خرید کفش اسکیت

حمیدرضا سجادی وزیر ورزش و جوانان
سپتامبر 8, 2021
آموزش اسکیت
سپتامبر 22, 2021

اگر شما در رشته اسکیت فعالیت ورزشی دارید و این رشته را به صورت حرفه ای دنبال می کنید خرید کفش اسکیت مانند دیگر لوازم ورزشی نکات بسیار زیادی را به همراه خود دارد و شما برای اینکه بتوانید خریدی مطمئن و بدون دردسر داشته باشید هم باید اطلاعات لازم و کافی داشته باشد و هم باید با افراد دانا در این زمینه مشورت کنید.

خرید کفش اسکیت بدون کسب اطلاعات لازم کاری بسیار مضر و غیرحرفه ای خواهد بود یعنی شما برای اینکه در یک رشته تخصصی اسکیت فعالیت حرفه ای داشته باشید لازم است که در مورد آن رشته ورزشی بدانید و تمامی چالش های پیش رو را بررسی کنید. رشته اسکیت به دلیل شاخه های زیادی که به عنوان زیرشاخه آن مطرح می شود بسیار تخصصی تر از رشته های ورزشی دیگر است.

برای مثال شما برای خرید لوازم ایمنی رشته بسکتبال به جز لباس ها و پوشش تنها نیاز دارید تا یک توپ حرفه ای تهیه کنید که البته توپ ممکن است در برندهای مختلفی در دسترس باشد اما کار پیچیده و دشواری نخواهید داشت. رشته فوتبال همینطور، رشته های رزمی دردسری کمتر نیز خواهند داشت، رشته هایی مانند بدمینتون یا تنیس خرید راکت با توپ مناسب بسیار مهم می شود اما این مسئله به همین موارد محدود خواهد شد.

اما رشته اسکیت شاخه های بسیار زیادی را شامل می شود که شما نمی توانید در هر شاخه متخصص باشید و حتی اگر یک شاخه را دنبال می کنید در آن نیز نمی توانید به دانش کافی دست پیدا کنید تا بتوانید خریدی مطمئن را صورت دهید برای مثال رشته های اسکیت به رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت سرعت، رشته اگرسیو، رشته اسکیت رولبال، رشته اسکیت آلپاین، رشته اسکیت کراس، رشته اسکیت فوتینز، رشته اسکیت برد، رشته اسکوتر، رشته رینک هاکی، رشته رولر دربی، رشته رینک نمایشی، رشته آیس هاکی، رشته اسکیت سرعت روی یخ، رشته اسکیت نمایشی روی یخ و رشته اسکیت فری استایل روی یخ تقسیم می شود.

همانطور که مشاهده می کنید تعداد این شاخه ها به نوعی بی نهایت به نظر می رسد یعنی با اندکی تغییر در ساختار اسکیت و تغییر در زمین های بازی آن می توانید رشته های جدیدی را تولید کنید. رشته های اسکیت اگر به آن ها توجه داشته باشید متوجه می شوید که اسکیت های متفاوتی را طراحی کرده اند اولا در شاخه های مختلف اسکیت که به سه دسته اصلی تقسیم می شوند رشته های  اسکیت کواد، رشته های  اسکیت آیس و رشته های اسکیت اینلاین را خواهید داشت. یعنی شما سه شاخه اصلی اسکیت دارید که در جهان دنبال می شوند و این سه شاخه خود به شاخه های پایین تر و کوچکتری تقسیم می شوند که شاخه های اسکیت کواد از همه کمتر که به رینک هاکی، رشته اسکیت کواد نمایشی و رشته رولر دربی تقسیم می شود.

بعد رشته های اسکیت روی یخ وجود دارد که رشته اسکیت سرعت روی یخ، رشته اسکیت نمایشی روی یخ و رشته اسکیت فری استایل روی یخ و رشته آیس هاکی در آن قرار می گیرند و از همه پربارتر رشته اسکیت اینلاین می باشد که تعداد شاخه های آن به نوعی نامحدود است.

اما رشته اسکیت اینلاین نیز شامل رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت هاکی، رشته اگرسیو، رشته کراس، رشته آلپاین، رشته رولبال، رشته فوتینز می شود. رشته های اسکیت برد و اسکوتر نیز شامل زیرشاخه های اسکیت می باشند که توسط فدراسیون اسکیت کنترل می شوند. همانطور که مشاهده می کنید اینکه کسی بتواند در تمامی این رشته ها کسب دانش کند، تجربه کافی برای خرید را داشته باشد، اجناس فیک را از اجناس اصلی تشخیص دهد، بتواند این وسائل را از خارج از کشور وارد کند بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد از طرفی رشته های ورزشی دیگر وسائل ارزان قیمت تر دارند اما وسائل ورزشی رشته اسکیت قیمت هایی بالاتری را از شما طلب می کنند یعنی شما برای خرید یک اسکیت گاهی لازم است رقم هایی میلیونی پرداخت کنید حتی لوازم جانبی نیز قیمت های پایینی نخواهند داشت بنابراین اگر می خواهید آینده ای موفق در اسکیت داشته باشید باید خریدی انجام دهید که در همان اولین نوبت بهترین خرید ممکن باشد که شما را از ادامه مسیر دلسرد نکند و همچنین بودجه شما را برای خرید لوازم باکیفیت نکاهد.

بسیاری از افراد به دلیل نداشتن دانش کافی اقدام به خرید بدون مشورت با مربی می کنند این مسئله نه تنها آن ها را با یک خرید بد رو به رو خواهد کرد و مطمئنا در درازمدت دچار مسئله می شوند بلکه در کوتاه مدت نیز نمی توانند تکنیک های خود را خوب اجرا کنند، ممکن است اسکیت آن ها بشکند یا آسیب هایی ببینند که نتوانند آن را جبران کنند، ممکن است به بدن خود آسیب برسانند حتی ممکن است تنها تکنیک ها را نتوانند با بالاترین کیفیت اجرا کنند که خود این نیز در روحیه ورزشکار بسیار موثر است. بنابراین می بینید با یک خرید بد نه تنها پول خود را دور ریخته اید بلکه آینده ورزشی خود را نیز دچار مخاطره کرده اید.

حتی برای خرید چرخ های اسکیت نیز بهتر است مشورت نمایید زیرا همین چرخ ها نیز رقم های میلیونی دارند اگر چرخ هایی حرفه ای باشند بنابراین شما نمی خواهید جز افرادی باشید که پول خود را دور ریخته اید و به آینده خود پشت پا زده اید.

بدین منظور فروشگاه اسکیتی که در وبسایت آقای وحید شجاعی طراحی شده است تمامی اجناس به روز دنیا را در اختیار شما قرار می دهد، شما می توانید با یک تلفن اطلاعات لازم را دریافت کنید، در محل حاضر شوید، کالا را از نزدیک مشاهده کنید و خرید آن را نهایی سازید. تمامی اطلاعات به روز و از طرف نمایندگی های معتبر به شما داده می شوند تا شما دچار مخاطرات خرید جنس مشکل دار نشوید. این وبسایت این خدمات را به صورت رایگان به شما ارائه می دهد تا بتواند قدمی در رشد و توسعه شاخه اسکیت داشته باشد.

همچنین مشورت با مربی تخصصی اسکیت بسیار کمک کننده است زیرا او سال ها جنس های متفاوت را روی پای خود و پای ورزشکاران دیگر تست کرده است و اکنون می تواند با قاطعیت بگوید که کدام جنس می تواند در پای شما دوام بیاورد همچنین ممکن است از همکاران خود در مورد اصل بودن یا فیک بودن یک مدل خاص اطلاعات کسب کند که شما به ندرت می توانید دسترسی به چنین اطلاعاتی داشته باشید بنابراین می بینید که شما می توانید با برداشتن چند قدم درست انتخاباتی انجام دهید که تماما انتخاباتی صحیح و بدون مشکل می باشند و شما را با دلگرمی بیشتر به ادامه مسیر امیدوار می کند.

اگر دقت داشته باشید این که شما در کدام مرحله از یادگیری اسکیت هستید و چه شاخه تخصصی اسکیت را دنبال می کنید در انتخاب شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. اگر شما در رشته های پایه مشغول به تمرین هستید باید اسکیت های مخصوص این رشته را تهیه کنید. اسکیت های سایز متغیر یا سایز ثابت برای افراد بزرگسال در دسترس می باشند و کودکان نیز می توانند با اسکیت های سایز متغیر مدت طولانی تری را از این اسکیت ها استفاده کنند.

اما تصور کنید اسکیتی را خریداری کرده اید که سایز آن متغیر است اما آنقدر کیفیت آن پایین است که حتی یکی دو ماه هم در پای کودک شما دوام نمی آورد، این مسئله باعث می شود که شما مجبور شوید تا اسکیت را دوباره تعویض کنید و چون در ادامه نیاز دارید تا در شاخه های تخصصی اسکیت نیز اسکیت مخصوص خریداری کنید کمی به شما فشار مالی خواهد آمد و همچنین فشار این مسئله که چرا بدون مشورت این کار را انجام داده اید البته بسیاری از افراد از این تجربه ها درس نمی گیرند و باز مرتکب اشتباه می شوند بنابراین اگر برای سلامتی خود و فرزندانتان و سرمایه ای که در این راه خرج می کنید ارزش قائل هستید حتما برنامه خود را به صورت اصولی و حرفه ای پیش ببرید. اگر می خواهید یک بازیکن حرفه ای تحویل جامعه دهید و این بازیکن در سطح ملی و جهانی افتخارآفرین باشد باید رفتار حرفه ای نیز داشته باشید.

رفتار حرفه ای ورزشی شامل خرید درست و بهینه لوازم ورزشی نیز می شود شاید حتی گاهی اوقات شما فکر کنید که خرید یک جنس گران ارزشمند است اما مربی شما را به خرید مدل ارزان آن تشویق می کند زیرا با تجربه متوجه شده است که این مدل در حد کفایت کار را پیش خواهد برد. پس به تجربه افراد مطلع گوش دهیم و تصور نکنیم که با یک بررسی سطحی و اولیه و با حرف های جذاب یک فروشنده می توانیم تمام مسیری که چندین سال برای افراد متخصص طول کشیده است تا طی شود برای ما یک شبه طی خواهد شد.

برای اینکه بتوانید در اسکیت هدف گذاری کنید و به هدف های خود نیز دست پیدا کنید، چه این هدف ها برای خود شما باشد و چه برای کودک خردسالتان، شما باید ابتدا در یک آکادمی اسکیت معتبر حضور پیدا کنید. آکادمی اسکیت های معتبر زیر نظر فدراسیون اسکیت با دانش روز دنیا فعالیت می کنند، تمامی رشته های تخصصی را ارئه می دهند و رشته های پایه و تکمیلی خود را به صورت حرفه ای ارائه می کنند و از همان ابتدا برنامه ریزی مشخص و مدونی به شما ارائه می دهند که ادامه مسیر را برای شما روشن می کند. این گونه نیست که شما به حال خود وا گذاشته شوید و برای خود تصمیم بگیرید که چه کنید، تمامی برنامه ریزی ها انجام می شود که این کار توسط یک تیم متخصص پیش خواهد رفت.

در زمان مناسب به شما برای خرید اسکیت، لوازم ایمنی و تجهیزات جانبی خبر داده می شود، لوازم مورد نیاز در اختیار شما قرار می گیرند، قیمت های مناسب این خرید به شما اطلاع رسانی می شود، مربی باتجربه بر خرید شما نظارت خواهد کرد و شما هیچ گاه در مسیر تنها نخواهید بود که دچار اشتباهات مهلک و جبران ناپذیر شوید و فرزند شما نیز با دلگرمی مسیر را پیش خواهد رفت زیرا با مربیانی در ارتباط است که با تجربه بسیار بالا و دانش روز فدراسیون اسکیت پیش می روند و شما را از تمامی تکنیک های مورد نیاز مطلع می سازند.

آشنایی با قوانین روز دنیا و مسابقات جهانی نیز از دیگر نکته هایی است که مربیان مجرب در اختیار شما قرار خواهند داد. در زمانی که شما رشته اسکیت پایه را به خوبی پشت سر بگذرانید و شایستگی لازم برای حضور در رشته های تخصصی را داشته باشید از شما تست ورودی گرفته می شود و شما می توانید در یکی از رشته های تخصصی اسکیت مشغول شوید البته این رشته ها در ابتدا تنها به رشته های اسکیت اینلاین معطوف می شد اما امروزه رشته های اسکیت کواد و رشته های اسکیت روی یخ نیز به این پکیج اضافه شده است. یعنی شما می توانید بعد از گذراندن موارد پایه ای در هر کدام از شاخه های اسکیت که بخواهید مشغول فعالیت شوید البته مطمئنا چند روزی برای سوییچ کردن بین این رشته ها زمان نیاز خواهید داشت تا بتوانید بر روی اسکیت های جدید عادت کنید.

اما به محض اینکه این اتفاق بیفتد به دلیل اینکه شما نقطه تعادلی بدن خود را در رشته های اسکیت اینلاین به دست آورده اید این کار را نیز به سادگی پیش خواهید برد و می توانید نتیجه های قابل قبولی کسب کنید. اما رسیدن به تیم های ملی و فعالیت های حرفه ای مطمئنا نیازمند صرف وقت بیشتر و هزینه های بالاتری خواهد بود که شما در صورت تمایل می توانید آن اهداف را نیز مد نظر داشته باشید البته هیچ فردی نیست که بخواهد کوتاه مدت این کار را رها کند مگر اینکه به دید سرگرمی و تفریح به رشته اسکیت نگاه کند که این دید نیز دید بسیار جذاب و قابل قبولی می باشد. افراد می توانند با حضور در زمین های اسکیت و حس و حال سرعتی که کفش ها به آن ها می دهند روحیه خود را چند برابر افزایش دهند و با انرژی بیشتر به محل کار خود بروند. این روحیه در کار آن ها و در نتیجه ای که به دست می آورند مطمئنا تاثیرگذار خواهد بود و کسی نیست که منکر این مسئله شود.

اگر شما نیز از علاقه مندان به رشته اسکیت هستید به شما اکیدا توصیه می شود که با یک تیم حرفه ای این کار را انجام دهید، تمامی جوانب را بسنجید، اطلاعات لازم را به دست آورید و تصور نکنید که بقیه افراد بی استعداد هستند و شما می توانید به تنهایی این کار را به پیش ببرید.

بسیاری از افراد تصور می کنند اگر تنها یک اسکیت خریداری کنند و در پارک مشغول شوند و شاید حتی فیلم های آموزشی را تماشا کنند کار تمام است و دیگر نیازی به مراجعه به یک آکادمی اسکیت و صرف هزینه در آن نمی باشد و به خیال خود بسیار خوشحال نیز می شوند که توانسته اند صرفه جویی قابل توجهی انجام دهند اما این مسیر، مسیری است که به ناکجاآباد خواهد رفت و بسیاری از افراد ادامه مسیر پشیمان خواهند شد حتی اگر در زمانی متوجه شوند که راه را اشتباه رفته اند و برای تغییر مسیر انرژی کافی و لازم را در اختیار نخواهند داشت و به این سبب دلسرد می شوند و رشته اسکیت را کنار می گذارند بنابراین برای این که حتی اگر برای سرگرمی رشته اسکیت را دنبال می کنید تجربه ای شیرین و دلنشین داشته باشید سعی کنید با افراد مجرب در این زمینه صحبت کنید و تجربیات آن ها را ملاک تصمیم گیری قرار دهید.

بدین گونه شما می توانید حتی برای سرگرمی خود نیز ارزش قائل شوید و آن را با کیفتی بالا انجام دهید، چه دلیلی دارد که اگر شما اسکیت را به عنوان سرگرمی بازی می کنید دیگران از دیدن آن لذت نبرند؟ تصور کنید فردی را که به زور بر روی اسکیت ایستاده است و فقط سعی می کند که زمین نخورد مطمئنا مشاهده اسکیت بازی این فرد جذابیتی نخواهد داشت اما فردی که اصولی این کار را انجام دهد حتی اگر فقط راه رفتن باشد با ادامه این مسیر و تمرین همان راه رفتن می تواند اسکیت سواری داشته باشد که بسیاری از افراد به آن غبطه بخورند حتی افرادی که زمان زیادی را برای حضور در رشته های تخصصی اختصاص داده اند. پس می توانید زیبا اسکیت کنید تنها باید تصمیم بگیرید تا این کار را اصولی آغاز نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *