چگونه در اسکیت به موفقیت برسیم؟

اسکیت را آکادمیک دنبال کنید
آوریل 28, 2022
چه سنی برای آموزش اسکیت مناسب است؟
می 10, 2022

این سؤال با توجه به نگرش افراد و رویکریدی که دارند ممکن است پاسخ های متفاوتی داشته باشد؛ ممکن است افراد به سمت ورزش اسکیت روی بیاورند و اوقات خوشی را سپری کنند یعنی تنها لذت بردن از اسکیت سواری هدفشان باشد، بتوانند یک سری حرکات را به خوبی به اجرا دربیاورند، بتوانند به خوبی بر روی اسکیت حرکت کنند، این طرف و آن طرف بروند در کنار ورزشی مفرح لذت اجرای حرکات زیبا را نیز داشته باشند. ممکن است هدف فرد دیگری مربیگری و آموزش اسکیت باشد.

این فرد باید بتواند نه تنها حرکات را به خوبی به اجرا دربیاورد و بر روی اسکیت مسلط باشد بلکه در آموزش های فدراسیون اسکیت نیز شرکت کند و بتواند مدارک لازم را به دست آورد. این آموزش ها شامل مراحل مختلفی می باشد و به این سادگی نیست که فرد اراده کند و آن را اخذ نماید. مطمئنا تبحر و مهارت او در استفاده از اسکیت و همچنین اصول روانشناسی و فیزیولوژی و مربیگری به عنوان جزهای جدانشدنی اش مطلوب خواهند شد. اما در سطح دیگر فرد ممکن است به دنبال قهرمانی کشور و حتی شرکت در مسابقات بین المللی اسکیت باشد. مسابقات اسکیت از جمله مسابقاتی است که طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی هم در ایران و هم در دنیا آن را تماشا می کنند.

از زمان های دور که اسکیت روی یخ مورد توجه بود این فرایند ادامه داشت تا اکنون که به مسابقات اسکیت رولر نیز می پردازیم. فردی که می خواهد در رقابت های کشوری یا جهانی شرکت کند مطمئنا از تبحر و مهارت بالاتری نیز باید برخوردار باشد. ممکن است یک مربی خوب حتی اجرای یک حرکت را به اندازه شاگرد خود به خوبی از کار درنیاورد اما به دلیل دانش و تجربه بالایی که دارد و با به روزرسانی هایی که از سمت فدراسیون جهانی اسکیت برایش انجام می شود این مهم را به ثمر برساند. فردی که می خواهد در مسابقات جهانی شرکت کند باید کیفیت بسیار بالایی از اجرای حرکات داشته باشد، باید به قوانین آشنا باشد، باید روحیه بالای خود را حفظ کند، تمرینات مستمر را نباید فراموش کند و همیشه باید هدف اصلی اش را رسیدن به بهترین و بالاترین سطح از کیفیت قرار دهد.

البته برخی دیگر نیز هستند که برای باشگاه داری، تاسیس آکادمی اسکیت یا خدمت به ورزش علاقه دارند تا در رشته ای مانند رشته اسکیت فعالیت کنند. رشته اسکیت به دلیل تنوع زیادی که در شاخه های مختلف خود می دهد به شما این امکان را می دهد که تنوع بخشی خوبی در سبد محصولتان داشته باشید، با گردآوری مربیان مناسب بتوانید بخش زیادی از نیازهای متقاضیان را پاسخ دهید و همچنین تیم های قدرتمندی در تمامی رشته ها داشته باشید.  از جمله جذابیت های رشته اسکیت همین مسئله است که مسابقات آن در شاخه های مختلف به صورت مستقل از هم در حال برگزاری می باشد حتی گرایش های مختلف در این رشته ورزشی نیز جالب توجه است. بخشی از این رشته ها عبارتند از رشته های اسکیت روی یخ، رشته های اسکیت کواد و رشته های اسکیت اینلاین.

هر کدام از این رشته ها زیرشاخه های خود را دارند که دسته بندی هایی نظیر موارد زیر تقسیم می شوند البته برخی از موارد در برخی رشته ها وجود دارند اما در برخی دیگر خیر. مانند رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت رولبال، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت اگرسیو، رشته اسکیت آلپاین، رشته اسکیت کراس، رشته رولردربی.

بنابراین سرمایه  گذاری در بخش اسکیت و تاسیس آکادمی اسکیت و یا باشگاه داری نیز می تواند جذاب باشد؛ شما اگر یک باشگاه حرفه ای داشته باشید و تمامی امکانات مورد نیاز ورزشکاران را فراهم آورید مطمئنا شانس بالایی برای دستیابی به شهرت و همچنین کسب درآمد بالا خواهید داشت. شما می توانید اسپانسر مسابقات شوید، شما می توانید برگزاری مسابقات کشوری را را در محل پیست خود اعلام کنید همچنین اگر رقابت های جهانی در کشور صورت گیرد می توانید یکی از افرادی باشید که برای این مهم اقدام می کنید هم برای شما سودآوری خواهد داشت و هم شهرت و اعتبار. بنابراین زمینه های فعالیت در رشته اسکیت نامحدود است شمتا می توانید حتی شاخه های جدیدی را اضافه کنید و برای مثال در بخش تبلیغات ورزشی رشته اسکیت فعال باشید تمامی این شاخه ها با توجه به علایق شما در دسترس خواهند بود.

البته یک بخش مهم که نباید آن را فراموش کنیم بخش های اسپانسرینگ ورزش اسکیت است؛ در ابتدا که ورزش اسکیت وارد کشور شد این مسئله زیاد جایگاهی نداشت اما امروزه با شهرت و پوشش خبری که برای رشته اسکیت صورت می گیرد افراد بسیار علاقه مند شده اند تا در زمینه حمایت از تیم های ورزشی فعالیت داشته باشند. برای مثال یک برند معروف اسپانسر یک تیم ورزشی می شود همانگونه که در فوتبال، والیبال، بسکتبال و دیگر تیم های ورزشی داریم. این نوع نگاه به ورزش اسکیت رشد و پیشرفت آن را در سال های اخیر به شدت افزایش داشته است حتی ایران توانست در رقابت های جهانی نیز با برند اسپانسر شرکت نمایدو این افتخاری مهم برای رشته ورزشی اسکیت می باشد. رشته اسکیت با فدراسیون مستقل اکنون در جایگاهی قرار دارد که می تواند خود آینده ساز به حساب بیاید. از جمله دیگر کارهایی که در زمینه اسکیت صورت گرفته است و جالب توجه است بحث فرهنگی مربوط به رشته اسکیت می باشد؛ ساخت فیلم جایی برای فرشته ها نیست یکی از این موارد بود که با همت آقای کاوه صدقی در مورد تیم ملی اسکیت هاکی دختران ساحته شد. کارگردانی این اثر را سام درخشانی بر عهده داشت و توانستند جوایز متعددی را از بخش داخلی و خارجی دریافت کنند. حمایت بی نظیر هنرمندان و افراد سرشناس از این اتفاق نوید این خبر را می دهد که رشته اسکیت به اندازه کافی در کشور شناخته شده است و اقبال برای تمرین و حرکت به سمت آن به شدت رو به افزایش می باشد.

با ساخت چنین فیلم های فرهنگ سازی متوجه می شویم که محدودیتی برای حضور بانوان و رشته اسکیت وجود ندارد و حتی رشته اسکیت هاکی، رشته رینک هاکی و رشته آیس هاکی که کمی خشن به نظر می آیند حضور بانوان با قدرت صورت گرفته است و حتی توانسته اند در رقابت های بین المللی نیز افتخارآفرین باشند برای مثال در رشته اینلاین هاکی بانوان توانستند در بخش آسیایی مقام سوم را کسب کنند و همچنین در تورنومنت امارات برای رشته آیس هاکی و به مقام دوم دست یافتند. اگر این روند ادامه داشته باشد و رشته اسکیت این چنین به افتخارآفرینی ادامه دهد مطمئنا آینده ای روشن برایش رقم خواهد خورد.

پس باید بدانیم که رشته اسکیت رشته ای است که هنوز در مرحله خردسالی به سر می برد و شما این امکان را خواهید داشت که با شانسی بالا برای موفقیت در آن اقدام نماییدیعنی شما این شانس را دارید تا در هر کدام از زمینه هایی که در بالا ذکر شد شروع به فعالیت کنید و خیلی زود نتیجه مطلوب خود را کسب نمایید البته همیشه تلاش، ممارست، تخصیص زمان از جمله مواردی است که افراد از آن صرف نظر می کنند و سعی می کنند با کمترین امکانات بهترین نتایج را کسب کنند. این مسئله مسئله ای است که شما را کند خواهد کرد. شما باید با استفاده از تمرینات متعدد، افزایش زمان برای یک رشته ورزشی خاص و همچنین تهیه تجهیزات مناسب به عنوان کاتالیزوری برای رشد خود بهره ببرید. اینکه بخواهید تمام کارها را به دست شانس و اقبال بسپارید و امیدوار باشید تا اتفاقی عجیب و غریب رخ دهد خیالی باطل خواهد بود.

علیرغم تصوراتی که در مورد هزینه های رشته اسکیت می شود باید به این نکته توجه کنیم که رشته اسکیت در سال های اخیر به گونه ای بومی سازی نیز شده است بسیاری از وسائل در داخل کشور تهیه می شوند و با هزینه بسیار کم تر در بازیکنان خواهند بود. خانواده ها می توانند از لوازم و تجهیزاتی که در داخل کشور تولید شده اند استفاده کننده اند و در کنار حمایت از تولید داخلی بتوانند با هزینه کم تر به آنچه مطلوب است دست یابند.

اگر شما نیز با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله به این مسئله رسیده اید که نیاز دارید تا در رشته اسکیت فعالیت حرفه ای داشته باشید بهتر است در یک آکادمی اسکیت حضور پیدا کنید و راهنمایی و مشاوره دریافت نمایید. همچنین شما می توانید از پیست های فدراسیون اسکیت استفاده کنید و برای آموزش اسکیت هزینه های مناسب تری پرداخت نمایید. امروزه با توجه به اینکه پیست های متعددی در سطح کشور ودر سطح شهرها ساخته شده اند فرصت برای رشد در هر زمینه ای محیا می باشد این مسئله تنها به همت شما وابسته است که در کدام دسته بندی قرار گیرید یا اصلا به شاخه های اسکیت ورود نکنید. فرصت را از دست ندهید تا شما نیز یکی از تاثیرگذاران در رشته جذاب اسکیت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *