جذابیت رشته آیس هاکی

اسکیت در روزهای تعطیلی
مارس 4, 2021
راهکارهای رشد رشته اسکیت
مارس 7, 2021

بر کسی پوشیده نیست که زیرشاخه های اسکیت تماما جذابیت بالایی دارند و افراد در سنین مختلف به رشته های مختلف آن علاقه مند می شوند و تلاش می کنند تا بتوانند در یک رشته تخصصی به صورت پایدار و منسجم تمرین کنند و بتوانند جز یکی از تیم های قدرتمند کشور خود دربیایند. در ایران نیز این مسئله رواج دارد و چندی است که اسکیت بسیار حرفه ای تر دنبال می شود و تلاش هایی که فدراسیون اسکیت و مسئولین ذی صلاح انجام داده اند فرهنگ رقابت صحیح و نتیجه گیری از مسابقات اسکیت را باعث شده است.

در همین راستا هم مسابقات انفرادی و هم مسابقات تیمی به صورت گسترده مورد توجه قرار گرفتند و علیرغم محدودیت هایی که بیماری کووید 19 ایجاد کرده است ورزشکاران با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در رقابت هایی محدود شده بخ حفظ روحیه و آمادگی جسمانی خود مشغول می شوند.

یکی از رشته های بسیار جذاب که از زیرشاخه های اسکیت می باشد رشته اسکیت هاکی است که در سه شاخه اصلی اینلاین هاکی، آیس هاکی و رینک هاکی دنبال می شود. رشته رینک هاکی که بسیار نوپا می باشد و در ایران هیچ تجربه قبلی در آن صورت نگرفته است با اسکیت هایی صورت می گیرد که به آن ها اسکیت های کواد می گویند. اسکیت هایی که دو چرخ در جلو و دو چرخ در عقب دارند و طراحی آن ها با طراحی اسکیت های اینلاین و اسکیت های آیس تفاوت دارد.

تفاوت آن ها در این است که اسکیت های اینلاین و آیس ترکی به صورت خط دارند که در اسکیت یخ با یک تیغه و در اسکیت اینلاین با چرخ هایی در امتداد یکدیگر به صورت یک کفش اسکیت درمی آید. رشته رینک هاکی تحت نظارت آقای وحید شجاعی پیش به سوی اهداف بزرگ در پیش است اما رشته ای که اکنون در اوج توجه قرار گرفته است و افراد مختلف تمایل پیدا کرده اند تا در آن حضور یابند رشته آیس هاکی می باشد. رشته آیس هاکی با تلاش های جناب آقای کاوه صدقی متبلور شده است و اکنون با کسب یک مقام سومی در کاپ امارات روحیه ای مضاعف برای تقویت تیم ملی خود دارد.

کمپ های تیم ملی نیز به صورت منسجم و پشت هم برگزار می شوند و هر هفته یک بازیکن به عنوان بازیکن دعوت شده به تیم ملی اعلام می شود. اکنون نیز که نزدیک به سال نو یعنی سال 1400 می باشیم جام ایران مال در حال برگزاری است که هم در قسمت بانوان و هم در قسمت آقایان دنبال می شود. هیجان بالای رشته آیس هاکی بینندگان زیادی را به خود جذب می کند که این مسئله نه در ایران بلکه در سراسر دنیا رواج دارد حتی می توان گفت رشته آیس هاکی به دلیل سرعت و هیجان بسیار بالا و زد و خوردهایی که در آن اتفاق می افتد از پرطرفدارترین رشته های اسکیت می باشد.

به همین دلیل و با تماشاچیان زیادیکه در رشته آیس هاکی رقایت ها را دنبال می کنند اسپانسرهای قدرتمندی نیز برای تبلیغات برند خود داوطلب می شوند. اگر در ایران نیز این فرهنگ به صورت ریشه ای جای گیرد و اسپانسرها از تبلیغات خود نتیجه لازم را به دست آورند مطمئنا رشته آیس هاکی می تواند در موقعیتی بسیار بهتر از گذشته قرار گیرد و ما بتوانیم در رقابت های جهانی نیز کسب نتیجه داشته باشیم. این مسئله در رششته اسکیت اینلاین هاکی تجربه شده است و کسب مقام اولی آسیا برای مردان و کسب مقام سومی آسیا برای بانوان نمود نتیجه بخش بودن تلاش های اعضای تیم ملی و مسئولین ذیربط است.

دو پیست حرفه ای برای تمرین آیس هاکی در ایران وجود دارد که یکی در مشهد و یکی در مجموعه ایران مال به نام پیست آیس باکس می باشد. شما در هر کدام از این پیست ها که بتوانید به تمرین بپردازید آینده ای روشنی در انتظار شما خواهد بود البته تمرینات شما باید منسجم و به صورت دنبال دار انجام شود و همچنین در کنار افرادی تمرین کنید که تجربه بالایی دارند. تجربه بدون حضور مربی متخصص نتیجه بخش نخواهد شد و جز اتلاف وقت برای شما چیزی به همراه ندارد. اگر می خواهید اثربخش و نتیجه بخش باشید سعی کنید در ورزش ایران تغییر ایجاد کنید. شاگردان خود را به سمت آینده ای روشن سوق دهید و برای آن برنامه ریزی و هدف تعریف کنید.

شرکت در کلاس های آموزشی فدراسیون اسکیت باعث می شود تا شما به عنوان یک مربی تجربه ای بالا داشته باشید و حتی اگر یک بازیکن تیم ملی نیستید بتوانید بازیکنانی برای حضور در تیم ملی بسازید. یک مربی قدرتمند لزوما یک بازیکن پرسابقه نبوده است بنابراین با دانش روز دنیا آشنا شوید و رشته آیس هاک را یه اوج شکوفایی خود در ایران برسانید.

تجهیزات رشته آیس هاکی نیز باید از فروشگاه اسکیت معتبر تهیه شو زیرا این تجهیزات باید جنس بسیار محکم و مقاومی داشته باشند و از برندهای معروف خریداری شوند. برخورد در رشته آیس هاکی بسیار بالا می باشد و ممکن است صدمات جدی به بازیکن وارد شود اگر از لوازم ایمنی صحیح استفاده نکند. بنابراین این مسئله را جدی بگیرید و برای تهیه لوازم و تجهیزات آیس هاکی از فروشگاه معتبری تقاضا نمایید. ورود وسائل به صورت مستقیم از خارج از کشور نیز برای شما ممکن خواهد بود که می توانید در فروشگاه آکادمی اسکیت خرمشاد این مسئله را دنبال نمایید.

اسکیت ورزشی پرهیجان و مفرح است بنابراین یکی از شاخه های تخصصی آن را دنبال کنید و برای شرکت در آن برنامه ای منسجم و مداوم داشته باشید. در کنار مربیان باتجربه باشید، از لوازم و تجهیزات حرفه ای استفاده کنید و یک پیست استاندارد برای تمرینات خود انتخاب نماییدو نتیجه تمامی این موارد و پشتکار شما باعث می شود تا شما به یک بازیکن حرفه ای و یا یک مربی باتجربه تبدیل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *