لزوم گسترش رشته اسکیت

تهیه لوازم و تجهیزات اسکیت
می 21, 2023
ورود به رشته هیجان انگیز اسکیت
ژوئن 10, 2023

یکی از ورزش های بسیار پرطرفدار در ایران و جهان رشته اسکیت می باشد که بسیاری از علاقه مندان به این رشته ورزشی هرساله اقدام به یادگیری آن می نمایند و چه بسا از میان همین افراد تازه کار، قهرمانانی به عرصه اسکیت راه پیدا کنند.

شاخه های رشته اسکیت بسیار گسترده شده اند و شما برای انتخاب شاخه مورد علاقه خود دردسر کمتری خواهید داشت. این امکانات  در گدشته بسیار محدود بوده است و شاخه های اسکیت و رشته های اسکیت نیز دارای محدودیت بوده اند و شما برای اینکه در زمینه اسکیت بتوانید فعالیت حرفه ای داشته باشید می بایست در رشته ای خاص به فعالیت ادامه دهید.

آغاز این کار با رشته اسکیت روی یخ بوده است که هم اکنون در دنیا از محبوبیت بسیاری برخوردار می باشد و رشته های مختلف آن برای طرفداران این رشته فراهم آورده شده است. ایران نیز توانست با ساخت یک زمین کاملا استاندارد برای تمرینات رشته اسکیت روی یخ وارد این عرصه گردد و شما نیز اگر علاقه مند هستید تا در رشته اسکیت روی یخ فعالیت داشته باشید می توانید به زمین آیس باکس که در بازار بزرگ ایران مال واقع شده است مراجعه نمایید.

اما باید بدانید که رشته های اسکیت تنها به رشته اسکیت روی یخ محدود نشدند و رشته های اسکیت کواد و رشته های اسکیت اینلاین نیز به پکیج های آموزشی اضافه شده اند. این مسئله باعث گردید تا افراد بتوانند در زمین های معمولی نیز به تمرین رشته اسکیت بپردازند و دیگر نیازی به زیرساخت های رشته اسکیت روی یخ نباشد. از همین رو با سرعت بسیار بالاتری این شاخه ها به رشد و پیشرفت خود ادامه دادند به ویژه رشته های اسکیت اینلاین که افراد بسیاری را به سمت خود جذب نمود تا در این رشته ورزشی به فعالیت خود ادامه دهند.

اما سؤالی که بسیار مورد توجه می باشد این است که چرا باید فعالیت در رشته اسکیت و نیز استعدادیابی این رشته ورزشی به صورت یک فرهنگ دربیاید؟ در حال حاظر رشته اسکیت یکی از جذاب ترین رشته های ورزشی در کل دنیا می باشد و مخصوصا کودکان تمایل بسیار زیادی دارند تا در این رشته ها به فعالیت مشغول گردند. همین مسئله سبب می گردد تا بتوان آموزش یک رشته ورزشی را از سنین پایین برای آن ها آغاز نمود که این امر باعث کسب نتیجه و موفقیت های بسیار بیشتری خواهد شد.

فدراسیون اسکیت نیز در این زمینه تلاش های بسیاری را صورت داده است و در سال های اخیر شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری از سوی این نهاد ورزشی بوده ایم و توانسته است زیرشاخه های رشته اسکیت را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد و همچنین تیم های ملی این شاخه ها را نیز تشکیل دهد که همین مسئله باعث جذب هرچه بیشتر افراد به سمت این ورزش هیجان انگیز شده است. البته فراهم آوردن زیرساخت های مناسب برای رشته های اسکیت اینلاین و رشته های اسکیت روی یخ نیز از فعالیت های مهم فدراسیون اسکیت بوده است که در سال های اخیر به آن نگاه ویژه ای داشته است.

این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه در آینده مربیانی بس حرفه ای در زمینه رشته اسکیت به فعالیت مشغول خواهند شد که می توانند نیروی جوان را با آموزش های صحیح و استاندارد خود به سمت درست این ورزش سوق دهند. این قبیل کارهای زیرساختی باعث می گردد تا رشد و توسعه و پیشرفت رشته اسکیت قابل توجه و باعث بالا رفتن هرچه بیشتر اعتبار ورزشی کشورمان به دید جهانی گردد.

فعالیت های فرهنگی نیز در زمینه رشته اسکیت صورت گرفته است که از آن قبیل می توان به فیلم بسیار زیبایی که در زمینه رشته اسکیت هاکی است اشاره نمود که سرگذشت ورزشکاران اسکیت هاکی بانوان کشور را به نمایش گذاشته است. نام این فیلم جایی برای فرشته ها نیست، می باشد که به خوبی پستی و بلندی هایی که بر سر راه یک ورزشکار حرفه ای در زمینه رشته اسکیت قرار دارد را به بیننده نشان می دهد از این رو شما می دانید که اگر وارد یک رشته ورزشی شوید چه سختی هایی خواهید داشت و همچنین چه لحظات خاطره انگیز و چه لحظات خوشی را نیز به همراه خواهد داشت.

این موارد همه باعث می گردد تا در ورزش اسکیت اتفاقات فرهنگی روی دهد یعنی ورزش اسکیت به جایی می رسد تا با خون مردم عجین گردد و مردم آن را جزوی از لازمه های زندگی خود در نظر بگیرند. همچنین باعث می گردد تا جوانان بسیاری به این رشته روی بیاورند و از میان آن ها قطعا استعدادهای بی نظیری کشف خواهد شد که باعث دگرگونی آینده این رشته ورزشی شوند.

اضافه شدن رشته اسکیت کواد در سال های اخیر نشانه دیگری است بر فعالیت ها و پیشرفت های روزافزون رشته اسکیت. در زمینه رشته اسکیت کواد به خصوص رشته رینک هاکی فعالیت های بسیاری از سوی سرپرست کمیته رینک هاکی انجام گرفته است و با تجربه بسیار زیادی که جناب وحید شجاعی در زمینه رشته اسکیت در سال های فعالیت خود داشته اند مطمئنا این مسیر نیز به شکوفایی هرچه بیشتر منجر می گردد.

رینک هاکی رشته ای بسیار محبوب در دنیا می باشد که به صورت گروهی انجام می گیرد و مسابقات المپیک و مسابقات جهانی آن نیز وجود دارد که نشانه ای از علاقه بسیاری از افراد به این شاخه از رشته اسکیت می باشد. ایران نیز اگر بتواند در زمینه رشته اسکیت رینک هاکی، تیم رینک هاکی قدرتمندی را ترتیب دهد می توان امیدوار بود تا در مسابقات جهانی افتخارآفرینی نیز داشته باشیم.

همچنین اگر بتوانیم باقی رشته های اسکیت را نیز آغاز نماییم و کلید فعالیت و آموزش آن ها را هم اکنون بزنیم قطعا در مدتی کوتاه شاهد رشد و پیشرفت هرچه بیشتر این رشته ها در تمام زمینه های رشته اسکیت خواهیم بود زیرا انجام این کارها به یک سری فعالیت های زیرساختی نیاز دارد که هرچه زودتر این زیرساخت ها عملی گردند چالش هایی که در آینده با آن ها روبرو می گردیم را ساده تر پشت سر می گذاریم.

این قبیل مسائل نباید به آینده موکول گردد و تاکنون فدراسیون اسکیت در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است و با ارتباطی که با فدراسیون جهانی اسکیت داشته است توانسته تمامی قوانین و آموزش های مربیان، داوران و بازیکنان را به روز نماید. همچنین برگزاری لیگ های حرفه ای داخل کشور و حضور در مسابقات جهانی از فعالیت های مثبتی است که فدراسیون اسکیت در این رشته ورزشی به انجام رسانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *