تلاش های شبانه روزی فدراسیون اسکیت

مسابقات جهانی اسکیت
اکتبر 12, 2021
اهمیت به کارآفرینی
اکتبر 24, 2021

همان طور که می دانید رشته اسکیت مدت زیادی است که از حالت یک ورزش تفریحی و صرفا جنبه سرگرمی خارج شده است و به صورت حرفه ای در باشگاه ها، پیست ها و آکادمی های اسکیت دنبال می شود. فدراسیون اسکیت نیز بر تمام فعالیت های این مجموعه های ورزشی نظارت دارند تا کیفیت بالایی از آموزش اسکیت به مردم عزیز ارائه شود.

توجه به این مسئله که حضور فدراسیون اسکیت در مراحل مختلف آموزش و نظارت باعث می شود کیفیت کار بسیار بالا برود غیر قابل انکار است. فدراسیون اسکیت نیز در سال های اخیر با اضافه سازی اتوماسیون و جنبه های مختلف فعالیت های اجتماعی توانسته است تا سهمی بزرگ در رشد و توسعه رشته اسکیت داشته باشد.

 فدراسیون اسکیت از تمامی فعالیت ها در شبکه های اجتماعی و همچنین فعالیت های انفورماتیک استقبال می کند و زیرساخت های آن را نیز به وجود آورده است. اگرچه سال های اخیر سال های سختی بوده است اما به مرور وارد شرایطی می شویم که فدراسیون اسکیت به صورت اصولی و حرفه ای در جنبه های مختلف در حال رشد است به همین ترتیب رشته اسکیت  نیز رشد و نمو خود را با سرعت بیشتری دنبال می کند و از این مهم تر چیزی در ورزش یک کشور وجود نخواهد داشت. فدراسیون اسکیت توانسته است در این سال ها رشته های مختلفی را به پکیج آموزشی خود اضافه کند.

شاخه های اصلی که زیر نظر فدراسیون اسکیت قرار دارند رشته های اسکیت اینلاین، رشته های اسکیت روی یخ، رشته های اسکیت کواد، رشته اسکوتر و رشته اسکیت برد می باشد. تمامی این ورزش ها دارای انجمن ها و کمیته های مربوطه می باشند که فعالیت های آن ها را به صورت منسجم دنبال می کنند. فدراسیون اسکیت نیز به عنوان ارگان بالادستی تمامی برنامه ریزی ها را انجام می دهد و بر بالا بودن کیفیت فعالیت های آن ها نظارت خواهد داشت.

اینکه کدام یک از رشته های اسکیت توانسته است افتخارات بیشتری را کسب کند بسیار وابسته به این مسئله است که چقدر به آن توجه شده است و همچنین چقدر از آن استقبال به عمل آمده است. ممکن است رشته ای در دنیا بسیار جذاب باشد اما هنوز در ایران راه اندازی نشده است دلیل آن نیز نبود امکانات و بودجه مورد نیاز است همچنین عدم آشنایی مردم با این رشته ها می باشد که با فرهنگ سازی صحیح می توانیم تمامی آن ها را در کشور نهادینه کنیم. اگر ایران بتواند در تمامی شاخه های اسکیت فعال باشد افتخارآفرینی بسیار منسجم تر و گسترده تر صورت خواهد گرفت و بدین ترتیب افراد علاقه مند شانس بیشتری برای حضور در رقابت های جهانی خواهند داشت.

برای مثال تا سال گذشته رشته های اسکیت کواد در کشور وجود نداشت اما کمیته رولردربی و کمیته رینک هاکی توسط فدراسیون اسکیت سازماندهی شدند و رؤسای آن نیز انتخاب شدند تا با برنامه ریزی منسجم زیرساخت های این رشته ها در کشور ایجاد شود.

رشته رینک هاکی در این زمینه بسیار فعال بوده است و توانسته است علاوه بر ترجمه کتاب مورد نظر برای یادگیری قوانین رشته رینک هاکی به تولید چوب این رشته نیز دست پیدا کندکه افتخاری بزرگ محسوب می شود اگر این روند و این مسیر ادامه پیدا کند ایران می تواند در رشته رینک هاکی افتخارآفرین باشد دلیل آن نیز سابقه طولانی ایران در ورزش های تیمی و به خصوص رشته هاکی می باشد. رشته اینلاین هاکی ایران توانسته است مقام اولی آسیا در مردان و مقام سومی آسیا در زنان را کسب کند همچنین رشته آیس هاکی نیز دو سالی است که در کشور راه اندازی شده و اکنون کمپ های تیم ملی آن به صورت منسجم در حال برگزاری می باشد. علیرغم محدودیت هایی که ویروس کرونا اعمال کرد رشته آیس هاکی توانست رشد و نمو خود را با سرعت بسیار بالا طی کند و اکنون راهی مسابقات امارات شده است. اگر در این مسابقات نیز بتواند مانند مسابقات گذشته افتخارآفرینی داشته باشد مطمئنا بیشتر مورد توجه کشورهای دیگر جهان و به ویژه IHFF قرار خواهد گرفت.

رشته های دیگر که در رشته اسکیت اینلاین آموزش داده می شوند کمی از باقی رشته ها جلوتر می باشند زیرا این رشته ها مدت زمان مدیدی است که در ایران جا گرفته اند و افراد بیشتر اسکیت را به این نوع کفش ها می شناسند کفش هایی که چرخ های آن در یک راستا قرار گرفته اند. رشته هایی که در شاخه اسکیت اینلاین به صورت حرفه ای و منسجم در ایران آموزش داده می شوند رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت هاکی، رشته اگرسیو، رشته اسکیت فری استایل، رشته رول بال، رشته فوتینز، رشته آلپاین، رشته کراس می باشند.

رشته های اسکیت یخ نیز شامل رشته آیس هاکی، رشته اسکیت سرعت روی یخ، رشته اسکیت نمایشی روی یخ و رشته اسکیت فری استایل روی یخ می باشند که هر کدام از این ها می توانند به شاخه های بیشتری تقسیم شوند که در ماده های مختلف مسابقات اسکیت آن برگزار می گردد اما باید در نظر داشته باشید که این رشته ها در ایران فعال نبودند و با تلاش و پیگیری مداوم مسئولین راه اندازی شدند.

مطمئنا ایجاد زیرساخت های آن بسیار سخت و دشوار می باشد و تامین هزینه ها بدون اسپانسر مشکلات مالی زیادی ایجاد می کند اما فدراسیون اسکیت با برنامه ریزی صحیح توانسته است بر این مشکلات فائق آید. همانطور که می دانید دوره 4 ساله ریاست جناب آقای بهمن محمدرضایی به پایان رسیده است و اکنون فدراسیون اسکیت مشغول آماده سازی برای برگزاری انتخابات دور جدید می باشد. در این مدت سرکار خانم دکتر فریبا مددی سرپرستی فدراسیون اسکیت را بر عهده گرفتند و با توجه به تجربیات زیادی که در وزارت ورزش داشته اند به انجام امور و برنامه ریزی های پیش رو مشغول هستند.

ایشان همچنین برنامه ریزی های لازم برای برگزای صحیح و سالم انتخابات را نیز انجام می دهند. در این میان تلاش برای عضوگیری در تیم های ملی و برگزاری کمپ های استعدادیابی، چاپ و انتشار کتب ارزشمند به دست فراموشی سپرده نشدند و به صورت منسجم در حال پیگیری و انجام می باشند. توسعه و پخش کلیپ های آموزشی و گزارش از فعالیت های انجمن ها و کمیته ها از دیگر فعالیت هایی است که فدراسیون اسکیت در این دوران به آن توجه خاصی داشته اند. مطمئنا بعد از گذر از این زمان و انجام کارهای زیربنایی انتخابات فدراسیون برای یک دوره 4 ساله دیگر برنامه ریزی های بلندمدت تری خواهد داشت.

مطمئنا در این دوران کوتاه نمی توان به تمامی هدف های تعیین شده دست پیدا کرد اما مطمئنا سرپرست جدید فدراسیون اسکیت با تجربه ای که در انجام امور مدیریتی دارند می توانند فدراسیون اسکیت را به بهترین نحو رهبری کنند. جامعه اسکیت امیدوار است بعد از برگزاری انتخابات فردی شایسته به ریاست فدراسیون اسکیت انتخاب شود تا بتواند آینده ای روشن برای جوانان در این رشته ورزشی رقم بزند. همچنین پیشکسوتان نیز این امید را داشته باشند که بتوانند جایگاهی مناسب در رشته اسکیت پیدا کنند و ارزش و اعتبار آن ها حفظ شود. مطمئنا رسیدگی به جوانان کارآفرین، سر زدن به استان ها و شهرهای دیگر، حضور در برنامه های اسکیتی می تواند تمامی افراد را دلگرم کند که حتی در این برهه کوتاه فدراسیون اسکیت از فعالیت های تخصصی خود دست نشسته است و با تمام قدرت در حال انجام آن ها می باشد.

انتخابی های تیم ملی سرعت، فری استایل، اعزام تیم آیس هاکی از جمله مواردی است که آینده ای روشن را برای رشته اسکیت نشان می دهند. مطمئنا با همین برنامه ریزی ها می توانیم به جایگاهی مناسب در رقابت های جهانی دست پیدا کنیم.

چندی پیش برنامه های راهبردی فدراسیون اسکیت نیز چاپ و نشر شد تا اهداف بلندمدت و کوتاه مدت فدراسیون اسکیت در این سال ها مشخص شود و اگر این روند و انجام امور با دقت مورد توجه قرار گیرد نتایجی که به دست خواهد آمد چشمگیر و اساسی خواهد بود مطمئنا مربیان، باشگاه داران، ورزشکاران اسکیت با چنین برنامه ریزی هایی می توانند آینده ای روشن داشته باشند و به فعالیت های ورزشی خود بیش از پیش امیدوار شوند همچنین اسپانسرها بدون حمایت های فدراسیون اسکیت شرایط حمایت از تیم ها را نمی پذیرند زیرا یک ارگان معتبر مورد نیاز است تا فعالیت ها را قانونی کند.

پوشش های خبری که توسط فدراسیون اسکیت و همچنین شبکه های معتبر صورت می گیرد به دلگرم کردن هرچه بیشتر افراد کمک می کنند و این روند و روال نباید از بین برود. از جمله این اقدامات می توان به تهیه گزارش از تولید چوب رینک هاکی توسط برنامه رادیویی اشاره کرد که با پیگیری های سرکار خانم دکتر مددی با موفقیت به پایان رسید. این قبیل فعالیت ها هم جوانان کارآفرین را دلگرم می کند و همچنین افراد را از این مسئله مطلع می سازد که نیازی نیست برای تهیه لوازم و تجهیزات اسکیت هزینه های هنگفت پرداخت کنید. تولید لوازم اسکیت در داخل کشور باعث می شود تا هم هزینه ها به شدت کاهش پیدا کند هم مدت زمانی که برای تهیه یک وسیله مورد نیاز است بسیار کاهش پیدا کند.

تولید کفش اسکیت باعث می شود تا خرید کفش اسکیت با سرعتی بسیار بالا انجام گیرد و ورزشکاران از تمرینات خود باز نمانند. این معضلی است که سال ها در ایران وجود داشته است و با افزایش قیمت ارز این مشکل چند برابر شده است اکنون هم ورود تجهیزات به سختی صورت می گیرد و هم قیمت های گزاف برای آن ها باید پرداخت شود. همچنین بیماری کووید 19 نیز محدودیت های بیشتری را باعث شده که مطمئنا در کیفیت فعالیت های ورزشکاران تاثیرگذار خواهد بود بنابراین باید با حمایت مسئولین از این گذرگاه عبور کنیم و بتوانیم محصولاتی باکیفیت در داخل کشور تولید نماییم.

برای خرید لوازم اسکیت از هر نوع می توانید به فروشگاه اسکیت وبسایت آقای وحید شجاعی مراجعه کنید که در منوی بالا قابل مشاهده می باشد؛ تمامی تجهیزات به روز دنیا در این فروشگاه ارائه می شوند همچنین برای دستیابی به تولیدات داخلی می توانید با شماره های مجموعه تماس بگیرید. تهیه لوازم اسکیت از فروشگاه معتبر باعث می شود تا شما با نمایندگان معتبر در ارتباط باشید و در صورت بروز مشکل برای پیگیری راه حل جویا شوید اما استفاده از تجهیزات بی کیفیت نه تنها شما را از تمریناتتان بازمی دارد بلکه باعث می شود تا شما آسیب های جدی نیز ببینید. اگر برای خود، فرزندان خود و دوستانتان ارزش قائل هستید از استفاده از لوازم بی کیفیت خودداری کنید و بدین ترتیب راه را برای افراد سودجو ببندید تا دیگر به واردات تجهیزات بی کیفیت مبادرت نورزند.

امیدواریم در آینده بر فروش چنین لوازمی نظارتی اکید صورت گیرد و با متخلفین برخوردهای قانونی داشته باشیم. با امید اینکه رشته اسکیت به رشد و بالندگی که استحقاق آن را دارد برسد برگزاری انتخاباتی شکوهمند را برای فدراسیون اسکیت آرزومندیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *