جدیدترین اخبار اسکیت

اسکیت ورزشی مفرح و هیجان آور
نوامبر 17, 2021
تشکیل تیم اینلاین هاکی توسط کمیته رینک هاکی فدراسیون اسکیت
نوامبر 26, 2021

اگر شما یکی از فعالین در رشته اسکیت باشید مطمئنا می دانید که کارهای زیربنایی اساسی صورت گرفته است و این رشته هر روز در حال رشد و توسعه می باشد. افراد باتجربه ای که در فدراسیون اسکیت مشغول به فعالیت می باشند در کنار رؤسای انجمن ها و کمیته ها باعث شده اند تا این ورزش رشد و نمو بی سابقه ای را در سال های اخیر تجربه کند. رؤسای هیئت اسکیت استان ها، باشگاه داران، استعدادیابان و فعالین این حوزه از قبیل مربیان اسکیت همگی دست در دست یکدیگر در تلاشند تا رشته اسکیت را به ماکزیمم بازدهی خود برسانند و اخیرا این مهم تحقق یافته است و با اضافه شدن پکیج های آموزشی در رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد این امید را داریم تا رشته اسکیت بیش از پیش در ایران مورد استقبال قرار گیرد و از آن طرف در مسابقات جهانی نیز حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشیم.

تنوع رشته باعث می شود تا افراد زیادی به این ورزش جذب شوند به همین دلیل می توانیم استعدادهای بالقوه را شناسایی کنیم و از آن ها در قالب یک تیم که می تواند تیم ملی باشد بهره ببریم و نام ایران را در جهان بشناسانیم. تمامی فعالیت ها در چند سال اخیر معطوف به این زمینه بوده است که تیم های ملی ایران قدرتمند شوند و این مسیر جز به فعالیت های مستمر در زمینه باشگاهی و تلاش برای ارتقای سطح ورزشکاران ممکن نخواهد بود.

اگر شما نیز در یکی از قسمت های رشته اسکیت یا آموزش اسکیت فعال هستید یا با فدراسیون اسکیت در ارتباط باشید حتما با برنامه ریزی های مدون سعی کنید تا تمامی ایده های خود را در رشته اسکیت به ثمر برسانید و با افراد باتجربه و متخصص در این زمینه نیز مشورت نمایید. از اتفاقات بسیار خوبی که در چند ماه گذشته رخ داده است این است که با واکسیناسیون سراسری و با کاهش خطرات کووید 19 برگزاری مسابقات از سر گرفته شده است؛ انتخابی های تیم های ملی اسکیت در حال برگزاری می باشد و این مسابقات اسکیت در شاخه های مختلف دنبال می شود.

لیگ اینلاین هاکی که در قسمت آقایان، بانوان و مسابقات آزاد کشوری اینلاین هاکی در سنین پایین تر و همچنین مسابقات آیس هاکی از رقایت های جذابی است که در ماه اخیر آغاز شده است و با سرعت در حال برگزاری می باشد. تیم ها با توجه به زمان کمی که داشته اند به سرعت تمامی امکانات لازم را فراهم آورده اند و توانسته اند در مسابقات شرکت پیدا کنند. از استان های مختلف کشور تیم هایی برای عرض اندام آمده اند و این مسابقات با هیجانی بسیار بالا در حال برگزاری می باشد. از نکته های جالب این مسابقات این است که اگر چه بازیکنان مدت زیادی را در حالت قرنطینه و دوری از دوستان و هم تیمی هایشان بودند اما آمادگی آن ها تا حد زیادی بالا می باشد و این به علت خوشفکری فدراسیون اسکیت برای برگزاری چالش های مختلف در رشته های مختلف می باشد همچنین مربیان ارزشمند تیم های ملی و همچنین مربیان تیم های باشگاهی توانستند با برنامه ریزی مدون تمرینات را به صورت کنترل از راه دور دربیاورند و بدین ترتیب بازیکنان در اوج آمادگی باقی بمانند.

تمرینات اگرچه به صورت انفرادی برگزار میشد اما به این صورت بود که نتیجه های قابل قبولی کسب میشد البته امکانات و تجهیزات الکترونیک و همچنین تجهیزات اجرایی تمرینات کمی پایین تر از سطح جهانی می باشد که امیدواریم در اسرع وقت این مشکلات مرتفع شود و بازیکنان بتوانند با بالاترین کیفیت به این موارد دست پیدا کنند. حتی این تمرینات برای رشته های گروهی مانند اینلاین هاکی، آیس هاکی، رینک هاکی و رول بال نیز بازدارنده نبوده است و تمامی بازیکنان توانسته اند خود را با شرایط وفق دهند.

از دیگر خبرهای خوب که ورزشکاران را در این زمینه با انگیزه بالا به پیش می برد حضور اسپانسرهای قوی برای برگزاری مسابقات و شرکت در آن می باشد. این حمایت اسپانسرها می تواند این امید را ایجاد کند که ورزشکاران در آینده می توانند در قالب تیم های حرفه ای و با کسب درآمد این ورزش را دنبال نمایند. از طرفی اسپانسرها نیز این مزیت را خواهند داشت که در اخبار، در رسانه و همچنین در سطح مسابقات شناسانده شوند و بتوانند بخشی از هزینه های خود و یا تمام آن را با بازخوردی مثبت دریافت کنند. اگر این روال و روند در تمامی رشته های ورزشی و به ویژه رشته اسکیت ادامه داشته باشد مطمئن باشید رشته اسکیت و رشته های ورزشی در ایران به چنان رشد و نموی دست پیدا می کنند که همه جهانیان شگفت زده خواهند شد.

اما از دیگر موارد مهم تشکیل کمیسیون های مختلف فدراسیون اسکیت می باشد که از طرف وزارت ورزش به فدراسیون های ورزشی محول شده است و این یک خبر خوش برای ورزش اسکیت می باشد. برگزاری جلسه های مجمع برای تشکیل کمیسیون های رای دهندگان، کمیسیون های ورزشکاران، مربیان و داوران باعث می شود تا کار از سلایق شخصی فاصله گیرد و افراد بتوانند بر اساس شایستگی هایشان پست های کلیدی مربیگری را در بخش ورزش اسکیت به دست بگیرند؛ بدین ترتیب آینده ای روشن تر نیز برای ورزش اسکیت متصور خواهیم شد یعنی اینگونه خواهد بود که ما با داشتن تیمی قدرتمند، باتجربه، با دانش به روز دنیا برای رقابت های جهانی آماده می شویم.

شرایطی که برای عضویت در این کمیسیون ها تعیین شده است شرایطی نسبتا سختی می باشند که بدین ترتیب افراد با فیلتری قدرتمند برای حضور آماده می شوند. پس اگر این روال ادامه پیدا کند و در ریاست فدراسیون اسکیت که در چند ماه آینده مشخص می شود، این برنامه ریزی ها به صورت دقیق اجرا شود این امید خواهد بود که رشته اسکیت از این نیز بیشتر رشد نماید. دبیر مجمع جناب آقای رامین عتیقه چی با دقت و بررسی بسیار سختگیرانه بر کیفیت تشکیل این کمیسیون ها نظارت خواهند داشت و مطمئنا این یک برنامه حساب شده و اثربخش خواهد بود.

اما از دیگر خبرهایی که در ماه گذشته در رشته اتفاق افتاده است و جالب توجه است اعزام تیم ملی اسکیت سرعت به مسابقات کلمبیا بوده است که در این رقابت ها ورزشکاران ایرانی توانستند افتخارآفرینی کنند و اگرچه مدت زیادی از رقابت های بین المللی دور بوده اند و شرایط قرنطینه به آن ها فشار آورده بود اما کسب نتایج قابل قبول باعث افتخار ایرانیان و شناساندن هرچه بیشتر نام کشورمان در مسابقات جهانی گردید. ورزشکاران ایرانی در شاخه های مختلف رشته اسکیت سرعت به رقابت پرداختند و کسب مقام چهارمی توسط آقای محمد صالحی یکی از اتفاقات بسیار چشمگیر و قابل توجه این دوره از مسابقات بود که امیدواریم هر کدام از ورزشکاران بتوانند در آینده ای نه چندان دور مقام اول تا سوم مسابقات رسمی را به خود اختصاص دهند.

این اتفاقات باید در رشته های دیگر نظیر رشته اسکیت نمایشی نیز رخ دهد، رشته اینلاین هاکی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت سرعت توانسته اند در زمینه های مختلف افتخارآفرینی داشته باشند حتی تیم آیس هاکی در مدت کوتاه تشکیلش توانست تا در تورنومنت ها به مقام سومی مردان و مقام دومی بانوان دست پیدا کند که افتخاری بس بزرگ و شیرین است زیرا در کمتر از یک سال از تمرینات تیم ملی این نتایج کسب شد بنابراین می توان آینده ای روشن برای تیم های ملی ایران متصور بود و تمامی رشته ها باید با تمام قدرت پیش بروند تا بتوانند سطح تمرینی خود را با سطح تمرینی مسابقات جهانی همسان سازند و کسب مقام برای ایرانیان یک اتفاق غیرممکن به نظر نیاید. ایرانیان این استعداد را دارند تا خوش بدرخشند و بدین ترتیب نام ایران را در جهان درخشان کنند.

اما نباید این مسئله را نادیده بگیریم که نظارت فدراسیون اسکیت و همچنین اعزام تیم های ملی و انجام هماهنگی های لازم با سرعت بسیار بالا و دقت کافی باعث شده است تا این نتایج قابل دستیابی باشد. بدون یک تیم نظارتی و مقامات مسئولی که دغدغه رشته اسکیت را داشتند این اتفاقات ممکن نبود و ایران نمی توانست در زمینه های مختلف اسکیت عرض اندامی کند بنابراین باید قدردان فدراسیون اسکیت بود و مسئولین فعال در این فدراسیون که توانسته اند با تمام کمبود امکانات شرایط را به گونه ای ترتیب دهند که ورزشکاران امکان حضور در عرصه های بین المللی را داشته باشند که از این مشکلات می توان به هزینه های بسیار بالای رفت و آمد، هزینه های بسیار بالای تهیه تجهیزات، هزینه های تمرینی و دور بودن از مشاغل که برای ورزشکاران بسیار سخت می شود. بنابراین این موفقیت ها یک موفقیت برای یک فرد و یا یک تیم نیست، موفقیت برای یک کشور است و این مسئله باید دغدغه همه ایرانیان باشد که ورزشکارانش بتوانند در رقابت های جهانی حضور پیدا کنند و استعداد و توانمندی های خود را به نمایش بگذارند؛ بدین ترتیب ایران در مسیری قرار می گیرد که نسل های آینده برای موفقیت های چشمگیرتر امیدوار باشند و همچنین عرصه جهانی عرصه تاحت و تاز تیم های ملی قدرتمند ایرانی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *