برگزاری مسابقات اسکیت و اعزام تیم های ملی اسکیت

فعالیت های فدراسیون اسکیت و برنامه ریزی دقیق
نوامبر 2, 2021
اسکیت ورزشی مفرح و هیجان آور
نوامبر 17, 2021

شاید اگر یک سال پیش به این مسئله فکر می کردیم که شرایط به روال عادی باز خواهد گشت فکری عجیب و غریب به نظر می آمد یعنی این شرایطی که بیماری کووید 19 در سرتاسر جهان به وجود آورد ما را به این فکر می اندازد که هیچ وقت این شرایط درست نخواهد شد و به گونه ای مسئله ابدی خواهد بود اما چند صباحی است که شرایط به حالت نرمال نزدیک شده است و با واکسیناسیون سراسری هم در ایران و هم در تمامی کشورهای جهان شرایط ایمن برای مردم فراهم آمده است البته این بدان معنی نیست که ملاحظات و مراقبت نباید صورت گیرد بلکه در بالاترین حد نیز باید رعایت شود اما این مسئله به گونه ای پیش رفته است که دیگر مردم به شرایط عادت کرده اند یعنی رعایت بهداشت، استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده را جز اصلی رفت و آمدهای خود می دانند.

یعنی به این گونه نیست که مانند مناسبت های گذشته با دیدن یکدیگر دیده بوسی کنند یا اینکه با یکدیگر با کف دست سلام و احوال پرسی کنند. مناسبات دیگری به وجود آمده است که شرایط را برای حفظ سلامتی افراد فراهم آورده است. همین مسئله و همین روال و واکسیناسیون سراسری باعث شده است که فعالیت های ورزش اسکیت به شرایط نرمال بازگردد. این مسئله تا حدی پیش رفته است که حتی مسابقات ورزش های گروهی نظیر اینلاین هاکی و آیس هاکی در حال برگزاری می باشند. در دوهفته اخیر مسابقات لیگ اینلاین هاکی آقایان و بانوان و لیگ آیس هاکی برگزار شده است و نتایج قابل توجهی نیز رقم خورده است برای اطلاع از این نتایج می توانید به صفحه رسمی فدراسیون اسکیت ایران مراجعه کنید.

این مسابقات در شرایطی بسیار سخت برگزار شده اند و افراد زیادی با فداکاری و از خودگذشتگی توانسته اند ملزومات آن را فراهم آورند. این افراد با از خودگذشتگی توانستند شرایطی را فراهم آورند که بازیکنان در عین سلامتی در کنار یکدیگر گرد آیند و اگرچه تامین سلامتی یالن ها بسیار دشوار بود اما از پس آن برآمدند به همین ترتیب مسابقاتی در هفته های آتی پیش رو خواهد بود تا مرحله های بعدی لیگ نیز با سرعت پیش رود و بعد از دو سال دور بودن از میادین و مسابقات اسکیت بالاخره هیجان حضور بازیکنان در کنار یکدیگر مشاهده شود و انرژی و انگیزه لازم برای آمادگی هرچه بیشتر در آن ها فراهم آید بدین ترتیب می توانیم تیم های قدرتمندی را فراهم آوریم و در مسابقات جهانی نیز خوش بدرخشیم.

مسابقات جهانی آیس هاکی و اینلاین هاکی که ایران در آن ها برنامه ای برای درخشش دارد، در تمامی تورنومنت های ممکن شرکت کرده است و توانسته است افتخارات زیادی نیز کسب کند. تیم های آیس هاکی و اینلاین هاکی ایران با مجموعه ای از ورزشکاران با تجربه ای طولانی برای مسابقات جهانی خود را آماده می کنند. کمیته رینک هاکی نیز در صدد برگزاری کمپ استعدادیابی برای تشکیل تیم ملی می باشد تا اگر امکانات لازم فراهم آید در سال های آتی تیم ملی رینک هاکی به پکیج تیم های ملی فدراسیون اسکیت اضافه شود. فدراسیون اسکیت با تلاش و کوشش خارق العاده ای که داشته است توانسته است تقریبا تمامی شاخه های اسکیت را به زیرمجموعه های خود اضافه کند. بدین ترتیب ایران در جهان بیش از پیش شناخته شده است و تمامی کشورها ایران را در این ورزش به رسمیت می شناسند. در شاخه های مختلفی نیز توانسته است تا افتخارآفرینی کند و کسب مدال داشته باشد.

حضور و درخشش تیم های ملی اسکیت ایران در مسابقات اسکیت جهانی باعث شد تا هم مسئولان انگیزه بیشتری داشته باشند و هم خانواده ها برای اینکه فرزندانشان را به این شاخه وارد کنند تلاش بیشتری صورت دهند. هزینه هایی که ورزش اسکیت به خانواده ها تحمیل می کرد مانعی برای حضور آن ها به حساب می آمد اما به دلیل پیشرفت های این شاخه ورزشی و حضور مستمر در مسابقات جهانی انگیزه ای مضاعف برای خانواده ها و فرزندانشان ایجاد شده است که نگاهی حرفه ای به این ورزش داشته باشند. مسئولین ورزشی و اسپانسرها نیز این مسئله را درک کرده اند که رشته اسکیت پتانسیل سودآوری زیادی دارد و همچنین پوشش های خبری که به همت فدراسیون اسکیت و رئیس انجمن اسکیت هاکی صورت گرفته است توانسته ایم این شاخه را بیش از پیش به تمامی ایرانیان بشناسانیم همچنین امکاناتی که برای شهرستان های محروم تر ارسال شده است باعث شده است تا از تمامی کشور بازیکنان قدرتمند و مستعد شناسایی شوند و برای کمپ تیم های ملی از آن ها دعوت به عمل آید پس می توانیم به این نتیجه برسیم که رشته اسکیت مسیری درخشان را طی کرده است و اکنون در مسیری قرار گرفته که کسب موفقیت های بعدی برای آن ها آسان تر می باشد و همان طور که آقای کاوه صدقی اشاره کردند باید سعی کنیم از حضور در دامنه لذت ببریم و و تنها به رسیدن به قله فکر نکنیم اگرچه رسیدن به قله خود لذت بخش خواهد بود و این مشروط بر این است که دامنه برای ما به اندازه کافی جذاب بوده باشد.

اما در کنار درخشش تیم های آیس هاکی و اینلاین هاکی و همچنین برگزاری قدرتمند لیگ این رشته ها در داخل کشور تیم ملی اسکیت سرعت ایران نیز به کلمبیا اعزام شده اند تا بتوانند در آنجا افتخارآفرینی کنند. امیدواریم ورزشکاران کشورمان بتوانند با کسب مدال به کشور بازگردند و نام ایران بیش از پیش در جداول رشته های اسکیت بدرخشد. فدراسیون جهانی اسکیت نیز اخبار ایران را به شدت دنبال می کند تا در صورت لزوم و امکان بتواند کمک های قابل توجهی به ایران داشته باشد.

سرپرست جدید فدراسیون اسکیت سرکار خانم دکتر فریبا مددی فعالیت های فدراسیون اسکیت را مورد مطالعه قرار داده اند و به صورت حرفه ای و با رعایت تمام اصول مدیریتی، تمام زیرساخت های آن را در اختیار دارند و به این ترتیب توانسته اند تا ورزشکاران را به ادامه ای قدرتمند دلگرم کنند و ورزشکاران نیز تمام توجه و تلاش خود را برای حضور قدرتمند در رقابت های داخلی و جهانی جمع کرده اند. یک مدیریت قدرتمند می تواند این انگیزه را در ورزشکاران ایجاد کند که حمایتی پایدار از شما انجام خواهد شد بنابراین در ادوار بعدی فعالیت فدراسیون اسکیت با انتخاب رئیس فدراسیون اسکیت این تلاش ها با پشتوانه قدرتمندتری دنبال خواهد شد و بنابراین امیدواریم زحماتی که ریاست محترم فدراسیون قبلی جناب آقای بهمن محمدرضایی و سرپرست فعلی سرکار خانم دکتر مددی به دوش کشیدند به نتیجه های قابل توجهی منجر شود.

اما در این میان ورزشکاران نیز باید توجه داشته باشند که تنها نباید به کمک فدراسیون اسکیت و مربیان خود حساب کنند آن ها باید تلاش و کوشش و عزم راسخی داشته باشند تا از پس تمرین های فشرده و در شرایطی چنین سخت بربیایند این طور نیست که دست از تمرینات بکشند، آمادگی خود را از دست بدهند و در هنگام مسابقات تیم ملی برگزیده شوند. ما باید شایسته سالاری را بر تمامی مسائل ترجیح دهیم و بدین ترتیب ورزشکاری که از همه لحاظ آمادگی بیشتری دارد را برای اعزام به مسابقات اسکیت انتخاب کنیم. چنان چه روال فدراسیون اسکیت همین بوده است و با تیم قدرتمندی که برای مسابقات اسکیت سرعت اعزام شده است و همچنین تیم های قدرتمندی که برای اینلاین هاکی و آیس هاکی تشکیل شده اند امیدواری ما دوچندان شده است. همچنین کمپ هایی برای انتخابی تیم های جوانان و نوجوانان نیز در حال برگزاری می باشد که این خبر نیز بسیار مسرت بخش است یعنی تمامی فعالیت های فدراسیون اسکیت و انجمن اسکیت هاکی به شرایط نرمال خود بازگشته است و بدین ترتیب شور و هیجانی زایدالوصف در میان تمامی ورزشکاران این رشته برقرار شده است.

اما برخی از وضعیت کووید 19 شکایت می کنند و به این مسئله اشاره دارند که شرایط به وجود آمده آن ها را از شرایط استاندارد و باکیفیتشان فاصله داده است اما این بهانه ای قابل قبول نمی باشد وبسیاری از افراد با تمرین هایی در منزل توانستند آمادگی خود را حفظ کنند و این شرایط برای همه یکسان بوده است حتی در تمامی کشورهای جهان و تنها مربوط به ایران نیز نمی باشد بنابراین بهتر است به جای بهانه آوردن به گونه ای تمرین کنیم و برنامه ریزی های خود را انجام دهیم که به تمام فعالیت های خود برسیم. از طرفی به علت همه گیری بیماری کووید 19 بسیاری از فعالیت ها مانند مدرسه ها، دانشگاه ها و برخی از مشاغل به صورت غیرحضوری فعالیت های خود را اجرا می کنند بنابراین افراد از رفت و آمدهای طولانی در ترافیک نیز معاف شده اند پس می توانیم این نتیجه گیری را بکنیم که فوایدی نیز داشته است و اگر به این فواید دقت کنیم در مقابل مضرراتش خواهد صرفید همچنین با رعایت و مراقبت می توانیم شرایط سلامت و ایمنی خود را حفظ کنیم پس بهتر است به جای بهانه تراشی به فکر حفظ کیفیت فعالیت های خود باشید و از هر فرصتی برای فعالیت های رقابتی و همچنین حضور در کمپ های تمرینی استقبال کنیم.

ایران مملو از استعدادهایی است که در شاخه های مختلف اسکیت مشغول به فعالیت می باشند. ایرانیان علاقه خاصی به ورزش اسکیت دارند و به این دلیل که از سنین بسیار پایین می توانیم فرهنگ سازی برای آغاز این ورزش را شروع کنیم فرصت زیادی داریم تا قهرمان پروری داشته باشیم. بازیکنان را آماده کنیم، آن ها را از نظر روانی بپروریم، فکر آن ها را به بهترین نحو پرورش دهیم تا نتایجی قابل قبول نیز کسب نماییم. وقتی شما متقاضیانی از هر شهر و هر استان و با فیزیک های متفاوت و طرز فکرهایی گوناگون در اختیار دارید انتخابی قابل توجه خواهید داشت و با استعدادپروری مناسب می توانید تمامی آن ها را در شاخه های مناسب به کار گیرید تا نه تنها ایران با سهمیه های بالاتر در مسابقات شرکت کند بلکه بتواند کسب مدال های مختلف نیز داشته باشد و به امید روزی که ایران بتواند نه تنها در شاخه های اینلاین هاکی بلکه در شاخه های اسکیت روی یخ و همچنین شاخه های اسکیت کواد، بدرخشد. این درخشش لازم نیست فقط در مسابقات باشد بلکه ما می توانیم با فعالیت های مداوم خود به جهانیان این پیام را برسانیم که علیرغم کمبود امکانات و هزینه های بالایی که در ایران به ما تحمیل می شود ما این اراده و جسارت را داریم که اسکیت را به عنوان یکی از رشته های جذاب و مورد علاقه مان دنبال کنیم. شاید بدین ترتیب صدای ما به گوش جهانیان برسد و امکانات بیشتری در اختیار ورزشکاران ایرانی قرار گیرد همچنین این سماجت و استمرار می تواند اسپانسرهای مالی را نیز به سمت ورزش اسکیت بیشتر متمایل کند و با مشاهده اراده اسکیت بازان تمایل پیدا کنند تا سرمایه گذاری های قدرتمندتری را وارد این شاخه کنند.

اگرچه هم اکنون نیز این اتفاقات در حال رخ دادن است و با پخش های خبری که رشته اسکیت از شبکه های ورزش و سیما گرفته است توانسته نقشی بزرگ در متقاعد کردن آن ها داشته باشد. فعالیت های مستمر، مصاحبه ها، صحبت ها، رایزنی ها با صاحبان سرمایه ورزش اسکیت را به سمتی خواهد برد که کاملا به صورت حرفه ای اداره شود. تیم ها پشتیبان مالی داشته باشند، ورزشکاران برای تامین نیازهایشان مشکل نداشته باشند، رفت و آمدها بدون مسئله انجام شود، هزینه های اسکان پرداخت شود و بدین ترتیب بازیکن تنها به دغدغه اصلی اش یعنی مسابقات بیاندیشد. در تمرینات خود با کیفیت بالا شرکت کند، با هم تیمی های خود بهترین همبستگی و اتحاد را داشته باشد و با خیالی آسوده تمامی تاکتیک های مربیان را از نظر بگذرانند و آن ها را در زمین بازی به اجرا درآورند. بدین ترتیب بلوغ کامل رشته اسکیت اتفاق می افتد و ما تیم های حرفه ای در تمامی شاخه ها هم در قسمت بانوان و هم در قسمت آقایان خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *