اینلاین هاکی یا ب کمپلکس؟

همه چیز درباره اسکیت نمایشی و اسکیت هنری
ژوئن 15, 2020
شروع اسکیت سرعت و چالش ها
ژوئن 18, 2020

این یک مقاله ورزشی است نه دارویی!!

ویتامین ب در هشت خانواده مختلف بوده که هر یک تک به تک مکمل بسیار مفید برای بدن ما می باشد و شامل تیامین (ب1)، ریبوفلاوین (ب2)، نیاسین (ب3)، اسید پانتوتینک (ب5)، پیریدوکسین (ب6)، بیوتین (ب7)، اسید فولیک (ب9) و کبالالین (ب12) می باشد. ب کمپلکس ویتامینی متشکل از تمامی هشت خانواده ویتامین های ب بوده و خاصیت هر هشت حالت ب را دارد.

شاید بپرسید “خب این چه ارتباطی با یک سایت تخصصی دررابطه با ورزش اسکیت دارد !!”

در رشته های تخصصی اسکیت شما شاهد قدرت و سرعت در رشته سرعت، ظرافت و حرکات چشم نواز در رشته نمایشی، قدرت و حرکات نمایشی در رشته فری استایل و حرکات تیمی در رشته رول بال و همچنین انجام حرکات انفرادی در همه رشته های اسکیت هستید، رشته اینلاین هاکی ب کمپلکس در اسکیت می باشد. شما در اینلاین هاکی پکیجی از قدرت، سرعت، تاکتیک، تکنیک و ظرافت در عین خشونت را شاهد خواهید بود.

اگر یک بازی حرفه ای هاکی را به طور کامل تماشا کنید در هر ثانیه از بازی یکی از ویژگی هایی که در بالا به آن اشاره کردیم دیده می شود، این فوق العاده است!

یکی از بازیکنان از انتهای زمین خود، توپ را با تکنیک و حرکات انفرادی خیره کننده حمل می کند، بازیکنان حریف را یکی یکی دریبل کرده و به وارد زمین حریف می شود تا تیم را از فشار خارج کرده و در عین حال شانس خود و تیم را برای گل زنی امتحان کند، در این حالت هم تیمی های او برای ضد حمله و پوشش بازیکن هم تیمی خود با سرعت به جلو حرکت می کنند، شوتی مرگ بار به سمت دروازه حریف روانه می شود که با عکس العمل دروازه بان توپ به تیرک دروازه اصابت کرده و صدای تیرک در کل سالن پیچیده می شود، در همین لحظه یکی از بازیکنان تیم حریف توپ را به مالکیت تیم خور در آورده و در تدارک ضد حمله ای سرعتی بر می آید و در کسری از ثانیه با پاس های سریع توپ را به نزدیکی دروازه تیم مقابل می رسانند و با یک شوت دقیق …

تمام این هفت خط شاید توصیفی از 10 ثانیه یک بازی هاکی باشد. سرعت این بازی به حدی بالا بوده که اگر اولین بار به دیدن یک مسابقه هاکی بروید مدام توپ را گم می کنید و فقط بعد از خوشحالی بازیکنان و طرفداران تیم ها متوجه رد و بدل شدن گل ها خواهید شد. اما ناامید نباشید رفته رفته چشم شما به سرعت بازی هاکی عادت می کند و بعد از آن، دیگر دیدن مسابقات فوتبال یا بسکتبال در نظر شما کند و حوصله سر بر خواهد بود.

کسانی که این رشته را از دور دیده و اطلاعات کافی در رابطه با آن ندارند، هاکی را یک ورزش خطرناک می دانند و در قالب یک فرد آگاه و دلسوز از ورود افراد علاقه مند به این رشته جلوگیری کرده و تا می توانند برای آن تبلیغات منفی انجام می دهند. با این وجود ما تمام تلاش خود را برای بالا بردن آگاهی عمومی از این رشته و معرفی صحیح آن به افراد انجام خواهیم داد و امیدواریم با انجام این وظیفه، افراد مخالف با این رشته را زودتر از دیگران وارد این رشته کنیم.

به دلیل سرعت بسیار بالا و برخورد های احتمالی بازیکنان هاکی با یکدیگر یا زمین و یا برخورد توپ با بدن آنها، بیشترین لوازم ایمنی در اسکیت را رشته هاکی دارا می باشد و می توان به صورت مستند گفت که میزان آسیب دیدگی در این رشته از سایر رشته ها کمتر نیزمی باشد.

اولین وسیله ایمنی که هاکی بازان می پوشند شلوارک و پد سینه می باشد. ای دو وسیله که با ابر های فشرده پوشیده شده اند در بالا تنه از قفسه سینه، ستون فقرات و کتف و در پایین تنه از کمر تا زانو را محافظت می کند.

وسیله بعدی آرنج بند بوده که با ابر فشره و پلاستیک فشرده، از پشت آرنج تا مچ دست ها را پوشش می دهد. بعد از آن دستکش ها می باشند که به صورت کامل تمام پشت دست و انگشتان را محافظت می کنند.

در قسمت پایین تنه بعد از شلوارک گارد پا بسته می شود که از بالای زانو تا مچ پا را کاملا مورد حمایت قرار داده و بعد از آن اسکیت هاکی پوشیده می شود. در قسمت سر هم بازیکنان از کلاه هاکی که مخصوص این رشته می باشد استفاده می کنند که کل قسمت سر و صورت را در برابر ضربات احتمالی محافظت می کند. و روی همه این لوازم شلوار و پیراهن مخصوص پوشیده می شود.

پس با خیالی راحت می توانید در مورد ورود به این رشته فکر کنید و فرصت چشیدن لذت تمام نشدنی فعالیت در رشته هاکی را به خود هدیه دهید. البته تمامی این موارد وابسته به این مسئله است که آیا بخواهید این مسیر را به طور علمی دنبال کنید یا صرفا به چشم یک تفریح به آن بنگرید. نگاه علمی به یک موضوع ورزشی می تواند آینده ای روشن را برای شما ترسیم کند. نگاهی که در یک آکادمی اسکیت قابل پیگیری است که زیر نظر فدراسیون استانداردهای لازم را کسب کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آکادمی اسکیت که زیر نظر آقای وحید شجاعی فعالیت دارد در ارتباط باشید و اطلاعات به روز را دریافت کنید. سابقه طولانی مدیریت ایشان در زمینه آموزش اسکیت و مدیریت تیم های حرفه ای، نویدبخش آینده ای موفق برای شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *