همه چیز درباره اسکیت نمایشی و اسکیت هنری

مراحل رشد در رشته اسکیت فری استایل
ژوئن 12, 2020
اینلاین هاکی یا ب کمپلکس؟
ژوئن 16, 2020

شاید بتوان رومانتیک ترین رشته تخصصی اسکیت را رشته اسکیت نمایشی یا هنری دانست.

در این رشته ورزشکاران تلاش می کنند تا حرکات تکنیکی و دشواری که در طی سال های متمادی سعی در یادگیری آن داشته اند را به بهترین شکل ممکن و طی یک برنامه هماهنگ و موزون در مدت زمانی مشخصی، هماهنگ با موزیک به اجرا در آورند.

برای ورود به این رشته شما باید ابتدا دوره های پایه اسکیت را به صورت کامل در آکادمی اسکیت گذرانده باشید که تسلط کامل روی حرکت کراس اور و کراس بک از هر دو جهت چپ و راست لازمه اصلی ورود شما به رشته اسکیت نمایشی می باشد.

اسکیت نمایشی (هنری) در سه شکل مختلف (اسکیت پاتیناژ، اسکیت نمایشی کواد و اسکیت نمایشی اینلاین) قابل اجرا بوده که تفاوت اصلی آنها در فریم استفاده شده در زیر بوت های این رشته می باشد. این سه شکل در مسابقات هرگز در کنار یکدیگر قرار نخواند گرفت و مسابقات اسکیت نمایشی در هر سبک به صورت جداگانه از یکدیگر برگزار می شود.

اسکیت پاتیناژ بر روی یخ بوده و در آن از فریم های تیغه ای مخصوص برای یخ استفاده می شود.

اسکیت نمایشی کواد داخل سالن بوده و فریم مورد استفاده در این اسکیت ها به صورت چهار چرخ بوده که در آن دو چرخ به صورت موازی در جلو و دو چرخ موازی در عقب این فریم نصب شده اند.

اسکیت نمایشی اینلاین نیز داخل سالن بوده و فریم های استفاده شده برای این شاخه به صورت خطی می باشد.

اسکیت های اینلاین یا کواد به دلیل وجود چرخ ها و بلبرینگ ها و پیچ های اضافه، نسبت به فریم های تیغه ای پاتیاژ کمی سنگین تر بوده، همچنین  به دلیل بالا تر بودن سطح اصطحکات در اسکیت های داخل سالن نسبت به یخ، انجام حرکات آن ها سخت تر می باشد و نیازمند اعمال قدرت بیشتری از سوی ورزشکاران اسکیت های نمایشی داخل سالن می باشد.

در سال 2002 و در شهر ووپرتال در کشور آلمان، اولین مسابقه جهانی اسکیت نمایشی اینلاین تشکیل شد. مسابقات رشته اسکیت نمایشی اینلاین در سطوح مختلف و در هر سطح، در رده های سنی متفاوت  برگزار می شود تا افراد با سنین و مهارت های متفاوت با ورزشکارانی در سطح و محدوده سنی خود به رقابت بپردازند. افرادی که تازه وارد رشته اسکیت نمایشی شده اند بعد از گذشت شش ماه تا یک سال می توانند در سطح چهار مسابقات که پایین ترین سطح در مسابقات اسکیت نمایشی می باشد شرکت نمایند.

برای درک بهتر حرکات اسکیت نمایشی و اجرای آنها داشتن کفش تخصصی این رشته جزو ملزومات آن می باشد همچنین شرکت در تمام سطوح مسابقات این رشته فقط با کفش تخصصی اسکیت نمایشی امکان پذیر می باشد، ولی این به این معنی نیست که تا قبل از تهیه یک اسکیت نمایشی شما امکان ورود به این رشته را نخواهید داشت. بله، اگر از ابتدا با کفش تخصصی وارد این رشته شوید این امر صد در صد به نفع شما خواهد بود ولی برای شروع و برای کسانی که تهیه کفش تخصصی نمایشی کمی با سختی برای آنها قابل انجام است باید این امید را بدهیم که شما می توانید با اسکیت های معمولی نیز وارد این رشته شوید و تمرینات  پایه خود راشروع کنید. اما این وضعیت خیلی طول نخواهد کشید و رفته رفته نیاز شما به تهیه کفش تخصصی بیشتر می شود. به زبان ساده تر تا حدود دو ماه می توانید با اسکیت های معمولی به انجام تمرینات بپردازید و بعد از مدت، سطح شما از سطح اسکیت معمولیتان بالا تر رفته و انجام تمرینات کمی دشوار تر فقط با اسکیت های تخصصی نمایشی قابل اجرا می باشد.

اینها اطلاعاتی است که برای تصمیم گیری صحیح در مورد اسکیت نمایشی به آن نیاز خواهید داشت. اما برای تصمیم گیری صحیح در این مورد حضور در یک آکادمی اسکیت معتبر بسیار کمک کننده خواهد بود و شما را از حرکت در مسیر اشتباه حفظ می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *