تجهیزات ایمنی اسکیت هاکی

اسکیت سرعت رشته ای جذاب
ژوئن 2, 2021
رشته اسکیت نمایشی و کفش اسکیت نمایشی
ژوئن 13, 2021

محافظ سر هاکی یا کلاه ایمنی هاکی

به دلیل اهمیت ایمنی سر و صورت، شاید بتوان وسیله اصلی امنیت اسکیت هاکی را به عنوان کلاه ایمنی هاکی دانست. کلاه هاکی توسط بازیکنان آیس هاکی و اینلاین هاکی برای اطمینان در برابر زخم های احتمالی هنگام ضربه هاکی به سر، برخورد چوب به سر، برخورد با بازیکنان مختلف یا هنگام برخورد به یخ و پارکت استفاده می شود. کلاه ایمنی هاکی برای ایمنی از سر و جمجمه بازیکنان ساخته شده است.

پوسته کلاه هاکی از ماده ای به نام وینیل نیتریل ساخته شده است تا در اثر تصادف، اثر آن را پراکنده کرده و تا به سر آسیبی وارد نکند. پوشش این کلاه ایمنی علاوه بر این از فوم وینیل نیتریل، یا مواد مختلف ساخته شده است که برای جذب انرژی ضربات ساخته می شوند تا به طور باورنکردنی میزان قدرت منتقل شده توسط اثر ضربه بر روی جمجمه را کاهش دهند. . .

طراحان و سازندگان کلاه اسکیت هاکی این ابزار را همانطور که با نمونه های دقیق و نمودارهای معاینه جمجمه انسان، برنامه ریزی کرده اند، با وجود اینکه فشار بیشتری روی جمجمه وارد نمی کنند، در صورت بروز اتفاق ناخوشایند به بخش های اصلی ایمنی کافی می دهند.

در کلاه های ایمنی امروزی، تغییر اندازه بدون نیاز به وسایل خاص امکان پذیر است. در مدل های قدیمی، این کار با شل و سفت کردن دو پیچ که در دو طرف محافظ سر و قسمت های جلو و عقب قرار داشتند، انجام می گرفت. در این صورت قسمت جلو یا عقب کلاه به هم نزدیک یا دور می شدند.

ویزور، شیلد و کیج

ویزور، شیلد و کیج وسیله ای برای ایمنی صورت بازیکنان هاکی می باشند که متصل به جلوی کلاه هاکی هستند. ویزورها قسمت فوقانی صورت را ایمن می کنند و شیلدها برای امنیت و اطمینان از صورت، کل صورت را می پوشانند. کیج ها ، با این تفاوت که از توری فلزی ساخته شده اند و این مسئله آن را با شیلدها شیلدها متفاوت می سازد از تمام صورت محافظت می کنند.

برجسته ترین مورد آقای یونان نیلد (7 دسامبر 1973) بود. وی در 7 دسامبر 1973 ، در هاکی روی یخ دچار آسیب شد، دقیقاً مانند آقای برایان برد (که با شروع حرفه خود در هاکی آسیب های چشمی را تجربه کرد) زخم های شدید اتفاق افتاد، این باعث شد اهمیت ایمنی و امنیت صورت در بازی هاکی جلوه گر شود، و بیشتر بازیکنان و تصمیم گیرندگان هاکی را مجبور به استفاده از محافظ صورت در مسابقات رسمی کرد. اکنون البته استفاده از کلاه ایمنی یا محافظ صورت برای مسابقات در کشورهای مختلف جهان اجباری شده اند.

ویزور و شیلدهای پلاستیکی دارای ایمنی در مقابل ضربات هستند و همچنین دید بهتری نیز نسبت به محافظ های فلزی که در برخی موقعیت ها دید بازیکن را کم می کند، دارد. محافظ های پلاستیکی صورت، نمایی بسیار سراسری و کلی به بازیکن می دهد و با این وجود، اما ایرادی که به آن وارد است این است که هوا در آن جریان ندارد و این باعث بخار گرفت و دم کردن داخل شیلد می گردد. کیج ها به همین ترتیب از یک تور حصار مانند ساخته شده اند که جنس آن از فلز یا کامپوزیت است که تمام صورت را می پوشاند. فاصله بین شبکه های کیج آنقدر نزدیک به هم نیست که دید بازیکن را کم کند و آنقدر از هم فاصله ندارد که توپ هاکی از آن عبور کند و یا باعث برخورد چوب هاکی با صورت گردد.

محافظ مناسب هاکی ابتدا توسط کنت ویلیام کلی ساخته شد. او یک بازیکن هاکی بود در طول بازی، یک چوب هاکی به چشم او برخورد کرد که باعث شد ویلیام چشم چپ خود را از دست بدهد و حدود یک ماه در بیمارستانی در ونکوور بستری گردد. این اتفاق باعث دغدغه ای برای ویلیام شد، سرانجام در سال 1964 وی ویزور شفاف را ساخت که امروزه از آن ورد استفاده قرار می گیرد اما اختراع وی بلافاصله در با بازی های رسمی مورد استفاده قرار نگرفت.

امروزه اما استفاده از محافظ صورت و کلاه ایمنی در بین بازیکنان هاکی به یک نیاز تبدیل شده و در همین حال، قدرت تصمیم گیری آنها گسترش یافته است. به همین دلیل است که در تهیه لوازم ایمنی هاکی تأکید بسیاری وجود دارد و مربیان آن را برخورد بسیار جدی می گیرند. زیرا هر شخصی که با سرعت و انرژی بازی هاکی روبرو شده است متوجه می شود که حضور در این بازی بدون تجهیزات ایمنی بسیار خطرناک است.

دستکش هاکی

دستکش هاکی یک وسیله محافظ است تا دست بازیکنان و دروازه بان ها را از هرگونه زخم، آسیب و زخم در امان نگه دارد. به طور کلی سه نوع دستکش برای بازیکنان هاکی وجود دارد. بازیکنان هاکی از مدل مشابهی در دو دست استفاده می کنند، در حالی که دروازه بان ها از دو مدل منحصر به فرد برای دست چپ و راست استفاده می کنند.

دستکش هاکی در دو سبک مجزا قابل دسترسی است. طبقه بندی اصلی سبک معمولی است که به آن دستکش چهار رول گفته می شود. فضای داخلی این نوع دستکش ها بیشتر است و در نتیجه نسبت به دستکش های معمولی برای بازیکن باعث شل شدن در دست می شود. دسته بندی دیگر از دستکش ها، دستکش های آناتومیک یا طبیعی است که نسبت به دستکش های رول، مقاوم تر و محکم تر هستند و حالت دست را به خود می گیرند.

روی دستکش های هاکی بسیار مقاوم و ضخیم طراحی شده اند که دلیل آن جلوگیری کردن از ضربه هاکی پاک یا چوب به پشت دست می باشد. اما استحکام آن باعث نمی گردد تا دامنه حرکت دست از بین رود و این امکان وجود دارد تا حرکت مچ به خوبی صورت گیرد.

یکی از خصوصیاتی که دستکش های هاکی از آن برخوردار می باشند سایزهای مختلفی است که در ساخت آن ها به کار گرفته شده است یعنی برای سه دسته بزرگسالان، جوانان و کودکان متفاوت می باشد.

این نکته را در نظر داشته باشید که دستکش دروازه بان ها متفاوت از دیگری در هر دست می باشد. طراحی این دستکش ها به گونه ای است که باعث گردد تا دروازه بان عملکرد بهتری را درون دروازه داشته باشد. دستی که دروازه بان با آن چوب را نگه می دارد بر روی آن پد بزرگ با مسدودکننده ای وجود دارد که در اغلب موارد از مچ دست نیز بسیار بزرگ تر می باشد. کاری که دروازه بان با این پد انجام می دهند این است که در مقابل شوت های مستقیم از آن استفاده می کنند و برای دفع شوت نیز پد را در مقابل پاک می گیرند.

اما برای دست دیگر دروازه بان ها از نوع دیگری از دستکش استفاده می گردد که نام آن تراپر می باشد و از نظر شکل و شمایل بسیار شبیه به دستکش های بیس بال می باشد. دروازه بان ها می توانند با استفاده از این دستکش ضربه های پاک را کنترل نموده و پس از گرفتن هاکی پاک آن را پرتاب نمایند.

یکی از قوانینی که برای استفاده از این دستکش وجود دارد این است که نباید محیط آن از 45 اینچ بیشتر باشد همچنین قسمت وسیع آن نیز نباید بیشتر از 18 اینچ را در بر بگیرد.

این موارد نشان می دهد که لوازم ایمنی اسکیت هاکی دنیایی از اطلاعات و طراحی را در خود جای داده اند و نمی توان بدون اندیشه و فکر از آن ها استفاده نمود. سال هاست که از این لوازم مورد تست و آزمایش قرار گرفته اند تا محصولی مناسب و باکیفیت بالا در اختیار بازیکنان اینلاین هاکی و آیس هاکی قرار گیرد تا بتوانند سلامتی و ایمنی خود را با استفاده از این لوازم ایمنی حفظ نمایند.

یکی از نکات مهم مورد توجه نظر مربی می باشد که می تواند در خرید لوازم ایمنی از آن نظرات وی بهره مند شد. به دلیل تجربه بالا و نیز تست لوازم ایمنی در سال های طولانی می تواند بهترین انتخاب ها را برای تهیه لوازم ایمنی برای شما به همراه داشته باشد که باعث می گردد تا پیشرفت و رشد چشمگیری را در این مسیر به همراه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *