محدود شدن فعالیت های اسکیت

اسکیت هاکی به سبک کواد
جولای 17, 2021
فعالیت های انجمن اسکیت هاکی
آگوست 9, 2021

ورزش اسکیت یکی از ورزش های محبوب در بین تمامی ورزش های فعال در کشور می باشد و افراد با علایق متفاوت می توانند این رشته ورزشی را انتخاب کنند و درآن موفق باشند. اگر شما نیز یکی علاقه مندان به رشته اسکیت باشید می توانید به صورت حرفه ای  و آکادمیک این ورزش را فرا بگیرید.

فدراسیون اسکیت این بستر را فراهم آورده است که افراد بتوانند با سنین مختلف برای شرکت در کلاس های اسکیت در باشگاه های مختلف نام نویسی کنند. حضور مربیان باتجربه، آموزش دیده، مطلع از دانش روز باعث می شود تا شما بتوانید راندمانی بالا در فراگیری اسکیت داشته باشید. البته افرادی نیز هستند که بدون اصول حرفه ای و بدون شرایط و مکان مناسب دست به آموزش اسکیت می زنند که کاری ناپسند انجام داده اند و باید جلوی این افراد گرفته شود زیرا اگر کار به صورت حرفه ای پیش نرود ممکن است آسیب های جدی به فرد آموزش بیننده وارد شود مخصوصا اگر این فرد یک کودک خردسال باشد که در سنین رشد می باشد آسیب ها می تواند جبران ناپذیر باشد.

بنابراین بهتر است برای یادگیری اسکیت هیجانی عمل نکنید و اصول اولیه و استانداردی که فدراسیون اسکیت پیشنهاد می دهد را بپذیرید. اما اگر در رشته اسکیت فعال هستید و ریزه کاری های آن را می دانید و حتی مسابقات آن را دنبال می کنید باید بدانید که در یک سال اخیر فعالیت های رشته اسکیت بسیار محدود شده است. بیماری کووید 19 با انواع و اقسام آن جلوی فعالیت های حرفه ای این ورزش را گرفته اند و باعث شده اسند که این ورزش به صورت جدی محدود شود.

مسابقات چند دوره برنامه ریزی شده اند اما هیچ کدام شرایط برگزاری را پیدا نکرده اند. رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از دستورالعمل های وزارت بهداشت نیز نتوانسته تا مشکلات حاد این زمینه را حل کند و ویروس جدیدی که اخیرا وارد عرصه کارزار شده است شدت و حدت بیشتری به این محدودیت ها داده است اما مسابقات جهانی نیز به همین منوال محدودیت های خود را دنبال می کند. البته المپیک در حال برگزاری می باشد اما بسیار از فعالیت های ورزشی که به صورت جهانی برگزار می شوند در هاله ای از ابهام می باشند برای مثال مسابقات هاکی در سراسر جهان در رشته های مختلف برنامه ریزی هایی متغیر دارند و مدام این برنامه ریزی ها تغییر می کنند.

کار ورزشکاران بدین صورت کار دشوار و پیچیده می باشد زیرا هم باید آمادگی بدنی خود را حفظ کنند، هم باید تکنیک ها و تاکتیک ها را به خوبی به اجرا دربیاورند، هم باید روحیه خود را در سطحی بالا نگه دارند. روحیه پایین باعث می شود تا ورزشکار از حضور در مسابقات باز بماند و نتواند کیفیت بالای ورزش انفرادی تیمی را حفظ کند و در نهایت کشور مورد نظر نتیجه لازم را در سطح جهانی کسب نکند. برای رشته هایی مانند رشته رینک هاکی که در اوایل رشد و پیشرفت خود در کشور می باشد نیز این محدودیت ها بسیار مشکل ساز شده است. انتخاب های تیم ملی که نیاز به کمپ های چند روزه دارد قابل برگزاری نمی باشد بنابراین مربیان نمی توانند فعالیت های لازم را طبق برنامه ریزی های از پیش صورت گرفته جلو ببرند.

مسابقات اینلاین هاکی چند دوره برای برگزاری برنامه ریزی شده اند اما متاسفانه به دلیل محدودیت های بیماری به تعویق افتاده اند. کمپ های تیم ملی آیس هاکی نیز با محدودیت های زیادی همراه شده اند و کار مربیان و بازیکنان تیم ملی را بسیار سخت کرده اند. در این میان انتخابات فدراسیون اسکیت نیز برنامه ریزی شده بود که با تعویقی چند ماهه همراه شد و سرکار خانم مددی به سرپرستی فدراسیون اسکیت انتخاب شدند.

ایشان با سابقه ای طولانی در مدیریت بخش های مختلف دولتی این مسئولیت سنگین را بر عهده گرفته اند تا در زمانی که برای رسیدن به وضعیت مناسب انتخابات پیش می رویم فعالیت های رشته اسکیت نیز لغو نشوند و رشته اسکیت همچنان مانند همیشه با قدرت به جلو برود.

انجمن های مختلفی که تحت نظر فدراسیون اسکیت فعالیت دارند سعی می کنند تا با اطلاع رسانی و پخش داده های لازم ورزشکاران خود را از تمامی رویدادها مطلع سازند و در صورت نیاز به برگزاری مسابقات پروتکل های بهداشتی را تا حد بالا حفظ کنند البته فعالیت هایی به صورت آنلاین صورت می گیرد که حجم آن ها خیلی بالا نمی باشد اما خود می توانند باعث حفظ روحیه ورزشکاران و همچنین آمادگی جسمانی آن ها شود. هیچ فردی فکر نمی کرد که بیماری کووید 19 تا این حد طولانی شود و شرایط انقدر تحت تاثیر قرار دهد. اگر برای چند ماه آینده نیز امیدوار باشیم که این بیماری از ریشه برچیده شود شاید خیالی خام و بیهوده باشد بنابراین باید برنامه ریزی های خود را به گونه ای انجام دهیم، پروتکل ها را به گونه ای رعایت کنیم که به صورت دائمی بتوانیم فعالیت های ورزشی خود را به انجام برسانیم.

شاید بتوان اینطور گفت که باید به گونه ای بپذیریم که این ویروس جزئی از زندگی ما شده است و مانند بیماری های دیگر مانند آنفولانزا باید حضور آن را پررنگ و همیشگی بدانیم بنابراین اگر همه افراد جامعه رعایت کنند می توانیم امیدوار باشیم که دامنه فعالیت های این ویروس بسیار محدود شود. همچنین واکسن در حال ارائه به تمامی افراد جامعه هم در ایران و هم در کشورهای مختلف می باشد که واکسینه شدن افراد در سنین مختلف سرعت پخش را کاهش خواهد داد.

متاسفانه در چند روز گذشته یکی از عزیزان اسکیت سوار را از دست داده ایم و دلیل آن نیز بیماری کووید 19 بوده است. جناب آقای سروش شهسواری که از پیشکسوتان رشته اسکیت به حساب می آیند درگیر این بیماری شدند و متاسفانه در مقابله با این بیماری شرکست خوردند و جان خود را از دست داده اند. امیدواریم روح ایشان قرین رحمت پروردگار قرار گیرد و از این دست اتفاقات در جامعه هرگز رخ ندهد. از دست دادن یک عزیز بسیار تلخ و ناگوار خواهد بود و هیچ گاه نمی تواند برای همچین رویدادی خود را آماده کرد. همیشه باید به پیشگیری توجه بیشتری داشته باشیم پس از اینکه اتفاق رخ داد دیگر بیماری از کنترل ما خارج شده است و ممکن است در بدن هر کس به گونه ای ظهور پیدا کند که گاهی حتی کنترل آن غیرممکن باشد.

به همین دلیل است که فعالیت در باشگاه های سرپوشیده نیازمند مراقبت هایی بسیار ویژه می باشد یعنی رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در فضایی که بسته می باشد، عدم استفاده از وسائل پیشگیری مانند ماسک، مواد ضد عفونی کننده، باعث می شود تا آموزش اسکیت مخاطرات بسیار زیادی را به همراه بیاورد. حتی در یک فروشگاه اسکیت که فضای کوچم در اختیار شما قرار می دهد حضور افراد بیش از تعداد معقول مجاز نیست و باید به این نکات حتی ریزترین آن ها توجه کرد. تنها نباید سود چند روزه یا چند ماهه خود را لحاظ کنید و بر آن اساس تصمیم بگیرید جان انسان ها باید برای ما ارزشمند باشد و بیشترین حد تلاش برای حفظ ان را در برنامه ریزی های خود قرار دهیم.

به همین ترتیب فروشگاه اسکیت وبسایت به صورت آنلاین خدمات خود را ارائه می دهد و شما می توانید با برقراری تماس با مسئول فروشگاه اطلاعات لازم در مورد اجناس مورد نیاز خود را دریافت کنید، تصمیم گیری نمایید و حتی در موقع خرید به صورت حضوری کالا را مشاهده کنید تا اطلاعات شما کامل شود. نیاز نیست تا برای خرید اسکیت در محل حضور داشته باشید تنها می توانید برای دریافت اسکیت این کار را انجام دهید. بدین ترتیب تماس فیزیکی تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند و شما می توانید راندمان حفظ سلامتی و بهداشت خود را در بالاترین حد نگه دارید.

همچنین برای برخورداری از آخرین خبرها و اطلاعات رشته اسکیت می توانید در وبسایت وحید شجاعی و اینستاگرام این دایره المعلرف جامع فارسی عضو باشید و آخرین تصمیم گیری های این رشته جذاب را مشاهده کنید. همچنین جوایزی برای شما در نظر گرفته خواهد شد تا با شرکت در مسابقات اسکیتی بتوانید از حال و هوای استرس زای بیماری کووید 19 بیرون بیایید و تا اندکی برای فعالیت های انفرادی خود روحیه ای مضاعف داشته باشید.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره در تمامی رشته ها یا اطلاع از بیانیه های فدراسیون جهانی اسکیت می توانید در وبسایت وحید شجاعی عضو باشید و این رویدادها را به روز دنبال نمایید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات در زمینه ای خاص که اطلاعات آن نیز وجود ندارد می توانید به مسدولین این وبسایت اطلاع دهید تا شما را از آن ها مطلع سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *