اسکیت در روزهای تعطیلی

دیدار مسئولین از رشته های مختلف اسکیت
مارس 1, 2021
جذابیت رشته آیس هاکی
مارس 6, 2021

رشته اسکیت یک رشته جذاب می باشد که کودکان و خردسالان به ویژه به آن تعلق خاطر بالایی دارند. کودکان با دیدن بچه هایی که مشغول اسکیت بازی هستند عاشق این رشته می شوند وتمام هم و غم خود را جمع می کنند تا بتوانند پدر و مادر خود را راضی کنند و در یک پیست اسکیت مشغول به بازی شوند.

مطمئنا این وظیفه پدر و مادرها می باشد که پیست اسکیت مناسب یا آکادمی اسکیت معتبر را بیایند. این کار از طریق فدراسیون اسکیت و سایتی که در اختیار دارد و همچنین شبکه های اجتماعی این ارگان قابل دستیابی می باشد. بدین ترتیب شما می توانید با آکادمی اسکیتی مشغول به کار شوید که با سابقه ای طولانی در پرورش نیروهای جوان بتواند آینده ای روشن برای کودک شما را متصور شود. یکی از این آکادمی اسکیت های حرفه ای، آکادمی اسکیت خرمشاد می باشد که تحت نظارت آقای وحید شجاعی مشغول فعالیت است.

آقای وحید شجاعی سرپرست کممیته رینک هاکی نیز می باشند و از این حیث شرکت در کلاس های تیمی و فردی این باشگاه می تواند برنامه موفقیت شما در آینده را زمینه ساز باشد. تجربه ایشان در مدیریت و تشکیل تیم های حرفه ای نویدبخش این موضوع است که اسکیت را تنها به عنوان یک سرگرمی دنبال نکرده اید، فرزند شما می تواند آینده ای درخشان داشته باشد اگر هم شما و هم خود او تمرین و ممارست همچنین اختصاص زمان به این کار را جز اولویت های خود داشته باشید.

مطمئنا حضور مربی باتجربه، استفاده از لوازم حرفه ای مانند کفش اسکیت مناسب یک الزام می باشد اما بدون تخصیص وقت کافی شما تنها به یک بازیکن معمولی تبدیل خواهید شد. شما باید وقت کافی اختصاص دهید، سر تمرین ها حاضر شوید، نکات مربی را به گوش سپارید، فیلم های آموزشی را دریافت کنید و در ایامی که سانس های تفریحی برگزار می شود برای شرکت در آن پیش قدم باشید. نباید تنها به تمرین های سر کلاس بسنده کنید و به این امید داشته باشید که با این تمرین ها می توانید کاری فوق العاده پیش ببرید.

مطمئنا حضور در کلاس ها بهتر از انجام ندادن آن است اما این کار وقتی ثمربخش خواهد بود که تمرینات شما به صورت منسجم هم به صورت تیمی و هم به صورت انفرادی انجام شود. مربیان باتجربه نیز نکات را به شما یادآوری می کنند تا بتوانید مسیر را سریع تر طی کنید و به نوعی کاتالیزور تمرین های شما باشند.

اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در ایام تعطیلی مانند ایام عید ممکن است افت بدنی شدیدی را تجربه کنید؛ دلیل این مسئله این است که افراد چند روزی قبل از عید و به مدت دو هفته بعد از سال نو برنامه تمرینی خود را لغو می کنند و بنابراین افت آمادگی جسمانی خواهند داشت.بدین منظور و برای فرار از این مسئله باید برنامه ریزی تمرین های انفرادی خود را در این ایام تشکیل دهید. مطمئنا بسیاری از آکادمی های اسکیت تعطیل خواهند بود بنابراین شما باید در یک محیط ایمن تمرین های خود را پیش ببرید و این کار باید در حضور افراد بزرگسال باشد.

اما از انجام تمرین ها در محل های پرخطر جدا پرهیز کنید و اگر شرایط تمرین با اسکیت را ندارید تنها به تمرین های آمادگی جسمانی بپردازید. زیرا بدن قدرتمند شما را در اجرای حرکات کمک خواهد کرد. برخی از رشته ها نیز به سادگی در محیط های کوچکی قابل انجام می باشند برای مثال رشته فری استایل با چیدن چند مانع این قابلیت را به شما می دهد که برخی از حرکات را تمرین کنید. همچنین رشته هاکی کارهایی نظیر استیک هندلینگ و کار با چوب و توپ را برای شما ممکن می سازد. پس فرصت را از دست ندهید و این ایام را غنیمت بشمارید تا آمادگی جسمانی و فیزیکی بدن خود را بالا ببرید و از رقبای خود پیشی بگیرید همچنین اگر این کار را انجام ندهید مطمئنا افت بدنی شما، شما را از رقیبانتان عقب خواهد انداخت.

اسکیت رشته ای است که قدرت بدنی بالا برای انجام حرکات می خواهد. بسیاری از ورزشکاران این اشتباه را می کنند که تنها به مهارت های تمرین با اسکیت مشغول می شوند. مطمئنا این مهارت ها الزامی است و شما اگر آن ها را نداشته باشید  بسیار از قافله جا خواهید ماند اما نداشتن قدرت بدنی مناسب در همان ابتدا شما را متوقف خواهد کرد. تصور کنید که شما می خواهید پرش های اسکیت نمایشی  را اجرا کنید و با قدرات از زمین بلند شوید و فرود بیایید یا می خواهید با سرعت و قدرت شتاب لازم در اسکیت هاکی را به بدن خود وارد سازید یا در اسکیت سرعت استارت های قدرتی بزنید و یا در رشته اسکیت فری استایل اسپین های یه پا و حرکت های روی نوک و یا ته کفش را انجام دهید؛ تمامی این حرکات موارد بدنی قدرتمند را می طلبد و فیزیک شما باید بیرون از پیست نیز تقویت شود. این مسائل مطمئنا با تمهیدات مربیان پیش خواهد رفت اما بازیکنان خود نیز باید دلسوز باشند و برای تمرینات جداگانه وقت اختصاص دهند.

پس این ایام تعطیلی را غنیمت بدانید و از آن برای جهشی جدی در فیزیک بدن خود استفاده ببرید، مطمئنا پس از تعطیلات نتیجه های شگرف آن را بر روی اسکیت نیز مشاهده خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *