برگزاری مسابقات اسکیت

پیام تسلیت رئیس فدراسیون اسکیت
ژانویه 25, 2021
بازیکنان تیم ملی هاکی روی یخ
ژانویه 29, 2021

اسکیت رشته ای است که حتی تمرینات آن نیز هیجان انگیز می باشد یعنی اگر شما یک بازیکن فعال در زمینه ورزش اسکیت باشید خود می دانید که یادگیری حرکات بسیار سخت و مشکل است و رسیدن به یک مرحله بالاتر حس و حال بسیار عالی به آدم می دهد یعنی شما باید تمرینات زیادی را انجام دهید تا بتوانید یک حرکت خاص را از کار دربیاورید. البته این کار در اسکیت پایه شاید زیاد به چشم نیاید اما در رشته های اسکیت تخصصی که بازیکنان برای رسیدن به بهترین حالت تلاش می کنند این مسئله مشهود است. حال تصور کنید مسابقات اسکیت تا چه اندازه هیجان انگیز خواهد بود.

مسابقاتی که در آن تیم های ورزشی با تلاشی که طی سالیان انجام داده اند در گردانه رقابت ها حاضر می شوند و سعی می کنند تا بهترین خود را به نمایش بگذارند. فرقی نمی کند که در چه رشته اسکیتی فعال باشید یا آموزش دیده باشید در تمامی آن ها رقابت بسیار نزدیک و تنگاتنگ خواهد بود.

پس اگر می خواهید در مسابقات اسکیت موفق باشید نمی توانید با یک سری تمرینات پیش پا افتاده و با چند ساعت در هفته به اوج آمادگی برسید. شما اگر می خواهید اوج قله های موفقیت در اسکیت را فتح کنید باید به صورت حرفه ای تمرین کنید، ساعات زیادی را در هفته به این کار اختصاص دهید و به گونه ای اسکیت باید تمام زندگی شما باشد. در این صورت پیشرفت شما بسیار چشمگیر خواهد بود و خود نیز متوجه این مسئله می شوید.

شما حتما یک سر و گردن از بازیکنان دیگر بالاتر می روید و به همین دلیل می توانید امیدوار باشید تا در رقابت های ملی مقام های قابل توجهی کسب کنید. همچنین در رقابت های جهانی نیز می توانید حاضر شوید و دستاوردهای بزرگی داشته باشید. موفقیت در عرصه های جهانی نام شما را در تاریخ ثبت خواهد کرد پس اگر هدف شما اوج موفقیت است مطمدنا برنامه ریزی دقیق برای آن لازم و ضروری می باشد.

اما در زمان بیماری کووید 19 مسابقات اسکیت بسیار محدود شده اند و بازیکنان به همین دلیل روحیه پایین ترین نسبت به ایام گذشته دارند زیرا آن ها دلیلی برای تلاش برای موفقیت نمی بینند یعنی رقابتی وجود ندارد که بخواهند تلاشی بکنند بنابراین این وظیفه مربیان و مسئولین پیست های اسکیت و تیم های ورزشی می باشد که انگیزه بازیکنان را بالا نگه دارند. این کار می تواند با برگزاری چالش ها و همچنین مسابقات دوستانه صورت گیرد.

حتی اگر شما به رشته آیس هاکی که رشته نوپاتری در ایران می باشد نگاه کنید کمپ های تیم ملی و تمرینات آن ها به صورت منسجم و فشرده در حال برگزاری است و همین امر و مسئله باعث می شود تا آن ها در سطح بالایی از کیفیت بازی قرار گیرند. وقتی محدودیت ها برداشته شوند و مسابقات اسکیت در سطح جهان آغاز گردد تیم های ملی آیس هاکی و اینلاین هاکی آمادگی لازم را خواهند داشت.

همچنین آکادمی اسکیت خرمشاد نیز با تیم میثاق دیداری دوستانه برگزار کرده اند تا بتوانند سطح آمادگی خود و بازیکنان را بالا نگه دارند. این هیجان، این دوندگی و این لذتی که بازیکنان می برند کیفیت زندگی آن ها را نیز افزایش می دهد. یک بازیکن ورزشی به رقابت زنده است بنابراین باید روح رقابت را در زندگی آن ها پایدار و پاینده نگه داریم به این ترتیب می توانیم روحیه ای بالا حفظ کنیم و بازیکنان را تا حدی زیادی آماده نگه داریم.

اگر شما نیز برای آنکه بتوانید در یکی از شاخه های اسکیت به موفقیت برسید باید ایتدا روحیه خود را محک بزنید که آیا روحیه تیمی دارید یا روحیه فردی. اگر روحیه فردی دارید می توانید در رشته های اسکیت فری استایل، رشته اسکیت سرعت یا رشته اسکیت نمایشی مشغول به فعالیت شوید و اگر روحیه تیمی دارید رشته اسکیت رول بال، رشته آیس هاکی، رشته اینلاین هاکی و رشته رینک هاکی برای شما مناسب خواهد بود.

با حضور در هر کدام از این رشته ها و فعالیت حرفه ای در آن می توانید به سطحی برسید که یک بازیکن معروف باشید، بازیکنی که تمامی تیم ها به دنبال آن هستند و حتی در سطح جهانی نیز حرفی برای گفتن دارد. بازیکنی که می تواند صاحب سبک باشد و برای خود نوع جدیدی از کیفیت را اراده کند این بستگی به میزان تمرین شما، علاقه و انگیزه شما دارد و اینکه چه مقدار بخواهید برای این موضوع فداکاری داشته باشید. اگر برای این مسئله آماده هستید زمان آن رسیده است که رشته اسکیت را به صورت جدی دنبال کنید و پله های ترقی را یک به یک بپیمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *