آموزش بنیادی رشته اسکیت

تصور آینده ای روشن برای رینک هاکی
آوریل 20, 2023
کشف استعداد در رشته اسکیت
می 11, 2023

یک اصل اساسی و بنیادی در هر رشته ای آموزش آن رشته به شمار می آید. شما چه در یک مدرسه باشید چه در یک تیم ورزشی و چه در استعدادپروری ها نیاز خواهد بود تا آموزش های صحیحی دریافت گردد تا به آینده آن رشته امیدوار شوید. اگر آموزش صحیحی در یک مدرسه به کودکان صورت نگیرد نمی توان توقع این را داشت تا آن ها پیشرفتی در زمینه تحصیلی پیشرفت داشته باشند.

در زمینه ورزش و رشته های دیگر نیز همین اتفاق خواهد افتاد. به عنوان مثال اگر یک فرد خوشنویسی را تمرین نکند و البته این کار را با یک آموزش صحیح ادامه ندهد چگونه می توان توقع داشت که یک خطاط حرفه ای از کار درآید؟ یا اگر فردی نقاشی را نزد یک استاد باتجربه آموزش نبیند چگونه می توانیم توقع داشته باشیم که خود یا فرزندمان بتواند در آینده یک نقاش حرفه ای گردد؟

در زمینه ورزشی اما این حساسیت ها بالاتر نیز می رود که دلیل آن آسیب هایی است که ممکن است در زمان تمرین برای یک فرد روی دهد یعنی اینکه شما نه تنها باید نگران اجرای صحیح تکنیک ها و حرکات باشید تا فرد بتواند توانایی حضور در تیم های حرفه ای را کسب نماید بلکه باید مراقب بود تا ورزشکار دچار آسیب های مزمن ورزشی نیز نگردد. این آسیب ها در رشته های مختلف متفاوت می باشد و ممکن است افراد با عواقب جبران ناپذیری روبرو گردند پس بسیار مهم است که در همان ابتدا تمرینات به صورت حرفه ای آغاز گردد که در این مسیر می توان از یک مربی کارآزموده بهره مند شد که هم بتوان توقعات را برآورده کرد و هم نتیجه لازم کسب شود که البته این نتیج در کنار حفظ سلامتی جذاب تر نیز خواهد بود.

از این لحاظ رشته اسکیت تفاوتی چشمگیر با دیگر رشته های ورزشی دارد، در رشته های دیگر ورزشی همچون  رشته بسکتبال افراد تنها در یک زمینه ورزشی مشغول فعالیت می شوند و تمام تمریناتی که باید صورت دهند حول آن رشته برنامه ریزی می گردد اما رشته اسکیت از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشد و انتقال آموزش صحیح کمی دشوارتر خواهد بود از این رو است که برای آموزش رشته اسکیت نیاز به یک آکادمی اسکیت می باشد.

مجموعه ای که تمامی رشته های ورزشی در آموزش داده می شوند را می توان آکادمی اسکیت طلقی نمود. برای مثال شما به دانشگاهی می روید که دو یا سه رشته را ارائه می دهد و یا اینکه 15 رشته مختلف را آموزش می دهد. مسلما در بین 15 رشته می توانید خود را بهتر محک بزنید و اطلاعات دقیق تری نیز کسب نمایید که علاقه شما بیشتر به سمت کدام رشته می باشد و در این صورت است که آینده روشنی برای شما برنامه ریزی خواهد شد.

تصور کنید که به یکی از رشته های اسکیت همچون رشته اسکیت نمایشی علاقه مند هستید و این علاقه با دیدن چند ویدئو به دست آمده است، اسکیت پایه و تکمیلی را آموزش می بینید و در رشته اسکیت تخصصی شروع می کنید به آموزش دیدن و متوجه می شوید که این رشته برای شما کمی سنگین است یا اینکه انجام حرکات آن از حوصله شما خارج است زیرا باید دقت بسیار بالایی را در انجام حرکات رشته اسکیت نمایشی به خرج دهید و در نتیجه متوجه می شوید که به رشته اسکیت فری استایل علاقه مند هستید که حرکاتی بسیار نرم و سریع دارد و شما دوست دارید تا در میان موانع کارهای فوق العاده انجام دهید و یا اینکه علاقه شما این است که سمت رشته های زودبازده تر بروید.

اینکه شما در میانه راه تغییر مسیر دهید و علاقه شما چیز دیگری باشد چندان موضوع عجیبی نیست و این اتفاق اصولی نیز به نظر می آید دلیل آن هم این است که شما یک تصمیم گیری بدون دانش انجام داده اید و اکنون با بالا رفتن تجربه و تکمیل دانش خود این تصمیم را تغییر می دهید. پس اگر در محیطی قرار بگیرید که تنها یک یا دو رشته را آموزش می دهند چگونه شانس این را خواهید داشت تا در رشته مورد علاقه تان تمرین کنید؟ چگونه می توانید با افراد فعال در این رشته ها صحبت کنید و اطلاعات لازم را به دست آورید تا تصمیم نهایی خود را بگیرید؟ اینجاست که آکادمی اسکیت یک مفهوم جدی می شود و یک اصل اجتناب ناپذیر خواهد بود برای افرادی که می خواهند رشته اسکیت را به صورت کاملا اصولی دنبال کنند و به مدارج بالای این رشته دست پیدا کنند.

یکی از خصوصیاتی که آکادمی اسکیت از آن برخوردار است این می باشد که برنامه ریزی مخصوص شما را به انجام می رساند تا شما در رشته ای که انتخاب می کنید یک عنصر موثر و فعال شوید. این رسالتی است که بر عهده یک آکادمی اسکیت می باشد و اگر نتواند به شیوه هنرجویان رشته های مختلف را آموزش دهد متقاضیان خود را به زودی از دست می دهد زیرا افراد به چنین مکانی رهسپار می شوند تا در آن به موفقیت دست پیدا کنند و اگر چنین نشود و تیم هایی که در آن آکادمی اسکیت به فعالیت مشغول می باشند کسب مدال و یا کسب مقام نداشته باشند، به زودی افراد تازه وارد علاقه خود را از دست خواهند داد. از این رو برای اینکه یک آکادمی اسکیت حرفه ای بتواند فعالیت خود را داشته باشد و بدون مشکل پیش برود نیاز است تا به ارائه کیفیت مطلوبی بپردازد. به همین دلیل است که در بسیاری از آکادمی اسکیت هایی که در کشور فعالیت دارند از مربیان صاحب نام و باتجربه در این عرصه بهره می برند.

این مربیان تجربه کافی برای پرورش هنرجویان را دارند، شناسایی کامل از بحث های تیم سازی دارند، از لوازم اسکیت و اطلاعات به روز شده آن ها مطلع می باشند و تلاش آن ها این است تا هنرجویان خود را به بهترین شیوه و سبک های نوین آشنا نمایند. تکنیک های جدید، اطلاع از قوانین روز دنیا، لوازم کمک آموزشی و… چیزهایی می باشند که سطح یک مربی را بسیار بالا می برد پس اگر شما نیز به عنوان یک مربی در حال فعالیت می باشید و می خواهید آن را به صورت حرفه ای ادامه دهید لازم است تا دانش خود را همیشه به روز کنید و از برنامه های فدراسیون جهانی اسکیت مطلع باشید. همچنین مدارک خود را به روز رسانید و با فدراسیون اسکیت همیشه در تماس باشید تا از تغییرات احتمالی مطلع گردید و در این صورت است که بازیکنانی که زیر نظر شما فعالیت می کنند در یک مسابقه از قوانینی که تغییر کرده شگفت زده نخواهند شد و در این راه شما باید یک مربی تمام عیار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *