مراحل پیشرفت در رشته اسکیت

ورزش تیمی یا ورزش انفرادی
مارس 18, 2024
فروشگاه اسکیت
مارس 30, 2024

اسکیت و پیشرفت در آن

سوال بسیاری از افراد این است که برای پیشرفت در رشته اسکیت چه مراحلی باید طی شود؟ چه مواردی لازم و چه مواردی غیر ضروری است؟ برای دستیابی به بیشترین موفقیت، کدام مسیر را باید برگزید؟ در کدام آکادمی اسکیت ثبت نام کرد؟ آیا می‌توان مراحل اولیه را به صورت انفرادی و با فیلم‌های آموزشی پیش و در مراحل بعد به سراغ مربی رفت؟ کجا نقطه عطف آموزش اسکیت است؟ اگر آموزش‌ها به صورت حرفه‌ای دنبال شود، می‌توان به حضور در مسابقات رسمی کشوری و جهانی امیدوار بود؟

نقطه شروع

قطعا هرکاری نقطه شروعی دارد. اسکیت نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای موفقیت در تمامی قسمت‌های آن به برنامه‌ریزی دقیق نیاز می‌باشد. این برنامه‌ریزی نیز باید توسط یک متخصص صورت گیرد تا بالاترین بازدهی بدست آید. اسکیت رشته‌ای است که تعادل میان تمامی قسمت‌های بدن را می‌طلبد. جسم و ذهن شما باید در یک هارمونی قرار گیرند تا بتوانید بهترین خروجی را دریافت نمایید. اسکیت ورزش فراحسی است و زیبایی آن نیز در همین است که هر کس می‌تواند از آن برداشتی داشته باشد و زیبایی و ظرافت حرکت‌های آن را بازتعریف کند و بینندگان از دیدن آن لذتی مضاعف ببرند.

همین تفاوت‌ها پایانی بی‌پایان برای آن پدید آورده است که بیننده را مشتاق می‌کند در تمام ثانیه‌های برنامه چشم از بازیکنان بر ندارد. او را با دقت تماشا کند تا بتواند لذتی تام ببرد. نکته جالب این است که این زیبایی و ظرافت تنها مربوط به رشته اسکیت نمایشی یا همان رشته اسکیت هنری نیست. اگر شما بیننده مسابقات و یا حتی تمرینات رشته‌های اسکیت هاکی و اسکیت سرعت نیز باشید باز هم میخکوب صحنه‌های بدیع آن می‌شوید. شیفته سرعت، قدرت، هماهنگی و یکپارچگی بازیکنان می‌شوید و حتی گهگاهی بدن شما نیز بی‌اراده به حرکت در می‌آید.

زیبایی‌های اسکیت

پس اگر بخواهیم شروع رشته اسکیت را بازبینی کنیم شاید باید بگوییم تماشای دقیق حرفه‌ای‌ها در این رشته بسیار مهم است. ابتدا باید حس اسکیت را درک کرد، زیبایی‌های آن را مشاهده نمود تا بتوان تصمیم گرفت که آیا این مسیری است که بخواهم برای باقی عمر طی کنم. نکته جالب این است که حس سرعت و هیجان، کودکان را بی‌اراده به سمت این ورزش جذاب سوق می‌دهد. شما نیاز به هیچ انگیزه اضافی برای ورود آن‌ها به این رشته ندارید.

کودکان از سنین پایین عاشق این رشته می‌شوند. تنها چیزی که برای تضمین موفقیت آن‌ها لازم است، حضور در کلاس‌های یک آکادمی اسکیت، برنامه منظم برای حضور در تمرینات و پشتیبانی مالی برای تهیه تجهیزات می‌باشد. بدون هریک از این موارد می‌توانید مطمئن باشید که کار در جایی متوقف خواهد شد. البته اگر از این مسئله بگذریم که شاید در صورت عدم رعایت مورد اول و سوم حتی امکان وارد آمدن آسیب نیز جدی می‌شود.

آکادمی اسکیت

آکادمی اسکیت به صورت حرفه‌ای آموزش اسکیت در شاخه‌های مختلف را صورت می‌دهد و نکته مهم نظارت فدراسیون اسکیت بر فعالیت‌های این نهاد می‌باشد. مربیان نیز برای فعالیت رسمی مجبور هستند تا مدارک لازم برای مربیگری را دریافت نمایند و این خیال هنرجویان اسکیت را آسوده می‌کند که در مسیری حرفه‌ای گام نهاده‌اند. خطر رعایت نکردن این گام بویژه برای کودکان خردسال آسیب‌رسان خواهد بود. بدین‌ترتیب ممکن است آسیب‌های جدی به آن‌ها وارد شود که در سال‌های آینده همراه او باقی بماند. خرید تجهیزات بی‌کیفیت نیز از همین جنس است. باور غلط این است که ابتدا با یک جنس ارزان شروع کنند و سپس در صورت علاقه‌مندی، اجناس با کیفیت‌تر تهیه نمایند. اشتباه همینجاست و تجهیزات بی‌کیفیت خود باعث بی‌علاقگی فرد به رشته اسکیت می‌شود  زیرا لذتی که باید منتقل نمی‌شود و از طرفی ممکن است دردهای مزمن را بوجود آورد.

وبسایت وحید شجاعی

در این زمینه و نحوه انتخاب مربی مناسب، وبسایت وحید شجاعی، مقالات متعددی را منتشر کرده است تا شما عزیزان بتوانید، با کیفیت بالا آموزش اسکیت را دریافت نمایید و برای برنامه‌ریزی در مورد آن بینشی عمیق داشته باشید. تهیه مطالب تماما از دانش مورد تایید فدراسیون اسکیت، فدراسیون جهانی اسکیت، وبسایت‌های معتبر خبری اسکیت و کتاب‌های آموزشی اسکیت فراهم آمده است تا دسته‌بندی کامل و دقیقی از آنچه مورد نیاز علاقه‌مندان است وجود داشته باشد. وبسایت با دلسوزی فراوان و از سال 1398 مشغول به فعالیت بوده است و تقریبا مطلبی در مورد اسکیت نیست که نتوانید در آن بیابید.

رشته اسکیت پایه و اسکیت تخصصی

بعد از اینکه قدم اولیه به درستی برداشته شد و آموزش پایه به متقاضی منتقل گردید نیاز به تعیین رشته تخصصی اسکیت پدید می‌آید. در این زمینه نیز مربی استعدادیاب باید اظهار نظر کند. برای این مورد هم توان بدنی بازیکن، هم علاقه‌مندی او و همان توان مالی‌اش مطرح می‌باشد. باید در هر رشته‌ای که مشغول می‌شود بتواند آن را به‌صورت دنباله‌دار ادامه دهد. در صورت نیاز به لوازم اسکیت جدید بتواند آن‌ها را تهیه نماید. همچنین برای سفرهای کشوری و جهانی برای مسابقات اسکیت آماده باشد. این یک مسیر است و یک اتفاق یک شبه نیست و باید برای آن آماده بود. مخصوصا برای کودکان و نوجوانان، والدین نقش بسیار موثری در دستیابی به موفقیت خواهند داشت. آن‌ها هستند که با القای روحیه مناسب، تهیه تجهیزات مورد نیاز و حمایت‌های بی‌دریغ خود مسیر رشد و ترقی فرزندشان را هموار می‌کنند.

برنامه‌ریزی دقیق در رشته اسکیت

اسکیت ورزشی است که به دلیل جذابیت‌های بالایش، اغلب افراد مسیر اصلی را گم می‌کنند و درگیر بی‌نظمی و بی‌برنامگی می‌شوند. پیگیری مداوم و شرکت در تمرین‌ها باعث می‌شود که شما در تکنیک‌های فراگرفته شده، مهارت کسب نمایید و آینده روشن را رقم بزنید. بدانید که رشته اسکیت نیز مانند بسیاری از رشته‌ها به صورت پله پله پیش می‌رود و هماهنگی با مربی و آکادمی اسکیت یک شرط لازم و ضروری برای موفقیت می‌باشد.

حرف پایانی

همین امروز با مطالعه صفحات اصلی وبسایت وحید شجاعی در مورد اسکیت بدانید، قوانین فدراسیون اسکیت را فرا گیرید و برای ترقی در رشته اسکیت برنامه‌ریزی نمایید. اگر تعهد به این مسیر را داشته باشید و علاقه مورد نیاز نیز شکل گرفته باشد، تنها در خدمت یک مربی با تجربه و آشنا به دانش روز بودن مهم است که آکادمی اسکیت این مورد را نیز برای شما فراهم آورده است تا بی‌دغدغه بر روی تمرینات خود تمرکز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *