رشته اسکیت نمایشی

مسابقات اسکیت
می 12, 2021
رشته اسکیت هاکی اوج هیجان
می 18, 2021

اگر در مورد رشته اسکیت و شاخه های آن اطلاعات داشته باشید می دانید که رشته اسکیت نمایشی یکی از جذاب ترین رشته های اسکیت به شمار می آید. افراد زیادی هستند که یا تمایل دارند در این رشته فعالیت کنند یا به صورت حرفه ای در آن مشغول می باشند. کودکانی که از سنین پایین در فعالیت های رشته اسکیت مشغول می شوند بسیار علاقه مند خواهند بود که رشته نمایشی را به عنوان رشته تخصصی خود انتخاب کنند و دلیل این مسئله نیز زیبایی هایی است که حرکات این رشته به نسبت سایر رشته ها دارد.

یعنی از آن حالت خشک و اجرای حرکات به صورت مداوم خارج می شود و بسیاری از حرکات غیرعرف و خلاقیتی در آن وارد می شود. رشته اسکیت نمایشی هم در قسمت بانوان و هم در قسمت آقایان در ایران فعال می باشد و بازیکنان بسیار حرفه ای نیز در این رشته مشغول به فعالیت می باشند. اگر شما نیز تمایل دارید تا در رشته اسکیت نمایشی فعالیت کنید حتما باید در نظر داشته باشید که از ابتدا رشته اسکیت را اصولی آغاز کنید و به مربی خود اعلام کنید که رشته مورد علاقه شما رشته اسکیت نمایشی است. مطمئنا برای ورود به رشته های تخصصی نیازمند این هستید که شرایطی را به دست آورید.

رشته اسکیت نمایشی یکی از رشته هایی است که سخت ترین شرایط را برای شما ایجاد می کند یعنی شما برای این که بتوانید به این رشته وارد شوید باید بدنی قوی داشته باشید، بتوانید تکنیک های پایه را بسیار خوب اجرا کنید، بر روی حرکات پایه ای تسلط داشته باشید و همچنین قدرت بدنی خود را نیز افزایش دهید. بدون قدرت بدنی لازم و کافی شما نمی توانید یک بازیکن موفق در رشته اسکیت نمایشی باشید.

 مطمئنا همه از دیدن حرکاتی که در رشته اسکیت نمایشی به اجرا درمی آید لذت می برند اما به اجرا درآوردن آن ها کاری بسیار دشوار می باشد و نیازمند صرف زمان و انرژی بالا است. اینکه شما حرکتی را می بینید و یک بازیکن که به خوبی آن را به نمایش می گذارد نتیجه سال ها تمرین و تلاش و استفاده از تجربه یک مربی مجرب می باشد. بدون حضور مربی که دانش این کار را داشته باشد و آکادمی اسکیتی که امکانات لازم را فراهم آورد موفقیت یک بازیکن در رشته اسکیت نمایشی غیرممکن خواهد بود.

همچنین کفش اسکیت نمایشی یکی از عناصر بسیار تاثیرگذار در اجرای حرکات و تکنیک ها می باشد. یک بازیکن اسکیت نمایشی بدون داشتن ابزار مورد نیاز آن کاملا از رده خارج خواهد شد یعنی اگر شما کفش اسکیت مناسب برای اجرای تکنیک ها را تهیه نکرده باشید مطمئنا در اجرای آن ها با مسئله ای جدی رو به رو خواهید بود و این طور نیست که با قدرت بدنی و با انگیزه و تلاش بتوانید این مسئله را جبران کنید. این اسکیت ها به گونه ای طراحی شده اند که برای اجرای حرکات یک رشته مخصوص بهترین راندمان را به بازیکن بدهند و همچنین از تجربه بازیکنان جهانی استفاده شده است تا بهترین طراحی در نهایت از کار درآید. بنابراین شما نیز باید بر همین اساس عمل کنید و نمی توانید تافته جدابافته باشید؛ این یک علم است و پایه های علم تغییر نمی کند شما باید وسائل مورد نیاز را تهیه کنید تا بتوانید پله های ترقی را در رشته اسکیت نمایشی بپیمایید.

البته این مسئله مختص رشته اسکیت نمایشی نمی باشد و شما در تمامی رشته ها برای فعالیت حرفه ای نیازمند این مسئله هستید که لوازم و ابزار مخصوص آن را تهیه کنید. برای مثال رشته اسکیت سرعت، اسکیت هایی با چرخ هایی بزرگ و بدون ساق دارد و رشته اسکیت فری استایل بوت هایی محکم و سیستم راکر در زیر چرخ ها دارد، رشته اسکیت هاکی بوت هایی بسیار محکم و سیستم راکر در طراحی چرخ ها و همچنین بلبرینگ های بسیار سریع دارد و رشته اسکیت نمایشی که در مورد آن صحبت کردیم به گونه ای کفش های خود را طراحی می کند که ترمزی در جلوی آن قرار می گیرد و این ترمز برای حرکت های پرشی و همچنین اجرای اسپین ها بسیار مورد نیاز است همچنین این ترمز باعث می شود که استایل بازیکنان نمایشی حالتی صاف به خود بگیرد و زیبایی حرکات آن ها را دوچندان می کند.

این مسئله فارغ از این که در کدام شاخه اصلی اسکیت فعالیت کنید برقرار خواهد بود. اگر در رشته اسکیت روی یخ شاخه نمایشی آن را مورد بررسی قرار دهید متوجه می شوید که کفش های آن در جلو حالت تیغه تیغه دارند که همان حکم ترمز را خواهد داشت و در رشته اسکیت کواد نیز به مانند رشته های اسکیت اینلاین ترمزی در جلو تعبیه شده است. تمامی این موارد باعث می شود تا بازیکنان بهترین راندمان را به دست آورند همچنین اجرای لبه ها برای آن ها ساده تر خواهد بود. در رشته های اینلاین، اسکیت های نمایشی با سه چرخ طراحی می شوند که سطح اصطکاک آن ها را کاهش می دهد و همچنین چرخ ها کمی حالت راکر نیز دارند.

رشته اسکیت نمایشی در ایران مورد حمایت فدراسیون اسکیت می باشد و اخیرا به نام اسکیت هنری شناخته می شود. کلاس های آموزشی فدراسیون اسکیت در زمینه رشته اسکیت نمایشی بسیار پربار و مداوم می باشد زیرا علاقه مندان به فعالیت در این رشته تعداد بالایی دارند. افراد بعد از دریافت مربیگری درجه 3 عمومی می توانند برای مربیگری درجه 3 نمایشی اقدام نمایند که این مسئله آن ها را در زمره مربیان تخصصی قرار می دهد. البته این که بتوانید به یک مربی قدرتمند تبدیل شوید و تکنیک ها را به بازیکنان خود به خوبی انتقال دهید نیازمند سال ها صرف وقت و تمرین می باشد.

اما فدراسیون اسکیت این مسیر را برای شما فراهم آورده است تا بتوانید به سادگی با حضور در کلاس های آموزشی علم و دانش روز دنیا را دریافت نمایید. این پکیج آموزشی فدراسیون اسکیت که در وبسایت این ارگان تحت اختیار شما قرار می گیرد به صورت مداوم و همیشگی می باشد بنابراین اگر کلاسی را از دست دادید نگران نباشید و در دوره بعد ثبت نام کنید. همین طور پکیج های آموزشی اسکیت روی یخ نیز به فعالیت های فدراسیون اسکیت اضافه شده است و شما اگر علاقه مند به فعالیت در زمینه اسکیت روی یخ می باشید می توانید در پیست آیس باکس در مجموعه ایران مال این هدف را دنبال کنید.

پیستی که به صورت تخصصی برای رشته اسکیت روی یخ طراحی شده است و زمین استاندارد آن رقابت های جهانی را نیز پاسخگو می باشد. مدیریت این مجموعه تحت نظارت آقای کاوه صدقی انجام می شود و کیفیت فعالیت های مجموعه در بالاترین مرتبه قرار دارد. فدراسیون اسکیت با ریاست جناب دکتر بهمن محمدرضایی نیز بر فعالیت های اسکیت روی یخ در ایران نظارت کامل دارد و به صورت جدی از این فعالیت ها حمایت می کند. اخیرا که رشته های اسکیت کواد نیز به پکیج فدراسیون اسکیت اضافه شده اند می توان امیدوار بود که رشته اسکیت نمایشی کواد نیز در آینده در مسابقات رسمی مورد حمایت قرار گیرد. اکنون رشته اسکیت رولر دربی و رشته اسکیت رینک هاکی مورد توجه می باشد که سرپرستی کمیته رینک هاکی بر عهده جناب آقای وحید شجاعی می باشد.

رشته اسکیت رشته ای جذاب است و فارغ از سن شما می توانید در آن فعالیت کنید؛ اگر سنین پایین داشته باشید می توانید آن را به صورت یک فعالیت قهرمانی نگاه کنید و اگر سنین بالا دارید می توانید به عنوان یک سرگرمی و یا یک فعالیت به عنوان یک مربی قدرتمند مورد نظر قرارش دهید. در هر دسته بندی که رشته اسکیت قرار گیرد جذابیت آن از بین نمی رود و همواره برای شما اجرای تکنیک هایش مورد توجه خواهد بود.

شما همیشه دوست خواهید داشت تا سطح تکنیک های خود را بالا ببرید و به عنوان یک بازیکن و یا یک مربی در بالاترین رده قرار بگیرید. افزایش سطح شما در هر زمینه ای می تواند به شناساندن نام شما در ورزش اسکیت کمک کند بنابراین اگر به دنبال روابط اجتماعی قوی تر می باشید رشته اسکیت می تواند این مهم را برای شما فراهم آورد. مهم ترین نکته در رسیدن به این اهداف این است که شما در یک آکادمی اسکیت معتبر این کار را دنبال کنید. آکادمی اسکیتی که تمامی توجه خود را به تربیت قهرمانان و مربیان متخصص معطوف کرده است و صرفا اسکیت را یک سرگرمی نمی بیند اگرچه این مسئله نیز قابل توجه و بررسی است.

اما اگر می خواهید رشته اسکیت نمایشی را به صورت جدی دنبال کنید بهتر است که یکی دو دوره در این رشته فعالیت امتحانی داشته باشید؛ بدین ترتیب شما می توانید با زیر و بم رشته اسکیت نمایشی آشنا شوید و سختی های آن را تجربه کنید مطمئنا هیچ بازیکنی تصور نمی کند که رشته های تخصصی به چه میزان سخت و مشکل هستند و فعالیت در آن ها مسئله ساز خواهد بود. شما باید تمرین های خود را به صورت مداوم انجام دهید، همواره زیر نظر مربی برنامه های خود را پیش ببرید، کفش اسکیت تخصصی تهیه نمایید، ویدئوهای به روز را مشاهده کنید و مشکلات تکنیک خود را استخراج نمایید، برنامه تمرینی شما نباید به هم بخورد و به گونه ای باید اسکیت فکر و ذکر شما باشد.

بدین ترتیب شما می توانید متوجه شوید که اگر این استانداردها را در ذهن خود ندارید رشته اسکیت نمایشی برای شما مناسب نمی باشد و شاید رشته تخصصی مناسب را انتخاب نکرده اید برای همین بعد از یکی دو دوره متوجه می شوید که انگیزه کافی برای فعالیت در رشته اسکیت نمایشی را دارید یا خیر؟

اگر این مهم صورت گرفت که رشته اسکیت نمایشی به عنوان رشته اسکیت تخصصی تان انتخاب شد می توانید با تهیه کفش اسکیت نمایشی سطح تکنیک های خود را افزایش دهید البته در ابتدا استفاده از کفش اسکیت نمایشی شما را در اجرای تکنیک های قبلی نیز دچار مشکل می کند، این اسکیت استایلی صاف خواهد داشت و شما به آن عادت ندارید اما پس از چندی به راحتی تکنیک های قبلی را اجرا می نمایید و در انجام تکنیک های جدید نیز قدرتی دوچندان خواهید داشت.

وبسایت آقای وحید شجاعی در مورد پکیج های اسکیت، آموزش آن ها، اصول اولیه و کلاس های آموزشی فدراسیون اسکیت اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار می دهد. شما هم می توانید در این وبسایت مطالب مورد نظرتان را بیابید هم می توانید در فعالیت های رقابتی در اینستاگرام این مجموعه شرکت کنید؛ جوایز نفیسی به شرکت کنندگان اهدا می شود و این مسابقات هر هفته برگزار خواهند شد. دقت داشته باشید که برنامه ریزی صحیح برای اسکیت تنها راه موفقیت شما خواهد بود فارغ از این که کدام رشته تخصصی را انتخاب کرده اید و یا حتی اینکه اسکیت را به عنوان یک رشته برای مربیگری در نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *