پیشرفت اسکیت روی یخ در ایران

شناخت رشته های اسکیت بخش دوم
مارس 18, 2023
تصور آینده ای روشن برای رینک هاکی
آوریل 20, 2023

یکی از شاخه های اصلی رشته اسکیت، اسکیت روی یخ می باشد که توانسته به شکلی باورنکردنی در مجامع ورزشی ظاهر گردد و در مدت کوتاهی افتخارآفرینی هایی را نیز کسب نماید. این افتخارآفرینی ها که خبرهای آن در حال گسترش می باشد و یکی پس از دیگری در حال وقوع است باعث شده تا آینده ای روشن برای جامعه ورزشی کشور و مخصوصا برای رشته اسکیت روی یخ تصور گردد.

البته باید در نظر داشت که یک اصل مهم وجود دارد و آن پوشش خبری مناسب است که می تواند اتفاقات بسیار مثبت و مهمی را رقم بزند که این اتفاق می تواند برای رشته اسکیت روی یخ نیز به وقوع بپیوندد. از نتایج مهمی که پوشش خبری می تواند به همراه داشته باشد جذب اسپانسرهای مالی بزرگ و فعال در زمینه های ورزشی به سمت رشته هایی که تا این لحظه مورد توجه و حمایت قرار نگرفته اند است. اسپانسرهای بزرگ مالی با دیدن یک پوشش خبری دقیق و مناسب انگیزه های لازم برای حمایت از تیم های ورزشی به دست می آورند تا در ازای حمایتی که از این تیم های ورزشی به عمل می آورند تبلیغات مربوط به فعالیت آن ها در مسابقات نمایش داده شود که این مسئله می تواند با دیده شدن هرچه بیشتر تبلیغات برای اسپانسرها منفعت بیشتری داشته باشد. از همین رو رشته اسکیت روی یخ که رشته ای تازه رشدیافته در کشور شناخته می شود می تواند گزینه ای مناسب برای طرفداران رشته اسکیت به شمار آید.

مدیریت اجرایی اسکیت روی یخ در سال های اخیر با دقت بسیار بالایی همراه بوده است و این رشته توانست پیشرفت های روزافزونی را به نمایش بگذارد. افرادی که در سمت های مختلف انجمن اسکیت هاکی فعال بوده اند تلاش و کوشش فراوانی را به این رشته اختصاص دادند تا بتوانند این رشته تازه و نو در کشور را به سراسر دنیا معرفی نمایند و در زمینه های مختلف رشته اسکیت نام ایران را بشناسانند. مرکز اصلی بررسی فعالیت های رشته آیس هاکی که IHFF می باشد فعالیت هایی که در رشته اسکیت روی یخ و در ایران صورت می گیرد را زیر نظر دارد.

رشته آیس هاکی در ایران آغازی پرقدرت را داشته است و با وجود تیم های ملی اینلاین هاکی توانست به زودی و در مدتی کوتاه پایه های پنیادی تیم اصلی آیس هاکی را بنا نهد. بیشتر بازیکنان برای حضور در تیم ملی آیس هاکی انتخاب گردیده اند و این روند ادامه خواهد داشت تا باقی بازیکنان نیز به مرور به تیم بپیوندند تا پس از آن آمادگی های لازم برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی را کسب نمایند که این مسئله باید بسیار قابل توجه باشد زیرا که پیشرفت هرچه بیشتر تیم ملی آیس هاکی به آن بسته خواهد بود. از افتخاراتی که تیم ملی آیس هاکی توانسته به آن دست پیدا کند مقام سومی در مسابقات کاپ آزاد امارات می باشد که در سال 1399 به وقوع پیوسته است.

هر فعالیتی که ایران در زمینه اسکیت روی یخ به ویژه آیس هاکی داشته باشد بسیار مورد توجه می باشد و این فعالیت ها زیر نظر IHFF و NHL است که نکته ای بسیار مهم برای ما و بازیکنان رشته های مختلف اسکیت روی یخ می باشد. از فعالیت های مهمی که این دو مرکز بزرگ و رسمی به انجام رسانده اند می توان به انتشار اخبار مربوط به فعالیت های رشته اسکیت روی یخ در ایران اشاره نمود. انتشار این خبرها می تواند بازیکنان و افراد بسیاری را که در دیگر کشورهای دنیا حضور دارند با فعالیت هایی که در ایران در زمینه رشته اسکیت صورت می گیرد مطلع سازد تا آن ها را به سوی خود جذب نماید. تشکیل تیم ملی اسکیت آیس هاکی می تواند با حضور بازیکنان انتخاب شده و همین طور لژیونرها صورت گیرد که این می تواند هم برای پکیج تیم ملی رشته آیس هاکی آقایان و هم برای تیم ملی رشته آیس هاکی خانم ها انجام گیرد که باعث می گردد تیمی قوی تر و قدرتمندتر را برای مسابقات در اختیار داشته باشیم.

تشکیل تیم های آیس هاکی با قعالیت های بسیار زیادی که در زمینه رشته اسکیت روی یخ صورت گرفت انجام پذیرفت اما در ابتدای کار بسیار نامانوس بود که بتوان به تشکیل تیم ملی برای رشته های اسکیت روی یخ اقدام نمود. برداشتی که از این مسئله می توان داشت این است که توجه کافی به رشته های در حال رشد همچون رشته های اسکیت روی یخ می تواند آینده رشته اسکیت را تضمین و پتانسیل بالای آن ها را به نمایش بگذارد.

اسکیت روی یخ دارای شاخه هایی می باشد که از جمله آن می توان به رشته اسکیت سرعت روی یخ، رشته اسکیت نمایشی روی یخ، رشته اسکیت فری استایل روی یخ و رشته اسکیت هاکی روی یخ که به آیس هاکی معروف است اشاره نمود. رشته آیس هاکی در میان باقی رشته ها تاکنون قوی ترین رشته بوده است و توانسته اسپانسرهای مالی قدرتمندی را به سوی خود جذب نماید که این پیشرفت نتیجه تلاش ها و فعالیت هایی است که در سال های اخیر برای این رشته ورزشی انجمن اسکیت هاکی به انجام رسانده است.

یکی از مهم ترین عواملی که اسپانسرها را به سرمایه گذاری در این رشته ها علاقه مند کرده است پوشش خبری تلویزیونی می باشد اما مسئله مهم تر ادامه دار بودن روال اسپانسری است تا از این طریق بتوان هزینه هایی که مربوط به زندگی بازیکنان می باشد را تامین نمود تا از این طریق به ورزش اسکیت به عنوان یک کار تمام وقت نگاه کرد. بدین صورت است که بازیکنان تمام وقت خود را صرف تمرین برای بالا بردن سطح تیم می نمایند و به صورت حرفه ای به تمرینات خود می پردازند البته این موضوع در دیگر کشورها سال هاست که انجام گرفته است و بازیکنان از این طریق هم علاقه خود را دنبال می نمایند و هم در تیم خود اثری ارزشمند به جا می گذارند. در نتیجه تیمی که از این طریق تشکیل می شود دارای افرادی است که آمادگی جسمانی و روانی بالایی خواهند داشت و نتیجه آن نیز که وضعیتی بسیار مناسب تر است در مسابقات مشاهده خواهد شد.

فدراسیون اسکیت سال های اخیر در زمینه رشته اسکیت تلاش ها و فعالیت های بسیاری داشته است و  طی این سال ها توانسته زیرساخت های مناسبی را برای این رشته جذاب و هیجان انگیر فراهم کند تا از این طریق افراد بتوانند تمرکز خود را بر روی آموزش و یادگیری رشته اسکیت روی یخ بگذارند. البته در این زمینه آکادمی اسکیت اینلاین نیز می تواند برنامه هایی را ایجاد نماید تا شاگردان علاقه مند بتوانند در رشته اسکیت روی یخ حضور یابند و آمادگی های لازم این رشته را نیز کسب نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *