آموزش در باشگاه های اسکیت

شرکت در دوره های بین المللی رشته اسکیت
جولای 1, 2023
چالش خرید کفش اسکیت
جولای 18, 2023

از جمله ورزش هایی که ممکن است هر فردی را وسوسه کند تا برای فعالیت در آن ورزش کفش به پا کند و وارد زمین شود رشته اسکیت می باشد. تصور همه بر این است که اسکیت رشته ای ساده است و اگر کفش اسکیت را به پا کنند و خود را کمی محکم نگه دارند می توانند از پس حرکت روی آن بربیایند اما این تصوری نابجا می باشد. اگرچه رشته اسکیت به نظر ساده می رسد و با حرکات روانی که بازیکنان از خود نشان می دهند افراد تمایل پیدا می کنند تا این رشته را از نزدیک و در درون پیست اسکیت امتحان کنند اما در عمل افراد با دشواری های بسیار و پیچیدگی در حرکات رو به رو خواهند بود بدان معنا که فرد به تنهایی و با تکیه بر توان فردی نمی تواند اسکیت را به ورت عملی پیش ببرد.

آموزش اسکیت در جای جای دنیا به صورت آموزشی اصولی می باشد و برای حضور در آن باید آموزش هایی پایه ای و اساسی را فرا گرفت که هم برای بهبود کیفیت آموزش به کار برده می شود و هم برای بهبود سلامت افراد در نظر گرفته شده است. شاید برخی افراد بتوانند با استایلی بسیار بد خود را بر روی اسکیت حفظ نمایند اما آیا این استایل غیراصولی به او آسیب نخواهد زد؟ مطمئنا یک استایل اشتباه می تواند تبعات بد و آسیب های جدی را به همراه داشته باشد همچنان که مشاهده می کنیم که برخی کودکان نیز به دلیل عدم توجه والدین در مسیر آموزش اشتباه قرار می گیرند و به این صورت اسکیت را دنبال می کنند که در نهایت به آسیب های بدنی می انجامد و به همین صورت این ورزش جذاب را ترک می کنند.

رشته اسکیت چون بر روی چرخ صورت می گیرد و کنترل آن ها برای افراد دشوار می باشد و در واقع به دست آن ها نمی باشد مراقبت های ویژه ای را برای یادگیری تکنیک های اسکیت طلب می کند و شما باید به صورت محتاطانه به سمت آموزش اسکیت حرکت نمایید. در روزهای اول هرچه بادقت تر این کار را انجام دهید در آینده خروجی بهتری را دریافت خواهید کرد. برخی بر این باورند که دریافت این آموزش ها کار ترسوها است و من خود توانایی این را دارم که از پس اسکیت سواری بربیایم که البته این باور بسیار اشتباه و غلط است و خروجی آن جز آسیب های جدی و استایل بد نخواهد بود.

یادگیری اصولی رشته اسکیت مراحلی دارد که باید آن را زیر نظر یک مربی متخصص و باتجربه و در یک آکادمی اسکیت یا باشگاه اسکیت فرا گرفت. این موارد برای اینکه بتوان اسکیت را به صورت حرفه ای و اصولی دنبال کرد لازم و ضروری می باشد تا در آینده بتوانیم فعالیت خود را به عنوان یکی از بازیکنان حرفه ای رشته اسکیت و یا یکی از مربیان فعال در اسکیت ادامه دهیم. در این زمینه فدراسیون اسکیت نیز با جدیت امر را دنبال می کند و آموزش اسکیت به صورت حرفه ای در این مرکز در حال انجام می باشد. مربیان از سراسر کشور برای آن که بتوانند آموزش اصولی و حرفه ای را دریافت نمایند در فدراسیون اسکیت ثبت نام می نمایند و در کنار تکنیک ها و یادگیری های عملی که فدراسیون اسکیت بر اساس استاندارهای فدراسیون جهانی اسکیت است مواردی  در زمینه روانشناسی، مربیگری و فیزیولوژی بدن را نیز به متقاضیان آموزش می دهد. این پکیج که به صورت کامل در اختیار افراد قرار می گیرد باعث می شود تا فردی که در زمین حضور دارد به عنوان یک متخصص محسوب گردد تا اگر آسیبی ایجاد شد به آن رسیدگی نماید که البته منظور رسیدگی سطحی می باشد. یا اگر فردی ناراحتی داشت یا کودکی تمایلی به اسکیت کردن نداشت بتواند از پس این موارد برآید. یا شاید لازم باشد تویه هایی را به والدین منتقل نماید و در نهایت آموزش صحیح، اصولی و حرفه ای می باشد که بر اساس داده های فدراسیون جهانی اسکیت است.

البته باید در نظر داشته باشید که این مدرک ها به سادگی قابل دسترس نمی باشد و برای به دست آوردن آن باید آموزش ها فشزده ای در طی چند روز صورت گیرد. مربیان متقاضی نیز باید این آمادگی را داشته باشند تا موارد امتحانی را به خوبی پشت سر بگذارند. موارد امتحانی گاهی در ده یا حتی دوازده مورد انجام می گیرد و متقاضی باشد قابلیت پاسخگویی و کسب نمره در تمامی این موارد را داشته باشد. پس اگر قصد دارید تا رشته اسکیت را به صورت اصولی و حرفه ای دنبال کنید باید زیر نظر یکی از مربیانی که تحت آموزش و نظارت فدراسیون اسکیت قرار دارد را برگزینید. این مربی همان ابتدا نحوه ایستادن بر روی اسکیت را که از ابتدایی ترین مراحل است را به شما به صورت اصولی آموزش خواهد داد و پس از آن به شما می آموزد که چگونه بر روی اسکیت بایستید؟ چگونه تعادل خود را بر روی اسکیت حفظ کنید؟ چگونه با ضربه زدن بر روی زمین اصول اولیه را بیاموزید و اینکه چگونه قدم بردارید تا به مرور بتوانید آن را تبدیل به سرخوردنی متعادل و متقارن کنید.

این مراحل در نظر ساده می آیند اما یادگیری اصولی آن ها قطعا تلاش ویژه ای را می طلبد و همچنین اگر به صورت اصولی دنبال نشوند افراد در آینده با مشکلات اساسی رو به رو خواهند شد. اما اگر به درستی این اصول دنبال شوند و فرد با تمرکز بر روی آن ها بارها و بارها تمرین کند این امید می رود که در آینده ای نه چندان دور بتواند بر روی اسکیت همچون بازیکنان حرفه ای حرکت داشته باشد. مطمئنا تکنیک های پیچیده تر نیاز به ممارست و تمرین بیشتری خواهد داشت و فرد بهتر است به صورت دنباله دار و بدون وقفه در کلاس های آموزشی شرکت نماید. البته تمرین های که خود فرد به صورت انفرادی انجام می دهد نیز نقش بسزا و تاثیر بسیار مهمی بر موفقیت او خواهد داشت. افراد پس از موفقیت در زمینه حرکات پایه ای زمان آن می رسد تا در کلاس های تخصصی رشته اسکیت حضور پیدا کنند و یکی از این رشته ها را برای ادامه مراحل حرفه ای خود در رشته اسکیت برگزینند که از جمله این رشته ها می توان به رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت رول بال، رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *