فعالیت های انجمن اسکیت هاکی

محدود شدن فعالیت های اسکیت
آگوست 5, 2021
دوره سطح یک مربیگری رینک هاکی
آگوست 9, 2021

بر کسی پوشیده نیست که بیماری کووید 19 و پیشروی هایی که این بیماری در بین افراد داشته بسیاری از فعالیت های اجتماعی را محدود کرده است. از جمله فعالیت های اجتماعی که بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است فعالیت های ورزشی می باشد زیرا در این گونه فعالیت ها به خصوص در ورزش های تیمی ارتباط افراد با یکدیگر بسیار زیاد می باشد. تیم های مقابل با یکدیگر تداخل رفت و آمدی دارند و ممکن است حتی برخوردهایی نیز صورت بگیرد که احتمال انتقال این بیماری را افزایش دهد.

بنابراین فعالیت های ورزشی از جمله فعالیت هایی بوده اند که از همان ابتدا دچار محدودیت هایی شده اند و این محدودیت ها در ورزشکاران تاثیرهای مختلفی را بر جای گذاشته است. بسیاری از آن ها از ادامه فعالیت های ورزشی دلسرد شده اند، برخی از آن ها آمادگی جسمانی و روحی خود را از دست داده اند و دیگر برای شرکت در مسابقات آماده نمی باشند اما برخی نیز به فعالیت های خود به صورت انفرادی مشغول یوده اند و همچنان این فعالیت ها را ادامه داده اند تا بتوانند برای رقابت های جهانی خود را آماده سازند.

هم اکنون نیز رقابت های المپیک در جریان می باشد و ورزشکاران از سراسر دنیا در تلاشند تا بتوانند برای کشورهای خود افتخارآفرین باشند. رشته اسکیت یکی از رشته های محبوب و پرهیجان در کشور ما می باشد و ورزشکاران بسیار زیادی در شاخه های مختلف آن مشغول فعالیت هستند یکی از شاخه های بسیار فعال و آینده دار رشته اسکیت رشته اسکیت هاکی می باشد. رشته اسکیت هاکی تا چند سال پیش تنها محدود به اینلاین هاکی بود اما امروزه با فعالیت های گسترده و توسعه، این رشته به سه رشته اصلی تقسیم شده است. رشته اینلاین هاکی، آیس هاکی و رینک هاکی.

این رشته ها با تلاش و فعالیت پیگیرانه مسئولین و به ویژه جناب آقای کاوه صدقی شرایط فعالیت در کشور را پیدا کرده اند، رشته آیس هاکی اجازه حضور در رقابت های جهانی را نیز پیدا کرد البته بیماری کووید 19 از فعالیت های گسترده تیم آیس هاکی جلوگیری به عمل آورد اما ملی پوشان این رشته توانستند با برنامه ریزی منسجم و رعایت پروتکل های بهداشتی سطح خود را در بالاترین حد نگه دارند.

فعالیت های گسترده دیگری نیز در زمینه اینلاین هاکی، آیس هاکی و رشته رینک هاکی انجام شده است که توجه بسیار زیاد مسئولین انجمن اسکیت هاکی را می رساند. از جمله این فعالیت ها می توان به ترجمه کتاب قوانین آیس هاکی اشاره کرد که در ماه اخیر از آن رونمایی به عمل آمد همچنین پادکست هایی برای شنیدن این قوانین فراهم آورده شده تا اگر دسترسی به کتاب نداشتید بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

همچنین رشته اینلاین هاکی اردوهای آمادگی را برگزار کرد تا بتواند استعدادهای نونهال در این رشته را شناسایی که می تواند بستر مناسبی برای توسعه استعدادهای آیس هاکی نیز باشد. فعالیت های گسترده آیس باکس در مجموعه ایران مال برای برگزاری کمپ های آموزشی نیز مثمر ثمر واقع شده و توانسته بازیکنان بالقوه زیادی را شناسایی نماید. این بازیکنان با ادامه فعالیت های گسترده و منسجم می توانند امیدوار باشند تا در تیم های ملی که در آینده تشکیل می شود حضور پیدا کنند. تیم های باشگاهی نیز در این زمینه فعال شده اند و حتی اسپانسرهای مالی به رشته های آیس هاکی ورود کرده اند.

متاسفانه دور دیگری از مسابقات اینلاین هاکی و آیس هاکی برنامه ریزی شده بود که به دلیل توسعه بیماری کووید 19 و به ویژه بیماری دلتا دوباره از برنامه و اجرا خارج شد و منتظر زمان مناسبی هستیم تا شرایط برگزاری مجدد آن به وجود آید. همچنین رشته رینک هاکی نیز از فعالیت ها به دور نمانده است و توانسته است با انجام برخی از فعالیت ها شرایط و بستر پیشرفت این رشته ورزشی را فراهم آورد از جمله آن می توان به ترجمه کتاب قوانین رینک هاکی که توسط فدراسیون جهانی اسکیت تالیف شده است اشاره کرد.

این اثر توسط جناب آقای وحید شجاعی سرپرست کمیته رینک هاکی و جناب آقای کاوه صدقی( رئیس انجمن اسکیت هاکی) ترجمه شده است و ویراستاری علمی آن نیز توسط آقای محمدرضا میرزایی دبیر کمیته رینک هاکی به انجام رسیده است.

از جمله دیگر فعالیت های این کمیته که کمتر از یک سال از عمر آن می گذرد حضور در کلاس های بین المللی مربیگری رینک هاکی بوده است که با موفقیت این دوره به پایان رسانده شد و مدارک آن نیز از سوی فدراسیون جهانی اسکیت ارسال گردید. این نویدبخش این مسئله است که می توان رشته رینک هاکی را به صورت حرفه ای و اساسی و اصولی از پایه در بین نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان آغاز کرد. رشته رینک هاکی می تواند یک رشته آینده دار در ایران باشد و به دلیل توجه جهانی به این رشته رشد و توسعه آن با سرعتی بسیار بالا پیش خواهد رفت.

اگر شما نیز علاقه مند به رشته رینک هاکی هستید می توانید با کمیته رینک هاکی از طریق اینستاگرام یا وبسایت آقای وحید شجاعی در تماس باشید. اما فعالیت دیگری نیز در زمینه تولید چوب رینک هاکی صورت گرفته است که یکی از اساسی ترین لوازم مورد نیاز در رشته هاکی محسوب می شود. شما چه در رشته اینلاین هاکی، چه در رشته آیس هاکی و چه در رشته رینک هاکی مشغول به فعالیت باشید نیازمند این هستید که مدام چوب خود را تعویض نمایید.

تعویض چوب به این دلیل صورت می گیرد که در برخوردهای رشته هاکی که به صورت تیمی صورت می گیرد ممکن است چوب شما دچار آسیب شود و یا حتی در زمانی که شوت های قدرتمندی با آن صورت می دهید دچار ضعف در خمیدگی ها شود و همین مسئله شما را نیازمند این خواهد کرد که آن را به صورت مرتب تعویض نمایید. اما واردات آن به این ترتیب هزینه بالایی خواهد داشت پس تولید داخلی می تواند یک گزینه بسیار جذاب باشد زیرا نه تنها هزینه ها را بسیار کاهش می دهد بلکه سرعت دسترسی چوب رینک هاکی برای بازیکنان علاقه مند را بسیار بالا خواهد برد.

در مرحله بعد باید اسکیت های رشته رینک هاکی نیز وارد کشور شوند و ورزشکاران بتوانند بدون هیچ محدودیتی از آن ها استفاده نمایند. اگر ورزش رینک هاکی مورد توجه قرار گیرد و اصول ابتدایی و اساسی آن لحاظ شوند این رشته یک رشته آینده دار خواهد بود و شما می توانید به عنوان یک ورزشکار حرفه ای حتی برای حضور در تیم های ملی آن اقدام نمایید.

به هر صورت انجمن اسکیت هاکی با فعالیت های مداوم و گسترده خود، برگزاری پادکست های آموزشی، حضور در کلاس های آنلاین خارج کشور که توسط فدراسیون جهانی اسکیت یا IHFF برگزار می شده است، همچنین برگزاری تورنومنت های داخلی و شرکت در تورنومنت های جهانی، برگزاری کلاس های آموزش مربیگری و همچنین برگزاری مسابقات داخلی توانسته است خود را همواره در شرایط اماده باش نگاه دارد. به همین ترتیب اگر شرایط بیماری کووید 19 از بین برود مطمئنا تیم های آیس هاکی، رینک هاکی و اینلاین هاکی از جمله تیم های قدرتمند رشته اسکیت خواهند بود.

رشته اسکیت با همین فعالیت ها می تواند اینده خود را تضمبن کند، ما باید دقت داشته باشیم که در این شرایط سخت ورزشکاران روحیه خود را حفظ نمایند، از چهارچوب امادگی جسمانی و روحی خارج نشوند و شرایط برای حضور آن ها در مسابقات فذاهم آید البته هزینه های سفر بسیار سنگین شده است و به دلیل افت ارزش پول ملی باید مسئولین این دقت را داشته باشند که ورزشکاران از رقابت های جهانی باز نمانند و روحیه آن ها برای شرکت در این مسابقات دوچندان باشد. اگر ورزشکاران دغدغه های زیادی را برای حضور در مسابقات داشته باشند نمی توانند تمرکز اصلی خود را برای بالاترین کیفیت اجرا در مسابقات تخصیص دهند.

امیدواریم که رشته اسکیت هاکی جایگاه بسیار بالاتری در جامعه مردم عزیز ایران داشته باشد، اگر این فرهنگسازی از سنین پایین صورت گیرد ما می توانیم تیم های قدرتمندی را در اسکیت تشکیل دهیم. رشته اسکیت به دلیل جذابیت بالایی که در بین کودکان دارد شرایط پیشرفت را بیشتر از سایر رشته ها خواهد داشت بنابراین یک سرمایه گذاری مناسب و بلندمدت می تواند ما را از این حیث بی نیاز کند. توجه مسئولین به رشد و پیشرفت این شاخه ورزشی نیز از جمله مواردی است که زمینه ساز موفقیت های روزافزون خواهد بود.

در این راستا اگر نیاز داشتید تا خرید اسکیت، خرید کفش اسکیت، خرید لوازم اسکیت با قیمت های مناسب را داشته باشید می توانید از طریق قسمت فروشگاه این وبسایت اقدام نمایید و بهترین قیمت ها را به روز دریافت کنید حتی امکان سفارش از خارج از کشور نیز برای وجود خواهد داشت که قیمت های بسیار مناسب تری را به شما ارائه می دهد اما زمان دریافت اجناس کمی طولانی تر می باشد که این طولانی بودن به دلیل محدودیت های رفت و آمدی و ارسال های بین المللی به دلیل بیماری کووید 19 است.

چیزی که بسیار مهم است این است که روحیه خود را نبازیم، با انرژی رو به جلو حرکت کنیم، کارهای زیرساختی را انجام دهیم، بحث های آموزش آنلاین را پیگیری کنیم، از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم، ورزشکاران را به صورت انفرادی و از طریق برنامه های آنلاین رصد کنیم و فعالیت های آن ها را تحت نظر داشته باشیم تا در کنار حفظ آمادگی جسمانی با برنامه ای منسجم روحیه آن ها را نیز حفظ کرده باشیم. بدین صورت آن ها خود را در قالب یک تیم خواهند دید و برای موفقیت آن تیم انگیزه های لازم را خواهند داشت. این برنامه ریزی ماست که آینده ورزش اسکیت را در ایران مشخص خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *