اتفاقات فوق العاده در اسکیت

رامین عتیقه‌چی به ریاست کمیسیون اینلاین هاکی آسیا منصوب گردید
فوریه 5, 2022
سایه اومیکرون بر اسکیت
فوریه 16, 2022

اگر از علاقه مندان رشته اسکیت باشید می دانید که یکی دو هفته گذشته اتفاقات قابل توجهی در این رشته جذاب رخ داده است و امیدواریم این اتفاقات برای آینده اسکیت ایران تجربیات خوشایندی را رقم بزند. مطمئنا تجربه افرادی که در این چند روزه عهده دار مسئولیت های سنگین شده اند باعث می شود تا فدراسیون اسکیت بیش از پیش منسجم و با برنامه های مدون به کار خود ادامه دهد و بتواند نتیجه های مورد نظر مردم عزیزمان را کسب نماید. ابتدا باید به موضوع انتخاب ریاست فدراسیون اسکیت اشاره کنیم که انتخاب شایسته آقای مجید هنرجو برای تصدی این سمت نویدبخش استفاده از تجربه طولانی مدت ایشان برای مدیریت فدراسیون اسکیت می باشد.

آقای مجید هنرجو سال های زیادی است که در فدراسیون اسکیت و در کنار تیم های ملی مشغول فعالیت است، خدمات زیادی برای ورزش اسکیت انجام داده است، زمان های زیادی را از فعالیت های شخصی خود کاسته اند و بر افزایش کیفیت ورزش اسکیت تمرکز کرده اند و این تجارب و فداکاری ها در طول این سال ها ایشان را یک کاندید مناسب برای ریاست فدراسیون اسکیت تبدیل می کند.

آقای مجید هنرجو در یک رقابت تنگاتنگ توانستند رای اکثریت را برای تصدی گری سمت ریاست فدراسیون اسکیت به دست آورند و بتوانند برای 4 سال به عنوان رئیس فدراسیون اسکیت مشغول به فعالیت شوند. حضور در کنار رؤسای قبلی و همچنین ورزشکاران از طیف های مختلف باعث شده است که تجربه و دانشی عمیق برای مدیریت در اختیار ایشان قرار داشته باشد. همچنین در ادامه این مسیر جناب آقای حمید بخارایی به سرپرستی دبیرکلی فدراسیون اسکیت انتخاب شدند و این سمت یک سمت اجرایی فوق العاده حساس است که فردی که تصدی آن را بر عهده دارد باید از توانمندی بالایی برخوردار باشد. قبل از ایشان جناب آقای رامین عتیقه چی این سمت را بر عهده داشتند که به خوبی از عهده آن برآمدند و آقای حمید بخارایی به دلیل تجارب زیادی که در فدراسیون هاکی نیز در گذشته داشته اند و همچنین در سال های اخیر که در فدراسیون اسکیت فعال بوده اند امید این را می دهند که فدراسیون اسکیت با قدرت و انسجامی بالا به فعالیت هایش ادامه دهد. مطمئنا تجربیات گذشته ایشان و مربیگری هایی که در تیم های ملی خارجی داشته اند باعث می شود تا نتایج چشمگیرتری برای ایران رقم بخورد.

مطمئنا کمی زمان خواهد برد تا فدراسیون اسکیت تمامی فعالیت های خود را برنامه ریزی کند، جابجایی های لازم صورت گیرد و تمامی افراد به فعالیت های جدیدی که برایشان تعریف می شود مسلط شوند اما مطمئنا بعد از پیدا کردن این انسجام فدراسیون اسکیت می تواند قدرتمندتر از قبل فعالیت هایش را ادامه دهد. مطمئنا تمامی ورزشکاران و تمامی مربیان، تمامی باشگاه داران و تمامی اعضای جامعه اسکیت باید از فدراسیون حمایت به عمل بیاورند زیرا بدون همکاری همه جانبه نمی توانیم امیدوار باشیم بهترین نتایج را به دست بیاوریم از طرفی ممکن است برخی نظرات متفاوتی در انتخاب ریاست فدراسیون اسکیت داشته اند که این مسئله کاملا منطقی است و همین تعدد آراست که باعث می شود کیفیت کار افزایش پیدا کند یعنی وجود نظرات مخالف و انتقادات و پیشنهادات می تواند باعث شود تا فدراسیون اسکیت و هر فدراسیون ورزشی با برنامه ریزی قویتری پیش برود. اما این مسئله نباید به دلسردی افرادی که کاندیدای مورد نظر آن ها انتخاب نشده است منجر شود و همه باید در کنار یکدیگر با قدرت ریاست فدراسیون اسکیت را حمایت کنیم تا ایشان بتوانند تمامی مسئولیت هایی را که بر عهده دارند به نحو احسن به اجرا برسانند.

در ادامه ممکن است تغییراتی در ساختارهای پایین تر فدراسیون اسکیت نیز رخ دهد؛ این نیز نباید باعث ناراحتی باشد اگر ما اعضای یک جامعه هستیم و هدف ما رشد و تعالی اسکیت ایران می باشد باید بتوانیم در کنار فدراسیون اسکیت تمامی دستورالعمل ها را پیش ببریم و مطمئنا مسئولین ذیربط مشاوره لازم را نیز از افراد ذی صلاح دریافت خواهند کرد.

البته که چند روزی است اوج گیری بیماری کووید 19 و ویروس اومیکرون باعث شده است که تمامی فعالیت ها به حاشیه ای رانده شود و بسیاری از فعالیت هایی که به صورت اجتماعی بوده است کنسل گردند بنابراین نمی توان توقع داشت چند روز پس از انتخابات همه چیز بر روی روال مناسب بیفتد و توقع داشته باشیم اتفاقات شگرفی رخ دهد. مطمئنا قرارگیری اعضای فدراسیون در کنار یکدیگر، برنامه ریزی آن ها، انسجام ورزشکاران، حضور مربیان و اعضای تیم های ملی باعث می شود تا این گردهمایی ها شکیل تر و با خروجی بهتری باشد اما باید این فرصت را ایجاد کنیم تا همه در کنار یکدیگر سالم و قدرتمند به ادامه فعالیت های خود بپردازیم.

اما اتفاقات جالب دیگری نیز در چند روز گذشته رخ داده است که از جمله آن می توان به ریاست جناب آقای رامین عتیقه چی برای بخش اینلاین هاکی اسکیت آسیا اشاره کرد، این سمتی بسیار ارزشمند است که یک ایرانی موفق به کسب آن شده است البته آقای عتیقه چی سال های زیادی است که در فدراسیون جهانی اسکیت فعالیت دارد و فعالیت های ایشان زبانزد خاص و عام می باشد. تمامی جامعه اسکیت جهانی نسبت به ایشان شناخت دارند و مطمئنا انتخاب شایسته ای از سمت ساباتینو آراکو صورت گرفته است. حضور آقای رامین عتیقه چی در چنین سمتی می تواند نویدبخش این باشد و که ایران و ایرانی می تواند اتفاقات مهم تری را نیز رقم بزند. مطمئنا افتخارات بیشتری نیز منتظر جناب آقای عتیقه چی خواهد بود و این اتفاقات اگر رقم بخورد برای ایران و افتخاری که برایش به دست می آید بسیار ارزشمند است.

مطمئنا ایرانی ها با حضور در رویدادهای بین المللی با شرکت در کلاس هایی که برای مربیان در سطح بین الملل برگزار می شود یا داورانی که مسابقات خارجی را سوت می زنند باعث می شود که این فرصت ها بیشتر پیش بیاید و مطمئنا در آینده می توانیم کاندیدای بیشتری برای حضور در چنین فدراسیون هایی داشته باشیم همچنان که در IHFF نیز با قدرت حاضر شده ایم و علیرغم تمام تصورات که ایران نمی تواند خود را به تورنومنت ها برساند، ایران برای مسابقات جهانی آیس هاکی کاملا آماده می باشد. حتی اردوهای تدارکاتی را در این زمنیه برگزار کرده است که در 4 بازی به مصاف ترکیه رفت و این مسابقات در داخل ایران برگزار شد و این افتخاری بزرگ است که ایران می تواند در زمینی استاندارد مسابقات آیس هاکی را برگزار کند.

جالب است که نتایج به دست آمده برای ایران بسیار قابل قبول می باشد و با این که سال های زیادی بوده است که ایران و آیس هاکی ایران جایگاهی در این رشته ورزشی نداشته است اما توانست به سرعت با تلاش های جناب آقای کاوه صدقی خود را جمع و جور کند و به تورنومنت های اصلی برساند. این کاری سخت و طاقت فرسا بود اما تلاش های شبانه روزی تیم پشتیبانی آیس هاکی این اتفاق عجیب را رقم زد. مطمئنا در ادامه نیز افتخارآفرینی های زیادی از رشته های مختلف اسکیت هاکی به گوشمان می رسد، در کنار این موارد رشته رینک هاکی نیز به سرپرستی جناب آقای وحید شجاعی در حال پیشروی است که کمپ استعدادیابی تیم ملی آن به علت شیوع بیماری اومیکرون به تعویق افتاد اما به محض برگزاری و حمایت هایی که فدراسیون جهانی اسکیت از این ورزش خواهد داشت در این عرصه نیز ایران خواهد درخشید بنابراین لازم است تا در تمامی رشته ها دست در دست یکدیگر بدهیم و بتوانیم نتیجه قابل قبول را کسب کنیم.

البته دور از انصاف است که به تلاش های شبکه های خبری و رسانه های ورزشی نیز اشاره نکنیم که در این مدت چنان به فعالیت های ورزشی جامعه اسکیت پرداختند که شناختی عمیق در جامعه نیز نسبت به این رشته ها به وجود آمده است یعنی افرادی که حتی تصور نمی کردند اسکیت روی یخ در ایران در حال برگزاری باشد با تعجب مسابقات آن را به صورت زنده تماشا کردند و گزارشگری های حرفه ای نیز در این رشته ورزشی در حال انجام است. جناب اقای آرمین مولایی نیز توانستند با گزارشگری حرفه ای این رشته ورزشی جذابیتی بیش از پیش به شاخه ای این چنین معروف در سطح جهانی بدهند. افراد زیادی در سطوح مختلف برای مسابقات این رشته ها در تلاش هستند که نمی توان نام همه آن ها را بر زبان آورد اما مطمئنا جای تقدیر و تشکر دارد تا چنین افرادی با تلاش بسیار توانسته اند آنچه را که ممکن بود برای مردم کشورشان رقم بزنند.

مطمئنا این موارد هیچ عواید مالی ندارد و افراد خودجوش و از سر علاقه به این فعالیت ها نزدیک می شوند و تمامی این فعالیت ها در نهایت آینده ایران و فرزندانمان را خواهد ساخت پس دست در دست یکدیگر دهیم در کنار فدراسیون اسکیت تمام تلاش خود را مبذول داریم تا بتوانیم ایران و ایرانی را در سطح جهانی مفتخر سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *