ورود به رشته هیجان انگیز اسکیت

لزوم گسترش رشته اسکیت
ژوئن 2, 2023
دلیل یادگیری اسکیت در آکادمی اسکیت
ژوئن 20, 2023

آیا تاکنون به دنبال ورزشی بوده اید که بتوانید در آن هیجان را تجربه کنید؟ آیا به دنبال این هستید که هم هیجان و شورانگیز بودن یک ورزش را تجربه کنید و هم تصور آینده ای روشن را در آن رشته داشته باشید؟

اگر به دنبال یک ورزش تمام عیار هستید و می خواهید در کنار ورزش حرفه ای، تفریح و لذت نیز داشته باشید پیشنهاد ما به شما ورزش اسکیت می باشد. یکی از رشته های بسیار جذاب در سراسر دنیا رشته اسکیت می باشد و در ایران نیز سال هاست که این ورزش مورد توجه قرار گرفته است و در مدت زمانی کوتاه توانسته از بسیار ورزش های دیگر گوی سبقت را برباید. ورزش اسکیت به دلیل شادی بخش ب.دن و جذابیت بسیار بالای آن خانواده ها را بر آن داشته تا سرمایه گذاری عمیق تر و بهتری در این ورزش داشته باشند. همچنین مسئولان این ورزش با توجه به مقام هایی که اسکیت بازان ایرانی در مسابقات جهانی کسب کرده اند به فکر توسعه هرچه بیشتر ورزش اسکیت افتاده اند و این ورزش را جزو برنامه های اصلی خود قرار داده اند.

در این صورت است که می توانیم مطمئن باشیم رشته اسکیت که تاکنون افتخارات بسیاری کسب کرده است و با برنامه ریزی صحیح توانسته به قله های ترقی ورزش اسکیت دست پیدا کند در آینده نیز بتواند با همین انسجام و همبستگی به افتخارات خود بیافزاید. مطمئنا این رشته در ایران نوپا به شمار می رود و جای پیشرفت بسیار برای آن وجود دارد به این صورت که هم در مباحث پیشرفت داشته باشیم و سطح خود را بالاتر ببریم و هم بتوانیم در مسابقات اسکیت بین المللی خوش بدرخشیم. البته این بستگی به برنامه ای دارد که برای آن در نظر می گیریم و بنایی که سرمایه گذاری بر روی آن انجام می گیرد.

اگر دقت داشته باشید رشته های مختلف اسکیت در سال های گذشته توانسته اند پیشرفت مطلوب و قابل توجهی را داشته باشند که از آن دست می توان به رشته هایی همچون رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت فوتینز، رشته اسکیت اگرسیو و رشته اسکیت بورد اشاره نمود. تمام رشته های نام برده توانسته اند با کفش های اینلاین افتخارآفرین باشند و برای کشور به کسب مقام بپردازند. کفش های اینلاین کفش هایی می باشند که چرخ ها در یک راستا قرار گرفته اند و به صورت یک خط می باشند البته این نکته را در نظر داشته باشید که هر یک از رشته های تخصی اسکیت دارای کفش مخصوص به خود می باشد و حتی از نظر ظاهری نیز هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند.

اگر قصد شما برای ورود به رشته اسکیت این است که آن را به صورت حرفه ای دنبال نمایید مطمئنا در نهایت به سمت یکی از رشته های تخصصی اسکیت خواهید رفت و بدین صورت باید دیر یا زود کفشی را انتخاب نمایید که که مناسب ترین گزینه برای تمرینات شما باشد که البته با وجود یک مربی باتجریه در کنار خود و حضور در یک نمایندگی معتبر از نگرانی های شما برای انتخاب کفش مناسب و خرید کفش اسکیت کاسته خواهد شد و محصولی باکیفیت و قیمتی مناسب خریداری خواهید کرد.

یکی از مزیت های اصلی رشته اسکیت نسبت به دیگر ورزش ها، جذابیت و هیجان آن است که کودکان خردسال را به سمت خود می کشاند. آن ها علاقه مندند تا با سرعت حرکت کنند و با جنب و جوش بالایی که دارند از ورزش اسکیت بسیار استقبال می کنند. علاقه آن ها به این است که در یک رقابت با دوستان خود آن ها را شکست دهند و پی در پی در چالش قرار گیرند.

بدین صورت است که کودکان با انرژی بالا وارد این رشته می شود و با انرژی بالاتر به آن ادامه خواهد داد و اگر شما بتوانید یک برنامه منسجم و پشتیبانی کافی برای وی داشته باشید مطمئنا کودک شما با انگیزه ای که دریافت می کند می تواند به جایگاه ویژه ای در رشته اسکیت دست یابد. از آنجا که رشته اسکیت دارای رشته های بسیار مختلفی می باشد کودک شما انتخاب وسیعی پیش رو خواهد داشت بدان معنا که انتخاب وی تنها ختم به رشته های تفننی و سرگرمی نمی شود و او می تواند رشته اسکیت را به صورت کاملا حرفه ای در نظر داشته باشد. پس لازم است تا شما رشته های اسکیت را برای وی شناسایی کنید، آموزش های مورد نیاز را در یک آکادمی اسکیت و زیر نظر یک مربی باتجربه دنبال کند و پس از مشاوره تخصصی، فیزیک بدن، استعداد و اصلی ترین مورد علاقه ای که خود دارد رشته مورد نظر را انتخاب نماید تا بتواند در این رشته به بالاترین حد توان و نتیجه دست پیدا کند.

رشته اسکیت در سال های اخیر از رشد و درخششی دوچندان برخوردار بوده است که دلیل آن فراهم آمدن زیرساخت های آن می باشد و بازیکنان نیز از هر سن و سالی در تلاشند برای تشکیل تیم های ملی. یازیکنان با یکدیگر به تمرین می پردازند، چالش های کار را در کنار یکدیگر در نظر می گیرند، در رشته های انفرادی یا رشته های تیمی شرکت می کنند، برنامه آن ها توسط مربی باتجربه ست می شود و بدین صورت است که آن ها ملزومات و شرایط حضور در یک تیم حرفه ای را خواهند داشت. برای اینکه یک بازیکن یتواند به سطحی از حرفه ای گری دست پیدا کند تا در تیم های ملی و یا تیم های باشگاهی حضور داشته باشد این ادامه و پشتکار و تمرین های مکرر از ملزومات رشته اسکیت می باشد.

البته این نکته را نیز مورد توجه داشته باشید که رشته اسکیت علاوه بر رشته های اسکیت اینلاین دارای رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد می باشد که چند سالی است که فعالیت آن ها در فدراسیون اسکیت آغاز شده است و افراد می توانند جهت یادگیری این رشته ها نیز اقدام نمایند. رشته های اسکیت روی یخ عبارتند از رشته اسکیت سرعت روی یخ، رشته اسکیت نمایشی روی یخ، رشته اسکیت فری استایل روی یخ و رشته اسکیت هاکی روی یخ که به آیس هاکی معروف می باشد. همچنین رشته اسکیت کواد از رشته هایی تشکیل شده است که از آن دست می توان به رشته اسکیت رولر دربی، رشته اسکیت نمایشی کواد و رشته اسکیت رینک هاکی اشاره نمود.

در هر صورت شما می توانید بر اساس علاقه مندی خود و با حضور در یک آکادمی اسکیت که فعالیت آن زیر نظر فدراسیون اسکیت می باشد به یادگیری رشته اسکیت مورد نظر خود بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *