیده را نیز فتح نماید. مطمئنا اسکیت در ایران نوپاست و جای پیشرفت بسیار برای آن وجود دارد هم در مباحث می توانیم پیشرفت کنیم و سطح خود را بالا ببریم و هم می توانیم در مسابقات اسکیت خارج از کشور خوش بدرخشیم. این بستگی به برنامه ای دارد که ما انجام می دهیم و سرمایه گذاری که روی آن بنا را می چینیم.

اگر دقت کنید در سال های گذشته رشته های مختلف اسکیت توانسته است پیشرفت و مطلوب قابل توجهی داشته باشد از این رو رشته های اسکیت هاکی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت فوتینز، رشته اسکیت برد و رشته اسکیت اگرسیو را می توان نام برد. تمامی این رشته ها با کفش های اینلاین توانسته اند افتخارآفرین باشند و برای ایران مقام کسب کنند. کفش های اینلاین به کفش هایی گفته می شود که چرخ های آن در یک راستا قرار می گیرند و به صورت خطی می باشند البته توجه به این نکته لازم و ضروری است که کفش های رشته های مختلف اسکیت کاملا با یکدیگر متفاوت اند و حتی از نظر ظاهری نیز هیچ مشاهبتی ندارند. اگر می خواهید ورزش اسکیت را به صورت تخصصی دنبال کنید مطمئنا در نهایت به یکی از شاخه ها گرویده می شوید و در نهایت باید مدل کفشی را انتخاب کنید که برای تمرینات شما مناسب ترین است که البته نیاز نیست نگران این موضوع باشید چون در نهایت با مربی باتجربه، با یک فروشنده صادق و درستکار و با یک نمایندگی معتبر اگر کار کنید می توانید بهترین محصول را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید.

ورزش اسکیت یک مزیت اصلی دارد که آن را از شاخه های دیگر بسیار جدا می کند، ورزش اسکیت یک ورزش بسیار جذاب و پرهیجان است، کودکان خردسال که علاقه مندند تا با سرعت بالا حرکت کنند، جنب و جوش و انرژی بسیار بالایی دارند بسیار از ورزش اسکیت استقبال می کنند. آن ها دوست دارند با هم سن و سال های خود مسابقه دهند، آن ها را شکست دهند و پی در پی خود را به چالش بکشند.

این انگیزه بالا در ورزش اسکیت کاملا ارضا خواهد شد یعنی کودک شما با انرژی بسیار بالا وارد این شاخه می شود و با انرژی بسیار بالا در آن ادامه خواهد داد و اگر شما برنامه ریزی منسجم و پشتیبانی کافی داشته باشید مطمئن باشید می توانید کودک پرانگیزه خود را به جایگاهی ویژه در شاخه اسکیت برسانید. از آنجا که شاخه های اسکیت نیز تنوع بسیار بالایی دارند کودک انتخاب وسیعی نیز پیش رو خواهد داشت یعنی انتخاب های او محدود به شاخه اسکیت تفننی و سرگرمی نمی شود؛ او می تواند به صورت کاملا حرفه ای اسکیت را مد نظر داشته باشد، رشته های اسکیت را برای او شناسایی کنید، آموزش های لازم را از مربیان دریافت کند و بعد از یک مشاوره تخصصی و با توجه به فیزیک بدنی و استعداد ویژه اش و همچنین علاقه ای که خود دارد شاخه مورد نظرش را برگزیند و بتواند در این شاخه به بالاترین حد از توان و نتیجه دست پیدا کند.

رشته اسکیت در سال های آتی درخششی دوچندان خواهد داشت به دلیل اینکه زیرساخت های آن فراهم آمده است و بازیکنان از هر سن و سالی برای تشکیل تیم های ملی در تلاشند. بازیکنان با یکدیگر تمرین می کنند، در کنار یکدیگر چالش های کار را در نظر می گیرند، در رشته های تیمی یا انفرادی شرکت می کنند، مربی باتجربه برنامه آن ها را ست می کند و بدین ترتیب آن ها شرایط و ملزومات حضور در یک تیم حرفه ای را خواهند داشت. این ادامه و پشتکار و تمرین های مکرر باعث می شود تا بازیکن به سطحی از حرفه ای گری دست پیدا کند که ابتدا در تیم های باشگاهی و بعد در تیم های ملی حضور یابد. شرکت در تیم های ملی به آسانی گذشته نیست اما هنوز شانس بسیار بالایی برای شما وجود دارد.

البته باید توجه داشته باشید که رشته اسکیت در دو شاخه اصلی اش یکی دو سالی بیش نیست آغاز شده است؛ رشته های اسکیت کواد و رشته های اسکیت روی یخ یک یا دو سال است که در ایران به صورت حرفه ای فعالیت خود را آغاز کرده اند. رشته های اسکیت روی یخ به صورت حرفه ای از سال 98 و رشته های اسکیت کواد از سال 99 در فدراسیون اسکیت به صورت رسمی آغاز شده اند و بدین ترتیب این امید می رود که با توسعه ورزش اسکیت در نزدیک به بیش از 8 شاخه استعدادهای جدیدی که بالقوه هستند بالفعل شوند. بدین ترتیب افرادی که شانس حضور در تیم های ملی اینلاین را نداشته اند اما تجربه کافی در شاخه های اسکیت را دارند می توانند با تمرین و ممارست و کمی پشتکار بیشتر خود را برای شرایط در تیم های ملی اسکیت روی یخ یا تیم های ملی اسکیت کواد آماده سازند.

رشته های اسکیت کواد به رشته های اسکیت رولر دربی، رشته اسکیت رینک هاکی و رشته اسکیت نمایشی کواد تقسیم می شوند. رشته های اسکیت روی یخ نیز به آیس هاکی، اسکیت نمایشی روی یخ، اسکیت سرعت روی یخ و اسکیت فری استایل روی یخ تقسیم می شوند البته تمامی این رشته ها در ابتدا باید با آموزش اسکیت در شاخه پایه و تکمیلی آغاز شوند تا بیسی قوی برای متقاضی ایجاد شود. این پایه قوی نتیجه بخش فعالیت های آینده خواهد بود و اگر در این قسمت فعالیت مناسبی صورت نگیرد مطمئنا بازیکنان با چالش های جدی برای انجام فعالیت های حرفه ای رو به رو خواهند بود.

رشته رینک هاکی هنوز در حد شناسایی و ایجاد زیرساخت ها می باشد البته چند جلسه ای تمرینات حرفه ای صورت گرفته است که فدراسیون اسکیت در نظر دارد این فعالیت ها را به صورت منسجم و مداوم برگزار نماید همچنین کمپ استعدادیابی رشته رینک هاکی برای تشکیل تیم های ملی نیز در نزدیک ترین زمان ممکن اجرا خواهد شد و شاید ایم مسئله موکول به زمان پس از انتخاب ریاست فدراسیون اسکیت برای دوره جدید شود. رشته های اسکیت روی یخ نیز با قدرت در حال انجام فعالیت های خود می باشند که این فعالیت ها در رشته آیس هاکی و در رشته اسکیت نمایشی روی یخ با فشار حداکثری در حال انجام می باشد. رشته آیس هاکی در دو دوره تورنومنت بین المللی نیز شرکت کرده است که در یک دوره تنها تیم ملی آقایان و در یک دوره تیم ملی آقایان و بانوان شرکت داشته اند. تیم آیس هاکی بانوان توانست در این مسابقاتی که در آن شرکت داشت مقام دوم را کسب کند که افتخاری عظیم و بزرگ برای ایران بود و به دنیا فهماند که ایران حرفی برای گفتن دارد و اگرچه سال هاست از این ورزش و این رقابت ها دور است اما انگیزه و توان بازیکنان ایرانی می تواند تمام مشکلات را از پیش رو بردارد.

البته امیدواریم که مسئولین نیز حمایت های کافی را انجام دهند و به ویژه با حضور اسپانسرهای مالی افراد برای تهیه لوازم اسکیت مشکل نداشته باشند. لوازم اسکیت کمی قیمت های بالاتری نسبت به ورزش های دیگر دارند البته با تهیه آن ها تا مدت زیادی نیازمند وسیله جدید نخواهید بود ولی باز بازیکنان نیاز دارند تا حمایت شوند و این حمایت هاست که می تواند تیم های ملی را با قدرتی دوچندان پیش ببرد؛ انگیزه بازیکنان بالا رود و برای تمرین های تیم ملی انگیزه داشته باشند. حضور در کمپ های تیم ملی زمان بازیکنان را خواهد گرفت بنابراین تامین مالی برای اینکه بتوانند از شغل های خود اندکی فاصله بگیرند مورد نیاز است.

در رشته اسکیت هاکی جناب آقای کاوه صدقی فعالیت های بسیار جدی و منسجمی را برای حمایت از رشته اسکیت صورت داده اند و همچنین فدراسیون اسکیت با برنامه ریزی های منسجم و مداوم هم در زمان ریاست جناب آقای بهمن محمدرضایی هم در زمان سرپرستی سرکار خانم مددی در نظر داشته اند و تمامی آن ها باعث شده است تا برسیم به جایگاهی که امروز ایران را به عنوان یک تیم قدرتمند می شناسند. ایران توانست در رشته های اینلاین هاکی آقایان مقام اولی و در رشته اینلاین هاکی بانوان مقام سومی کسب کند؛ این افتخارات برای تمامی ایرانیان ارزشمند است و با کارهای فرهنگی از قبیل ساخت فیلم «جایی برای فرشته ها نیست» توانستیم فرهنگ سازی عمیق تری نیز از ارزش دهی به ورزش ایجاد نماییم. این گونه فعالیت ها اگر ادامه یابند مطمئنا فرهنگ نگاه به ورزش را تغییر خواهند داد. اسپانسرها را وارد عرصه می کند، شبکه های ورزشی به این مسائل توجه خواهند کرد و در نهایت می رسیم به آن جایگاهی که ایران واقعا مستحق آن است. ورزش حرفه ای می شود و اسکیت در مدت زمانی کوتاه می تواند افتخارآفرینی هایی داشته باشد که ورزش های دیگر در مدت زمان طولانی نیز نداشته اند.

اما دقت داشته باشید که تمامی اینها از همان ابتدا از یک کار حرفه ای که با برنامه ریزی دقیق یک پیست اسکیت، باشگاه اسکیت یا آکادمی اسکیت صورت می گیرد قابل انجام است. یعنی شما نمی توانید فرزند خود یا خود را بدون هیچ برنامه ریزی دقیقی وارد این عرصه کنید و موفق شوید شما حتی اگر می خواهید برای تفریح و تفنن نیز اسکیت کنید نیز باید بتوانید با استایل درست این کار را انجام دهید تا به خود آسیب نرسانید. آسیب های ورزشی می تواند خیلی جدی باشد و اگر شما بدون حضور یک مربی حرفه ای اسکیت را آغاز کنید مطمئنا آسیب در انتظار شما خواهد بود بنابراین این مسئله را جدی بگیرید که برای آینده خود و فرزندتان برنامه ای منسجم داشته باشید.

برنامه ای که نه تنها شما و فرزندتان به افتخار می رساند بلکه معضلات تنهایی را نیز حل خواهد کرد، به شما انرژی مثبت خواهد داد، شما را وارد جمع هایی می کند که سرشار از انرژی و هیجان است و در نهایت شما انگیزه های لازم را خواهید داشت که هم در مسابقات قهرمانی و هم برای مدارک مربیگری اقدام نمایید. شما می توانید یک مربی ارزشمند در رشته اسکیت باشید یعنی برای آموزش استعدادهای آینده ایران وارد عرصه شوید و اگرچه خود سن و سال شرکت در مسابقات را ندارید اما به استعدادپروری در بین جوانان و کودکان و خردسالان مشغول شوید این خود یک کار عمیق و اساسی برای کشورتان است که مطمئنا جایگزینی برای آن نمی توان یافت.

پس اگر می خواهید یک رشته اسکیت را به صورت تخصصی دنبال کنید و اگر می خواهید شانس بیشتری داشته باشید می توانید در مجموعه آیس باکس ورزش اسکیت روی یخ را دنبال کنید و می توانید با مسئولین این مجموعه در تماس باشید تا برای پکیج های آموزشی ثبت نام نمایید. همچنین برای شرکت در دوره های آموزش رینک هاکی نیز می توانید با کمیته رینک هاکی در تماس باشید و جز اولین افراد شرکت کننده در این دوره ها باشید و شانس خود را برای داوری این رشته ورزشی و مربیگری آن کاندید کنید همچنین شما می توانید از اولین اعضای تیم های ملی در رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد باشید. فرصت را از دست ندهید و امروز وارد این ورزش جذاب شوید. رشته اسکیت منتظر شما نخواهد ماند با سرعتی در حرکت است که رسیدن به آن بعد از مدت زمانی کوتاه غیرممکن خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *