مسابقات جهانی اسکیت

مسیر ترقی اسکیت
اکتبر 4, 2021
تلاش های شبانه روزی فدراسیون اسکیت
اکتبر 19, 2021

شاید اگر بخواهیم بالاترین هدف یک ورزشکار را برشماریم شرکت در مسابقات جهانی و مسابقات المپیک می باشد. افراد زیادی هستند که در شاخه های مختلف ورزشی تلاش می کنند و قصد آن ها این است که بتوانند در رقابت های جهانی شرکت کنند و شایستگی های خود را به نمایش بگذارند. ایرانیان در رشته های مختلف توانسته اند این مسئله را ثابت کنند که توانایی کسب مدال های رنگارنگ را دارند و اگر ما نیز می خواهیم جز این دسته از ورزشکاران باشیم نیاز داریم تا تلاشی وافر و برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

افراد در سنین مختلف می توانند در رقابت های جهانی شرکت کنند و در مورد جنسیت ورزشکاران نیز محدودیتی وجود ندارد. امروزه در دنیا تمامی ورزشکاران دوشادوش یکدیگر می توانند برای بهبود و توسعه ورزش تلاش کنند. از جمله رشته های بسیار جذاب برای شرکت در رقابت های جهانی رشته اسکیت می باشد. یکی از دلایل جذابیت رشته اسکیت این است که این رشته ورزشی شاخه های مختلفی دارد و هر کدام از شاخه ها به صورت تخصصی به انجام حرکات ویژه و مخصوصی می پردازند و مسابقات آن ها نیز از یکدیگر متفاوت است.

همچنین رشته اسکیت دارای زیرشاخه های اصلی زیادی نیز می باشد. از جمله آن ها می توان به رشته های اسکیت روی یخ، رشته های اسکیت اینلاین و رشته های اسکیت کواد اشاره کرد. به همین دلیل جذابیت رشته اسکیت تنها به انجام یک سری حرکات محدود نمی شود بلکه حضور در سالن های مختلف، مشاهده ورزشکاران با تجهیزات متفاوت، انجام کارهای گروهی یا انفرادی تماما باعث می شوند تا افراد حس کنند در یک سری از مسابقات حرفه ای شرکت یافته اند و واقعا سطح مسابقات جهانی اسکیت بالا می باشد به ویژه در شاخه های اسکیت روی یخ که سابقه ای طولانی دارند این تخصص و حرفه ای بودن به غایت خواهد بود.

اگر بخواهیم شاخه های رشته اسکیت روی یخ را برشماریم به شاخه های زیادی از جمله مسابقات اسکیت سرعت روی یخ، مسابقات آیس هاکی، مسابقات اسکیت نمایشی روی یخ، مسابقات رقص های گروهی روی یخ تقسیم بندی می شوند البته خود رشته های اسکیت روی یخ دارای شاخه های متفاوتی می باشد همچنین رشته های اسکیت فری استایل روی یخ نیز به پکیج مسابقات اسکیت روی یخ اضافه شده است اما رشته های اسکیت اینلاین از بابت تعداد شاخه هایی که زیرمجموعه آن ها می باشند بسیار گسترده ترند از جمله شاخه های اصلی رشته اسکیت اینلاین می توان موارد زیر را برشمرد:

رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت فوتینز، رشته اسکیت اگرسیو، رشته اسکیت آلپاین، رشته اسکیت کراس، اسکیت برد و اسکوتر

رشته های اسکیت اینلاین نیز مانند رشته های اسکیت روی یخ دارای مسابقات مختلفی در شاخه های مختلف آن می باشند برای مثال رشته اسکیت سرعت بیش از 10 شاخه مسابقاتی در سطح جهانی و ملی دارد همچنین رشته فری استایل نیز در شاخه های سرعت و بتل برگزار می شود بنابراین شما می توانید با توجه به علاقه مندی خود شاخه مورد نظر را انتخاب کنید.

اما رشته های اسکیت کواد نیز مانند رشته های اسکیت روی یخ شاخه های محدودی تری دارد و می توان از جمله آن ها به رشته رینک هاکی، رشته اسکیت نمایشی کواد و رشته رولر دربی اشاره کرد. تمامی این رشته ها دارای مسابقات ملی حرفه ای می باشند و خوشبختانه ایران نیز در تمامی این شاخه ها فعال شده است. ابتدا رشته های اسکیت کواد وارد ایران شد اما با سرعت زیادی رشته های اسکیت اینلاین جای آن را گرفت و نزدیک به دو دهه رشته های اسکیت اینلاین با قدرت بالایی در ایران فعال بوده اما یکی دو سالی است که رشته های اسکیت کواد و رشته های اسکیت روی یخ نیز جذابیت خود را بازیافته اند و در ایران به صورت حرفه ای به آن ها رسیدگی می شود.

فدراسیون اسکیت  مدیریت این شاخه های ورزشی را بر عهده گرفته است و با برنامه ریزی منسجم پیشرفت و توسعه آن ها را در نظر دارد. به همین منظور است که رشته آیس هاکی تیم های ملی زنان و مردان را آماده شرکت در مسابقات جهانی کرده است و تیم ملی آیس هاکی در یک تورنومنت بین المللی در دوبی قرار است که قدرت نمایی کند. هم تیم های ملی بانوان و هم تیم های ملی آقایان تلاش بسیار زیادی را حتی با وجود محدودیت های بیماری کرونا انجام داده اند و اکنون به سطح آمادگی رسیدند که بتوانند عرض اندام کنند.

البته بازیکن های لژیونر خارجی ایرانی نیز وجود دارند که به کمک تیم ملی خواهند آمد و امیدواریم بتوانند نتایج قابل قبولی کسب کنند. بیماری کووید 19 بسیاریر از فعالیت های ورزشی را محدود ساخت از جمله مسابقات رینک هاکی، مسابقات آیس هاکی که یکی دو سالی به تعویق افتادند و چندی پیش مسابقات اینلاین هاکی با موفقیت برگزار گردید. این شروع تازه برای ورزش در سطح جهان می باشد که با توجه به همه گیر شدن واکسیناسیون افراد امید داریم رشته های ورزشی به صورت حرفه ای مسابقات خود را آغاز کنند و شاهد شور و هیجان در تمامی رشته های ورزشی باشیم.

نزدیک به دو سال است که تمامی فعالیت های ورزشی به صورت کامل محدود شده است و بسیاری از ورزشکاران روحیه خود را در این شرایط از دست دادند و نتوانستند خود را با شرایط موجود وفق دهند اما ورزشکاران ایرانی با مربیان باتجربه خود و همچنین حمایت های فدراسیون اسکیت توانستند خود را در شرایطی نگه دارند که با از سرگیری مسابقات بتوانند قدرت واقعی خود را به نمایش بگذارند و اینگونه نباشد که بعد از دو سال بدون تمرین، بدون آمادگی برای مسابقات جهانی اعزام شوند.

این جای امید است که ایران بتواند با توجه به فاصله ای که در این شرایط از تیم های جهانی گرفته است نتایج بسیار قابل قبولی نیز کسب کند. همینطور که مسابقات جهانی آغاز می گردند تست های تیم ملی نیز توسط فدراسیون اسکیت با انسجامی بیش از پیش در حال برگزاری می باشد. بدین ترتیب افرادی که شایستگی واقعی دارند برای حضور در تیم ملی انتخاب می شوند و این امید می رود که با حضور این افراد که آمادگی لازم را داشته اند نتایج چشمگیری به دست آوریم.

حمایت های وزارت ورزش و جوانان از ورزش اسکیت و برگزاری کمپ های آموزشی فدراسیون اسکیت باعث می شود تا کاتالیزوری برای موفقیت در رقابت های جهانی داشته باشیم و امید می رود تا با حمایت های فدراسیون جهانی اسکیت، IHFF و دیگر نهادهای ورزشی که مدیریت رشته های اسکیت را بر عهده دارند ایران درخششی بیش از پیش در شاخه های مختلف داشته باشد. همچنین شاخه ای مانند رشته رینک هاکی که به تازگی وارد پکیج آموزشی فدراسیون اسکیت شده است با سرعتی قابل توجه در حال پیشبرد اهداف می باشد و این امکان وجود دارد که تیم ملی رینک هاکی نیز در مدت زمانی کوتاه تشکیل شود و آماده حضور در مسابقات جهانی باشد.

شما در شاخه اسکیت در کجای برنامه قرار گرفته اید؟ آیا به صورت حرفه ای فعالیت می کنید یا تنها به دید یک سرگرمی ورزش اسکیت را دنبال می کنید؟

هر دیدی که داشته باشید مطمئنا با حضور در یک باشگاه اسکیت، یک آکادمی اسکیت، یک پیست اسکیت که برنامه ریزی مدون و منسجمی را به شما می دهد می توانید به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنید. اگر می خواهید به عنوان سرگرمی به آن نگاه کنید، به عنوان یک بازیکنی که با استایلی زیبا اسکیت می کند مطرح شوید، اگر می خواهید با دید یک ورزشکار حرفه ای این کار را دنبال کنید مطمئنا باید با مربی مجرب خود برنامه ریزی منسجم داشته باشید و با پشتکار کار خود را ادامه دهید و اگر بخواهید در مدارج مربیگری پیش بروید باید برنامه های فدراسیون اسکیت را دنبال کنید و با پشتکار و تمرین های منسجم خود بتوانید شایستگی تربیت هنرجویان جدید الورود به اسکیت را پیدا کنید.

تمامی این موارد جذابیت های خود را دارند و شما می توانید به عنوان یک عنصر تاثیرگذار در رشته اسکیت مطرح شوید. شما می توانید کتاب های موجود به زبان های دیگر را ترجمه کنید و اسم و رسمی برای خود دست و پا کنید. همچنین شما می توانید در کلاس های بین المللی فدراسیون جهانی اسکیت شرکت کنید و سطح علمی خود را به حدی بالا نگه دارید که برنامه های آموزشی در ایران نیز داشته باشید. تمامی این موارد بدین ترتیب به دست خواهد آمد که شما برای تمامی این فعالیت ها برنامه ریزی منسجم داشته باشید و نخواهید کارها را بدون اصول درست آن پیش ببرید.

خرید اسکیت و لوازم حرفه ای برای تمرینات منسجم شما یک نیاز اولیه و ضروری می باشد و اگر به این مهم توجه نکنید و بخواهید آن را با کیفیتی پایین پیش ببرید مطمئنا دچار مشکلات اساسی خواهید شد. یعنی اسکیت سوار تا جایی می تواند از مهارت خود و قدرت فیزیکی و بدنی برای انجام حرکات بهره ببرد از جایی به بعد تنها داشتن امکانات و تجهیزات جانبی قدرتمند کمک رسان خواهد بود یعنی شما باید شرایطی را فراهم آورید که بدن شما با توجه به آن کمک های دریافتی بتواند بهترین حرکت را به اجرا درآورد. برای مثال تفاوت در طراحی اسکیت های رشته های مختلف به وضوح قابل مشاهده می باشد.

اگر به کفش اسکیت نمایشی دقت کنید ترمزی در جلوی آن تعبیه شده است و سه چرخ دارد، کفش اسکیت سرعت چرخ های بزرگی دارد که قابلیت رسیدن به سرعت های بسیار بالا را به ورزشکاران می دهد. کفش اسکیت هاکی رویه ای بسیار محکم دارد برای مقاومت برابر برخورد چوب و بازیکنان و همچنین بلبرینگ های بسیار سریع آن امکان استارت و استاپ های سریع به بازیکنان را می دهد. کفش اسکیت فری استایل سیستم راکر دارد و با بوتی بسیار محکم برای حرکات بین مانع و همچنین اسپید اسلالوم به صورت حرفه ای طراحی شده است. اگر به همین موارد دقت کنید مشاهده می کنید که شما هیچ گاه نمی توانید با کفش اسکیت نمایشی برای رشته اسکیت سرعت بازیکنی قابل باشید پس شرایط خود را به گونه ای پیش ببرید که به صورت تخصصی و حرفه ای با این موارد برخورد کنید و به سادگی از آن ها نگذرید.

فروشگاه اسکیت آقای وحید شجاعی که در این وبسایت طراحی و آماده سازی شده است می تواند اطلاعات دقیق و به روز را در اختیار شما قرار دهد تا از خرید اجناس غیراستاندارد پیشگیری کند. شما می توانید بهترین برندها را در این فروشگاه بیابید و اطلاعات به روز آن دریافت نمایید.

در هر صورت شرکت در مسابقات جهانی اسکیت با یک برنامه ریزی منسجم، حضور یک مربی مجرب، استفاده از امکانات باشگاه اسکیت و فدراسیون اسکیت، تمرین و پشتکار شما و استفاده از لوازم و تجهیزات استاندارد اسکیت قابل دستیابی می باشد مطمئنا با تمامی این موارد شما نیاز دارید تا سال ها تلاش کنید تا سطح خود را به سطح رقابت های جهانی برسانید. اما این امر یک امر ممکن می باشد و افتخارآفرینی ورزشکاران اسکیت نشان داده است که شما می توانید نتایج قابل قبولی را به دست آورید.

پس اگر به این مهم توجه دارید و این برای شما یک هدف به حساب می آید سریعا با افراد حرفه ای در این زمینه مشورت نمایید تا بتوانید هرچه زودتر تمرینات حرفه ای خود را آغاز کنید. مطمئنا هر کار حرفه ای از تمرینات پایه آن آغاز می شود بنابراین اصول اولیه آموزش اسکیت را در نظر داشته باشید و از مراحل اولیه چشم پوشی نکنید شاید همین مراحل اولیه مهم ترین مراحل باشند و اگر به صورت اصولی انجام نشوند تا پایان اسکیت سواری شما لنگ بزند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با شماره های این وبسایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *