شروع اسکیت سرعت و چالش ها

اینلاین هاکی یا ب کمپلکس؟
ژوئن 16, 2020
کفش اسکیت سرعت متفاوت ترین
ژوئن 21, 2020

اگر افراد کم سن و سالی که وارد ورزش اسکیت شده اند و تا حدودی مهارت در راه رفتن و دور زدن را کسب کرده اند را در زمان تمرینات مورد بررسی قرار دهید، مسابقه دادن با همکلاسی های هم سن و سال خود و یا با مربیان خودشان، اولین انگیزه در آن ها برای اسکیت سواری می باشد. بسیاری از مربیان بخش پایه از همین مسابقه دادن ها به صورت کنترل شده، برای تشویق و انگیزه دادن جهت راه رفتن و اسکیت کردن نو آموزان خود استفاده می کنند. شاید همین دو دلیل کافی باشد تا وقتی این افراد، رشته تخصصی اسکیت سرعت را از نزدیک می بینند و با یک کاراکتر رقابتی با لباس های ویژه و عینک و کلاه و اسکیت سرعت روبرو می شوند، در کسری از ثانیه عاشق این رشته شده و احساس اینکه رویا های ذهنی آن ها به واقعیت نزدیک شده خواب و خوراک را از آن ها گرفته و تمام توجه و نگاه آن ها را به سمت این رشته خیره نگه می دارد.

دست به نقد ترین مدال ها در رشته اسکیت سرعت می باشد و اگر تصاویر قهرمانان رشته های مختلف اسکیت را در زمان دریافت مدال طلا کنار یکدیگر قرار دهید خواهید دید عمیق ترین لبخند ها و شادی ها متعلق به قهرمانان رشته اسکیت سرعت است. این موضوع را شاید بتوان به رقابتی تر بودن و انفرادی بودن این رشته مربوط دانست.

اگر خود شما و یا فرزندتان یکی از افراد تازه وارد به رشته سرعت هستید و یاعلاقه مند شده و قصد ورود به این رشته را دارید، دانستن یک نکته برای شما بسیار بسیار ضروری است. در زمان گذراندن دوره پایه، یادگیری حرکت جدید و احساس پیشرفت برای شما هر هفته و یا کمتر از آن امکان پذیر بود ولی پیشرفت و احساس رضایت در تمامی رشته های تخصصی بسیار کند خواهد بود. از این رو نباید زود خسته شده و به اصلاح جا بزنید. افرادی که وارد رشته های تخصصی و مشخصا رشته اسکیت سرعت می شوند باید همانطور که وارد یک رشته حرفه ای شده اند، رفتار و روحیه حرفه ای نیز داشته باشند و با صبر و حوصله قدم به قدم در این رشته ها فعالیت نمایند.

اولین سوالی که همه افراد به طور مداوم و در جلسات اولیه با چشمان از عشق بزرگ شده از مربیان سرعت خود می پرسند این است که “ما کی با اسکیت سرعتی بازی می کنیم ؟؟؟” یکی از علاقه مندی های افراد مخصوصا افراد کم سن و سال در رشته سرعت، اسکیت سواری با اسکیت های تخصصی سرعت می باشد و پاسخ مربیان سرعت اغلب چیزی است که آن ها را دلسرد می کند: “فعلا زوده باید بیای با همین کفشا تا وقتش برسه بهت بگم”. روحیه حرفه ای که به آن اشاره کردیم در چنین مواقعی باید دیده شود و نه تنها نباید دلسرد شد بلکه باید با تلاش و زحمت بیشتر به هدف اولیه که صلاحیت استفاده از کفش اسکیت سرعت می باشد نزدیک تر شد. در اینجاست که نقش پدر و مادر پررنگ می شود و باید در حفظ روحیه فرزندان خود تلاش کنند تا آنها دلسرد نشوند.

 به توصیه تمام مربیان حرفه ای رشته سرعت، در اوایل کار شما باید با اسکیت های معمولی شروع به تمرینات کنید و بعد از کسب مهارت های لازم و یادگیری و رعایت استایل اسکیت کردن در این رشته و با تشخیص مربی اقدام به تهیه این کفش ها نمایید. برای تهیه کفش شما به حدود شش ماه تا یک سال تمرین مستمر نیاز دارید. این شش ماه اختلاف به میزان دقت شما در تمرینات و پشتکار تان بستگی دارد و مثل قوانین زندگی هرچقدر بیشتر تلاش کنید بیشتر موفق خواهید شد.

بعد از گذراندن دوره پایه رشته سرعت لحظه موعود فرا رسیده و شما می توانید صاحب یک اسکیت تخصصی سرعت شوید و این دور از ذهن نیست که در اوایل، شب ها با اسکیت خوابیده و صبح ها بعد از بیدار شدن اولین کار شما چک کردن آن ها باشد.

بعد از پوشیدن کفش های تخصصی اسکیت سرعت تمام معادلات شما در مورد اسکیت کردن تا حدودی بهم خواهد خورد. اسکیت های تخصصی سرعت ساق نداشته و چرخ های بسیار بزرگ تری نسبت به اسکیت های قبلی شما دارند، به همین دلیل کنترل آن ها کمی دشوار بوده و نیاز به مهارت هایی دارند که شما هنوز آن ها را کسب نگرده اید و در اولین تجربه، شما را کمی گیج خواهند کرد. از همین رو تمرکز تمرینات در این دوره روی کسب مهارت حرکتی بر روی اسکیت های سرعت و نحوه حرکت صحیح پاها با این کفش ها خواهد بود و بعد از کسب مهارت و تسلط بر آن، تمرینات کمی تخصصی تر شده و بالا بردن استقامت شما، آموزش تکنیک ها و رعایت دقیق آن ها ازسوی مربی بیشتر مد نظر قرار خواهند گرفت تا به شرایط مسابقه نزدیک تر شده و آماده انجام اولین مسابقه رسمی خود شوید.

مسابقات اسکیت سرعت در دو دسته کلی مسابقات پیست کوچک (پیست ترک) و مسابقات پیست بزرگ (پیست جاده) تقسیم می شود که هرکدام دارای زیر شاخه های مختلفی می باشند.

تمامی این آموزش های که شامل آموزش پایه و تخصصی اسکیت سرعت می باشد، همچنین دریافت راهنمایی در زمان تهیه اسکیت تخصصی سرعت و ورود به مسابقات اسکیت سرعت در یک آکادمی اسکیت معتبر در دسترس شما عزیزان خواهد بود. نیازی نیست تا در همه زمینه های تحقیق کنید، کافی است تحقیقات را برای روی یافتن یک آکادمی اسکیت مناسب متمرکز کنید تا باقی سوالات شما را پاسخگو باشد و انرژی شما صرف یادگیری و تمرینات شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *