آموزش اسکیت

خرید کفش اسکیت
سپتامبر 14, 2021
مصاحبه رادیو ورزش با مسئولین کمیته رینک هاکی
سپتامبر 24, 2021

آموزش یک اصل اساسی و بنیادی در هر رشته ای به حساب می آید. شما چه در مدرسه باشید چه در یک تیم ورزشی و چه در استعدادپروری های دیگر نیاز دارید تا آموزش صحیح دریافت کنید تا به آینده آن رشته امیدوار شوید. اگر در یک مدرسه آموزش صحیح به کودکان صورت نگیرد نمی توان توقع داشت آن ها در زمینه تحصیلی پیشرفتی داشته باشند.

همین اتفاق در زمینه ورزش و رشته های دیگر نیز اتفاق خواهد افتاد؛ اگر فردی خوشنویسی را تمرین نکند و این کار را همراه با آموزش صحیح انجام ندهد چطور می توان توقع داشت که یک خطاط حرفه ای از کار درآید؟ یا اینکه اگر نقاشی توسط یک استاد کارآزموده آموزش داده نشود چگونه می توانیم توقع داشته باشیم تا فرزندمان یک نقاش حرفه ای شود؟

در زمینه ورزشی این حساسیت ها بالاتر می رود زیرا آسیب های ورزشی نیز به دنبال تمرینات خواهد بود یعنی شما نه تنها باید نگران این باشید که تکنیک ها به صورت صحیح اجرا شوند و فرد توانایی حضور در تیم های حرفه ای را پیدا کند بلکه باید از وقوع آسیب های مزمن در ورزشکار جلوگیری شود. این آسیب های مزمن در رشته های مختلف متفاوت است و ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد پس بسیار پسندیده است  که از همان ابتدا تمرینات را به صورت حرفه ای آغاز کنید، از یک مربی کارآزموده بهره بگیریم تا بتوانیم هم توقعات را برآورده کنیم و هم اینکه نتیجه لازم را کسب نماییم که همه این ها در کنار حفظ سلامتی جذاب تر نیز خواهد بود.

اما رشته اسکیت از این حیث تفاوتی چشمگیر با رشته های دیگر ورزشی دارد، رشته های دیگر ورزشی مانند رشته بسکتبال تنها در یک زمینه تخصصی مشغول تمرین می شوند و تمامی تمرینات حول آن برنامه ریزی خواهد شد اما رشته اسکیت تنوع بسیار زیادی را شامل می شود و آموزش صحیح آن کمی دشوارتر می باشد و به گونه ای آموزش رشته اسکیت نیاز به یک آکادمی اسکیت دارد.

آکادمی اسکیت را می توان به مجموعه ای اطلاق کرد که تمامی رشته های ورزشی در آن آموزش داده می شود. تصور کنید به دانشگاهی می روید که دو یا سه رشته را دارد یا 15 رشته مختلف را اموزش می دهد، شما مطمئنا در بین 15 رشته می توانید اطلاعات دقیق تری کسب نمایید و این که خود را بهتر محک بزنید که دقیقا علاقه شما در کدام رشته قرار داده شده است بدین ترتیب آینده روشن تری برای شما برنامه ریزی می شود.

برای مثال شما تصور کنید که به رشته اسکیت نمایشی علاقه مندید و این علاقه را صرفا با دیدن چند ویدئو به دست آورده اید، قدری اسکیت پایه و تکمیلی را آموزش می بینید و شروع می کنید در رشته تخصصی اسکیت نمایشی آموزش دیدن متوجه می شوید که این رشته کمی برای شما سنگین است یا حوصله انجام حرکات آن را ندارید زیرا حرکات رشته نمایشی باید با دقت بسیار بالایی صورت گیرد برعکس متوجه می شوید که به رشته اسکیت فری استایل علاقه مند هستید زیرا حرکات آن بسیار نرم و سریع است و شما دوست دارید در بین موانع کارهای فوق العاده انجام دهید و شاید دوست دارید رشته های زودبازده تر را امتحان کنید.

بنابراین این که علاقه شما در میانه راه تغییر کند چیزی عجیب و غریب نیست و اصولی نیز به نظر می آید که این اتفاق بیفتد زیرا شما بدون دانش یک تصمیم گیری را انجام داده اید و اکنون با تکمیل دانش خود و بالا رفتن تجربه تان می توانید این تصمیم را تغییر دهید. پس اگر در جایی مشغول فعالیت باشید که تنها یک رشته یا دو رشته را آموزش دهند چگونه می توانید این شانس را داشته باشید که در رشته مورد علاقه تان تمرین کنید؟ چگونه می توانید اطلاعات لازم را به دست آورید یا با افراد فعال در این رشته ها صحبت کنید تا بتوانید تصمیم نهایی خود را بگیرید؟ این است که مفهوم آکادمی اسکیت یک مفهوم جدی می شود و برای افرادی که دوست دارند اسکیت را به صورت اصولی یاد بگیرند و تا مدارج بالای آن پیش بروند یک اصل اجتناب ناپذیر خواهد بود.

از طرفی دیگر آکادمی اسکیت این برنامه ریزی را انجام خواهد داد تا شما یک عنصر فعال و موثر در شاخه ای که انتخاب می کنید شوید، این رسالت یک آکادمی اسکیت است اگر نتواند هنرجویانی در این سبک پرورش دهد پس به زودی متقاضیان خود را از دست خواهد داد زیرا افراد برای موفقیت به یک مکان رهسپار می شوند و اگر موفقیتی در آن نبینند و تیم های حرفه ای که در آن آکادمی اسکیت فعالیت دارند نتوانند کسب مقام یا مدال کنند پس افراد تازه وارد نیز علاقه خود را به زودی از دست خواهند داد؛ ممکن اسست مدتی کوتاه در این آکادمی اسکیت مشغول شوند اما به زودی آن جا را ترک خواهند کرد بنابراین یک آکادمی اسکیت حرفه ای برای اینکه بتواند فعالیت خود را ادامه دهد و بدون مشکل پیش برود نیاز دارد تا کیفیت بسیار مطلوبی را ارائه کند. همین است که در آکادمی اسکیت هایی که در ایران فعالیت دارند نیز بسیاری از مربیان صاحب نام مشغول فعالیت هستند.

آن ها بحث های تیم سازی را می شناسند، تجربه کافی برای پرورش هنرجویان را دارند، از لوازم اسکیت و آخرین اطلاعات آن ها مطلع هستند و تلاش می کنند تا هنرجویان خود را به بهترین سبک و شیوه های نوین آشنا کنند. اطلاع از قوانین روز دنیا، تکنیک های جدید، لوازم کمک آموزشی، تماما چیزهایی است که یک سطح یک مربی را بالا می برد بنابراین اگر شما نیز به عنوان یک مربی فعالیت دارید و می خواهید یک حرفه ای باشید لازم است تا دانش روز را همیشه دنبال کنید، شما باید از برنامه های فدراسیون جهانی اسکیت مطلع باشید، آن را به شاگردان خود گوشزد کنید، سختی آموزش های جدید آنلاین را بپذیرید، مدارک خود را به روز رسانید و همیشه با فدراسیون اسکیت در تماس باشید تا از تغییرات احتمالی مطلع شوید. بدین ترتیب بازیکنان شما در یک مسابقه شگفت زده نخواهند شد که قوانینی تغییر کرده و آنها مطلع نیستند، شما باید یک مربی تمام عیار باشید.

از مزیت های یک آکادمی اسکیت این است که این سختی ها را به جان می خرد و تمامی آن ها را برای شما هموارسازی می کند. شما به راحتی می توانید در یک آکادمی اسکیت مشغول به فعالیت شوید و از نقطه ابتدا تا انتها را در همان جا پیش ببرید. مطمئنا در میانه راه لازم می شود تا شما در تیم های حرفه ای مشغول به فعالیت شوید تا تجربه مسابقات را نیز داشته باشید اما آکادمی اسکیت می تواند شما را به جایگاهی برساند که شما یک قهرمان ملی شوید و حتی برای مسابقات جهانی نیز کاندیدای مناسبی باشید.

شما اگر می خواهید در رشته های مختلف اسکیت موفق باشید ابتدا باید رشته های پایه ای را به خوبی فرا گیرید که چه بهتر است این در سنین کودکی آغاز شود که شما فرصت کافی برای انجام تمرینات تکمیلی را داشته باشید. در نهایت با انتخاب رشته تخصصی و پیدا کردن علاقه شما که با تجربه مربیان و همچنین استعدادیاب با دانش کافی صورت می گیرد فعالیت های تخصصی شما در رشته مورد نظر آغاز می گردد و شما می توانید به مرور و با پیشرفت در مسابقات منطقه ای، شهری، استانی و کشوری شرکت کنید؛ تمام این تجربیات باعث می شود تا شما یک بازیکن کارکشته شوید و به مرور با دیدن رقبا سطح فعالیت های خود را بالاتر ببرید، کیفیت تمرینات خود را افزایش دهید، لوازم و تجهیزات لازم را خریداری کنید تا بتوانید سری در سرها درآورید.

اگر به همین ترتیب به فعالیت های ورزشی خود ادامه دهید مطمئنا در آینده ای نه چندان دور مقام های قهرمانی از آن شما خواهد بود. مطمئنا تمامی این موارد نیازمند پشتکار بسیار زیاد شما می باشد، شاید استعداد در شروع کار تاثیرگذار باشد اما پشتکار است که نقطه انتهایی را می گذارد. شما باید تمرینات بدنسازی حرفه ای داشته باشید، باید از لوازم به روز و حرفه ای بهره ببرید، باید مربی باتجربه در کنارتان باشد، یک مجموعه حرفه ای برای پشتیبانی از شما لازم است، افرادی که به عنوان خانواده شما محسوب می شوند باید حمایت کامل داشته باشند و درن هایت این موارد است که از شما یک قهرمان ملی می سازد.

شما می توانید با حفظ کیفیت فعالیت های خود یک گزینه بسیار مناسب برای رقابت های جهانی باشید. هم اکنون نیز با وجود رشته هایی مختلف اسکیت که شامل رشته های اسکیت روی یخ، رشته های اسکیت اینلاین و رشته های اسکیت کواد می شود شما شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. انتخاب رشته های متنوع و پخش شدن بازیکنان حرفه ای در آن شانس شما را برای یک حرفه ای بودن افزایش خواهد داد. شما به مرور می توانید در رشته مورد نظر هم تیمی های خود را پیدا کنید و از همان ابتدا می توانید تصمیم بگیرید که به یک رشته تیمی علاقه دارید یا یک رشته انفرادی؟ رشته های انفرادی برای افرادی که جمع گرا نیستند مناسب تر است گرچه تمرینات آن ها در کنار دوستانشان انجام خواهد گرفت که خود قوت قلبی می باشد اما افرادی که می توانند مسئولیت های تیمی را بپذیرند ورزش های گروهی اسکیت برای آن ها بسیار جذاب خواهد بود زیرا علاوه بر فاکتور گروهی بودن و در کنار دوستان مسابقه دادن هیجان های یک ورزش جذاب مانند اسکیت را نیز خواهد داشت.

از این رو فدراسیون اسکیت به عنوان یک مرجع ذی صلاح تمامی فعالیت های ورزشی پیست های اسکیت و آکادمی اسکیت ها را زیر نظر دارد. اعضای فدراسیون با تیم های تخصصی که در اختیار دارد بررسی می کند تا فعالیت های ورزشی اسکیتی به صورت حرفه ای صورت گیرد و در آموزش مربیان نیز بسیار دقیق و حساب شده عمل می کند. مربیانی را پرورش می دهد که با دانش روز ورزش اسکیت آشنا هستند و نه تنها این مسائل را می دانند بلکه با روانشناسی برخورد و همچنین تکنیک های مربیگری و همچنین فیزیولوژی بدن آشنایشان می سازد.

فدراسیون اسکیت برنامه مدون برای آموزش مربیان اسکیت دارد که شما بر اساس علاقه مندی می توانید با دنبال کردن این موارد به یک مربی حرفه ای تبدیل شوید. مربی که می تواند در استعدادپروری نقشی بسزا داشته باشد و آینده ورزش کشور را با تصمیمات صحیح خود تحت تاثیر قرار دهد. فدراسیون اسکیت وبسایتی بسیار حرفه ای و تخصصی در این زمینه دارد و شما می توانید با دنبال کردن وبسایت فدراسیون اسکیت اطلاعات جامعی در این زمینه به دست آورید، می توانید مدارک مربیان را در وبسایت فدراسیون اسکیت بررسی نمایید و از معتبر بودن آن ها اطمینان حاصل کنید، همچنین می توانید از دیگر وبسایت هایی که در مورد اسکیت اطلاعاتی به شما می دهند استفاده کنید تا دانش شما به روز پیش برود. از جمله این وبسایت ها وبسایت آقای وحید شجاعی است که تمام تلاش خود را برای بررسی اخبار جدید و به روز رسانی قوانین اسکیت صورت می دهد و این اطلاعات به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

اطلاعات مربوط به خرید کفش اسکیت در فروشگاه وبسایت آقای وحید شجاعی در اختیار شما قرار خواهد گرفت و شما می توانید کمترین قیمت ها را با خرید مستقیم از اروپا یا خرید از فروشگاه این مجموعه به دست آورید. مهم این است که کیفیت خرید شما بالا باشد و شما بتوانید با این وسائل به صورت حرفه ای و تخصصی تمرین کنید.

اگر تاکنون برای اسکیت قدمی برنداشته اید اولین قدم را محکم ترین قدم بردارید و شاید این حرف گزافه نباشد که بیشتر سرمایه گذاری خود را در تحقیق و بررسی اولیه صورت دهید زیرا اگر بررسی اولیه شما درست و دقیق باشد و شما با دانش کافی وارد یک رشته شوید مطمئنا در ادامه نیز سرخورده نخواهید شد و دورریز پول هم به سراغ شما نمی آید بنابراین شما با اراده ای راسخ به ادامه مسیر امیدوار می شوید و مربیان و متخصصان در کنار شما این وضعیت را به بهترین نحو کنترل می کنند و یک مجموعه تخصصی نیز بر این فعالیت ها نظارت دارد تا شما دچار مشکلات در آینده نشوید.

رشته اسکیت بسیار رشته جذابی است و اگر قدم های خود را درست و صحیح بردارید می توانید امیدوار باشید که در آینده ای نه چندان دور نتایج بسیار جالبی به دست خواهید آورد. افراد کوچک سال می توانند قهرمانی های استانی، کشوری و حتی جهانی امیداوار باشند و افراد بزرگسال می توانند به حضور در تیم های بزرگسال نه لزوما حرفه ای و به خصوص مربیگری نظر داشته باشند.

مربیانی که با به روز رسانی دانش خود و تمرکز بر روی آموزش افراد کوچک سال می توانند آینده ورزشی ایران را تغییر دهند. شما می توانید یک مربی بنام باشید حتی اگر بازیکن اسکیت معروفی نبوده اید. پس امید خود را از دست ندهید و شاخه اسکیت را اگر به آن علاقه دارید به صورت حرفه ای و تخصصی دنبال کنید و بدانید که هیچ فعالیت بدون برنامه ریزی نیست که ثمری مداوم و مطمئن داشته باشد. از آموزش های فدراسیون اسکیت بهره ببرید، در دوره های آموزشی آن شرکت کنید، با افراد مطلع در فدراسیون اسکیت مشورت نمایید و در صورت نیاز می توانید از وبسایت آقای وحید شجاعی نیز بهره مند شوید.

اسکیت، هیجان، شادی، ظرافت، پشتکار، برنامه ریزی و تعیین هدف را یکجا برای شما به ارمغان خواهد آورد پس با برنامه ریزی صحیح و مشورت با افراد مطلع آینده ای روشن را برای خود رقم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *