مسابقات اسکیت

خرید کفش اسکیت
می 9, 2021
رشته اسکیت نمایشی
می 17, 2021

رشته اسکیت رشته ای است که زیرشاخه های بسیاری دارد و تمامی این شاخه ها تحت نظارت فدراسیون اسکیت فعالیت خود را انجام می دهند. انجمن های اسکیت، کمیته های اسکیت و تمامی افرادی که در فدراسیون اسکیت مشغول می باشند به صورت داوطلبانه و یا به صورت استخدامی در حال خدمات رسانی به این ورزش جذاب هستند و عموم خانواده ها را دعوت می کنند تا فردی از داخل خود را به رشته اسکیت معرفی کنند. این توجه همگانی به رشته اسکیت آینده ای منحصر به فرد را برای این رشته ورزشی در ایران رقم خواهد زد.

فعالیتی که تحت نظارت ریاست فدراسیون اسکیت جناب دکتر بهمن محمدرضایی صورت می گیرد و با بررسی های جناب رامین عتیقه چی دبیر فدراسیون اسکیت نهایی می شود باعث می شود تا امیدی قابل توجه در قسمت انجمن ها و کمیته ها وجود داشته باشد؛ پیگیری مقامات بالای فدراسیون اسکیت این امید را می دهد که برنامه ریزی ها به صورت دقیق انجام گرفته و نتایجی مطلوب برای افراد حاضر در رشته های مختلف رقم خواهد خورد. این که چه انجمنی در چه حدی فعالیت داشته باشد واقعا وابسته به تلاش های خود آن ها می باشد، فدراسیون اسکیت تمام حمایت خود را برای رشته های مختلف صورت می دهد و حتی از کمک های فدراسیون جهانی اسکیت نیز در این زمینه استفاده می کند.

گسیل ورزشکاران به مسابقات جهانی، ثبت نام آن ها برای دوره های آنلاین مربیگری و داوری که تحت نظارت فدراسیون جهانی اسکیت انجام می شود، ارائه خبرنامه ها و اطلاعیه ها، برگزاری مسابقات، برگزاری چالش های در منزل، همگی از مواردی هستند که فدراسیون اسکیت به صورت ویژه بر آن ها نظارت دارد و سعی می کند تا آمادگی روحی و جسمی ورزشکاران را حتی در شرایط سخت بیماری کووید 19 برقرار نگه دارد.

اگر ورزشکارانی با روحیه بالا داشته باشیم می توانیم امیدوار باشیم که پس از عبور از این دوران سخت بتوانیم در رقابت های جهانی خوش بدرخشیم. همچنین برنامه های زیرساختی که از سمت فدراسیون اسکیت در حال انجام است باعث می شود که خبررسانی ها و همچنین جذب اسپانسرهای مالی در آینده با قدرتی بسیار بالاتر شکل بگیرد. برای مثال با مشاهده مسابقاتی که در زمین آیس باکس ایران مال صورت گرفت و هم در قسمت آقایان و هم در قسمت بانوان به خوبی به پایان رسید حضور اسپانسرهای مالی پررنگ بود یعنی این پوشش خبری که فدراسیون اسکیت و جناب آقای کاوه صدقی بر آن اهتمامی تام داشتند باعث شد تا رشته اسکیت بیش از پیش شناخته شود و پوشش خبری تلویزیونی، حمایتگران مالی را جذب این رشته ورزشی سازد.

اگر این مسئله به یک فرهنگ تبدیل شود مطمئنا در آینده اتفاقات جالبتری در اسکیت خواهد افتاد، اتفاقاتی که زیربنای اسکیت را تغییر می دهد و آن را از یک ورزش تفریحی به یک ورزش حرفه ای بدل می سازد. ورزشی که در آن ورزشکاران می توانند فارغ از نگرانی های مالی تنها تمرکز خود را بر روی تمرینات نگه دارند و در نتیجه تیم های باشگاهی قدرتمند و تیم های ملی صاحب نام ایجاد کنیم. تیم های ملی که در رقابت های جهانی همیشه درخشان باشند و نام ایران را زنده نگه دارند.

این اتفاق در رشته های مختلف در اسکیت اینلاین افتاده است؛ رشته اینلاین هاکی که هم در قسمت آقایان و هم در قسمت بانوان توانسته است مقام هایی را کسب کند. مقام اولی آسیا در قسمت آقایان و مقام سومی آسیا در قسمت بانوان افتخاری است که در یک کار تیمی به سختی حاصل خواهد شد. این نشان می دهد که به درستی فرهنگ کار گروهی در تیم های ورزشی ما ایجاد شده است که کاری بس دشوار می باشد.

در ایران بسیاری از افراد به صورت انفرادی آموزش می بینند بنابراین ایجاد یک روحیه تیمی کاری سخت و طاقت فرسا خواهد بود اما این مهم توسط انجمن اسکیت هاکی به خوبی صورت گرفته است و حمایت های فدراسیون اسکیت افراد را به حضور در ورزش های گروهی امیدوار ساخته است. حمایتی که برای اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی صورت می گیرد آن ها را دلگرم می کند که تمرینات آن ها، نتیجه تلاش های آن ها از بین نخواهد رفت و تمرینات آن ها به ثمر می رسد.

در قسمت رشته های اسکیت نمایشی، رشته های اسکیت سرعت و رشته های اسکیت فری استایل نیز همین افتخارآفرینی صورت گرفته است و در رشته اسکیت رولبال نیز در سال های اخیر توانسته ایم کسب مدال داشته باشیم. این حضور همیشگی ایران در رقابت های جهانی و برده شدن نام آن باعث می شود تا فدراسیون اسکیت جهانی توجهی ویژه به مسابقات اسکیت در ایران داشته باشد. از همین رو بوده است که حمایت های ویژه ای صورت گرفته تا ایران رشته های اسکیت کواد را نیز راه اندازی کند و فعلا تمام توجه به رشته رینک هاکی معطوف شده است. رشته ای گروهی که فدراسیون جهانی اسکیت قول حمایت های مالی و فنی را به فدراسیون اسکیت ایران داده است.

فدراسیون اسکیت نیز سریعا برای تعیین مسئول کمیته رینک هاکی اقدام نمود و جناب آقای وحید شجاعی را به این سمت برگزیدند. فعالیت های کمیته رینک هاکی که در سال گذشته آغاز شده است به عمقی قابل توجه در سال 1400 رسیده است و امید است فعالیت های ورزشی و مسابقات اسکیت در این رشته خاص به محض از بین رفتن محدودیت های بیماری کووید 19 آغاز گردد. اگر این حمایت ها همواره ادامه داشته باشد ورزشکارانی از سنین پایین برای حضور در رشته های رینک هاکی تربیت خواهیم کرد که آینده ای متفاوت برای ایران رقم خواهند زد.

زیرا این رشته در ایران نوپا می باشد و حضور استعدادهای مختلف می تواند ورزشکاران را برای رسیدن به تیم های ملی امیدوار سازد. شما می توانید با تلاش و کوشش و یادگیری اصولی رشته رینک هاکی نتایج قابل توجهی را کسب کنید. رشته های اسکیت روی یخ نیز در ایران همین شکل را خواهند داشت یعنی به دلیل نوپا بودن و کمبود امکانات شما می توانید به سرعت در آن ها پیشرفت کنید. رشته آیس هاکی از جمله رشته هایی است که در این زمینه به موفقیتی قابل توجه دست یافته است و با تمام سختی ها حتی در یک تورنومنت جهانی شرکت کرده و توانسته کسب مقام نیز داشته باشد.

رشته های اسکیت روی یخ با وجود این که تازه آغاز شده اند اما عمق فعالیت های آن ها بسیار بالاست و توانسته اند روح این ورزش را در ایران پایه گذاری کنند. جناب آقای کاوه صدقی برای این مهم تلاشی بسیار داشته اند و سرمایه گذاری عظیمی در مجموعه ایران مال برای آن صورت گرفته است. اگر تمامی این حمایت های مالی، حمایت های مسئولین، حمایت های فدراسیون اسکیت، حمایت مسئولین انجمن ها و کمیته ها ادامه دار باشد مطمئنا مردم برای فعالیت در این رشته های ورزشی انگیزه کافی را پیدا می کنند، فرزندان خود را در این رشته ها ثبت نام می کنند تا آموزش های تخصصی دریافت کنند و بتوانند در در اسرع وقت برای حضور در تیم های باشگاهی و ملی آماده شوند.

اگر شما نیز از علاقه مندان رشته اسکت هستید و می خواهید این رشته را به صورت اصولی دنبال کنید مطمئنا وبسایت فدراسیون اسکیت (iranskating.ir) یک مرجع اساسی و اصولی برای این کار به شمار می رود. فعالیت های فدراسیون اسکیت در قسمت انفورماتیک نیز قابل توجه بوده است و با حضور در وبسایت این مجموعه می توانید اطلاعاتی جامع در زمینه تمامی فعالیت های رسمی این ارگان به دست آورید. این فعالیت ها می تواند حضور در کلاس های مربیگری، کلاس های داوری، کلاس های مدیریت ورزشی و غیره باشد.

همچنین شما می توانید از تورنومنت ها و گردهمایی های ورزشی مطلع شوید یا چالش هایی که فدراسیون اسکیت برگزار می کند را از نظر بگذرانید. حضور در این چالش ها و حفظ روحیه نیز می تواند برای دوران سختی که در آن هستیم مفید فایده باشد. به هر صورت اگر در یک آکادمی اسکیت فعالیت دارید و می خواهید فعالیت خود را به صورت حرفه ای دنبال کنید مطمئنا باید از آموزش های فدراسیون اسکیت بهره ببرید. فعالیتی که در فدراسیون اسکیت به صورت منسجم توسط تیمی حرفه ای در حال انجام است بی مانند بوده است و امید است با همین مومنتوم به پیش برویم و ورزش اسکیت را به صورت نهادینه در تمامی خانواده ها پایه گذاری کنیم.

رشته اسکیت می تواند رشته ای بسیار جذاب و انگیزه دهنده باشد، شما نیز اگر می خواهید در رشته اسکیت فعالیت کنید فرصت کافی در اختیار خواهید داشت. دقت کنید که اگر سن شما نیز بالا می باشد نگرانی از این بابت نداشته باشید زیرا لازم نیست شما حتما در زمینه حضور در تیم های باشگاهی و ملی فعالیت داشته باشید. شما می توانید به عنوان یک مربی موفق، یک مربی باتجربه، یک مربی بین المللی فعالیت داشته باشید. از همین رو مهم است که انتخابات فدراسیون اسکیت را که در پیش رو می باشد جدی بگیریم و از کاندیدای اصلح حمایت کنیم تا بتوانیم فعالیت های متمرکز بر روی ورزش اسکیت داشته باشیم. فعالیت هایی که آینده این ورزش را تضمین کند و پایدار کننده فعالیت های قبلی باشد. همه می توانیم در این مهم مشارکت داشته باشیم و نباید نقش خود را نادیده بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *