مسیر ترقی اسکیت

خرید لوازم اسکیت
سپتامبر 28, 2021
مسابقات جهانی اسکیت
اکتبر 12, 2021

اگر شما نیز از فعالان در یک رشته ورزشی هستید مطمئنا دوست دارید تا این رشته ورزشی در اسرع وقت به بالاترین درجه هایی که برای یک کشور ممکن است در رقابت های جهانی دست پیدا کند. همه ما دوست داریم که کشورمان ایران بتواند دستاوردهای ورزشی قابل توجهی داشته باشد و ایران را به عنوان یک کشور قدرتمند در رشته های مختلف بشناسند. تنها رشته های معروف ما معطوف به فوتبال، کشتی یا ورزش های دیگر قدیمی نباشد و ورزش های جدید نیز این فرصت را پیدا کنند تا بتوانند خودی نشان دهند و در رقابت های جهانی خوش بدرخشند.

یکی از رشته های بسیار جذاب که در سال های اخیر بستر پیشرفت و توسعه آن فراهم آمده است رشته اسکیت می باشد. رشته اسکیت با سابقه ای نه چندان طولانی در سال های اخیر توانسته است جایگاه ویژه ای برای خود بین هواداران دست و پا کند و بتواند علاقه مندان زیادی را به خود جذب نماید. پیست های اسکیتی که در اقصی نقاط کشور ساخته شده اند و در اختیار هنرجویان قرار گرفته اند باعث شده است این پیشرفت دوچندان باشد. هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی در این زمینه فعالیت های زیادی داشته اند و برآیند این فعالیت ها کسب مدال های رنگارنگ برای کشور ایران در رشته های مختلف ورزش اسکیت بوده است.

مطمئنا آموزش اسکیت اگر اصولی و با تمام معیارها و موازین فدراسیون اسکیت انجام شود آینده ای روشن منتظر ورزش اسکیت خواهد بود. این موازین و آموزش ها مطمئنا با معیارهای فدراسیون جهانی اسکیت نیز مطابقت دارد بنابراین می توانیم امیدوار باشیم اگر بر این اصول استوار باشیم و بر آن ها تکیه کنیم نتیجه هایی قابل توجه و مهمی را کسب نماییم.

از خبرهای خوش در رشته اسکیت اضافه شدن رشته های اسکیت کواد و رشته های اسکیت روی یخ به پکیج آموزشی فدراسیون اسکیت می باشد. با تاسیس پیست آیس باکس در مجتمع ایران مال در تهران یک مجموعه کاملا حرفه ای برای تمرین های اسکیت روی یخ فراهم آمده است. این مجموعه نه تنها برای رشته آیس هاکی بلکه برای رشته اسکیت نمایشی روی یخ و اسکیت سرعت روی یخ و اسکیت فری استایل روی یخ آماده خدمات رسانی به علاقه مندان می باشد. رشته های اسکیت روی یخ از این بابت  که تاکنون در ایران به صورت حرفه ای فعال نبوده اند و اکنون بستر پیشرفت آن ها فراهم آمده است جایگاه ویژه ای خواهند داشت.

علاقه مندان که از مجتمع ایران مال دیدن می کنند می توانند این فرصت را داشته باشند که به صورت تفریحی در مجموعه آیس باکس حاضر شوند و از لوازم و تجهیزات آن ها استفاده کنند تا لحظاتی خوش را در کنار دوستان و خانواده شان تجربه نمایند. اگر همین توجه به رشته های اسکیت کواد نیز معطوف شود رشته های اسکیت کواد نیز می توانند نتایج قابل قبولی را کسب نمایند. رشته های اسکیت کواد که هم اکنون رشته های رولر دربی و رینک هاکی در ایران ثبت شده اند با اضافه شدن رشته اسکیت نمایشی با اسکیت کواد کامل خواهند شد.

اما مسیر ترقی رشته اسکیت از کدام سمت خواهد بود؟ شما باید چه کارهایی انجام دهید تا بتوانید به عنوان یکی از پیشروها در رشته اسکیت محسوب شوید؟ اگر بخواهید یک باشگاه دار باشید باید چه کارهایی انجام دهید؟ اگر می خواهید یک مربی موفق در رشته اسکیت باشید چه مراحلی لازم الاجراست؟ و اگر می خواهید یک بازیکن اسکیت موفق باشید چگونه باید پیش بروید و چگونه باید مراحل را برای خود ساده سازی کنید؟

مطمئنا قبل از تمامی این مراحل باید یک دستورالعمل و یک هدف گذاری حرفه ای برای خود ایجاد کنید، اگر این دستورالعمل و هدف گذاری به صورت پله پله و حرفه ای انجام شود شما می توانید امیدوار باشید که در رشته اسکیت رشد خواهید کرد و هر زمینه ای از آن را انتخاب کنید خدمات رسان کشور عزیزتان باشید. مطمئنا کارهای اجرایی دردسرهای خود را دارد و روال اداری بعضی از کارها را به تعویق می اندازد اما ما باید با پشتکار شرایط را برای حضور حرفه ای در رشته اسکیت هموار سازیم. مطمئنا ترجمه کتاب های آموزشی اسکیت، تولیدات داخلی مربوط به اسکیت، آموزش اسکیت، تهیه تجهیزات و لوازم اسکیت، واردات لوازم اسکیت، آموزش هنرجویان اسکیت تماما اهدافی است که می تواند بسیار ارزشمند باشد. شما در هر زمینه از این موارد فعالیت کنید می توانید خدمات رسان کشورتان باشید و افراد زیادی از فعالیت های شما بهره مند خواهند شد.

مطمئنا وظیفه مسئولین نیز همراهی با این افراد می باشد تا در کنار تامین هزینه ها و پروژه های اجرایی روحیه ای مضاعف برای این افراد به وجود آید. این طور نباید باشد که انگیزه افراد از بین برود ما باید تمامی تلاش خود را معطوف به این موضوع کنیم که رشته اسکیت را به بهترین حد از درجه اعتبار برسانیم و برای این کار باید با هم همبسته باشیم و وحدت و یکپارچگی خود را از دست ندهیم. برنامه هایی که در بلندمدت و کوتاه مدت ریخته می شوند لازم الاجرا می باشند و باید بدون هیچ کاستی ای پیگیر اجرایی شدن آن ها باشید. اگر یک کودک خردسال با امیدی آموزش اسکیت را آغاز می کند و به حساب قهرمانی نزد ما می آید باید تمام برنامه ریزی ها را به صورت دقیق و بر اساس اصول و قواعد فدراسیون اسکیت پیش ببریم تا او آینده ای روشن داشته باشد.

نباید تنها به سودآوری یک موضوع بیاندیشیم. اگر این گونه باشد تمامی باشگاه داران تنها باید نفع مالی را در نظر بگیرند و بحث قهرمان پروری و تیم داری را به کناری بگذارند. اما خوشبختانه این گونه نیست و بسیاری از باشگاه ها با هدف هایی بالا در حال توسعه رشته اسکیت می باشند حتی شهرهای کوچک تر، استان های دیگر نیز مشغول فعالیت های حرفه ای در زمینه اسکیت می باشند. حتی چندی پیش مسابقات انتخابی تیم های ملی نیز در استان اراک برگزار گردید که این مایه افتخار کشور می باشد. زیرا نباید تمامی امکانات در تهران جمع شود و باید همگی ورزشکاران در تمامی کشور از امکانات مناسب برخوردار شوند.

شما نیز اگر امکانات مالی در اختیار دارید و یا می توانید با اسپانسرهای مالی برای رشد و توسعه رشته اسکیت در تماس باشید این می تواند فرصتی مناسب هم برای رشد شما و هم برای رشد رشته اسکیت باشد. شما می توانید تیم های حرفه ای تشکیل دهید، بازیکنان ستاره را نزد خود گرد آورید و به این ترتیب هم تیم قدرتمند در اختیار داشته باشید که برای شما افتخارآفرین باشد و در اخبار و رسانه ها نام شما را پخش کنند و هم این که افراد تازه کارتر در این رشته را به این فکر بیاندازید که کار را به صورت حرفه ای تر دنبال کنند تا بتوانند صاحب موقعیتی شوند که در کنار حرفه ای ها فعالیت خود را دنبال کنند.

پس باید همواره این مسئله را در نظر داشته باشیم که اهداف خود را فدا نکنیم و برای نفع مالی آینده یک کشور را تحت تاثیر قرار ندهیم. ما باید همگی به عنوان فرزندان ایران تلاش کنیم تا بتوانیم درختی را بکاریم که سایه آن فرزندان ما را منتفع کند اگر شرایط برای آیندگان فراهم نیاید چطور می توانیم امیدوار باشیم فرزندان ما در محیطی سالم به فعالیت های ورزشی بپردازند؟ این معطوف به رشته اسکیت نمی باشد و شما در تمامی زمینه ها، رشته های ورزشی، درسی و رشته های هنری نیاز دارید تا بستر را فراهم سازید. مطمئنا بسترسازی کاری دشوار، زمان بر، خسته کننده خواهد بود اما اگر این اصل را مد نظر داشته باشیم که هر فردی که از این مسئله منتفع باشد می تواند فرزند خود ما باشد دیدگاه ما نسبت به توسعه ورزش و فعالیت های اجتماعی متفاوت خواهد بود. اینگونه است که یک کشور با سرعت زیادی در مسیر پیشرفت قدم برمی دارد و پله هایی که امروز طی می کنیم نردبان ترقی فردا خواهد ساخت.

پس برای این که به صورت حرفه ای این کار را انجام دهیم از همان ابتدا با افراد مطلع مشورت کنیم، از فدراسیون اسکیت کمک بگیریم، برنامه های آموزشی فدراسیون اسکیت را دنبال کنیم، به افراد سودجو فرصت بهره وری ندهیم، اجازه ندهیم تا تنها نفع مالی چرخاننده چرخ ورزش اسکیت باشد. همگی دست در دست یکدیگر دهیم و با رعایت اصول و ضوابط شرایطی را فراهم آوریم که ورزش اسکیت در بهترین وضعیت رشد و توسعه خود قرار گیرد.

افرادی که واردات تجهیزات اسکیت را انجام می دهند ابزار و لوازمی را وارد کنند که بهترین نوع برای استفاده ورزشکاران باشند و تفکر آن ها این باشد که فرزند خود آن ها این لوازم را به پا خواهد کرد. آیا اگر شما بخواهید خرید کفش اسکیت برای فرزند خود را انجام دهید حاضرید اسکیتی را که وارد می کنید به پای او ببندید؟ آیا حاضرید تمرینات حرفه ای را با این کفش ها انجام دهد؟ یا از آسیب های احتمالی هراس خواهید داشت؟

پس لوازمی را وارد کنید افراد را از تمرینات حرفه ای دلسرد نکند، آینده ای روشن را برای آن ها رقم بزند و آن ها را در عرصه های جهانی خوش بدرخشاند. اگر می خواهید تولید محصولی را در کشور انجام دهید آن محصول را با بالاترین کیفیت عرضه کنید نه تنها اینکه چون امکان واردات آن محصول وجود ندارد با هر کیفیتی آن را ارائه کنید مشتری خواهید داشت. مطمئنا این دیدگاهی نیست که آینده ای روشن نه برای شما و نه برای ورزشکاران رشته اسکیت و نه برای ایران را رقم می زند.

پس اگر دقت کنید تمامی مسیر از دانش و تعهد سرچشمه می گیرد، ما می توانیم با تکیه بر دانش و با رعایت اصوب اخلاقی بهترین مسیر را انتخاب کنیم که در عین حال روشن ترین نیز باشد.

رشته اسکیت از جمله رشته هایی است که جذابیت ذاتی دارد یعنی شما برای اینکه فرزند خود را علاقه مند به این رشته کنید نیاز ندارید تا تلاشی وافر صورت دهید او به صورت خودکار با یک بار دیدن یک ورزشکار اسکیت هم سن و سال خود می تواند عاشق این رشته ورزشی شود و از آن جا که رشته اسکیت تنوع بسیار بالایی در ارائه شاخه های مختلف دارد می تواند جایگاهی مناسب برای فرزند  شما بیاورد. شما می توانید رشته های اسکیت فری استایل، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت  نمایشی، رشته اسکیت  رول بال، رشته اسکیت فوتینز، رشته اسکیت آلپاین، رشته اسکیت اگرسیوف رشته اسکیت کراس، رشته اسکوتر و یا رشته اسکیت برد را انتخاب کنید که تماما زیر نظر فدراسیون اسکیت فعالیت دارند و هم اکنون نیز رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد نیز به این پکیج اضافه شده اند.

پس شما چیزی از تنوع کم نخواهید داشت و بیشتر علاقه شماست که تصمیم گیرنده نهایی می شود؛ در هر کدام از این زمینه ها نیز فرصت درخشش خواهید یافت زیرا رشته اسکیت به نسبت رشته ای نوپا می باشد هم در ایران و هم در خارج از کشور مخصوصا رشته های اسکیت چرخی بنابراین می توانید با تمرین و ممارست و با برنامه ریزی دقیق و با پشتکار با اختصاص زمان و خرید لوازم باکیفیت اسکیت مسیر را طی کنید که موفقیت اجتناب ناپذیر باشد. مطمئنا در این پکیج استفاده از یک مربی باتجربه، آشنا به دانش روز، آشنا به قوانین بین المللی، حضور در یک باشگاه حرفه ای، استفاده از تجهیزات کمکی باکیفیت می تواند کاتالیزور شما باشد. اما دقت داشته باشید که همیشه باید دانش خود را به روز نگه دارید و همواره باید به هدف خود متعهد بمانید تا بتوانید به بالاترین درجه دست پیدا کنید. مطمئنا هر مسیری سختی هایی را به دنبال خواهد داشت و فراز و نشیب های زیادی پیش روی شما می آید. پس برای این که موفق باشید انگیزه های خود را از دست ندهید و با بالاترین انرژی مسیر خود را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *