اسکیت هاکی و تنوعی بی مانند

بازدید مسئولان کمیته ملی المپیک از فدراسیون اسکیت
ژانویه 31, 2021
کلاس داوری درجه 2 اسکیت سرعت
فوریه 1, 2021

اگر شما نیز با رشته اسکیت آشنا شده باشید مطمئنا رشته اسکیت جذابیت ویژه ای در نظر شما پیدا کرده است و اگر مسابقات اسکیت هاکی را تماشا کنید می توانید فعالیت گروهی از بازیکنان را مشاهده کنید که در تلاشند تا تیم خود را به بهترین نتیجه برسانند. هر دو تیم با بازیکنانی پرشور سعی می کنند با نهایت برخورد و سرعت هم که شده است بهترین دستاورد را در مسابقه داشته باشند، فرق نمی کند که در کدام رشته اسکیت هاکی مشغول باشید تمامی آن ها با هیجانی بسیار بالا برگزار خواهند شد.

شاخه های اسکیت هاکی در جهان به سه شاخه اصلی اینلاین هاکی، آیس هاکی و رینک هاکی تقسیم می شوند. در هر کدام از این رشته ها که فعال باشید می توانید اوج هیجان را درک کنید بخاطر اینکه بازیکنان با سرعت زیاد حرکت کنند، توپ را به کنترل درآورند، به بازیکنان هم تیمی پاس دهند و در نهایت توپ را وارد دروازه کنند. مطمئنا تیم مقابل نیز تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این حملات به کار خواهد گرفت.

رشته اینلاین هاکی و آیس هاکی از این حیث دارای برخوردهای بیشتری می باشند از این رو لوازم ایمنی که در رشته اینلاین هاکی و آیس هاکی مورد استفاده قرار می گیرد بسیار کامل تر می باشد. رشته رینک هاکی از نظر برخورد سطح پایین تری دارد و امنیت بازیکنان در بازی بیشتر برقرار خواهد بود. داوران برای خطاگیری حساس تر عمل می کنند و در نتیجه میزان آسیب پایین تر خواهد بود اما در رشته های اینلاین هاکی و آیس هاکی برخورد با شدت بالا صورت می گیرد و گاه به دعوا نیز منجر می شود.

رشته آیس هاکی و اینلاین هاکی از نظر نوع طراحی اسکیت و همچنین چوب و لوازم ایمنی شباهت بسیار بالایی به یکدیگر دارند تنها تفاوت زمینی است که در آن مورد استفاده قرار می گیرند. زمین آیس به دلیل یخی بودن سطح آن نیازمند اسکیت هایی با تیغه در زیر بوت می باشد.

رشته رینک هاکی با اسکیت هایی انجام می شود که چرخ هایی شبیه خودرو دارند، دو چرخ در جلو و دو چرخ در عقب که با محورهایی به یکدیگر متصل شده اند و ترمزی در جلوی اسکیت برای استاپ های ناگهانی مورد استفاده قرار می گیرد. چوب رینک هاکی چوب کوتاه تری به نسبت اینلاین هاکی و آیس هاکی می باشد و توپ آن نیز گرد است و به شکل کروی بر روی زمین به صورت غلتان حرکت می کند.

رشته رینک هاکی و آیس هاکی جدیدا تحت نظر فدراسیون اسکیت ایران و با حمایت های فدراسیون جهانی اسکیت مشغول به فعالیت شده اند، ایران توانست در آیس هاکی به عضویت IHFF دربیاید که افتخاری بزرگ محسوب می شود و در یک تورنومنت جهانی  مقام سوم را کسب کند. رشته رینک هاکی نیز در سرآغاز فعالیت های خود می باشد و سرپرست کمیته رینک هاکی آقای وحید شجاعی برای ایجاد زیرساخت های این رشته ورزشی در تلاش می باشد.

اگر مشتاق به فعالیت در رشته آیس هاکی هستید می توانید در پیست آیس باکس در ایران مال این رشته را دنبال کنید اما برای دنبال کردن رشته رینک هاکی می توانید با کمیته رینک هاکی در تماس باشید اما باید بدانید که از میت های رشته رینک هاکی این است که در تمامی پیست های اینلاین هاکی قابل انجام می باشد و زمین استاندارد اینلاین هاکی برای رشته رینک هاکی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

رشته های اسکیت هاکی تماما زیر نظر انجمن اسکیت هاکی می باشند که ریاست آن را جناب کاوه صدقی بر عهده دارند و به صورت منسجم فعالیت های زیرشاخه های خود را کنترل می کنند. این کنترل فعالیت ها به برگزای مسابقات، دوره های آموزش، برگزاری دوره های مدرسی و داوری منجر می شود که زیرساخت های لازم برای تربیت نسل جوان را فراهم خواهد آورد. برگزاری اردوهای انتخابی تیم ملی جوانان و بزرگسالان در رشته های مختلف نیز از دیگر دستاوردهای رشته اکیت هاکی است که با تمام قدرت حتی با وجود محدودیت هایی که بیماری کووید 19 به وجود آورده است برقرار می باشد.

برای فعالیت در رشته اینلاین هاکی و رینک هاکی می توانید به آکادمی اسکیت خرمشاد مراجعه کنید که به صورت منسجم رشته های مختلف اسکیت را آموزش می دهد این فعالیت از رشته های پایه و تکمیلی آغاز می شود و تا مدارج بالای مسابقات اسکیت پیش خواهید رفت. یعنی شما عضو تیمی خواهید شد که به صورت منسجم برنامه ریزی دارد و تحت نظارت مربی باتجربه شما را به موفقیت می رساند. همچنین تهیه لوازم اسکیت از هر نوع و هر برندی در فروشگاه اسکیت آکادمی اسکیت خرمشاد امکان پذیر می باشد. پس بدون نگرانی برای دستیابی به یک برنامه ریزی دقیق و منسجم به این آکادمی اسکیت مراجعه کنید و با تلاش و کوشش به بهترین نتیجه ها دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *