دلیل یادگیری اسکیت در آکادمی اسکیت

ورود به رشته هیجان انگیز اسکیت
ژوئن 10, 2023
شرکت در دوره های بین المللی رشته اسکیت
جولای 1, 2023

شما وقتی کلمه آکادمی به گوشتان برسد ناخودآگاه ذهنتان به سمت یک فضای آموزشی علمی خواهد رفت. از این رو زمانی که صحبت از یک آکادمی اسکیت به میان می آید مطمئنا با یک بحث علمی دنبال می شود اما شاید افراد با خود بگویند این چه ارتباطی با رشته اسکیت دارد و آیا صحیح است که برای رشته ای چون رشته اسکیت از نام آکادمی استفاده گردد؟

در جواب این سؤال باید گفت که بر خلاف تصور بسیاری از افراد رشته های ورزشی تماما بهصورت یک علم آموزش داده می شوند. می توان گفت که در تمامی دنیا رشته های ورزشی از حالت سرگرمی خارج شده اند و به شکل یک علم درآمده اند و توسط افراد دنبال می شوند. ورزش اسکیت خود به دوازده رشته تقسیم می شود که هر کدام از این رشته ها دارای شرایط خاص خود برای آموزش می باشند و در کنار آن نکات آموزشی خود را می طلبند، نیاز به اساتید باتجربه خود دارند و افرادی که به تمرین و ممارست در این رشته ها می پردازند نیاز دارند تا تجهیزات و لوازم مورد نیاز آن رشته را تهیه نمایند.

از این رو مشاهده می کنیم نمی توان با دیدی که در گذشته به ورزش وجود داشته است در زمان حال نیز به این مقوله نزدیک شویم. همچنین باید به این نکته نیز توجه گردد که تمامی فعالیت های ورزشی مستقیما با فیزیولوژی بدن، شرایط روانی و بسیاری فاکتورهای دیگر در ارتباط می باشد به همین دلیل نیاز به بررسی کردن آن به صورت یک علم را بیش از پیش مشخص می کند. پس اگر می خواهید شما نیز در شاخه اسکیت به فعالیت بپردازید و در آن اثر و نتیجه دریافت کنید لازم دارید تا به صورت آکادمیک رشته اسکیت را دنبال نمایید. یادگیری آکادمیک رشته اسکیت به این معناست که آموزش شما تحت نظارت فدراسیون اسکیت صورت می گیرد که فدراسیون اسکیت خود پیرو قوانین بین المللی فدراسیون جهانی اسکیت می باشد.

یک آکادمی اسکیت به صورت یک پکیج کامل رشته اسکیت را از صفر تا صد به شما آموزش می دهد یعنی شما در همان ابتدای کار که نیاز دارید تا خرید لوازم اسکیت همچون لوازم ایمنی و کفش اسکیت را انجام دهید آکادمی اسکیت در این زمینه نیز به شما کمک خواهد کرد. از همان ابتدا آکادمی اسکیت راهنمایی های لازم را به انجام خواهد رساند تا شما بتوانید خریدی موفق و بدون دشواری را داشته باشید تا اسکیتی خریداری نکنید که منجر به آسیب رسیدن به بدن شما گردد و یا در دراز مدت کیفیت خود را از دست بدهد و همچنین استفاده از لوازم ایمنی اسکیت باعث می شود تا بدن شما در برابر ضربات احتمالی ایمن باشد. این موارد نشان می دهد که یک آکادمی اسکیت چه نقشی در پیشبرد اهداف شما در رشته اسکیت خواهد داشت. همچنین برای یادگیری رشته اسکیت به صورت اصولی و پایه ای نیاز دارید در این مجموعه حاضر شوید تا بتوانید با کیفیت بسیار بالا به اسکیت سواری و اجرای حرکات پیچیده اسکیت بپردازید.

برخی افراد این تصور را دارند که بخش آموزش پایه اسکیت آنچنان اهمیتی ندارد و تنها در رشته های تخصصی است که این مسئله اهمیت پیدا می کند که این تصور، تصوری بسیار اشتباه خواهد بود و در این زمینه فدراسیون اسکیت سختگیری های بسیاری انجام داده است. در زمینه ارائه مدرک نیز فدراسیون اسکیت مربیانی را که تقاضای آموزش پایه اسکیت را دارند با سختی بسیاری روبرو می کند  تا افرادی بتوانند از این مرحله عبور کنند که تمامی شرایط لازم را دارا می باشند.

 پس باید در نظر داشته باشید که نه تنها باید وسائل مورد نیاز خود را از لوازم و تجهیزات باکیفیت انتخاب نمایید بلکه آموزش اسکیت را نیز با بالاترین کیفیت دریافت نمایید و این تصور را نداشته باشید که می توانید در پارکینگ خانه، پارک ها و بدون حضور یک مربی باتجربه نتیجه ای مطلوب را کسب نمایید. این حتی در مورد کسانی که برنامه ریزی آن ها تنها برای یادگیری اسکیت به دلیل تفریح و سرگرمی می باشد نیز صدق می کند که در این صورت نیز باید آموزش اسکیت را به صورت اصولی دریافت نمایند. در این زمینه سؤالی هست که باید در نظر گرفته شود و آن اینکه چه کسی می خواهد که برای انجام یک سرگرمی و داشتن تفریحی ورزشی بیماری بلندمدت و مزمن پیدا کند؟ از این رو به این مهم توجه کافی  داشته باشید و آن را از خاطر نبرید.

پس از اینکه وارد آکادمی اسکیت شدید و برنامه آموزشی خود را دریافت نمودید رشته های پایه ای و تکمیلی مطمئنا در ابتدای کار قرار دارد بدین معنا که شما باید بین دو تا پنج ترم به این کار بپردازید که البته این زمان با توجه به شرایط فیزیکی و بدنی متفاوت خواهد بود و ممکن است زمان بیشتری را نیز نیاز داشته باشد تا شما بتوانید شرایط حضور در یک رشته تخصصی خاص را فراهم آورید. برای مثال ورود به رشته اسکیت نمایشی بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود و برای اینکه شما بتوانید اصول اولیه این رشته را فرا گیرید مدت زمان زیادی را نیاز خواهید داشت. شما باید بتوانید تمامی فاکتورهای مورد نیاز از جمله فاکتورهای فیزیکی، بدنی و ذهنی این رشته جذاب را به دست آورید تا بتوانید در این رشته پیشرفت نمایید.

همچنین در زمان یادگیری اسکیت پایه شما از طریق مربی استعدادیاب بارها مورد آزمایش و تست قرار خواهید گرفت تا اگر شرایط ورود به یک رشته تخصصی را دارید این فرصت برای شما در نظر گرفته شود. البته شرایط بدنی، روحی، سن و سال و علاقه شما در انتخاب رشته تخصصی تاثیرگذار خواهد بود و مربی استعدادیاب نیز این موارد را برا شما در نظر خواهد گرفت تا انتخابی صحیح داشته باشید.

زمانی که شما رشته اسکیت تخصصی خود را انتخاب نمودید و از این بابت که می توانید کار را به صورت اصولی و حرفه ای پیش ببرید خیالی آسوده داشتید زمان آن است تا شما خرید کفش اسکیت تخصصی را به انجام برسانید. خرید کفش اسکیت تخصصی زمانی لازم می شود که شما می خواهید رشته اسکیت تخصصی را به صورت حرفه ای دنبال نمایید.

با خرید کفش اسکیت به وضوح شاهد تفاوت در اسکیت سواری خود خواهید بود و پس از حضور در رشته تخصصی و ادامه آن شما به مرحله می رسید که می توانید برای ورود به تیم های باشگاهی آکادمی اسکیت اقدام نمایید. حضوز شما در تیم های باشگاهی آکادمی اسکیت آینده ساز شما در رشته اسکیت نیز خواهد بود و شما می توانید از آن طریق پیشرفت های در سطح کشوری و جهانی را تجربه نمایید. رشته اسکیت دارای سه دسته الی رشته های اسکیت اینلاین، رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد می باشد که شما می توانید در آن ها به فعالیت بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *