برنامه های ورزش اسکیت در آینده

انتخاب رشته در ورزش اسکیت
آگوست 16, 2022
هدف از یادگیری اسکیت
آگوست 31, 2022

با توجه به رشد چشمگیر و فزاینده ای که رشته اسکیت در سال های اخیر داشته است بهتر آن است که برنامه ای مدون را برای ادامه راه داشته باشد تا خدشه ای به سرعت رشد آن وارد نشود تا از این طریق نیز بتوان انگیزه خانواده ها و دوستداران این ورزش را نیز بالاتر برد. پیشگام تمام حرکت هایی که در زمینه رشته اسکیت و آموزش اسکیت رخ داده فدراسیون اسکیت بوده است تا دست در دست پیشکسوتان این رشته بتواند بالاترین راندمان را برای این ورزش رقم بزند.

تاسیس زمین های مختلف، ارتباط با فدراسیون های اسکیت، ارتباط با کشورهای خارجی، راه اندازی رشته های مختلف اسکیت باعث گردیده تا ایران نیز نامش در جهان در زمینه رشته اسکیت شناخته گردد و انگیزه ای مضاعف را برای بازیکنان و خانواده های آن ها به همراه داشته باشدو از همین رو سطح کیفی تمرینات آن ها را بالاتر ببرد. ایران در بسیاری از مسابقات خارجی حضور داشته است و توانسته با توانایی بالا کسب مقام و مدال داشته باشد. از نکات مهم مسابقات در خارج از کشور این است که این مسابقات اسکیت از سطح کیفی بالا برخوردار می باشد و ورزشکاران ایران توانسته اند طی این سال ها سطح خود را به بازیکنان بین المللی برسانند و افتخارآفرین در رشته های مختلف اسکیت باشند. مهم این است که همین روند ادامه داشته باشد تا ایران بتواند در تمامی رشته ها صاحب سبک گردد و در نتیجه می تواند مقام آوران و قهرمانان خود را به دنیا معرفی نماید.

فدراسیون جهانی اسکیت بر روی ایران حساب ویژه ای باز کرده است و انگیزه بالایی برای حضور بازیکنان ایرانی در مسابقات رسمی دارد. فدراسیون جهانی اسکیت عهده دار برگزاری مسابقات اسکیت های رولری نیز می باشد. در سال های اخیر ورزش اسکیت روی یخ نیز در ایران با قدرت پیش رفته است البته از قبل نیز حرکت هایی صورت گرفته بود اما نه به این اندازه که به کسب مقام و افتخارآفرینی بیانجامد. یکی از خصوصیاتی که اسکیت روی یخ از آن برخوردار می باشد شباهت کفش های آن به اسکیت های اینلاین می باشد و ورزشکاران ایرانی شاخه های اسکیت می توانند معادل آن را بر روی اسکیت روی یخ انجام دهند. برای تشکیل تیم اسکیت هاکی روی یخ نیز از این امکان استفاده شده است و تیم های اسکیت هاکی اینلاین توانستند تیم ملی اسکیت روی یخ را تشکیل دهند و در تورنومنت خارجی نیز حضور داشته باشند.

این حرکت ها در چند سال اخیر با سختی های بسیاری همراه بوده است که وجود بیماری، قرنطینه ها از جمله آن می باشند باعث شد تا ورزشکاران از فضای تمرین دور گردند که با تلاش و کوششی که از سوی فدراسیون اسکیت، مربیان، دست اندرکاران و خانواده ها صورت گرفت باعث شد تا تمرینات به صورت انفرادی با نظارت مربیان و دور از باشگاه انجام گیرد تا بازیکنان بتوانند راندمان و کیفیت فعالیت های تمرینی خود را از دست ندهند و آمادگی جسمانی و روحیه خود را حفظ نمایند. در این صورت است که بازیکنان می توانند برای حضور در تورنومنت های خارجی و مسابقات از آمادگی لازم برخوردار باشند.

با وجود آنکه فدراسیون اسکیت در سال های اخیر با فعالیت هایی که داشته است باعث رشد و پیشرفت اسکیت بوده اما برای ادامه راه و فعالیت هایش می تواند نیم نگاهی به مواردی داشته باشد که کار با برنامه ریزی دقیق تری برای رشته اسکیت و آموزش اسکیت پیش برود.

از این اهداف می توان به موارد زیر اشاره نمود:

اینکه بتوان خانواده ها را ترغیب نمود تا حداقل یکی از اعضای خانواده را در رشته اسکیت مشغول نمایند البته رشته اسکیت به دلیل جذابیت بالایی که دارد به راحتی می تواند این امکان را فراهم کند و فرزندان با دیدن اسکیت سواران به این رشته روی آورند.

برای بالا بردن سطح ورزشکاران و شرایط ارتقا کیفیت آموزش آن ها می توان زیرساخت هایی را برای ثبت نام ورزشکاران، برگزاری کلاس های مربیگری، برگزاری سمینارهای مورد نظر و برگزاری کلاس های آنلاین و امتحانات مورد نیاز ایجاد نمود.

پوشش خبری یکی از مهم ترین مواردی است که با آن می توان برای شناساندن بیشتر رشته اسکیت به افراد مختلف از آن استفاده کرد. پوشش خبری می تواند طیف گسترده ای همچون وبسایت ها، شبکه های رادیویی و شبکه های تلویزیونی را در بر بگیرد که این می تواند انگیزه ای باشد برای ورزشکاران و ادامه فعالیت حرفه ای آن ها در رشته اسکیت. همچنین یکی دیگر از استفاده هایی که می توان از پوشش خبری نمود این است که با آن می توان به جذب اسپانسر برای تیم های باشگاهی رشته اسکیت اقدام نمود. هرچه پوشش خبری قوی تری صورت گیرد اسپانسرهای معتبر و قوی تری ترغیب به سرمایه گذاری در تیم های اسکیت خواهند شد و در این صورت است که بازیکنان بدون نگرانی از تامین هزینه های زندگی تمام تمرکز خود را بر روی رشته تخصصی خود می گذارند که پیشرفت روزافزون آن ها را نیز به همراه خواهد داشت.

از دیگر مواردی که فدراسیون اسکیت می تواند برای بازیکنان اسکیت فراهم آورد دعوت از مربیان خارجی برای بالا بردن و به روز کردن علم و دانش مربیان و بازیکنان رشته اسکیت کشور است. باید در نظر داشت که ورزشکاران از قوانین جدید این ورزش اطلاع داشته باشند تا بتوانند در مسابقات جهانی موفق عمل کنند از همین رو نباید از مسئله به سادگی عبور کرد و آن را نادیده گرفت.

فدراسیون اسکیت می تواند با تعاملی که با مسئولین ایجاد می نماید سرمایه لازم جهت ساخت و تاسیس پیست های حرفه ای تر را تامین نماید همچنین در این مسیر می تواند سرمایه گذاران بخش خصوصی را نیز دعوت به این کار کند که ممکن است با شرایط و پیشنهاداتی که به آن ها می گردد فعالیتی گسترده را در این رشته به انجام رسانند.

یکی از موارد که می توان با استفاده از آن سطح آمادگی بازیکنان در مدتی طولانی بالا نگه داشت برگزاری مسابقات اسکیت در داخل کشور می باشد. یکی از دلایلی که آن ها را ترغیب خواهد کرد تا در آمادگی کامل بمانند حضور در کمپ های تیم های ملی است. برای آنکه بتوانند در تست های تیم ملی موفقیت لازم را کسب کنند باید همیشه تمرینات خود را به صورت منسجم به انجام رسانند که مسابقات باشگاهی می تواند در این راه مثمرثمر باشد.

موارد بسیاری را می توان شرح داد که با استفاده از آن مسیر رشد هرچه بیشتر رشته اسکیت فراهم آید تا علاقه مندان بسیاری را به سمت این  رشته جذب نمود که فدراسیون اسکیت می تواند با به کار بردن راهکارهای متنوع به این مهم دست یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *