احیای پیست اسکیت یخ آزادی

مربیگری تخصصی استعدادیابی اسکیت
جولای 22, 2020
رئیس انجمن اسکیت رولبال
جولای 24, 2020

در گفت و گویی که خبرگزاری برنا (پرفام ذاکرانی) با جناب کاوه صدقی داشتند، بیانات ایشان در مورد پیست اسکیت یخ به اشتراک گذاشته شد.

آقای کاوه صدقی سرمربی تیم ملی اینلاین هاکی پیست یخ ایران مال را به عنوان استاندارد ترین پیست یخ ایران معرفی کردند که به همت سرمایه گذاران این بخش به سرانجام رسید. به همت افراد زیادی، ایران توانست در مسابقات رسمی IIHF شرکت کند. (IIHF همان فدراسیون جهانی اسکیت هاکی روی یخ می باشد.)

اکنون نیز پروژه ایران مال توسط ملی پوشان رشته ایلاین هاکی اداره می شود تا روح قهرمانی در آن جریان داشته باشد.

با برنامه ریزی دقیق ایران در زمینه اسکیت یخ نیز مقام آور خواهد بود. در گذشته زمین یخ حرفه ای در مجموعه ورزشی آزادی وجود داشت که به علت عدم شناخت مناسب از این رشته، این زمین به فعالیت های دیگر ورزشی و حتی به برگزاری مجالس عروسی دسته جمعی تبدیل شد. این زمین حدود 50 سال پیش تاسیس گردید تا میزبان مسابقات آسیایی باشد. یک سالن با ظرفیت 12000 هزار تماشاگر که هیجانی عظیم در آن می توانست در جریان باشد. این زمین هنوز یکی از زمین های استاندارد دنیا به شمار می آید و رشته های مختلف یخ در آن قابل اجرا می باشند.

چه بسا اسکیت یخ می توانست بسیار پیش تر آغاز گردد و حضور تیم های ملی ایران در این زمینه تاثیرگذار تر باشد. در سال 85 با همت مسئولین وقت دو هفته این پیست بازگشایی شد اما به دلیل هزینه هایی که به همراه داشت باز به کناری گذاشته شد و هم اکنون نیز فعال نمی باشد.

جناب کاوه صدقی بیان داشتند: بازگشایی پیست یخ آزادی در حدود یک ماه امکان پذیر می باشد و امیدواریم این مهم انجام شود.

امید می رود اهمیت به رشته اسکیت روی یخ بیش از پیش باشد و مسئولان از فعالان رشته اسکیت اینلاین برای رشد و توسعه رشته یخ بهره ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *